جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط بهمن) است که می توانید بهترین سرگرمی های دبی را تجربه کنید، از فعالیت های سافاری و فضای باز گرفته تا رویدادهای هیجان انگیز و سرگرمی های زنده.ماه های مارس تا آوریل (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) و سپتامبر تا اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) نیز برای کسانی که می خواهند تعطیلات آرام و بدون شلوغی داشته باشند ایده آل هستند. اما به لطف معماری مبتکرانه و فناوری نوین برای خنک نگه داشتن دما، همیشه کاری برای انجام دادن در دبی در تمام طول سال وجود دارد!

بهترین زمان برای بازدید از دبی برای همه نوع مسافران


بهترین زمان برای گشت و گذار در فضای باز در دبی : اوایل آبان تا اوایل فروردین
بهترین زمان برای تفریحات ساحل : اسفند، فروردین، شهریور، مهر
بهترین زمان برای ماه عسل : آذر، دی، بهمن
بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت : اواخر اردیبهشت تا اواخر مرداد
بهترین زمان برای خرید : اواسط دی و تیر

 

بهترین فصل برای رفتن به دبی


dubai-weather

سوال مهمی که قبل از سفر به دبی باید از خود بپرسید این است که چقدر هوا گرم است؟ و یا در چه فصلی به دبی سفر کنیم؟ از اواسط اکتبر تا اواسط آوریل، آب و هوای دبی با دمای معتدل و آسمان آبی صاف ایده آل تر است. در بقیه ایام سال، از اواسط آوریل تا اواسط اکتبر، آب و هوا کمتر قابل تحمل می شود، به طوری که دما به طور منظم از 37 درجه سانتیگراد بیشتر می شود و رطوبت اغلب از ماه های ژوئن تا سپتامبر به 95٪ و بیشتر می رسد.

 

دبی در بهار

 

دبی شهری کویری است و بر خلاف سایر نقاط جهان نمی توانید شکوفه های بهاری را در این شهر تجربه کنید. با این حال، شما آن را در آب و هوای معتدل و تنها با نور مناسب خورشید تجربه خواهید کرد. . یکی از بهترین زمان ها برای شرکت در تور دبی بین ماه های مارس و آوریل است، زمانی که شهر آب و هوای بهاری را تجربه می کند. علاوه بر این، این ماه زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از فعالیت‌های فضای باز، دریا و ورزش های آبی دبی است.

 

دبی در تابستان

 

تابستان در دبی طولانی و گرم است و از ژوئن تا آگوست ادامه دارد. روزها طولانی با بیش از 13 ساعت نور خورشید هستند و شما به راحتی می توانید صبح زود و اواخر عصر برای فعالیت در فضای باز بیرون بروید. این بهترین زمان در دبی برای بازدید از جاذبه ها و پارک های موضوعی است زیرا در این فصل تعداد گردشگران کم است و با شلوغی زیادی روبرو نخواهید شد.

 

دبی در پاییز

 

پاییز در دبی از ماه های سپتامبر تا اکتبر ادامه دارد، اگرچه بر خلاف سایر نقاط جهان، شاخ و برگ های متنوع آن ها را مشخص نمی کند، اما درجه حرارت کاهش می‌یابد. گرمای طاقت‌فرسا تابستان به پایان می‌رسد و شما می‌توانید دوباره به فعالیت‌های در فضای باز بپردازید. این شهر در فصل پاییز میزبان رویدادهای فرهنگی است که باعث می شود زمان هیجان انگیزی برای حضور در شهر باشد.

 

دبی در زمستان

 

زمستان در دبی از نوامبر تا فوریه طول می کشد و برای کسانی که از برف و دمای سرد بیزارند، بهترین تعطیلات زمستانی است! این فصل برای لذت بردن از طبیعت، رفتن به صحرا و انجام فعالیت های ماجراجویی مناسب است. با این حال، دریا می تواند برای یک شنای آرام بسیار سرد باشد. اما بهترین زمان برای سفر به دبی تا حدودی به دلیل جشنواره ها، رویدادها و تخفیفات  خرید است که همه نوع مسافران را سرگرم می کند.

 

دبی در ژانویه | 10 دی تا 9 بهمن


میانگین دما: 15 تا 25 درجه سانتی گراد

adventure-activities-dubai

آب و هوای ماه ژانویه در دبی باعث می شود که بخواهید تمام روز بیرون از خانه باشید! دماهای ملایم برای انجام فعالیت های ماجراجویی مانند چتربازی، زیپ لاین و بالون سواری مناسب است.  همچنین با پایان یافتن تعطیلات بین المللی پس از سال نو، گردشگران کمتری در شهر حضور داشتند. اما هنوز چیزهای زیادی برای تفریح وجود دارد، از جمله جشنواره سالانه خرید دبی. این جشنواره یک ماهه با ارائه تخفیف در مراکز خرید و فروشگاه‌های طراحان، علاقه‌مندان به خرید را راضی خواهد کرد. این شهر همچنین دارای سرگرمی های زنده باورنکردنی مانند Cirque du Soleil و رویدادهایی مانند جشنواره هنرهای Quoz است که فرهنگ و هنر را تجربه کنید.

 

دبی در فوریه | 10 بهمن تا 9 اسفند


میانگین دما: 6 تا 26 درجه سانتی گراد

dubai-camel-riding

در ماه فوریه، دمای دبی شبیه به آب و هوای فصل بهار در اروپا است و آن را به یک مقصد زمستانی عالی تبدیل می کند. ترکیبی از روزهای آفتابی و دمای مطبوع برای لذت بردن از فعالیت هایی فضای باز ایده آل است. می‌توانید به یک سافاری در صحرا بروید و با شترسواری و بازدید از زندگی سنتی در صحرا لذت ببرید، یا به سفر دریایی دوو بروید تا در شب‌های دبی غرق شوید. در این ماه دبی میزبان چندین رویداد مانند جشنواره جاز دبی و فستیوال غذاهای سنتی دبی است که علاقمندان به موسیقی و غذا را خوشحال می کند. 

 

دبی در ماه مارس | 10 اسفند تا 9 فروردین


میانگین دما: 18 - 29 درجه سانتی گراد

dubai-beaches-swimming

دمای هوا در دبی در ماه مارس شروع به افزایش می کند و بهترین زمان برای گذراندن روز در کنار زیباترین سواحل دبی است. دبی دارای چندین سواحل زیبا از جمله سواحل تفریحی خصوصی است و دمای دریا برای شنا ایده آل است. اگر به دنبال فعالیت هایی برای افزایش آدرنالین هستید، از بهترین ورزش‌های آبی دبی مانند جت اسکی، فلای بورد، پاراسلینگ یا قایق سواری در پس زمینه افق باشکوه دبی لذت ببرید. دبی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز فرهنگی در خاورمیانه است و در ماه مارس این شهر میزبان نمایشگاه هنر سیکا و جشنواره سالانه ادبیات است. مارس یکی از آخرین ماه هایی است که می توانید زیر نور خورشید باشید و از آن لذت کامل ببرید!

 

دبی در ماه آوریل | 10 فروردین تا 9 اردیبهشت


میانگین دما: 22 درجه سانتی گراد - 33 درجه سانتی گراد

global-village

در ماه آوریل تابستان در دبی آغاز شده و افزایش دما احساس می شود! روزها طولانی تر و گرم تر می شوند، در حالی که شب ها، برعکس، شروع به خنک شدن می کنند، و به همین دلیل اکثر رویدادهای سرگرم کننده در طول شب برگزار می‌گردد. در ماه آوریل، می توانید از رویدادهای WOW JBR، دهکده جهانی و بسیاری از فعالیت ها در پارک های موضوعی شهر لذت ببرید. رویداد اصلی دبی در این ماه، فیلم خاورمیانه و کامیک کان است که بازدیدکنندگان را از سراسر آسیا به خود جذب می کند. اگر قصد سفر به دبی در این ماه را دارید می‌توانید روز را به گشت و گذار بگذرانید و عصر را در استخر غوطه ور شوید تا گرما و آلودگی روز را از بین ببرید!

 

دبی در ماه می | 10 اردیبهشت تا 9 خرداد


میانگین دما: 26-38 درجه سانتی گراد

dubai-mall

کرم ضد آفتاب و کلاه خود را بردارید زیرا ماه می اوج تابستان در دبی است. باید برنامه سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر روز را در مراکز خرید زیبا، پارک های آبی، جاذبه های هیجان انگیز یا پارک های موضوعی بگذرانید. با این کار شما مطلقاً لازم نیست گرما را تحمل کنید!

برای مطالعه راهنمای سفر به دبی کلیک کنید.

دبی در ژوئن | 10 خرداد تا 9 تیر


میانگین دما: 28-40 درجه سانتی گراد

dubai-dolphinarium

به دلیل روزهای طولانی در ماه ژوئن، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در دبی وجود دارد. فقط تنها نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که کرم ضد آفتاب را  در هنگام بیرون رفتن همراه داشته باشید زیرا در این زمان نور خورشید در اوج خود قرار دارد و حتی ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید. پارک‌های موضوعی مانند Aquaventure، IMG Worlds of Adventure، پارک آبی وایلد وادی و دلفیناریوم دبی و همچنین جاذبه‌هایی مانند سیاره سبز و اسکی دبی، مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای تفریحات دبی برای کودکان در این ماه هستند. علاوه بر این، این شهر دارای موزه‌هایی مانند لوور، موزه هنر شارجه، و موزه دبی است که مملو از گنجینه‌های هنری و تاریخی است و همچنین یک سالن اپرای مشهور که در آن می‌توانید در کنسرت‌های کلاسیک شرکت کنید.

 

دبی در ماه جولای | 10 تیر تا 9 مرداد


میانگین دما: 31-41 درجه سانتی گراد

music-concerts-in-dubai

جولای یکی از گرم‌ترین ماه‌های دبی است و شب، تنها زمانی که می‌توانید بدون گرمای بیش از حد به بیرون بروید و از تماشای افق درخشان و چشم نواز دبی لذت ببرید. گرما همچنین مانع از بازدید تعداد زیادی از گردشگران خارجی می شود که همین موضوع باعث کاهش هزینه های سفر و اقامت می‌شود. با این حال، سرگرمی ها و جاذبه های دبی بی شمار است. علاقه مندان به خرید میتوانند از پیشنهادهای پرشمار تخفیفات تابستانی دبی که همتای جشنواره خرید دبی است، لذت خواهند ببرند. همچنین می‌توانید از تخفیف‌ها و تبلیغات ویژه در مراکز خرید دبی و پارک‌های موضوعی استفاده کنید، و یا به کنسرت‌های شبانه و نمایش‌های آتش بازی بروید.

 

دبی در ماه آگوست | 10 مرداد تا 9 شهریور


میانگین دما: 31-42 درجه سانتی گراد

dubai-cruise-ship-night-tour

در آگوست دمای هوا در حال افزایش است، به طوری که حتی به دریا هم نمیشود رفت زیرا دمای دریا در طول روز به 30 درجه سانتیگراد می رسد. اما هزینه تور دبی به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر به دنبال سفر ارزان به دبی هستید،آگوست بهترین زمان برای سفر به دبی است. همچنین می توانید به فعالیت هایی مانند تور شبانه کشتی کروز دبی و یا تور پانورامای شبانه اتوبوس بزرگ بپیوندید. فضای خنک موزه ها و جاذبه های مجهز به تهویه مطبوع بهترین راه برای گذراندن آگوست در دبی است!

 

دبی در سپتامبر | 10 شهریور تا 9 مهر


میانگین دما: 28 - 39 درجه سانتی گراد

la-perle-dragone

میانگین دمای در ماه سپتامبر در دبی کمی پایین تر می‌شود، اما همچنان گرم و مرطوب است، به این معنی که باید مطمئن شوید که روز خود را به خوبی برنامه ریزی کرده اید تا از گرما اجتناب کنید و از پوست خود مراقبت کنید. صحنه سرگرمی و رویدادهای زنده در سپتامبر با نمایش هایی مانند La Perle Dragone و کنسرت در خانه اپرای دبی آغاز می شود. نکته مهم این ماه روز ملی عربستان سعودی است که در سراسر شهر آتش بازی و جشن برگزار می شود. دبی همیشه یک مقصد همیشه سبز برای خرید و سرگرمی است و سپتامبر شما را ناامید نخواهد کرد!

 

دبی در ماه اکتبر | 10 مهر تا 9 آبان


میانگین دما: 25 تا 36 درجه سانتی گراد

halloween-celebrations

به دلیل قرار گرفتن دبی در موقعیت کویری، هوا در اکتبر همچنان گرم است و هیچ شباهتی به پاییز ندارد. اما دما در این ماه همچنان در حال کاهش است و به همین دلیل فرصت مناسبی رفتن به ساحل و انجام فعالیت های آبی است. همچنین این ماه بهترین زمان برای بازدید از کویر و شتر سواری است. اجرای اپرا هنوز در شهر برگزار می‌شود و جشن‌های هالووین در غذاخوری‌ها و مراکز خرید مجلل بزرگ‌تر اجرا می‌شود.

 

دبی در ماه نوامبر | 10 آبان تا 9 آذر


میانگین دما: 21-31 درجه سانتی گراد

you-can-easily-walk-dubai

اگر به دنبال تعطیلات زمستانی هستید و می خواهید از هوای سردی که سایر نقاط جهان را فرا گرفته فرار کنید، دبی جایی است که باید به آن سفر کنید! دمای هوا در دبی در ماه نوامبر به دلیل شروع زمستان بسیار دلپذیر می شود. شما می توانید به راحتی حتی در طول روز قدم بزنید و از فعالیت های باز لذت ببرید. رویدادهای بین المللی زیادی مانند هفته طراحی دبی و طراحی مرکز شهر در این شهر برگزار می شود. همچنین می‌توانید به ابوظبی بروید و مسابقه جایزه بزرگ F1 را تماشا کنید و در حالی که در آنجا هستید، توری در دنیای فراری و یاس آبی داشته باشید.

 

دبی در ماه دسامبر | 10 آذر تا 9 دی


میانگین دما: 17 تا 26 درجه سانتی گراد

christmas-near-burj-al-arab

در ماه دسامبر در دبی به دلیل آب و هوای معتدل جشن های زیادی برگزار می‌شود. این ماه یکی از سردترین ماه های دبی است که شب ها به قدری خنک است که باید ژاکت‌های سبک بپوشید. ماه دسامبر با رویدادهایی که با روز ملی امارات متحده عربی که روز استقلال امارات است شروع می شود و پس از آن جشنواره بین المللی فیلم دبی و مسابقات راگبی سون برگزار می شود.
کریسمس و سال نو در دبی گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند و برج خلیفه یک مقصد حماسی در شب سال نو است ! بهترین چیز در مورد شب سال نو در دبی، آتش بازی شب سال نو در برج خلیفه است. آن را از دست ندهید.

captcha

مطالب مرتبط