جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی شهری پر از آسمان‌خراش‌ها، بنادر و سواحل است، جایی که گردشگران زیادی از سراسر جهان از جمله ایران برای بازدید به این شهر می آیند. در هنگام برنامه ریزی برای سفر به دبی، به طور قابل درک، سوالات زیادی در ذهن مسافران وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا مطالبی راجع به راهنمای سفر به دبی برای شما مخاطبان عزیز ارائه کنیم تا به سولات شما پاسخ خواهیم دهیم و شما را با این شهر زیبای خاورمیانه آشنا کنیم.

 

مدارک مورد نیاز برای سفر به دبی


در اینجا مدارکی را که برای سفر به دبی نیاز است شرح می دهیم. شهروندان ایرانی برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا عبارتند از:
تکمیل فرم درخواست ویزا دبی (توسط آژانس صورت میپذیرد)
کپی پاسپورت با اعتبار 7 ماه
عکس 3*4  (پس زمینه سفید)
کپی شناسنامه 
بلیط هواپیما 
گواهی بیمه درمانی


جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر از شرایط اخذ ویزای دبی کلیک کنید.

 

شماره تلفن های ضروری 


پیش شماره امارات: 971+
پیش شماره دبی: 04
پلیس: 999
آمبولانس: 998
خدمات آتش نشانی: 997

 

زبان دبی


اگرچه زبان رسمی دبی عربی است، اما اکثریت ساکنان آن می توانند بدون مشکل انگلیسی صحبت کنند. به خصوص کسانی که در بخش گردشگری کار می کنند.
ارتباط با مردم در دبی برای افرادی که سطح زبان انگلیسی متوسطی دارند مشکلی ندارد.


واحد پول در دبی


واحد پول دبی درهم امارات است و در سراسر امارات استفاده می شود. واحد پول دبی - وقتی به اختصار خوانده می شود - به عنوان "AED" (به طور رسمی) یا "DHs" (غیر رسمی) شناخته می شود. اسکناس‌ها در دسته‌های 5، 10، 20، 50، 100، 200، 500 و 1000 عرضه می‌شوند که هر کدام دارای رنگ‌های جذاب و در عین حال مشابهی هستند که می‌تواند گاهی گیج‌کننده باشد.


آب و هوا در دبی


در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط آب و هوایی دبی در فصول مختلف بپردازیم تا بهترین زمان برای سفر به دبی را برنامه ریزی کنید.
آب و هوای امارات متحده عربی نیمه گرمسیری و خشک است. و باریدن باران یک اتفاق نادر به شمار می آید و از یک الگوی منظم پیروی نمی کند.

winter in dubai


زمستان در دبی


بین دسامبر و فوریه، دمای دبی بین 14 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است که بهترین زمان برای سفر است. ماه فوریه بیشترین میزان بارندگی را دارد.

summer in dubai


تابستان در دبی


تابستان در دبی به طور کلی دوره ای است که از ماه می تا اکتبر ادامه دارد. در این ماه‌ها میانگین دما بین ۲۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است، اما در گرم‌ترین روزهای جولای و آگوست می‌تواند به حداکثر ۴۸ درجه سانتی‌گراد برسد. احتمال بارندگی تقریباً وجود ندارد.

 

بهترین فصل برای سفر به دبی


اگر سفر شما از سفر به دبی به منظور گردش و بازدید از این شهر است، توصیه می کنیم تا در ماه های ژانویه و فوریه سفر کنید. با این حال، نوامبر و دسامبر نیز ماه های خوبی هستند. از ماه آوریل در دبی، دما شروع به شدت گرم می شود.
در تمام طول سال می توان از سواحل لذت برد، اگرچه در زمستان آب دریا چندان گرم نیست.


کجا در دبی غذا بخوریم


در دبی رستوران‌هایی متناسب با هر سلیقه و بودجه وجود دارد. درست مانند مغازه ها، به نظر می رسد رستوران ها هرگز تعطیل نمی شوند. اگر می خواهید با مردم محلی شام بخورید، حدود ساعت 8:30 شب زمان خوبی است.
اگرچه غذاهای دبی کاملا بین المللی است، اما بسیاری از رستوران ها نیز انواع غذاهای عربی خاورمیانه را سرو می کنند. غذاهای لبنانی، ایرانی و سوری در این شهر یافت می شود. قابل توجه ترین غذاهای سنتی شامل انواع ماهی و گوشت کبابی، به استثنای گوشت خوک است.

از غذاهای معروف امارات متحده عربی میتوان به شاورما، ساندویچ شیش تاووک، مانا کیش، الحریس، آل مکبوس، فتوش، ترید، شیرین پلو اشاره کرد.

 

مکان های دیدنی دبی


دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که به خاطر آسمان خراش ها، خریدهای لوکس و معماری فوق مدرنش مشهور است. این شهر یکی از بهترین مقاصد سفر است که مردم در سراسر جهان از آن بازدید می کنند.


10 مکان برتر برای بازدید در دبی


1. برج خلیفه
2. آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب
3. دهکده جهانی
4. نخل جمیرا
5. مرکز خرید دبی
6. پارک آبی Aquaventure
7. سافاری صحرای دبی
8. باغ معجزه دبی
9. برج العرب
10. ساحل جمیرا

جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری دبی کلیک کنید.

 

sim card in dubai

خرید سیم کارت در دبی


برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت همراه اولین کاری که به شما توصیه می کنیم که هنگام ورود به دبی یک سیم کارت اعتباری دبی تهیه نمایید. تهیه سیم کارت با اینترنت همراه، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در دبی، تقریبا گران است! 
سیم کارت های گردشگری دارای دوره های اعتبار متفاوتی هستند. به عنوان مثال، کارت‌های du برای ۹۰ روز اعتبار دارند، Etisalat یک گزینه ۲۸ روزه یا ۱۰ روزه ارائه می‌دهد، و طرح‌های Virgin Mobile برای ۷، ۱۰ یا ۱۵ روز در دسترس هستند.


حمل و نقل در دبی


اگرچه دبی در حال حاضر بسیار به حمل و نقل خصوصی وابسته است، اما به تدریج شبکه حمل و نقل عمومی خود را بهبود می بخشد تا بتواند خدمات رفاهی مناسبی را به گردشگران ارائه کند.

metro-in-dubai


متروی دبی


متروی دبی سریع، تمیز و ارزان است. همه چیز اتوماتیک است و یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در شهر است. با این وجود متروی این شهر دسترسی محدودی دارد.

taxi in dubai


تاکسی در دبی


با توجه به محدودیت شبکه حمل و نقل عمومی در شهر، اقامت شما در دبی تقریباً مستلزم استفاده از تاکسی در موارد متعدد خواهد بود. با این حال، قیمت بسیار مقرون به صرفه است . کرایه تاکسی از حدود 12 درهم شروع میشود و سپس 1.96 درهم برای هر مایل اضافی است.

abras


ابراس


آبراس قایق های سنتی هستند که مسافران را در سراسر نهر دبی حمل می کنند. این ارزان ترین و سریع ترین راه برای قایقرانی بین دیره و بر دبی است.

bus in dubai


اتوبوس در دبی


اگرچه حمل و نقل عمومی به طور سنتی موضوع حل نشده دبی بوده است، اما دولت در حال حاضر بر بهبود خدمات اتوبوسرانی تمرکز کرده است. در حال حاضر اتوبوس هایی که تردد می کنند نسبتاً نو هستند و ایستگاه های اتوبوس نیز کابین هایی با تهویه مطبوع هستند. هزینه هر سفر با توجه به مسافت طی شده متفاوت است.
شبکه اتوبوس در دبی از 119 خط تشکیل شده است که تنها 1 خط آن شبانه است.

tourist-bus-in-dubai


اتوبوس توریستی دبی


اتوبوس گردشی روباز در دبی به شما امکان می دهد شهر را به روشی آسان، راحت و سرگرم کننده کشف کنید. سه مسیر مختلف وجود دارد و شما از راهنمای صوتی همراه با تفسیر زبان انگلیسی لذت خواهید برد.

water-bus-in-dubai


اتوبوس آبی


اتوبوس های آبی دبی یکی از بهترین گزینه ها برای عبور و تماشای نهر دبی هستند. برخلاف کشتی سنتی ابرا، اتوبوس آبی یک وسیله حمل و نقل لوکس محسوب می شود. صندلی‌ها جادار و راحت هستند و کشتی دارای پنجره‌های بزرگی است که چشم‌انداز عالی را ارائه می‌کند.

 


 

captcha

مطالب مرتبط