جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | آب و هوای سن پترزبورگ روسیه

آب و هوای سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ در دسته‌ی آب و هوای قاره‌ای مرطوب قرار دارد. این بدین معناست که که فصل تابستان در این شهر کوتاه و گرم است، در حالی که زمستان‌ها طولانی، سرد و مرطوب هستند. نفوذ دریای بالتیک باعث ایجاد این الگوی آب‌وهوای منحصربه‌فرد در این منطقه می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به شرایط آب و هوای سن پترزبورگ روسیه بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سفر به سن پترزبورگ


سفر به سن پترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری این کشور است. مسافران می توانند از فضای جهانی شهر و همچنین مکان های تاریخی متعدد لذت ببرند. مرکز تاریخی سنت پترزبورگ توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است و دارای جاذبه های خیره کننده ای مانند موزه ارمیتاژ/کاخ زمستانی است. همچنین جاذبه های بیشتری در جزیره واسیلیفسکی در دریای بالتیک وجود دارد.
سنت پترزبورگ میزبان یک صحنه هنری عالی است. مسافران می توانند از تئاترهای سنت پترزبورگ دیدن کنند و از اجراهای اپرا، باله یا موسیقی کلاسیک لذت ببرند. در واقع، بسیاری از مردم بر این باورند که تور روسیه و بازدید از سن پترزبورگ بدون دیدن یک تئاتر ناقص است.
علاوه بر گشت و گذار، بازدیدکنندگان می توانند از فعالیت های گردشگری دیگر مانند خرید و صرف غذا در بیرون لذت ببرند. چندین بازار در اطراف شهر وجود دارد.  در مرکز خرید Apraksin Dvor هر اقلام قابل تصور را در دسترس دارد. از سوی دیگر، در خیابان نوسکی که به خیابان شانزلیزه در پاریس تشبیه شده است، می توان اجناس برند و لوکس را یافت.

برای آشنایی با بهترین مراکز خرید در سن پترزبورگ کلیک کنید.

آب و هوای سن پترزبورگ


آب و هوا در سن پترزبورگ

سن پترزبورگ یک شهر در روسیه است که دارای آب و هوای مرطوب قاره‌ای است. در فصل زمستان، که از نوامبر تا مارس ادامه دارد، دما به طور معمول زیر صفر درجه سانتیگراد می‌باشد و برف فراوانی از آسمان می‌بارد. رودخانه نوا نیز از نوامبر تا آوریل به صورت کامل یخ می‌زند و برف پوشش سفیدی را به مدت تقریبی 123 روز شهر را میپوشاند.
با آغاز بهار (از آوریل تا مه)، دما شروع به افزایش می‌کند و هوا گرم‌تر می‌شود. با این حال، بارش برف همچنان ممکن است در این زمان ادامه داشته باشد. تابستان (از ژوئن تا اوایل سپتامبر) بهترین زمان برای بازدید از سن پترزبورگ است. در این فصل، هوا گرم و دلپذیر است و باران‌های پراکنده از آسمان باران می‌آورند. 
به طور خلاصه، سن پترزبورگ با دو فصل اصلی خود، تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد و برفی، تجربه‌ی یک آب و هوای مرطوب قاره‌ای را تجربه میکند.

 

تابستان در سن پترزبورگ (ژوئن - آگوست)


تابستان در سن پترزبورگ

در طول فصل تابستان، که از ژوئن تا اوایل سپتامبر ادامه دارد، سن پترزبورگ دارای شرایط آب و هوایی نسبتاً گرم است. دمای بالاترین معمولاً به میانگین 22 درجه سانتیگراد می‌رسد، در حالی که دمای پایین در بازه‌ی 13 تا 16 درجه سانتیگراد نوسان می‌کند. این زمان به عنوان بهترین زمان برای بازدید از سن پترزبورگ در نظر گرفته می‌شود.
در این دوره، شهر دارای سطح متوسطی از بارش است. معمولاً میزان باران در ماه آگوست با بیش از 90 میلی‌متر، بارندگی به حداکثر میزان خود می‌رسد و به عنوان مرطوب‌ترین ماه سال در نظر گرفته می‌شود. همچنین، در این دوره مردم از نور خورشید به میزان کافی بهره‌مند می‌شوند.
ژوئن به طور رسمی به عنوان ماه "شب‌های سفید" شناخته می‌شود. این ماه به طولانی‌ترین روزها، دمای گرم، و مجموعه‌ای از رویدادها اختصاص دارد. این یکی از شلوغ‌ترین ماه‌های سن پترزبورگ است که گردشگران زیادی از سراسر جهان به آنجا سفر میکنند. اگر هنرمند هستید یا به سینما علاقه دارید، حضور در جشن تئاتر جهانی جاده برای شما ضروری است.
ماه جولای در فضای باز بسیار گرم است و فشار جمعیت در تورهای عمومی ممکن است کمی آزار دهنده باشد. با این حال، این ماه نیز یک فرصت عالی برای کاوش در شهر است و از این رو، آب و هوا نباید مانعی برای انجام این کار باشد. سفرهای دریایی در رودخانه نوا در این دوران تجربه بسیار خوبی است. آب و هوای ماه آگوست مشابه ماه جولای است. این یک ماه فوق‌العاده برای گذراندن وقت در پارک‌ها است. 

 

زمستان در سن پترزبورگ (دسامبر - فوریه)


زمستان در سن پترزبورگ

در زمستان، که از نوامبر تا اوایل مارس ادامه دارد، شرایط آب و هوایی سن پترزبورگ به شدت سرد می‌شود. میانگین دما در این فصل به حدود -7 درجه سانتیگراد می‌رسد. حتی در نوامبر، که گرم‌ترین ماه زمستان است، میانگین دما در بالاترین شرایط به -2 درجه سانتیگراد نیز کاهش پیدا می‌کند. 
فوریه به عنوان سردترین ماه سال شناخته می‌شود، و دما به -10 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. در ماه‌های زمستان، دسامبر و ژانویه، تابش نور آفتاب بسیار ضعیف است و معمولاً حداکثر 20 ساعت نور آفتاب در طول ماه را تجربه می‌کنند. به علت شرایط آب و هوایی سرد، گردشگران اغلب در این فصل از بازدید از این شهر تاریخی که در کنار رودخانه نوا واقع شده است، اجتناب می‌کنند.
دسامبر با شور و شوق زیادی در میان مردم محلی شروع می شود و آنها شروع به آماده شدن برای سال نو می کنند. آب و هوا در ابتدا تا حدودی ناپایدار است و دما هر روز در نوسان است. با این حال، برای دوستداران ورزش های زمستانی، این احتمالا بهترین ماه برای اسکی و سورتمه سواری در پارک ها است. 
ژانویه بسیار سرد است و هفته اول آن تعطیلات رسمی است و از این رو، خیابان ها خالی است. با این حال، مکان ها از هفته دوم شروع به باز شدن می کنند. می توانید جشن سال نو را در میدان قصر با شمارش معکوس و ترقه در کنار مردم محلی جشن بگیرید. این یک تجربه بی نظیر است. فوریه سرد است اما زمان خوبی برای گشت و گذار در جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است. می توانید به پاولوفسک یا پارک کاترین بروید تا از تپه های پوشیده از برف سوار شوید یا اسکی صحرایی انجام دهید. همچنین می‌توانید در پایان فوریه در جشن Maslenitsa شرکت کنید و از پنکیک‌های لذیذ همراه با موسیقی شیک و رقص در پارک لذت ببرید.

برای آشنایی با جذاب ترین جشن ها و فستیوال های روسیه کلیک کنید.

سن پترزبورگ در پاییز (سپتامبر - نوامبر)


سن پترزبورگ در پاییز

ماه سپتامبر شهر به رنگ طلایی تبدیل می‌شود به دلیل ریزش برگ‌های بلوط بسیار با شکوه به نظر می رسد. فصل تابستان به پایان می‌رسد و شرایط آب و هوایی برای گردشگران در روزها دلپذیر می‌شود. خیابان‌ها کمتر شلوغ می‌شوند چرا که فصل اوج کم‌کم از بین می‌رود و فواره های پیترهوف با نزدیک شدن به  فصل زمستان بسته می‌شوند. این کار از طریق یک مراسم اختتامیه انجام می‌شود که در میانه سپتامبر برگزار می‌شود. جشن فانوس آبی در این ماه یک رویداد عاشقانه در پاییز در سن پترزبورگ است.
در ماه اکتبر هوا سرد و همراه با ورزش باد است. حتی ممکن است در نیمه اول ماه برف ببارد و به همین دلیل فعالیت‌های خارج از منزل متوقف می‌شود. آب و هوا کمی غیرقابل پیش‌بینی است و باید در برنامه‌های خود انعطاف داشته باشید. با این حال، سفرهای دریایی با قایق یک گزینه عالی برای استراحت است و ممکن است شب‌های خود را با گشت و گذار در بارهای معروف سنت پترزبورگ که عمدتاً به وفور یافت می‌شوند، سپری کنید.
نوامبر به عنوان مرطوب‌ترین ماه در سن پترزبورگ شناخته و بارش‌های مکرر و برف باعث گل‌آلود شدن پارک‌ها می‌شوند. با این حال، اگر در ماه نوامبر در اینجا هستید، می‌توانید یک شب آرام را با لذت بردن از یک کاسه گل گاوزبان، که یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی روسی است، سپری کنید.

 

سنت پترزبورگ در بهار (مارس - مه)


سنت پترزبورگ در بهار

مارس به طور رسمی اولین ماه بهار است، اما هوا هنوز هم سرد است. به همین دلیل تعداد کمی از گردشگران تور سن پترزبورگ هنوز هم فرصت را برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی در سن پترزبورگ و اطراف آن پیدا می‌کنند. 
آوریل زمانی است که با آغاز فصل بهار، شهر گرم می‌شود. برف شروع به آب شدن می‌کند و گودال‌های مختلفی در اطراف شهر وجود دارند. پارک‌ها در داخل و اطراف سنت پترزبورگ باز می‌شوند. ماه می یکی از ماه‌های مورد علاقه روس‌هاست. آب و هوا به طور چشمگیری بهبود یافته و چندین تعطیلات رسمی وجود دارد. روز کارگر در 1 مه و روز پیروزی در 9 مه در خیابان‌ها با شکوه و شادابی جشن گرفته می‌شود. همچنین، در 27 مه به عنوان روز تولد سنت پترزبورگ با رژه‌ها، نمایشگاه‌های ویژه و نمایش‌های هنری در سراسر شهر جشن گرفته می‌شود.

 

در سفر به سن پترزبورگ چه لباسی همراه خود ببریم؟


در سفر به سن پترزبورگ چه لباسی همراه خود ببریم

در سفر به سن پترزبورگ، با توجه به شرایط آب و هوایی میبایست لباس مناسب با خود بیاورید. 
در تابستان با توجه به بارش باران‌های تابستانی، بهتر است چتر یا بارانی به همراه خود داشته باشید. همچنین برای پیاده‌روی در شهر کفش‌های راحت هم مفید خواهند بود.
اگر شما جزو افراد شجاعی هستید که آب و هوای زمستانی سن پترزبورگ را تجربه می‌کنند، باید لباس‌های گرم و عایقی داشته باشید. چکمه‌های مقاوم به ویژه برای پیاده‌روی در برف و یخ ضروری هستند. همچنین، کلاه، دستکش و پالتو گرم نیز باید در لیست لباس‌های شما باشند. به یاد داشته باشید سنگ های یخ زده می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین احتیاط کنید و مراقب باشید لیز نخورید.

در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم؟

بهترین ماه ها برای سفر به سن پترزبورگ


جولای و ژوئن بهترین زمان برای تعطیلات یا سفر به سن پترزبورگ هستند. بر اساس پیش‌بینی هوای سن پترزبورگ و تاریخ‌های پیشین، این دو ماه به عنوان بهترین زمان برای بازدید از این شهر شناخته می‌شوند.
دمای میانگین در این ماه‌ها حدوداً 22 درجه سانتیگراد است و تعداد میانگین ساعات آفتابی در هر ماه به حدود 182.2 ساعت می‌رسد. این شرایط آب و هوایی ایده‌آل برای گشت و گذار در شهر و لذت بردن از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی سن پترزبورگ هستند.

 

سردترین ماه های سن پترزبورگ؟


ژانویه و فوریه سردترین ماه‌ها با دمای 8- درجه سانتیگراد هستند.

 

کدام ماه ها بیشترین بارندگی را در سن پترزبورگ دارند؟


آگوست و جولای بیشترین بارندگی را با تعداد بارندگی 106.52 میلی متر دارند.
 

captcha

مطالب مرتبط