جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم

در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم

یکی از بزرگترین سوالات قبل از سفر، این است در سفر چه لباسی با خود ببریم؟ اما برای کسانی که به روسیه می روند، این سوال می تواند ساده تر از حد انتظار باشد زیرا اساساً روسیه فقط دو فصل زمستان و تابستان دارد. قبل از اینکه دما به سرعت کاهش یابد و زمستان شروع شود، برگها فقط برای دو یا سه هفته طلایی می شوند و بهار بیشتر یک دوره ذوب است و برف و یخ حتی در اواخر ماه مه دیده می شود. در ادامه این مقاله به اینکه در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم خواهیم پرداخت.

برای روسیه چه وسایلی با خود ببریم؟


برای روسیه چه وسایلی با خود ببریم؟

لباس های زمستانی : لایه لایه، لباس زیر حرارتی، کت بلند، کلاه، روسری و دستکش، کفش گرم و جوراب
لباس تابستانی : لباس تنفسی، ژاکت و جامپر سبک، عینک آفتابی و کلاه آفتابی
لباس برای بیرون رفتن : پیراهن زیبا و شلوار هوشمند برای مردان، شلوار هوشمند و تاپ یا لباس برای زنان
وسایل شخصی : اسپری دافع حشرات و کرم ضد آفتاب، دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده دست، داروها، گوش گیر و ماسک چشم

 

در فصل تابستان در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم؟


در فصل تابستان در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم؟

روسیه با وجود شهرتش همیشه پوشیده از برف نیست. تابستان بهترین زمان برای بازدید از روسیه و گشت و گذار در این کشور است. میتوانید در هر زمانی از روز یا شب قدم بزنید، از شب های سفید در سن پترزبورگ لذت ببرید، یا به یک سفر کمپینگ بروید. دما معمولاً در محدوده 20 تا 30 درجه سانتیگراد یا 70 تا 80 درجه فارنهایت است. لباس های سبک و آزاد بهترین گزینه برای شما هستند و کلاه آفتابی و عینک آفتابی از اقلام ضروری هستند.
آب و هوا هنوز می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، بنابراین یک ژاکت و جامپر سبک وزن برای عصرهای خنک تر و یک چتر نیز به همراه داشته باشید، به خصوص اگر به سنت پترزبورگ سفر می کنید. روس‌ها ملایم لباس می‌پوشند، بنابراین ممکن است هنگام پوشیدن لباس خیلی کوتاه احساس ناراحتی کنید. برای احترام به هنگام بازدید از کلیساهای روسیه، یک روسری برای پوشاندن سر و شانه های خود و یک لایه پایین با طول متوسط به همراه داشته باشید.

 

در فصل زمستان در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم؟


در فصل زمستان در سفر به روسیه چه لباسی با خود ببریم؟

روسیه در فصل زمستان بسیار زیبا است. برف به زیبایی هر چه تمام کلیساها، موزه‌ها و کاخ‌ های روسیه را می‌پوشاند و جنگل‌های یخی واقعاً شبیه به افسانه ها هستند. اما صرف نظر از فضای جادویی، روسیه در این فصل از سال به طور کلی بسیار سرد است. در شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ که به احتمال زیاد از آنها دیدن خواهید کرد، دمای هوا در محدوده -10 تا -20 درجه سانتیگراد یا 14 تا -4 درجه فارنهایت است، اما می تواند حتی کمتر باشد.
بهترین پوشش در این فصل از سال پوشیدن لباس ها به صورت لایه لایه است. برای حداکثر راحتی (و ایمنی)، ژاکت یا هودی، شلوار بلند گرم یا جوراب شلواری بسیار ضخیم و لباس زیر گرم همراه داشته باشید. همراه داشتن یک کت بلند و گرم نیز به شدت توصیه می شود، زیرا نه تنها شما را در برابر سرما عایق نگه می دارد، بلکه اگر روی یخ لیز بخورید، از شما محافظت می کند. البته ناگفته نماند که حتما باید کلاه، روسری و دستکش به همراه داشته باشید. در حالت ایده‌آل بهتر است دستکش‌های خیلی گرم، کلاه خزدار یا پشمی که گوش‌های شما را می‌پوشاند و روسری داشته باشید.
حتی اگر دنیای بیرون 30- یخ باشد، داخل ساختمان‌های روسیه گرم است و سیستم گرمایشی اغلب در یک مکان متمرکز تولید می‌شود و در سپتامبر/اکتبر روشن می‌شود و گرمایش خودکار و دائمی را برای تمام ساختمان‌های آن محل و روس‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، حتماً لباس‌های سبک تر برای داخل هتل  و محیط ها داخلی نیز به همراه داشته باشید.
یکی از حیاتی ترین موارد در لیست شما باید باشد، یک جفت کفش گرم ضد آب است، زیرا پیاده روها و خیابان های روسیه در طول زمستان به باتلاقی از لجن و برف تبدیل می شوند. کفش‌ها باید آج‌های محکمی داشته باشند، زیرا یخ اغلب مشکل‌سازتر از برف است و پیاده‌رو می‌تواند به کوهی ناهموار از یخ تبدیل شود. همچنین جوراب‌های گرم همراه داشته باشید.
برای کسانی که به سیبری سفر می کنند ، هوا به میزان قابل توجهی سردتر خواهد بود، بنابراین اگر قصد انجام فعالیت‌هایی مانند اسکی یا اسنوبورد را دارید، شلوار ضدآب به همراه داشته باشید، و اگر زمان زیادی را بیرون از خانه در برف سپری کنید، همراه داشتن عینک آفتابی نیز ایده خوبی است.

 

لباس مناسب برای بیرون رفتن در روسیه


بهترین لباس برای بیرون رفتن

یک ضرب المثل معروف وجود دارد که "لباس خوب همه درها را باز می کند". به جرات می توان گفت که روس ها هنگام رفتن به تئاتر، یک رستوران خوب یا یک کلوپ شبانه، لباس بی عیب و نقص می پوشند. مجبور نیستید تاکسیدو یا لباس شب به همراه داشته باشید، زیرا شیک بودن همیشه در سادگی است. برای مردان، یک پیراهن زیبا، یک شلوار و کفش هوشمند مناسب است. برای زنان نیز، شلوار هوشمند و تاپ یا لباس شیک مجلسی، با کفش پاشنه دار یا پوتین های زیبا بهترین گزینه است. در زمستان، اگر نمی خواهید کفش های پاشنه بلند بپوشید، تعویض کفش در رختکن امری کاملاً طبیعی است. کلاب های شبانه لوکس روسی اغلب کنترل های سختگیرانه ای دارند و به کسانی را که از نظر آنها بد لباس هستند اجازه ورود نمیدهند، بنابراین یک لباس شیک به همراه داشته باشید.

برای آشنایی با بهترین کلاب های شبانه مسکو کلیک کنید.

آیا در روسیه کد لباس وجود دارد؟


هیچ کد لباس رسمی در روسیه وجود ندارد، اماگردشگران تور روسیه باید بدانند که روس‌ها نسبتا تمایل دارند رسمی‌تر لباس بپوشند، به همین دلیل از دیدن مردان با کت و شلوار و کراوات و زنان با لباس یا دامن غیرعادی تعجب نکنید!

 

دمای هوا در روسیه چگونه است؟


روسیه در تابستان بسیار گرم است. میانگین دما در ماه جولای حدود 22 درجه سانتیگراد (72 درجه فارنهایت) است. با این حال، می تواند بسیار گرمتر از این باشد. به عنوان مثال، در سال 2010 یک موج گرما رخ داد که شاهد افزایش دما تا حدود 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) بود.
میانگین دمای روسیه در زمستان 18 درجه فارنهایت است. برخلاف تصور عموم، روسیه همیشه سرد نیست. میانگین دمای زمستان سن پترزبورگ کمتر از مسکو است. 

برای مطالعه راهنمای سفر به روسیه کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط