جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

قبل از آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی ، بهتر است بیشتر با این شهر زیبای توریستی آشنا شوید. دبی پایتخت امارات متحده عربی است که در جنوب غربی آسیا واقع شده است. این شهر با توجه به جاذبه های گردشگری متنوع، هتل های منحصر به فرد، آسمان خراش ها، مراکز خرید و ...  می تواند تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران به ارمغان آورد.

 

دبی شهری است که در آن مدرنیته با سنت ملاقات می کند. اگر به تاریخ دبی نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که در قدیم، دبی تنها یک شهر کوچک بود که اهالی آن عمدتاً به ماهیگیری مشغول بوده اند. اما امروزه به دلیل توسعه چشمگیر ، معماری زیبا و برج سازی های بسیار خلاقانه ای  صورت گرفته این شهر را یکی از زیباترین شهر جهان تبدیل کرده است. از این رو گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن جاذبه های گردشگری دبی به این شهر می آیند.
جاذبه های دیدنی زیادی در دبی وجود دارد که حتی برای ساکنان این شهر همواره جذابیت دارد. بنایراین توصیه میکنیم تا حتما به این شهر شگفت انگیز سفر کنید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با دیدنی های دبی و جاذبه های گردشگری این شهر آشنا کنیم.در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید میتوانید از خدمات خرید تور، خرید تور به صورت قسطی ، رزرو هتل ، پرواز و ... در آرزوی سفر پارسیان استفاده نمائید.

برای اطلاع از شرایط اقساطی تورهای ارزوی سفر پارسیان کلیک کنید.

khalife

برج خلیفه


برج خلیفه نماد شهر دبی است و یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می شود. این برج با ارتفاع 828 متر به عنوان بلندترین برج جهان محسوب می شود. این برج 163 طبقه دارد که از بالای این آسمان خراش می توانید از مناظر شگفت انگیز دبی لذت ببرید. همچنین سریع ترین آسانسور شیشه ای جهان در برج خلیفه قرار دارد که سرعت آن حدود 10 متر بر ثانیه است. 

* توصیه می کنیم در صورت داشتن مشکلات قلبی از این آسانسور استفاده نکنید، زیرا سرعت بسیار بالاست و در صورت داشتن ترس از ارتفاع می توانید از هتل و رستوران در طبقات پایین ساختمان استفاده کنید.

اگر قصد صرف غذا در مرتفع ترین رستوران جهان را دارید، باید به طبقه 122 برج بروید. همچنین برای تماشای منظره بی نظیر شهر از بالای برج با تلسکوپ مخصوص به طبقات 124 و 148 بروید. در ضمن بالاترین قسمت برج طبقه 163 است، که بازدید از آن برای عموم آزاد نیست.

dubaimal

دبی مال


دبی مال، دومین مرکز خرید بزرگ جهان است که دارای مجموعه ای عالی از فروشگاه ها، محصولات و خدمات سرگرمی می باشد. در این مرکز می توانید علاوه بر خرید، از سرگرمی های متنوعی نیز لذت ببرید. آکواریوم دبی مال، اسکیت روی یخ، کیدزانیا، خیابان مد، سینما ریل، آب نمای دبی و ... از جمله جاذبه های گردشگری این مرکز هستند.
مرکز خرید دبی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی است که انواع برندهای مشهور جهان در این مرکز خرید نمایندگی دارند.

bastakia

بستاکیا یا دبی قدیم ( Bastakia )



باستانکیا نام محله ای بسیار قدیمی و تاریخی در دبی است که به  «الفهیدی» نیز معروف است. این بنا توسط ماهیگیران و تاجران پارچه از بستاک ایران در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است.در این محله خانه هایی با معماری قدیمی، خیابان های باریک و بادگیرهای بلند وجود دارد. این محله نمایانگر زندگی مردم  دبی در گذشته است و سبک معماری آن به دلیل وجود بادگیرهایی که دارد شبیه شهرهای کویری ایران است.
ساختمان‌های آجری رنگارنگ ساخته شده از مرجان، کاهگل و چوب نخل در این محله به قدری چشمگیر هستند که می‌توانید ساعت‌ها به آن‌ها خیره شوید و زیبایی‌هایشان را تماشا کنید. مطمئنا بازدید از مغازه های صنایع دستی با انواع اقلام سنتی، قایق سواری روی رودخانه نزدیک این محله و قدم زدن در خیابان باریک و قدیمی بستکیه، برای شما لذت بخش خواهد بود .
 منطقه باستانکیا یکی از  محبوب ترین مکان های دبی است که هر روز گردشگران زیادی برای بازدید به این منطقه می آیند. اگر قصد سفر به دبی را دارید و به محله های قدیمی  علاقمند هستید، به شما توصیه می کنیم حتما از این مکان دیدن کنید.

sheikh saeed

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی



از دیگر مکان های دیدنی دبی می توان به خانه شیخ سعید آل مکتوم اشاره کرد که یکی از زیباترین و دیدنی ترین بناهای دبی محسوب می شود و در حال حاضر یکی از موزه های دبی است.
معماری سنتی ساختمان اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. سبک قدیمی خانه، معماری چشمگیر و سنتی و گچبری به کار رفته بسیار جالب توجه است.این ساختمان سی اتاق در اطراف حیاط دارد و برج بادگیر یکی از دیدنی ترین قسمت های آن است.در این عمارت تاریخی مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی و اسناد قدیمی وجود دارد و حتی حروف، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها در سرتاسر بنا به چشم می‌خورد که نشان از پیشرفت امارات دارد.
اگر می خواهید سیر تحول دبی و عکس های قدیمی آن را ببینید، حتما باید این خانه موزه را در لیست مکان های دیدنی خود قرار دهید.

jomeira

ساحل جمیرا



ساحل جمیرا یکی از پربازدیدترین و مشهورترین سواحل دبی است.وجود برج العرب در مجاورت این ساحل منظره ای خیره کننده ای را ایجاد کرده است.
در امتداد این ساحل معروف ترین اقامتگاه ها و هتل های دبی قرار دارند. این ساحل که در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد، دارای امکاناتی مانند سان¬لانجرها(صندلی های ساحلی)، زمین های بازی کودکان، رستوران¬ها، کافه های متعدد، امکاناتی برای ورزش های آبی مانند جت اسکی و...می-باشد.

miracle garden Dubai


باغ گل دبی (miracle garden Dubai) 


یکی از جاذبه های گردشگری دبی، میراکل گاردن است. با توجه به آب و هوای بسیار گرم و سوزان و موقعیت کویری دبی، ایجاد چنین فضای زیبایی با انواع گل ها فضای شگفت انگیزی را ایجاد نموده است.
باغ گل دبی همانند معجزه ای در قلب صحراهای داغ دبی می ماند. ‎چرا که گونه های مختلفی از گل های مختلف، از گل شمعدانی و اطلسی گرفته تا گلبرگ های بسیار زیبا و طبیعتی شگفت انگیز در میراکل گاردن دبی وجود دارد که قطعا از دیدن آن ها  لذت خواهید برد..
گردشگران و مسافران تور دبی ،هرکسی که علاقه مند به بازدید از این باغ است باید در نظر داشته باشد که بازدید از باغ تنها در فصول سرد سال امکان پذیر است.هزینه ورودی باغ  30 درهم است و برای کودکان زیر 3 سال رایگان می باشد. ساعات بازدید در تعطیلات آخر هفته از ساعت 9 صبح تا 11 شب و در روزهای کاری از ساعت 9 صبح تا 9 شب است.


پارک آبی آکوا ونچر دبی 

 


پارک آبی آکوا ونچر در نخل جمیرا قرار دارد و متعلق به هتل آنتلانتیس می باشد که به 5 قسمت اصلی تقسیم می¬شود.این پنج قسمت شامل:سرزمین دلفین ها، سرزمین شیرهای دریایی، آکواریوم، بخش وسیله بازی و بخش غواصی می باشد. این پارک آبی نیز یکی از محبوب ترین پارک های آبی دبی است که حضور در این پارک لحظات خوشی برای شما رقم خواهد زد.در این پارک آبی تفریحات مفرحی و هیجان انگیزی وجود دارد ، از سرسره های جدید و وسایل بازی هیجان انگیز گرفته تا تماشای حیوانات دریایی.

این پارک آبی بسیار بزرگ در وسط دریا قرار دارد و دارای چندین استخر و یک رودخانه مصنوعی می باشد.داخل پارک آبی سرویس رایگان برای رفت و آمد وجود دارد.همچنین در ورودی پارک آبی تعدادی فروشگاه و مغازه وجود دارد.

برای ورود به این پارک ابتدا باید بلیط تهیه کرده و کمد بگیریم. ورودی پارک 320 درهم میباشد که در صورت رزرو آنلاین این مبلغ 270 درهم کاهش می یابد.

این پارک آبی از ساعت 8 صبح تا 10 شب فعالیت دارد که در روزهای آخر هفته (جمعه و یکشنبه) ساعت فعالیت این پارک به ساعت 1 ظهر تا 19 عصر تغییر پیدا می کند.

 قوانین پارک آبی آکوا ونچر دبی

  • پس از خرید آنلاین کارت ورودی پارک 30 روز مهلت دارید با هتل آتلانتیس تماس گرفته و ورود خود را رزرو کنید.
  • افرادی که قدشان بالاتر از 1.2 متر باشد بزرگسال و افراد کوتاه تر کودک محسوب می شوند.
  • بازدیدکنندگان باید در تمام مراحل بلیط دستبندی که در هنگام ورود به پارک به آن ها داده می شود را نزد خود نگه دارند.
  • بازدید کنندگان اجازه به همراه داشتن غذا و نوشیدنی را ندارند.
  • حوله، کمد و جلیقه غریق نجات در قسمت اجاره و به صورت اختیاری در دسترس می باشد.
captcha

مطالب مرتبط