جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 15 غذای سنتی روسی که باید امتحان کنید

15 غذای سنتی روسی که باید امتحان کنید

اولین چیزی که هنگام سفر به ذهنمان می رسد این است که چه غذاهایی باید بخوریم و بهترین غذاهای کشور مقصد کدامند. بدون شک امتحان طعم های جدید یکی از لذت بخش‌ترین بخش های هر سفری است. بنابراین توجه به این موضوع در برنامه ریزی سفر به ضروری است.ما در آرزوی سفر قصد داریم تا به معرفی غذاهای سنتی روسیه بپردازیم، غذاهایی که از سرو آن ها لذت خواهید برد.

غذاهای روسیه


روسیه ممکن است اولین کشوری نباشد که وقتی به مقصدی برای غذاخوری فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند، اما  غذاهای سنتی خوشمزه ای دارد که ذائقه شما را قلقلک می دهد و پیشنهاد میکنیم در تور روسیه حتما غذاهای سنتی این کشور امتحان کنید. مردم اغلب از تنوع و طعم غذاهای روسی که تحت تأثیر ارتباط این کشور با اروپا، آسیا و خاورمیانه بوده است شگفت زده می شوند. غذاهای روسی بازتابی از ویژگی های جغرافیایی این کشور عظیم، اعتقادات مسیحی و آداب و رسوم جالب آن است. 

1. بلینی (پنکیک روسی)


غذاهای روسی به شدت تحت تأثیر سنت های مذهبی بود. به عنوان مثال، رسم پختن کلوچه از روزگار بت پرستی حفظ شده است و مردم مانند خورشید کلوچه می پختند. بلینی یک پنکیک گندم است که با مواد پر شده مختلف مانند مربا، پنیر، خامه ترش، خاویار، پیاز یا حتی شربت شکلات رول می شود.
پنکیک های سنتی  با خامه ترش و ماهی قزل آلا، خاویار یا قارچ و برای کسانی که علاقه به طعم شیرین دارند با شیر تغلیظ شده یا توت ها پر می شوند. پنکیک‌های روسی بسیار نازک هستند و مانند کرپ‌های فرانسوی شیرین نیستند. بلینی یکی از غذاهای مهم روسی است که در جشنواره ای به نام Maslenitsa که یک هفته قبل شروع بهار اتفاق می افتد ، سرو می شود.

bliny

2. پلمنی


پلمنی غذای ملی روسیه محسوب می شود. بسیاری بر این باورند که این دستور غذا از چین از طریق سیبری و اورال در قرن پانزدهم وارد روسیه شد. پلمنی کوفته های شیرینی هستند که معمولاً با گوشت چرخ کرده پر می شوند و در یک خمیر نازک و ماکارونی مانند پیچیده می شوند. آنها را می توان به تنهایی سرو کرد، در کره ریخته و روی آن را با خامه ترش، یا در آبگوشت سوپ سرو کرد. در بسیاری از خانواده ها، تهیه کوفته ها با هم یک سنت خانوادگی است.

 pelmeni

3. بیف استروگانف


دستور پخت این غذای معروف روسی تاریخچه ای طولانی دارد و انواع مختلفی برای تهیه آن وجود دارد، اما ریشه آن در اواسط قرن نوزدهم روسیه است. در سال 1891، یک سرآشپز فرانسوی که برای یک خانواده ثروتمند سنت پترزبورگ کار می کرد این غذا را در یک مسابقه آشپزی درست کرد. 
بیف استروگانف شامل نوارهای گوشت گاو سرخ شده است که در سس خامه ای ترش (اسمتانا) با قارچ یا گوجه فرنگی  و اغلب با برنج، نودل یا سیب زمینی سرو می شود.

beef-stroganoff

4. سیرنیکی


سیرنیکی پنکیک سنتی روسیه است و معمولاً برای صبحانه با مربا یا خامه ترش سرو می شود. پنیر مورد استفاده برای تهیه آنها کوارک ((tvorog نامیده می شود. 

sirniki

5. کاشا (فرنی)


در روسیه انواع مختلفی از فرنی وجود دارد، اما کاشا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها برای صبحانه در خانه های روسی است. 
به طور معمول کاشا (متداول ترین آن بلغور جو دوسر است) در شیر یا آب جوشانده می شود و اغلب با کره ، شکر یا شیر غلیظ شده سرو می شود. فرنی گندم سیاه بسیار سالم است و همچنین یکی از غذاهای اصلی روسیه است.

kasha

6. بورش


بورش یک سوپ چغندر است که منشا آن اوکراین است و به سرعت به عنوان یکی از غذاهای مخصوص روسی نیز مورد استفاده قرار گرفت. این سوپ ده ها ماده دارد و آماده شدن آن تا 3 ساعت طول می کشد. پر از گوشت و سبزیجات سرخ شده از جمله کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی است. می توان آن را گرم یا سرد سرو کرد و بهتر است با یک حبه خامه ترش تازه روی آن و نان سیر مخصوص به نام پامپوشکا سرو شود.

borscht

7. اوکروشکا


سوپ ها محبوب ترین وعده های ناهار در سراسر کشور هستند و این یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه روسیه است. اوکروشکا یک سوپ سرد است که معمولا در تابستان خورده می شود و منشا آن منطقه ولگا است. این ترکیبی از سبزیجات خام، سیب زمینی آب پز، تخم مرغ و گوشت پخته شده مانند گوشت گاو، گوساله، سوسیس یا ژامبون با کواس است که یک نوشیدنی غیر الکلی است که از تخمیر نان سیاه یا چاودار تهیه می شود. این سوپ سبک مانند یک سالاد بسیار رقیق شده است، که سرو آن برای تابستان های گرم، عالی است.

okroshka

8. پیروزکی

 


شاید قبلاً نام pirozhki (به عنوان پیراشکی شناخته می شود) شنیده باشید. این شیرینی های پف دار کوچک پخته یا سرخ شده پر از سیب زمینی، گوشت، کلم یا پنیر هستند. پیروزکی در سراسر روسیه، اوکراین و بلاروس محبوب هستند. این غذا یک میان وعده بسیار محبوب در مدارس و کارخانه های روسیه محسوب می¬شود.

pirozhki

9. شیشلیک


با وجود اینکه شیشلیک از قفقاز سرچشمه گرفته است، اما اکنون به عنوان یکی از غذاهای معروف روسیه است. شلیک معمولاً با گوشت بره، خوک یا مرغ  درست می شود و برای چند ساعت در طعم دهنده های مختلف مانند مارینادها کفیر، سس سویا یا آب لیمو، ادویه جات ترشی جات و گاهی سبزیجاتی مانند پیاز، سیر یا گوجه فرنگی خوابانده می شود. اغلب روس ها در کنار این غذا سیب زمینی زغالی در فویل ، یا سبزیجات کبابی سرو میکنند.

shashlik

10. Shchi 


این سوپ خوش طعم احتمالاً یکی از قدیمی ترین غذاهای روسی است که تاریخچه آن به قرن نهم باز می گردد. پختن آن بسیار آسان است و در گذشته مردم آن را منجمد می کردند و در طول سفرهای زمستانی زیاد از آن استفاده می کردند.
شچی یک سوپ کلم رقیق شده بر پایه آب گوشت یا ماهی است. این سوپ از کلم تازه یا تخمیر شده تهیه می شود. در حالی که دستور العمل های مختلف به مواد مختلفی نیاز دارند، شیچی اغلب حاوی سیب زمینی، هویج، پیاز و احتمالاً مقداری گوشت مانند مرغ است. کلم را نیز می توان با کلم ترش جایگزین کرد که به آن شچی ترش می گویند.

shchi

11. سولیانکا 


این سوپ به دلیل قوام غنی و طعم ترش مورد علاقه بسیاری از مردم روسیه است. نام این سوپ از کلمه نمک گرفته شده است و یکی از بارزترین خصوصیات این غذا است.
این سوپ با انواع گوشت از جمله سوسیس، بیکن، ژامبون و گوشت گاو و همچنین سبزیجاتی مانند کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی درست می شود. خیارشورهای خرد شده و برش های لیمو نقش اساسی در دادن طعم ترش به این غذا دارند. 

solyanka

12. اوخا


سوپ ها در روسیه یک وعده غذایی بسیار سالم در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل است که تعداد زیادی از آنها، در این مطلب ذکر شده است. اوخا یک سوپ ماهی سنتی است که برای تهیه آن از انواع مختلفی از ماهی ها از جمله سیب، ماهی ولز، پایک شمالی و روفه میتوان استفاده کرد. مواد دیگری که در تهیه این سوپ استفاده می‌شود بسته به ذائقه شما می‌تواند شامل ادویه جات ترشی جات، سیب زمینی، هویج، پیاز، سبزیجات و ... باشد.

ukha

13. آیکرا (خاویار)

 


خاویار ماهی یک غذای لذیذ بسیار محبوب در روسیه است و تقریباً در هر مناسبتی خاویار به عنوان پیش غذا وجود دارد. با ارزش ترین خاویار در روسیه در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور به دست می آید. از آنجایی که خاویار یک غذای لذیذ گران قیمت است، اغلب روی نان تیره و خرد شده یا با بلینی که مانند پنکیک یا کرپ است سرو می شود. خاویار روی نان کره ای یک زاکوسکای محبوب است.

ikra

14. اولیویه/سالاد روسی


این سالاد اغلب به دلیل تهیه آسان راحتی بیشتر در روزهای تعطیل تهیه و سرو می‌شود. سالاد اولیویه با سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و با سس مایونز تهیه می شود. این یک سالاد سنگین، سیر کننده و دلچسب است که محبوب ترین سالاد برای سال نو، بزرگترین تعطیلات سال در روسیه است.

olivier

15. کواس


کواس یک نوشیدنی تخمیری با طراوت با کربناته اندک است. اگر چه مقدار الکل بسیار کمی دارد، اما جزء نوشیدنی های الکلی محسوب نمی شود. این نوشیدنی از نان یا خمیر چاودار سیاه یا معمولی تهیه می‌شود و می‌توان آن را با مواد مختلفی طعم‌دار کرد، از عسل گرفته تا انواع توت‌ها و گیاهان.

kvass

آیا می خواهید از روسیه دیدن کنید؟ با جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و مسکو آشنا شوید ؟ با رزور آنلاین تورهای روسیه در آرزوی سفر پارسیان میتوانید به این کشور زیبای تاریخی سفر کنید و غذاهای سنتی این کشور را تست کنید و از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن نمائید.
در صورتیکه قصد دارید اطلاعات بیشتری قبل از سفر به این کشور کسب نمایید میتوانید راهنمای سفر به روسیه را مطالعه کنید.

 

 


 

captcha

مطالب مرتبط