جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای بازدید از روسیه

بهترین زمان برای بازدید از روسیه

آیا برای تعطیلات امسال میخواهید به روسیه سفر کنید؟ روسیه جاذبه های متنوعی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد بنابراین برای یکبار هم شده باید به این کشور سفر کنید. برای به دست آوردن بیشترین بهره از سفر به روسیه، کمی تحقیق و برنامه ریزی لازم است. خوشبختانه، ما همه کارها را برای شما انجام داده ایم، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که چمدان خود را ببندید! این مقاله به شما کمک می کند بهترین زمان برای سفر به روسیه را بر اساس آب و هوا، هزینه و تعداد گردشگران انتخاب کنید. ما همچنین شما را در مورد برخی از تعطیلات و جشنواره های روسیه که نباید از دست بدهید، راهنمایی می کنیم.

چرا باید از روسیه دیدن کنید


why-you-should-visit-russia

روسیه در نگاه اول شما را مجذوب خود خواهد کرد. بزرگترین کشور جهان با تاریخ غنی، فرهنگ رنگارنگ و عشق پرخاشگر به هنرهای مختلف، مجموعه ای جذاب از تجربیات است. گنبدهای پیازی نمادین و رنگارنگ کرملین تصویری ماندگار از کشوری است که تا همین اواخر سرزمین اسرارآمیز بود. 
قلعه‌هایی با دیوارهای باشکوه و کاخ‌های بزرگ و سر به فلک کشیده، بقایای گذشته امپراتوری شوروی است. اگرچه مسکو و سن پترزبورگ قدرت های سیاسی روسیه هستند، اما قلب هنر و فرهنگ این کشور نیز هستند. سن پترزبورگ به تنهایی حدود 2000 کتابخانه، 221 موزه، 100 سالن کنسرت، 80 تئاتر و 45 گالری هنری دارد! بنابراین، اگر به دنبال رفتن به یک سفر فرهنگی در تعطیلات خود هستید، همه چیز آماده است.
با این حال، روسیه چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. می توانید چندین ساعت مسحورکننده را سوار طولانی ترین خط قطار جهان شوید که از سراسر روسیه می گذرد و مناظر خیره کننده ای را در طول مسیر به شما نشان می دهد. چند لحظه آرامش را در معبد همه ادیان کازان تجربه کنید و از مجلل اتاق کهربا در داخل کاخ کاترین در پوشکین شگفت زده شوید.

برای مطالعه باید و نبایدهای سفر به روسیه کلیک کنید.

روسیه در بهار (مارس - مه)


russia-in-spring

بهار روسیه دمایی بین -8 تا 19 درجه سانتیگراد را تجربه می کند. دما در ماه مارس عمدتاً زیر صفر درجه سانتیگراد باقی می مانند و به تدریج تا پایان آوریل دو رقمی می شود.
در حالی که این دماها در جاهای دیگر سرد در نظر گرفته می‌شوند، در روسیه کمی از سرمای دندان‌زننده زمستان کاسته می‌شود. در ماه مارس هنوز مقداری برف می بارد اما با شروع ماه آوریل برف ها شروع به آب شدن میکنند و هوا با طراوت، معطر و رنگارنگ ظاهر می شود.
بهار روسیه را از خواب زمستانی طولانی خود بیدار می کند و شروع به افزودن رنگ به منظره زمستانی تک رنگ می کند. گل ها شکوفا میدهند و درختان شروع به بازسازی شاخ و برگ خود می کنند. پارک ها و باغ ها مملو از مردم محلی است، با این حال شاهد تعداد کمی از گردشگران در سطح شهر هستید.
اگرچه آب و هوا در فصل بهار اغلب بارانی است، با این حال این فصل زمان بسیار خوبی برای گشت و گذار در فضای باز روسیه است. بنابراین اگر قصد سفر به روسیه در فصل بهار را دارید یک ژاکت به همراه داشته باشید و چند لایه لباس بپوشید. اگر در اواخر بهار به آنجا سفر می کنید، یک ژاکت سبک کافی است.

 

جشنواره مهم روسیه در ماه های بهار

 

از آنجایی که بسیاری از جذاب ترین جشن ها و فستیوال های مهم روسیه در بهار برگزار می شوند، بهترین زمان برای دیدن فرهنگ محلی است. شما می توانید موزه ها و کاخ ها را در اوقات فراغت خود بدون ازدحام معمول گردشگران بگردید. 

•    هفته مد روسیه: از مارس تا آوریل
•    روز کارگر/جشنواره بهار: 1 تا 2 مه
•    روز پیروزی: 9 مه
•    روز جهانی زن: 8 مارس
•    Paskha (عید پاک روسی): آوریل-مه

 

روسیه در تابستان (ژوئن - آگوست)


russia-in-summer

در تابستان، دمای اطراف روسیه بین 11 تا 23 درجه سانتیگراد است. اما در بعضی روزها ممکن است تا 30 درجه سانتیگراد یا بیشتر نیز افزایش یابد.
اگرچه روزها گرم است اما شب ها هوا بسیار خنک می‌شود. همچنین اغلب در این فصل شاهد بارش باران می‌باشید. جولای گرم‌ترین ماه سال در روسیه است اما با نزدیک شدن به ماه آگوست هوا شروع به خنک شدن می‌کند.
روزها در تابستان طولانی تر می شوند، به این معنی که زمان بیشتری برای گشت و گذار خود در نظر می گیرید. علاوه بر این شهرهای شمالی مانند سنت پترزبورگ پدیده شب های سفید را تجربه می کنند، جایی که خورشید در شب به سختی غروب می کند.
در تابستان تمامی جاذبه های گردشگری باز هستند و با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. این زمان خوبی برای گشت و گذار در موزه ها و کاخ های روسیه است. تئاترهای اصلی روسیه مانند بولشوی و مارینسکی در تابستان بسته می مانند. اما اپرا و باله در تئاترهای کوچکتر ادامه دارد. می توانید روزهای خود را در ساحل بگذرانید و از تابستان در کنار مردم محلی لذت ببرید. 
این فصل اوج توریستی است و تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان در سطح شهر وجود دارند. قیمت بلیط، رستوران ها، هتل ها و سفر گران تر از حد معمول خواهد بود. 
توجه داشته باشید در هنگام سفر به روسیه در فصل تابستان لباس های سبک با خود بیاورید همچنین پیشنهاد میکنیم کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده و اسپری دفع حشره نیز به همراه داشته باشید.

 

جشنواره مهم روسیه در ماه های تابستان

 

•    جشنواره جاز اسدبا: ژوئن
•    جشنواره بین المللی فیلم مسکو: ژوئن
•    Scarlet Sails (مسکو): هفته آخر ژوئن
•    ایوان کوپالا: 7 ژوئیه
•    روز نیروی دریایی: آخرین یکشنبه ماه جولای
•    روز چترباز: 2 آگوست
•    روز نیروی هوایی روسیه: 12 آگوست

 

روسیه در پاییز (سپتامبر - نوامبر)


russia-in-autumn

پس از یک تابستان، دما رفته رفته کاهش می‌یابد. میانگین دما در فصل پاییز بین -3 تا 16 درجه سانتیگراد متغیر است. 
هوای پاییزی روسیه غیرقابل پیش بینی است. در حالی که بیشتر روزها هوا معتدل است، اما برخی از روزها ممکن است به بسیار سرد باشد. بارش ها در این فصل نسبت به تابستان بیشتر می‌شود.
با شروع مدارس از اواسط سپتامبر تعداد گردشگران کاهش می یابد و به این ترتیب از هزینه های بالای سفر کاسته می‌شود. سپتامبر بهترین زمان در پاییز برای شرکت در تور روسیه است زیرا با به تدریج هوا شروع به سرد شدن میکند و بارش برف نیز از اواسط نوامبر شروع می شود.
در پاییز، روسیه پوشش سبز خود را به رنگ های پاییزی میدهد. این فصل خوبی برای سفر به حومه شهر است که در آن کشاورزان برداشت خود را با برگزاری جشنواره هایی جشن می گیرند. اگر به دنبال انجام فعالیت های در فضای باز هستید، می توانید به کوهپیمایی بروید یا برای ورزش های آبی به سواحل بروید. دریاچه بایکال در این زمان از سال بسیار زیبا است. 
با کاهش ازدحام جمعیت، می توانید از تخفیف های خوبی در سفر و همچنین اقامت خود لذت ببرید. برخی از جاذبه های گردشگری ممکن است با سرد شدن هوا بسته شوند.

اگر قصد سفر به روسیه در فصل پاییز را دارید پیشنهاد میکنیم همیشه یک چتر، ژاکت ضخیم با خود به همراه بیاورید. برای مقابله با آب و هوای غیرقابل پیش بینی لباس های چند لایه بپوشید. 

 

روسیه در زمستان (دسامبر - فوریه)


russia-in-winter

زمستان سردترین فصل در روسیه است و دمایی بین -15 تا -5 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند. زمستان سخت روسیه سرمای شدیدی را به همراه دارد که می تواند برای گردشگران بسیار سخت باشد. در سیبری، دما 50 درجه به زیر صفر و در شهرهایی مانند مسکو و سنت پترزبورگ میانگین دما به منفی 7 میرسد.

بیشتر جاذبه های گردشگری روسیه در فصل زمستان تعطیل است. اگر به اندازه کافی شجاع باشید که سرمای سخت را تحمل کنید، با چند مناظر برفی خیره کننده که شبیه یک کارت پستال کریسمس به نظر می رسند مواجه می‌شوید. علاوه بر این هزینه های سفر به روسیه به شدت کاهش می یابد.

زمستان دیدگاه متفاوتی در مورد شهرهای روسیه به شما می دهد. برف صدا را کاهش می دهد و احساس آرامش و آرامش را در شهرهای شلوغ به ارمغان می آورد. سعی کنید مانند مردم محلی در میان رودخانه های یخ زده قدم بزنید، در یک حمام روسی در بانیا بگیرید. این شامل گرفتن سونا و پریدن در آب سرد بلافاصله پس از آن است. اگر بیشتر به سمت شمال به سمت مورمانسک حرکت کنید، با بهترین نمایش نور روی زمین، شفق قطبی در روسیه، پذیرایی خواهید شد.

سرمای زمستان روزها را کوچک می کند، بنابراین شما زمان کمتری برای گشت و گذار در روز دارید. بر این اساس برنامه های های سفر خود را تنظیم کنید.

توجه داشتته باشید که اگر قصد سفر به روسیه در فصل زمستان را دارید حتما لباس های پشمی و گرم به همراه داشته باشید. یک جفت عینک آفتابی خوب همراه داشته باشید تا از چشمان خود در برابر تابش برف محافظت کنید و مطمئن شوید که مقدار زیادی مرطوب کننده دارید.

 

جشنواره مهم روسیه در ماه های زمستان

 

در طول ماه های زمستان، روسیه این رویدادها را برگزار می کند:

سال نو: از 3 دسامبر تا 2 ژانویه
سال نو ارتدکس روسیه: 13 ژانویه
روز وحدت: 4 نوامبر

برای مطالعه راهنمای سفر به روسیه کلیک کنید.

کلام آخر


هر فصل از روسیه جذابیت های خود را دارد و بهترین زمان برای بازدید شما کاملاً به نوع تعطیلاتی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. پکیج های تور روسیه در مجموعه آرزوی سفر پارسیان شما را قدم به قدم با لذت های روسیه آشنا می کند. بنابراین، اگر زمان سفر خود را تعیین کرده‌اید، با کارشناسان فروش ما در این مجموعه با شماره تماس 0214528 در ارتباط باشید و یا تور دلخواه خود ( تور مسکو، تور ترکیبی مسکو سن پترزبورگ، تور سن پترزبورگ) را به صورت آنلاین رزرو کنید.


 

captcha

مطالب مرتبط