جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | موزه پوشکین

موزه پوشکین

موزه پوشکین برترین موزه هنر خارجی مسکو است که مجموعه وسیعی از آثار اروپایی از جمله شاهکارهای تمدن های باستانی، رنسانس ایتالیا و عصر طلایی هلند را به نمایش می گذارد. برای دیدن مجموعه باورنکردنی نقاشی های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست، از گالری هنری قرن نوزدهم و بیستم دیدن کنید. موزه مجموعه های خصوصی مجموعه های کاملی را که توسط افراد خصوصی به این موزه اهدا شده است را به نمایش می گذارد.

موزه دولتی هنرهای پوشکین، مسکو


/the-pushkin-museum

موزه هنرهای زیبای پوشکین دارای یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های هنر خارجی درروسیه و تور مسکو است که پیشرفت‌های هنری جهانی را از دوران باستان تا به امروز در نمایشگاه‌هایی به نمایش می‌گذارد که تعداد 700000 اثر هنری را شامل می‌شود. موزه پوشکین از بدو تأسیس خود نه تنها به عنوان یک سکوی نمایشگاهی، بلکه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی، درگیر نسل‌های مختلف مردم در هنر و فرهنگ جهانی و ترویج هنر به عنوان رشته‌ای شایسته تحقیقات علمی بوده است.

 

تاریخچه موزه هنرهای زیبای پوشکین


موزه پوشکین در امپراتوری روسیه

the-pushkin-museum

در اواسط دهه 1890 ایوان تسوتایف، پروفسور و دکترای ادبیات رومی در دانشگاه دولتی مسکو، از موزه هنر آلبرتینوم در درسدن بازدید کرد و از آنچه در آنجا کشف کرد الهام گرفت. او پس از بازگشت به روسیه، مسابقه ای را برای طراحی موزه هنرهای زیبا در مسکو توسط آکادمی هنر سنت پترزبورگ ترتیب داد. 18 پروژه ارائه شد و طرح معمار جوان مسکووی رومن ایوانوویچ کلاین انتخاب شد که موزه را به عنوان یک معبد باستانی باشکوه که یادآور آکروپلیس یونانی است در نظر می گرفت. مطابق با نمای بیرونی آن، متخصصان هنر، فرهنگ و معماری باستانی مأمور طراحی داخلی شدند. بنیاد موزه توسط یک کمیته داوطلب متشکل از اساتید تاریخ و فیلولوژی در MSU، مجموعه داران آثار هنری و دولت سازماندهی شد و توسط گراند دوک سرگئی الکساندرویچ ریاست شد.
موزه هنرهای زیبا به نام امپراتور الکساندر سوم در 31 مه 1912 با مدیریت ایوان تسوتایف افتتاح شد. مجموعه اولیه شامل نمایشگاه هایی از کابینه هنرهای زیبای دانشگاه دولتی مسکو، آثار باستانی، نقاشی های خارجی، مجسمه ها و هنرهای تزئینی بود که بیشتر آن از مجموعه های خصوصی دانشگاهیان، دولتمردان، مجموعه داران و اعضای خانواده سلطنتی روسیه اهدا شد. بلافاصله پس از افتتاح، موزه هنرهای زیبای پوشکین به طرز شگفت انگیزی محبوب شد و هر هفته هزاران بازدید کننده تور روسیه به آنجا می آمدند. گذشته از نمایشگاه های هنری، سخنرانی ها و گشت و گذارهایی برای دانشجویان دانشگاه و عموم مردم برگزار شد که هدف موزه را به عنوان یک مرکز علمی و آموزشی هدایت کرد.

 

موزه پوشکین در روسیه شوروی

موزه هنرهای زیبای پوشکین پس از انقلاب رونق گرفت. از فعالیت های دانشگاه دولتی مسکو (در آن زمان تحت کنترل ایدئولوژیک شوروی) جدا شد و یک موزه هنری مستقل تعیین کرد. بین سال‌های 1924 و 1930، آثار هنری از املاک نجیبی و سلطنتی ملی‌شده مسکو، بسیاری از موزه‌های منحل‌شده شهر، و از موزه تاریخ دولتی، کرملین، گالری ترتیاکوف و ارمیتاژ دولتی در مجموعه موزه ادغام شدند.
با شروع جنگ جهانی دوم، بخش عمده ای از نمایشگاه های موزه به نووسیبیرسک و سولیکامسک در سیبری انتقال داده شد تا آن را از نابودی نجات دهند. بازسازی موزه در سال 1944 آغاز شد و در دوره پس از جنگ، فعالیت های موزه پوشکین با قدرتی دوباره ادامه یافت. مجموعه این موزه با آثار هنری بدست آمده توسط سربازان شوروی در زمان جنگ و آثار هنری مشهور جهانی توسط استادان اروپایی- غربی و آمریکایی در نیمه دوم قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به گسترش ادامه داد.


در موزه هنرهای زیبای پوشکین چه چیزی می توانید ببینید؟


در حال حاضر مجموعه‌های موزه هنرهای زیبای پوشکین بیش از 700000 اثر هنری تشکیل می‌شود. آنها شامل نقاشی، مجسمه، هنر گرافیک، حکاکی، هنر تزئینی و کاربردی، آیکون ها، موزاییک ها، شیشه کاری، آثار باستان شناسی، اقلام سکه شناسی، و عکاسی هستند. علاوه بر این، مجموعه وسیعی از گچ بری های رنگی وجود دارد که توسط تسوتایف در زمان موزه پوشکین به عنوان بخشی از دانشگاه دولتی مسکو سفارش داده شده است. علاوه بر مجموعه‌های دائمی و نمایشگاه‌های موقتی که آثار موزه پوشکین و موسسات بین‌المللی را به نمایش می‌گذارند، این موزه برنامه‌ای فرهنگی و آموزشی غنی از سخنرانی‌ها، گشت‌وگذارها، کنسرت‌ها، کلاس‌های مستر و غیره را برگزار می‌کند.

 

ساختمان اصلی

main-building

30 سالن ساختمان اصلی شامل نمایشگاه هایی از دوره های تاریخی بسیاری است. در طبقه همکف، تعدادی سالن به هنر آلمانی، فلاندری و هلندی مربوط به قرن 15 تا 17 اختصاص دارد و آثاری از روبنس، ون دایک و رامبراند را شامل می شود. اکثر طبقه همکف آثاری از بزرگترین مجموعه های هنر مصر باستان و یونان در جهان است که بخشی از مجموعه اصلی موزه بود و آخرین اکتشافات باستان شناسی را در زمان تأسیس موزه به نمایش می گذاشت. این مجموعه شامل هنر و آثار باستانی از مصر باستان، یونان (از جمله اشیاء از کاوش‌های باستان‌شناسی تروا)، روم، بیزانس، و خاورمیانه، و همچنین گچ‌بری‌های چشمگیر از ویژگی‌های مهم معماری و مجسمه‌سازی مربوط به این دوره‌ها است.
در طبقه اول، هنر ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی مربوط به قرن‌های 17 تا 19، و همچنین تعداد زیادی از مجسمه‌های معروف هلندی، آلمانی و ایتالیایی مربوط به قرن‌های 15 تا 16، هنر و مصنوعات یونان و روم باستان و همچنین تعداد زیادی از مجسمه‌های معروف هلندی، آلمانی و ایتالیایی می باشد.
ساعات کار: سه شنبه - یکشنبه 11:00-20:00. پنجشنبه و جمعه ساعت 11:00 الی 21:00 (فروشگاه بلیط یک ساعت قبل بسته می شود). دوشنبه ها تعطیل است.

 

گالری مجموعه های خصوصی

گالری هنر اروپایی و آمریکایی

23 سالن این گالری مجموعه کاملی از آثار هنری اهدایی مجموعه‌داران خصوصی به موزه پوشکین را به نمایش می‌گذارد که در نمایشگاه‌های بزرگ‌تر پخش نشده است. آثاری که در این گالری به نمایش گذاشته شده است عبارتند از: مجموعه چند رشته ای بنیانگذار گالری ایلیا زیلبرشتاین، مجموعه ویکتور و کلارا لبدینسک، نقاشی های پست امپرسیونیست لئونید پاسترناک، مجموعه هنرهای زیبا و تزیینی النا ماکاساوا از «عصر طلایی» روسیه در قرن نوزدهم، مجموعه های میخائیل چووانوف و تاتیانا ماورینا و مجموعه حیرت انگیز شیشه گری فدور و اکاترینا لامکول.

 

موزه هنر آموزشی IV Tsvetaev

موزه هنر آموزشی IV Tsvetaev

این شعبه از موزه پوشکین در دانشگاه دولتی روسیه و در دانشکده علوم انسانی قرار دارد. در این موزه هزار گچ بری به نمایش گذاشته شده است که در نمایشگاه اصلی موزه پوشکین گنجانده نشده است، از جمله هنر و مصنوعات چهار هزار ساله تاریخ بشر از مصر باستان، یونان، روم و آسیای غربی تا قرون وسطی و ایتالیای رنسانس. 
ساعات کاری: سه شنبه تا شنبه: 10:00-17:00 (دفتر بلیط یک ساعت قبل بسته می شود). روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

 

مرکز ملی هنرهای معاصر

مرکز ملی هنرهای معاصر

مرکز ملی هنرهای معاصر تنها در سال 2020 بخشی از موزه هنرهای زیبا پوشکین شد و بخشی از شبکه ای از هشت مرکز هنر معاصر در سراسر روسیه است. NCCA از هنرمندان محلی حمایت می کند و در پروژه ها و مسابقات روسی و بین المللی با تأثیر قوی بر توسعه هنر مدرن روسیه مشارکت دارد. علاوه بر فعالیت های نمایشگاهی، NCCA برنامه های آموزشی، کنسرت ها، نمایش فیلم و سایر رویدادهای فرهنگی را سازماندهی می کند.
آدرس: ساختمان 2، Ulitsa Zoologicheskaya، 13، مسکو، 123242
ساعات کاری: روزانه 12:00-20:00
نزدیکترین مترو: Barrikadnaya/Krasnopresnenskaya (800 متر)

 

جاذبه های گردشگری نزدیک به موزه پوشکین


کلیسای جامع مسیح نجات دهنده: بزرگترین کلیسای مسکو درست روبروی جاده موزه پوشکین قرار دارد. 
کرملین و میدان سرخ : این جاذبه ها تنها یک و نیم کیلومتر از موزه پوشکین فاصله دارد کرملین و میدان سرخ، مرکز تاریخی مسکو و خانه بسیاری از مشهورترین جاذبه های گردشگری مسکو قرار دارند.
موزه دولتی الکساندر پوشکین: این موزه به شاعر مورد علاقه روسیه اختصاص داده شده است (آن را با موزه هنرهای زیبای پوشکین اشتباه نگیرید.) و شامل نمایشگاه هایی درباره زندگی و کار و هنر او از قرن 18 و 19 است.

گالری ترتیاکوف: پس از لذت بردن از تماشای هنرهای خارجی، به گالری ترتیاکوف در آن سوی رودخانه مسکو بروید تا هزاران سال از آثار هنری روسی را در یکی از بهترین موزه‌های هنری جهان ببینید.
 

captcha

مطالب مرتبط