جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | توصیه های بهداشتی و ایمنی در تایلند

توصیه های بهداشتی و ایمنی در تایلند

امنیت و توجه به نکات ایمنی در تایلند، همیشه یکی از مسائل حیاتی در هر مسافرت خارجی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و محیط زندگی، کسب اطلاعاتی در خصوص بهداشت و امنیت در تایلند ضروری به نظر می‌رسد. در این متن، به توصیه های مهم در سفر به تایلند می‌پردازیم. با بهره‌گیری از اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، به تحلیل و بررسی شرایط امنیتی کشور، اقدامات احتیاطی و راهنمایی‌های کاربردی برای سفر به این مقصد زیبا می‌پردازیم.

نکات ایمنی هنگام سفر در تایلند


نکات ایمنی هنگام سفر در تایلند

تور تایلند، با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، فرهنگ متنوع و مردمان مهربان، برای بسیاری از ماجراجویان و گردشگران، یک تجربه آرامش‌بخش و به یادماندنی است. اما در کنار همه جاذبه‌ها و امکانات تفریحی، امنیت در سفر به هر کشوری امری حائز اهمیت است. اگر از یک منظر کلی به آن نگاه کنیم، می‌توان گفت که تایلند به اندازه اکثر کشورهای توسعه یافته، امن است و در میان امن ترین کشورهای جهان در رتبه 91 قرار دارد. 
گردشگران و مسافران همیشه نیازمند اطمینان از ایمنی خود در مقصد سفر خود هستند تا بتوانند سفری بدون نگرانی‌ها و مشکلات ناشی از نقص امنیتی تجربه کنند. به همین دلیل، در این متن، به بررسی نکات ایمنی در تایلند می‌پردازیم.

 

استانداردهای بهداشتی در تایلند


استانداردهای بهداشتی در تایلند

توجه به نکات بهداشتی و ایمنی در تایلند، در هنگام غذاخوردن بسیار حائز اهمیت است. اگرچه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تایلند "تاریخ طولانی و موفقی در توسعه سلامت داشته است" اما با این وجود مشکلاتی وجود دارد که هنوز پابرجا هستند.

برای آشنایی با بهترین غذاهای تایلندی کلیک کنید.

بیماری‌های عفونی: بیماری‌های عفونی اصلی در تایلند شامل اسهال باکتریایی، هپاتیت، تب دنگی، مالاریا، آنسفالیت ژاپنی، دی‌تن، و لپتوسپیروز (Leptospirosis) هستند. بنابراین، اگر فرصت دارید، قبل از سفر به تایلند، واکسن‌های مرتبط را تزریق کنید.
آب و بهداشت: بیش از ۹۹٪ از جمعیت این کشور به منابع آب و امکانات بهداشتی دسترسی دارند. همچنین، توالت‌های عمومی نیز از نظر بهداشتی بسیار مناسب هستند.
ایمنی غذا: وقتی صحبت از ایمنی مواد غذایی می شود، ترس در تایلند بسیار رایج است زیرا آلودگی میکروبی زیادی از غذاهای خیابانی شهر وجود دارد. تایلند همچنین سبزیجات و میوه های خود، به ویژه انبه را با استفاده از کودهایی که توسط اتحادیه اروپا ممنوع شده است، پرورش می دهد. بنابراین همیشه مطمئن شوید که در یک مکان بهداشتی با گواهینامه مناسب غذا می خورید.

برای آشنایی به بهترین رستوران های تایلند کلیک کنید.

آلودگی : تایلند یکی از آلوده ترین کشورهای جهان است. مردم اغلب با پوشیدن ماسک سر کار می روند. چیانگ مای یکی از کم آلودگی ترین شهرهاست. بنابراین وقتی انتخاب می کنید به کدام قسمت از تایلند بروید، این جنبه را نیز در نظر داشته باشید.

 

قوانین نوشیدن و سیگار کشیدن در تایلند


قوانین نوشیدن و سیگار کشیدن در تایلند

هنگامی بحث نوشیدن و سیگار کشیدن میشود، دولت تایلند بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. حداقل سن مجاز برای مصرف الکل در این کشور ۲۰ سال است و از آنجا که مکان‌ها به طور مکرر تفتیش می‌شوند، صاحبان بار‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که این محدودیت رعایت شود. همچنین، مصرف الکل در معابد، داروخانه‌ها، دفاتر اداری عمومی، ایستگاه‌های سوخت، موسسات آموزشی و پارک‌های عمومی غیرمجاز است. در صورت مشاهده مصرف غیرمجاز الکل، مجازات زندانی شش ماه و یا جریمه ای معادل ۱۰۰۰۰ بات اعمال می‌شود.
درباره سیگار کشیدن، در ۲۴ ساحل کشور از جمله پوکت و پاتایا، به طور کامل ممنوع است. سیگار کشیدن همچنین در باغ‌های وحش، فضاهای تمرینی، پارک‌های سرگرمی، فضاهای بیرونی برای ورزش و میدان بازی‌های کودکان ممنوع است. سیگارهای الکتریکی نیز از سال ۲۰۱۴ ممنوع شده‌اند. جریمه سیگار کشیدن معادل ۱۰۰۰۰۰ بات، یک سال زندان یا هر دو مورد است.

 

قوانین مواد مخدر در تایلند


قوانین مواد مخدر در تایلند

یکی از نکات ایمنی در تایلند، که باید به اندازه کافی به آن توجه کنید، قوانین مواد مخدر است. زیرا حمل هر نوع مواد مخدر غیرقانونی یا مصرف آن، منجر به زندان و جریمه‌های سنگین می‌شود و حمل یا مصرف برخی از مواد مخدر کلاس 1 نیز ممکن است موجب حکم اعدام شود. بنابراین، برای ایمنی خود، هنگام حضور در تایلند هیچ‌گونه ارتباطی با مواد مخدر غیرقانونی نداشته باشید.

 

ریختن زباله در تایلند


ریختن زباله در تایلند

ریختن زباله در 24 سواحل محبوب تایلند ممنوع شده است و مجازات آن پرداخت 100000 THB یا یک سال زندان است. ریختن زباله در پیاده روها نیز می تواند منجر به جریمه 2000 THB شود.

 

جرم و جنایت در تایلند


جرم و جنایت در تایلند

اگرچه تایلند کاملا امن است، اما هنوز هم جرایم زیادی در بین گردشگران اتفاق می افتد. جرایمی مانند کیف قاپی، فروش غیرقانونی مواد مخدر، فحشا، کلاهبرداری از کارت اعتباری و سایر کلاهبرداری های اینترنتی. برای در امان ماندن از این جنایات، همیشه مراقب اتفاقات اطراف خود باشید و در بارها وارد دعوا نشوید. همچنین، هنگام راه رفتن در خیابان، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید، مانند نگه داشتن کیف خود در جلو به جای پشت، نگهداری اشیاء قیمتی در خود اتاق هتل و اطلاع از شماره تلفن های کمک مقامات محلی.

برای کسب اطلاعات در خصوص رایج ترین کلاهبرداری ها در تایلند کلیک کنید.

نکات کلی در مورد ایمنی در تایلند


در حین سفر در تایلند همیشه هوشیار باشید، اگرچه جرایم خشن توریستی نادر است، اما همچنان توصیه می‌کنیم محتاط باشید. به خصوص در شهرهای پوکت، پاتایا و بانکوک که بیشترین میزان جرایم را دارند.
در مهمانی‌ها مراقب و هوشیار باشید که چیزی به نوشیدنی یا غذای شما اضافه نشود، زیرا ممکن است که مواد اعتیادآور به غذا یا نوشیدنی‌هایتان اضافه کنند. سعی کنید همیشه با دوستان یا همسفران خود در تور تایلند همراه باشید.
 مراقب آزار و اذیت جنسی باشید که در مکان‌های خاصی در تایلند بسیار رایج است، به‌خصوص «پارتی ماه کامل» در جزیره Phangan، که اتفاقاً یک جاذبه توریستی بسیار معروف است.
اعمال جیب بری، کیف قاپی، کلاهبرداری از کارت اعتباری بسیار رایج هستند، بنابراین مراقب آن ها نیز باشید.
تروریسم عامل مهم دیگری است که باید در نظر داشت، زیرا مناطق جنوبی کشور اغلب هدف بمب گذاری های کوچک قرار گرفته اند و در صورت امکان باید از سفر به مکان هایی مانند یالا، پاتانی و سونگخلا اجتناب کنید.
Lese Majeste را به خاطر داشته باشید. این قانونی است که بدنام کردن، توهین، تهدید یا بی اعتبار کردن هر تصویری از خانواده سلطنتی تایلند یا واحد پول آنها، بات تایلند (THB) را غیرقانونی می کند.
هیچ کازینویی در تایلند وجود ندارد  و هر نوع قمار غیرقانونی است، پس مراقب باشید.
کارت شناسایی خود را همیشه همراه داشته باشید و پاسپورت خود را به عنوان امنیت نزد برخی از شرکت های اجاره نگذارید.
همچنین توجه داشته باشید که در تایلند بیرون رفتن در اماکن عمومی بدون پوشیدن لباس زیر غیرقانونی است. 
طبق قوانین تایلند، رانندگی با ماشین بدون پوشیدن پیراهن ممنوع است و حتی ممکن است دستگیر شوید.

captcha

مطالب مرتبط