جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | غذاهای خیابانی در پوکت

غذاهای خیابانی در پوکت

پوکت، نه تنها به خاطر سواحل زیبایش معروف است، بلکه به دلیل غذاهای خیابانی که در این منطقه سرو می‌شوند نیز شناخته شده است. غذاهای خیابانی در پوکت بهترین راه برای تجربه غذاهای اصیل و فرهنگ تایلندی بدون نیاز به هزینه زیاد است. این شهر همچنین غذاهای بین المللی دیگری مانند غذاهای ایتالیایی، هندی، خاورمیانه و ژاپنی دارد تا هر توریستی طعم بودن در خانه را تجربه کند. در کنار جاده‌ها و ساحل‌ها، صدها فروشنده و غرفه‌دار وجود دارند که در طول روز و شب در خدمت شما هستند. آنها در همه‌جا حاضرند؛ بنابراین، گرسنگی شما تنها در 5 دقیقه برطرف می‌شود.
 

سوپ رشته فرنگی (Kuey Toew)


سوپ رشته فرنگی

این غذا جزو محبوب ترین غذاهای خیابانی در پوکت و مورد علاقه مردم محلی نیز می باشد. این غذا را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد و پیدا کردن یک غرفه کوئی تاو ساده ترین کار خواهد بود. این غذای تایلندی تنها حدود 50 تا 100 بات قیمت دارند، علاوه بر این سالم و خوشمزه نیز هستند. نودل ها از نظر اندازه و طول متفاوت هستند و به روش های مختلفی درست می شود. شما می توانید هر روز یک سوپ رشته ای متفاوت را امتحان کنید. مواد اولیه این غذا بسته به ذائقه شما از گوشت گاو، گوشت خوک، میگو، مرغ یا تخم مرغ نیز به همراه چندین سبزیجات تهیه می شود. از این رو، می توانید آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. این غذا بهترین گزینه برای گرسنگی شما میباشد، زیرا فقط در یک دقیقه درست می شوند. 
برخی از مکان‌های شهر که بهترین سوپ رشته را سرو می‌کنند عبارتند از:
•    فروشگاه نودل کو یون
•    سوپ رشته فرنگی Somchit
•    سوپ رشته فرنگی بریک تک
•    سوپ نودل شاو تام یام

برای آشنایی با بهترین غذاهای تایلند کلیک کنید.

برنج سرخ شده (خائو پد)


برنج سرخ شده

یک غذای کلاسیک تایلندی، برنج سرخ شده را می توان با گوشت خوک، مرغ، گوشت گاو یا هر غذای دریایی دیگری که دوست دارید میل کرد. آنها معمولا با سه برش خیار سرو می شوند و سس ماهی مخصوص به نام پیک نام پلا طعم آن را بیشتر می کند. می توانید به سبزیجات و سس مورد علاقه خود اضافه کنید تا طعم آنها بهتر شود.
برخی از مکان های شهر که بهترین برنج سرخ شده را در شهر سرو می کنند عبارتند از:
غذاهای تایلندی چائوخون
برنج سرخ شده جنوبی
رستوران کائوجی
رستوران کوپیتیام

برای آشنایی با بهترین رستوران های تایلند کلیک کنید.

گوشت خوک کبابی (مو پینگ)


مو پینگ

تکه های نازکی از گوشت خوک ترشی شده و کبابی را می توان در غرفه های کنار جاده ها و سواحل تایلند مشاهده کرد. این یکی از غذاهای خیابانی در پوکت است که نوعی میان وعده محسوب میشود و به راحتی تهیه میشوند. این میان وعده بسیار خوش طعم بوده و با سس های مختلف سرو می شوند.این میان وعده ها چندان هم تند نیستند تا اکثر مردم بتوانند از آن لذت ببرند.
با این حال این غذا بسیار چرب هستند و برای افرادی که دارای کلسترول بالا هستند توصیه نمیشود. قیمت این غذا بسیار مقرون به صرفه میباشد و حدود 10 تا 20 بات هزینه دارد.

 

پنکیک تایلندی (روتی)


پنکیک تایلندی (روتی)

پنکیک تایلندی که با نام روتی نیز شناخته میشود نوعی میان وعده در تایلند است که با گندم، شکر و کره تهیه میشود. مواد پر کننده روتی اغلب نوتلا، موز، شربت، شکلات و انوع مربا می باشد.
این میان وعده خوشمزه را میتوانید در تور پوکت بعد از صبحانه و یا بعد از شام میل نمایید. هزینه این وعده از 12 بات شروع می شود و با توجه به مواد پر کننده آن این قیمت ممکن است افزایش پیدا کند.

 

دیم سامز و دامپلینگ (کانوم جیب)


دیم سامز و دامپلینگ (کانوم جیب)

ریشه این غذا در واقع به کشور چین بازمیگردد اما مردم تایلند این غذا را با توجه به ذائقه خود تغییر داده اند. ترکیبات این غذا با توجه به سلیقه شما میتواند از گوشت خوک، گاو و یا مرغ تهیه شود که با یک لایه خمیر گندم پوشانده میشود و سپس بخارپز میشود.
فروشندگان این غذاهای خیابانی در پوکت آن را با انواع گوشت سرو میکنند که از نظر نحوه تا کردن متفاوت میباشند. این غذا با سس های ادویه دار در کاسه های بزرگ سرو میشوند. هر عدد دیم سامز تقریبا حدود 3 تا 7 بات هزینه دارد.

 

رشته فرنگی سرخ شده


رشته فرنگی سرخ شده

رشته فرنگی سرخ شده مانند نودل های معمولی با انواع گوشت و غذاهای دریایی سرو می شود. تنها تفاوت این غذا با نودل این است که در ترکیبات این غذا از تخم مرغ استفاده نمیشود و در عوض آن ها را سرخ میکنند که باعث ترد شدن رشته ها میشود. هر بشقاب این غذا حدود 75 تا 100 بات هزینه دارد و به خاطر طعم لذیذ آن در بین گردشگران تور تایلند محبوبیت فراوانی دارند.

 

ساندویچ بستنی


ساندویچ بستنی

این یک میان وعده محبوب است که سالهاست در خیابان های شهر پوکت سرو میشود و به شما پیشنهاد میکنیم در تور پوکت حتما آن را امتحان کنید. با اینکه قرار دادن بستنی در نان ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما وقتی آن را برای بار اول امتحان میکنید حتما عاشق آن خواهید شد. بازدید از پوکت بدون امتحان کردن ساندویچ بستنی یه سفر ناقص است.

 

کوفته و سوسیس


کوفته و سوسیس

بوی کوفته و کالباس شما را مجذوب خواهد کرد تا حداقل یک بار آن را امتحان کنید. این غذاهای خیابانی در پوکت یا روی چوبی هستند که در حال گریل شدن هستند یا در یک کاسه با سوپ سرو می شوند. این غذاها از میان وعده های سریع و سیر کننده محسوب می شوند و یک بشقاب ساعت ها شما را سیر نگه میدارد. طعم آنها با سایر سوسیس های در سایر نقاط جهان متفاوت است، زیرا ادویه ها و سس های مخصوص تایلندی را به آن اضافه می کنند. بنابراین، حتما در سفر خود به پوکت آن را امتحان کنید.

captcha

مطالب مرتبط