جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | میدان مانژ

میدان مانژ

میدان مانژ (Manezhnaya Square) یکی از زیباترین و مهم‌ترین میدان‌های مسکو به شمار می‌رود که میزبان چندین موزه و جاذبه تاریخی است. این میدان یکی از مشهورترین میدان‌های تاریخی مسکو به‌شمار می‌رود که شاهد برگزاری رویدادهای مهمی در طول تاریخ روسیه بوده است. پس اگر به دنبال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در مسکو هستید، بازدید از میدان مانژ را از دست ندهید. 

موقعیت مکانی و جاذبه های دیدنی اطراف میدان مانژ


میدان مانژ یک فضای باز عابر پیاده در منطقه Tverskoy، در قلب مسکو است . این میدان به شکل مثلث طراحی شده که در هر گوشه آن جاذبه ای برای تماشا در تور روسیه دارد. از نظر موقعیت، میدان مانژ در پشت باغ کرملین و دیگر جاذبه‌های دیدنی مسکو واقع شده است. این میدان از شرق به هتل مسکو، از جنوب به موزه تاریخی دولتی مسکو و باغ الکساندر ، از غرب به مانژ مسکو و از شمال به مقر دانشگاه دولتی مسکو در قرن هجدهم محدود می‌شود. 
این میدان بخش مهمی از مرکز شهر مسکو را تشکیل می‌دهد و با خیابان تورسکایا که از اینجا شروع می‌شود و به سمت شمال غربی در جهت سنت پترزبورگ امتداد دارد، به میدان سرخ متصل می‌شود. همچنین، زیر میدان مانژ یکی از مراکز تجاری اصلی پایتخت به نام Okhotny Ryad قرار دارد.

میدان مانژ

 

علت نام گذاری میدان مانژ چیست؟


میدان مانژدر مرکز مسکو قرار دارد که به عنوان یکی از مقاصد محبوب جوانان مسکو شناخته می‌شود. این میدان به واسطه‌ی ساختمان Manege که در آن واقع است، نامگذاری شده است. این میدان با تخت های گل، فواره هایی با مجسمه هایی که شخصیت های داستان های عامیانه روسی را به تصویر می کشند تزئین شده است.

 

تاریخچه میدان مانژ


طبق متون تاریخی و اسناد مسکو، این میدان زیبا حدود 70 سال پیش، بین سال های 1932 تا 1938 ساخته شده است. در ابتدا، این میدان به نام میدان مویسیفسکایا شناخته می‌شد و در محله‌ای که قبلاً صومعه Moiseyevsky واقع بود، ایجاد شد. 
در دهه ۱۹۳۲، تصمیم گرفته شد که ساختمان‌های "آثار زشت سبک زندگی بورژوایی" از بین برود و جای آن‌ها فضایی برای جلسات و تظاهرات کمونیستی ایجاد شود. به همین دلیل، هتل بزرگ قرن نوزدهمی و چندین عمارت نئوکلاسیک توسط اوسیپ بوو تخریب شدند و به اندازه کنونی خود گسترش یافت و به میدان مانژنایا تغییر نام داد.
در دهه ۱۹۶۷، به مناسبت پنجاهمین سالگرد انقلاب اکتبر، میدان مانژ دوباره تغییر نام داد. همچنین، برای گرامیداشت این رویداد، مقامات کمونیستی طرحی برای احداث بنای مجسمه‌ای فراموش‌نشدنی داشتند که متأسفانه به اجرا در نیامد.
در آگوست ۱۹۹۱، میدان مانژنایا به عنوان محلی برای تظاهرات و جشنواره‌های مردمی به مناسبت سقوط کمونیسم پس از کودتای نافرجام شوروی در سال ۱۹۹۱ تبدیل شد. از آن زمان تا به امروز، این میدان نمادی از تاریخ و تحولات سیاسی و اجتماعی در روسیه است و به عنوان مکانی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد.

 

بازسازی میدان


در دهه ۱۹۹۰، شهردار مسکو، یوری لوژکوف، تصمیم به بستن میدان برای ترافیک گرفت و بازسازی چشم‌گیری برای آن انجام داد. مرکز میدان با مرمت، به یک مرکز خرید زیرزمینی و پارکینگ چهار طبقه تبدیل شد که با یک گنبد شیشه‌ای پوشیده شده بود. این گنبد شامل ساعت جهانی نیمکره شمالی با شهرهای بزرگ مشخص شده و طرحی از چراغ‌ها در زیر هر پانل برای نمایش پیشرفت اضافه می‌کرد. در بالای گنبد، مجسمه‌ای از سوارکاری سنت جورج و اژدها، نماد مسکو، قرار داشت.
یکی از نوآوری‌های دیگر، بازسازی بستر سابق رودخانه نگلینایا بود که به یک جاذبه محبوب برای ساکنان مسکو و گردشگران، به خصوص در روزهای گرم تابستان تبدیل شد. در سال ۱۹۹۵، مجسمه‌ای از سوارکاری ویاچسلاو کلیکوف از مارشال ژوکوف در مقابل موزه تاریخی دولتی رونمایی شد. این رویداد به مناسبت پنجاهمین سالگرد رژه پیروزی مسکو در سال ۱۹۴۵ بود، زمانی که فرمانده شوروی به طرز شگفت‌انگیزی سوار بر اسب نر سفید در میدان سرخ و میدان مانژ بود.

 

ایستگاه های مترو نزدیک به میدان


این میدان نزدیک به سه ایستگاه متروی مسکو Okhotny Ryad ، Ploshchad Revolyutsii ، و Teatralnaya است.


 

captcha

مطالب مرتبط