جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | خیابان تورسکایا

خیابان تورسکایا

خیابان Tverskaya یا به روسی Tverskaya Ulitsa، به عنوان یکی از خیابان های معروف مسکو شناخته می‌شود. این خیابان معروف جزو گران‌ترین گذرگاه‌های کشور و به عنوان سومین خیابان گران قیمت جهان بر اساس اجاره‌های تجاری است. این خیابان شلوغ و پررفت‌وآمد، قلب تپنده‌ای برای زندگی اجتماعی و تفریحی پایتخت روسیه است.

درباره خیابان تورسکایا


خیابان Tverskaya، خیابان اصلی روسیه و مرکز شهر مسکو است. در اینجا می‌توانید در هتل های ریتز کارلتون و هتل ملی، مغازه‌های شیک، کافه‌ ها و رستوران‌های متعدد، فروشگاه معروف مواد غذایی Eliseev، یکی از کتاب‌فروشی‌های اصلی شهر، تالار شهر مسکو و در مقابل آن بنای یادبود بنیانگذار شهر، یوری مسلح را پیدا کنید.
این خیابان که از قلب مسکو، میدان مانژ شروع می شود، حدود 2 کیلومتر در شمال غربی امتداد دارد. اگر در این مسیر به حرکت خود ادامه دهید، در نهایت به سن پترزبورگ خواهید رسید که حدود 760 کیلومتر از مسکو فاصله دارد. به همین دلیل به آن گذرگاه اصلی روسیه می گویند.
در خیابان Tverskaya (Tverskaya Ulitsa) چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، ما به شما توصیه می کنیم در طول کاوش در تور روسیه حتما از آن دیدن کنید !

برای آشنایی با خیابان های معروف مسکو کلیک کنید.

تاریخچه خیابان تورسکایا


خیابان تورسکایا در قرن دوازدهم ظهور کرد و مسکو را به رقیب برتر و بعداً اصلی خود، Tver پیوند داد. در آن زمان اشراف روس اکثرا در این منطقه مستقر بودند. در میان عمارت‌های پالادیایی که مربوط به دوران سلطنت کاترین کبیر است، می‌توان به اقامتگاه شهردار مسکو (۱۷۷۸–۱۷۸۲، بازسازی‌شده) و باشگاه انگلیسی (دهه 1780) اشاره کرد. در اواخر قرن نوزدهم، این خیابان بازسازی شد و عمارت‌های نئوکلاسیک باشکوه جای خود را به ساختمان‌های تجاری باشکوه، مانند هتل ملی (1901-1903) که دارای فضای داخلی برجسته روسی با هنر نو بود، دادند.
بین انقلاب 1917 و ظهور معماری استالینیستی در اواسط دهه 1930، این خیابان سه ساختمان مدرنیستی را به خود اختصاص داد: ساختمان کنستراکتیویست ایزوستیا (1925-1927)، ساختمان مرکزی تلگراف (1927-1929)، و یک "مکعب سیاه" سخت از موسسه لنین (11926). در سال 1932، تورسکایا به نام ماکسیم گورکی، نویسنده مشهور انقلابی مورد تحسین لنین و استالین، به خیابان گورکی تغییر نام داد. همچنین تعریض شد و به یک خیابان تبدیل شد تا یادگارهای دوران تزاریسم را دفن کند (متاسفانه همراه با خانه‌های قدیمی با ارزش نیز). با این حال، گرانبهاترین آنها از دیدگاه شوروی حفظ شدند. در میان آنها تالار شهر مسکو - در حال حاضر، دفتر شهردار - در سال 1938 به میزان 13.5 متر از جاده عقب نشینی کرد. نکته قابل توجه این است که این ساختمان تنها در 41 دقیقه جابجا شد و بر روی پایه جدید قرار گرفت.

 

هتل ملی


هتل ملی

هتل لوکس 5 ستاره ملی یکی از بهترین هتل های روسیه است که دارای منظره زیبایی از جاذبه های گردشگری مسکو نظیر میدان سرخ و کرملین است. این هتل که از سال 1903 فعالیت می کند، با بهترین سنت های معماری اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. بیش از 30 اتاق آن دارای منظره ای زیبا از کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و میدان سرخ هستند.
آدرس: خیابان موخوایا 15/1، بلوار. 1

 

هتل ریتز کارلتون


هتل ریتز کارلتون

در کنار هتل ملی، هتل معروف ریتز کارلتون مسکو قرار دارد. این هتل در سال 2007 افتتاح شد و مناظری پانوراما از منطقه تاریخی مسکو را ارائه می دهد. این هتل مجلل طیف کاملی از خدمات را برای مسافران تور مسکو ارائه میدهد. سالن O2، که در پشت بام این هتل قرار دارد، بهترین مناظر از کرملین و میدان سرخ را ارائه می دهد.
آدرس: خیابان Tverskaya 3

 

کامرگرسکی پرولوک


کامرگرسکی پرولوک

Kamergerskiy Pereulok (Kamergersky Side Lane) یکی از مکان های مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. این خیابان عابر پیاده و پر از کافه ها و رستوران های غذاهای فرانسوی، ایتالیایی، چینی و ژاپنی است. همچنین مجموعه ای از کافی شاپ ها از جمله Starbucks و Shokoladnitsa محلی را ارائه می دهد.

 

تالار شهر مسکو و بنای یادبود یوری 


تالار شهر مسکو و بنای یادبود یوری 

اگر از کرملین حرکت کنید، در سمت چپ خیابان Tverskaya، یک ساختار کلاسیک قرمز و سفید به نام تالار شهر مسکو قرار دارد. این ساختمان با رواقی 8 ستونی و یک رواق زیبا تزئین شده است و وجود دو پرچم ایالت و مسکو نشان از دولتی بودن آن دارد. پس از یک بازسازی گسترده که در سال 2014 به پایان رسید، این ساختمان به زیبایی می درخشد و نشان مسکو که قسمت بالای آن را تزئین می‌کند، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
در مقابل تالار شهر مسکو، بنایی به نام "یوری مسلح بلند" که یادبودی از بنیانگذار شهر مسکو، یعنی یوری دولگوروکی، است، قرار دارد.
آدرس: خیابان Tverskaya، 13

 

میدان پوشکین و بنای یادبود الکساندر پوشکین


در تقاطع خیابان Tverskaya و بلوار Tverskoy، یک میدان جلوه‌گاهی قرار دارد که نام شاعر بزرگ روسی، الکساندر پوشکین، را به خود اختصاص داده است. در مرکز این میدان، بنای یادبود شاعر اواخر قرن نوزدهم می‌آید. کافیست کمی نزدیک‌تر شوید و به آن نگاه کنید تا شاهکاری از آثار کمیاب که اندیشه و روح عمیق شاعر را به نمایش می‌گذارد، را مشاهده کنید. این بنا به عنوان یکی از بهترین بناهای تاریخی مسکو شناخته می‌شود.

 

کافه پوشکین


کافه پوشکین

روبروی بنای یادبود پوشکین، در بلوار Tverskoy، کافه پوشکین قرار دارد. این مکان درهای خود را در سال 1999 به روی مهمانان خود گشود و به سرعت در بین مردم محلی و گردشگران به شهرت رسید. 
شهرت این رستوران به قدری بالاست که بازدید از مسکو بدون ناهار یا شام در کافه پوشکین غیرممکن به نظر می رسد. در واقع یک مکان بین المللی است و زبان انگلیسی بیشتر از روسی شنیده می شود.
آدرس: بلوار Tverskoy 26/5

 

موزه تاریخ معاصر روسیه


موزه تاریخ معاصر روسیه

وقتی در خیابان Tverskaya قدم می‌زنید و از میدان پوشکین عبور می‌کنید، چشم‌انداز شما به یک ساختمان کلاسیک قرن هجدهم جلب می‌شود که با رنگ‌های قرمز و سفید تزئین شده و دروازه‌هایی با نقوش شیر دارد. این عمارت با شکوه در گذشته متعلق به خاندان نجیبی بوده، اما اکنون موزه تاریخ معاصر روسیه در این مکان مستقر شده است.
این موزه تاریخ روسیه را از پایان قرن نوزدهم تا به امروز به تصویر می‌کشد و بهترین مکان برای آشنایی با رویدادهایی است که منجر به انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ شد و زندگی در روسیه در دوران اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر می‌کشد. این موزه فرصتی استثنایی برای درک بهتر تاریخ این کشور و آشنایی با دوران‌های حیاتی از گذشته آن به شما ارائه می‌دهد.
آدرس: خیابان Tverskaya 21

 

captcha

مطالب مرتبط