جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | غذاهای ترکی

غذاهای ترکی

این راهنمای غذاهای ترکی، شما را با همه چیزی که برای برنامه‌ریزی سفر و تجربه طعم غذا در ترکیه باید بدانید، آشنا می‌کند. مردم ترکیه علاقه زیادی به لذت بردن از غذا دارند و اغلب غذاها را با مجموعه‌ای از گزینه‌ها آماده می‌کنند.

راهنمای شکم گردی در ترکیه


راهنمای شکم گردی در ترکیه

برای بسیاری از ترک‌ها، شام به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی روز است. بخشی از سنت غذایی ترکیه، صرف غذا در رستوران‌ها یا از طریق فروشندگان خیابانی متخصص در یک نوع غذا مانند کباب، کوفته، ماهی کبابی یا پیده است و غذاها معمولاً با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. در ابتدا غذاهای سرد و سپس غذاهای گرم سرو می‌شوند.
در استانبول، می‌توانید در برخی از رستوران‌ها خدمات سنتی به سبک اروپایی را نیز پیدا کنید، اما اگر به دنبال تجربه‌ای اصیل ترکی هستید، به دنبال رستوران‌هایی باشید که در یک نوع غذا خاص تخصص دارند. وقت خود را برای نوشیدن چای یا قهوه بگذارید، آرام و آهسته غذا بخورید، از گفتگو لذت ببرید و به سادگی با دوستان و خانواده‌تان باشید و لحظات خود را به بهترین نحو سپری کنید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

برنامه‌ریزی شکم گردی در ترکیه


برنامه ریزی قبل از سفر

 

قبل از سفر خود به ترکیه و برنامه‌ریزی تور ترکیه، بهتر است بهترین رستوران‌های را پیدا کنید. همچنین، بررسی کنید که چه نوع غذاها و منوهایی در ترکیه وجود دارد. می‌توانید غذاهای محلی معروفی مانند کباب، کوفته و ماهی کبابی را امتحان کنید. همچنین، تورهای غذایی را بررسی کنید که شما را به جاهای مختلف می برد و شما را با تجربه‌ی فرهنگ غذایی ترکیه نزدیکتر می کند.

 

سازماندهی برنامه سفر غذایی ترکیه

 

پیشنهاد می‌دهیم هر روز در هر شهری که به آن سفر می‌کنید، 1 تا 2 رستوران خاص را تجربه کنید. برای این منظور، می‌توانید از هتل خود یا افراد محلی مکان‌های مورد علاقه آنها برای سرو غذا را بپرسید.
توصیه می‌کنیم هر شهری که می‌روید، با استفاده از راهنمایی‌های محلی، رستوران‌هایی را پیدا کنید که برترین غذاها و تجربه‌ی بهتری را ارائه می‌دهند. دریافت نظرات محلیان می‌تواند راهنمای مفیدی برای انتخاب رستوران‌ها باشد. همچنین، سوال کردن از کارکنان هتل شما نیز می‌تواند بهترین مکان‌ها را برای سرو غذا در شهر مورد نظرتان معرفی کند.
با این روش، شما قادر خواهید بود تا از تنوع فرهنگ غذایی محلی استفاده کنید و در هر شهر تجربه‌های متنوعی از غذاهای خوشمزه داشته باشید. این راهنمایی به شما امکان می‌دهد تا با ارائه غذاهای محلی و منحصر به فرد، سفری لذت بخش به دنیای غذاهای ترکیه داشته باشید.

 

غذاهای مناطق مختلف ترکیه


غذاهای مناطق مختلف ترکیه

غذاهای ترکی تحت تاثیر غذاهای آسیای مرکزی، خاورمیانه و بالکان قرار گرفته است. ترکیه به 7 منطقه تقسیم شده است که هر کدام از این مناطق در طبخ غذاهای خاص تخصص دارند. در ادامه بهترین غذاهای مناطق مختلف ترکیه را معرفی می کنیم.

 

منطقه مرمره

غذاهای منطقه مرمره ترکیه

منطقه مرمره جایی است که استانبول ، بورسا و ادینا در آن قرار دارند. همچنین، اینجا جایی است که ثروت، صنعت و غذاهای لذیذ امپراتوری عثمانی قرار داشت. در نهایت، در سرتاسر استانبول غذاهای متنوعی را خواهید یافت و هر رستوران‌داری فرصت باز کردن مکانی در شهر را دارد. این منطقه به خاطر ماهی های کوچک، مزه ها، راکی، شراب سفید و پودینگ ها معروف است.

برای آشنایی با کافه های استانبول کلیک کنید.

منطقه اژه

غذاهای منطقه اژه ترکیه

بزرگترین شهرهای منطقه دریای اژه، ازمیر، در نزدیکی افسوس و بدروم هستند و غذاهای این منطقه تحت تاثیر فرهنگ یونانی قرار گرفته است. با وجود جزایر یونانی در فاصله ای دورتر از ساحل و روستاهای یونانی متروک در این منطقه از ترکیه، می توانید ترکیبی از غذاها و فرهنگ یونانی را بچشید. منطقه دریای اژه از نظر دیدگاه خود نسبت به الکل آزادتر است و به دلیل شراب، زیتون، سالاد، گیاهان، علف های هرز وحشی و غذاهای دریایی شناخته شده است. 

 

منطقه مدیترانه

غذاهای منطقه مدیترانه ترکیه

منطقه مدیترانه از شهرهای بزرگتر آنتالیا، کاس، فتحیه و آدانا تشکیل شده است و بیشتر میوه ها و سبزیجات در این منطقه رشد می کند. هیچ چیز لذت بخش تر از راه رفتن در خیابان و چیدن پرتقال از درخت و خوردن آن نیست. ریویرای ترکیه به خاطر ماهی های بزرگ، سالاد، پرتقال، لیمو و انجیر معروف است. همچنین، اگر به دنبال بهترین ماهی در منطقه هستید، به دنبال Balik Evi (خانه ماهی) باشید.

 

منطقه جنوب شرقی

غذاهای منطقه جنوب شرقی ترکیه

بزرگترین شهرهای منطقه جنوب شرقی غازیانتپ، اورفا و ماردین هستند و تحت تأثیر فرهنگ کشورهای همسایه عراق و سوریه قرار گرفته اند. سیگ کوفته معروف و فلفل چیلی ایزوت از این منطقه می آید. این منطقه تعدادی از بهترین پسته های جهان را پرورش می دهد و به نوبه خود لذیذترین باقلوا و کونیفه را تولید می کند. در جنوب شرقی ترکیه مقدار زیادی کباب، گندم بلغور، باقلوا، کنفه و فلفل را خواهید یافت.

 

منطقه شرق

غذاهای منطقه شرق ترکیه

بزرگترین شهرهای منطقه شرقی وان، قارص و مالاتیا هستند . شرق ترکیه با ارمنستان، آذربایجان و گرجستان هم مرز است و جمعیت کرد زیادی دارد که همگی بر غذای این منطقه تأثیر می گذارند. از این رو، پنیرهای خوشمزه، میوه های خشک، غلات و گوشت بره را خواهید یافت.

 

منطقه مرکزی

غذاهای منطقه مرکزی ترکیه

بزرگ‌ترین شهرهای منطقه مرکزی آنکارا، قونیه، قیصری و کاپادوکیه هستند که به عنوان مرکز کشاورزی ترکیه شناخته می‌شوند و بیشتر سبزیجات و غلات کشور ترکیه را پرورش می‌دهند. این منطقه به‌خاطر شیرینی‌های بورک، کاسرول بره، پاستیرمای گوشت گاو و ملاس میوه‌ای معروف است و در پخت بیشتر غذاها با کره به جای روغن زیتون بی نظیر است.

 

منطقه دریای سیاه

غذاهای منطقه دریای سیاه ترکیه

بزرگترین شهرهای منطقه دریای سیاه ترابزون و سامسون هستند . این منطقه به دلیل ماهی به نام hamsi و بیش از 200 دستور پخت مختلف برای آن مشهور است. علاوه بر این، این منطقه به دلیل کاشت فندق، ذرت، سبزیجات سالاد، چای و نان پیده شهرت دارد.

 

راهنمای غذاهای ترکیه


راهنمای غذاهای ترکیه

اگر می‌پرسید نام غذاها به زبان ترکی چیست، ما بهترین راهنمای مبتدی واژگان غذاهای ترکی را برای شروع به کار داریم. علاوه بر این، بهتر است نحوه تلفظ ظروف را به ترکی و مواد مورد استفاده را بیاموزید.

آیران : نوشیدنی که با ماست و نمک و آب درست می شود. ( همان دوغ خودمان)
باقلوا: غذای مورد علاقه ای است که با خمیر فیلو لایه ای از پسته یا گردو و آغشته به شربت شکر درست می شود.
بورک: این یک شیرینی خوش طعم به نام یوفکا است که با فتا، اسفناج یا گوشت بره رول، پر شده یا لایه لایه می شود.
شوربا : در واقع همان سوپ است که برای صبحانه، ناهار یا شام سرو می شود.
دوندورما: این بستنی است که محبوب ترین نوع آن کشسان است و ماراش نامیده می شود که با صمغ ماستیک و سالپ درست می شود. 
گوزلمه: نوعی پنکیک نازک که معمولاً با فتا، اسفناج یا گوشت بره پر می شود.
پیده: ابن غذا پیتزا ترکی با خمیر تخت است که رویه های مختلف آن در اجاق هیزمی پخته می شود.
مانتی: این کوفته های کوچک را معمولا با گوشت چرخ کرده پر می کنند و با ماست سیر و سس فلفل سرو می کنند.
Kokorec: سوسیس کبابی ساخته شده با گوشت بره که اغلب در روده بره پیچیده می شود. این غذا معمولاً به عنوان "غذای خیابانی" طبقه بندی می شود.
Lahmahcun : نان تخت ترکی با گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، پیاز و سیر.

برای آشنایی با بهترین رستوران‌های وگان و گیاه‌خواری در استانبول کلیک کنید.

بهترین شیرینی فروشی های ترکیه


بهترین شیرینی فروشی های ترکیه

شیرینی ها میراث امپراتوری عثمانی ترکیه است و در مناطق مختلف گسترش یافته است. دسرهای ترکی اینجا هستند تا کام شما را شیرین کنند و هوس شیرینی شما را برطرف کنند! بیایید با هم چندین شیرینی فروشی را در این ماجراجویی منحصربفرد کشف کنیم تا محبوب ترین دسرهای این کشور لذت ببریم.

Tatlici: در این فروشگاه ها انواع حلوا، شیرینی ترکی و بستنی سرو می شود.
Sekerci: این فروشگاه انواع کیک، دونات، اسکون و کلوچه سرو می کند.
Muhallebici : این یک مغازه پودینگ فروشی است که دسرهایی با شیر و برنج سرو می کند.
Pastane: در این فروشگاه کلوچه و شیرینی های شربتی مانند باقلوا سرو می شود.
Baklavaci : تخصص در سرو انواع باقلوا

 

نوشیدنی های معروف ترکیه


نوشیدنی های معروف ترکیه

راکی
راکی نوشیدنی رسمی کشور ترکیه است. این یک مشروب شیرین بیان سیاه است که با مزه، ماهی یا صدف سرو می شود. به صورت مایع شفاف ریخته می شود و سپس با آب رقیق می شود و به نوشیدنی کدر تبدیل می شود. 

Cay
Cay یک چای سیاه است که ترک ها در طول روز به وفور از آن لذت می برند. هر وعده غذایی را با یک فنجان شروع و به پایان می رسانید و همچنین در ساعت 10 صبح و 2 بعدازظهر استراحت چای خواهید داشت. 

قهوه ترک 
قهوه ترک یک سنت باستانی از دوران عثمانی است که میتوانید آن را با شکر یا بدون شکر سفارش دهید. این نوشیدنی با تفاله قهوه در فنجان سرو می شود، بنابراین مطمئن شوید که قهوه را فقط جرعه جرعه میل کنید تا با یک لقمه تفاله قهوه سیاه مواجه نشوید.

شراب 
قدمت شراب در این منطقه به حدود 6000 سال می رسد و از انگور الکل درست می کنند. با گذشت سالها، شراب جزء اصلی جشن ها شده است. ترکیه مدرن شراب های زیادی دارد که با بهترین شراب های آمریکا، استرالیا، ایتالیا و فرانسه مطابقت دارد.
به دنبال شراب های سفید محلی باشید که از انگورهای سفید به نام emir و narince از منطقه مرکزی ترکیه و misket از ساحل دریای اژه ساخته شده است. پیشنهاد میکنیم نوشیدنی های قرمز محلی ساخته شده از انگور قرمز به نام okuzgozu که در منطقه شرقی رشد می کند و باگازکره که در منطقه جنوب شرقی رشد می کند را امتحان کنید.

 

بهترین غذاهای ترکی برای بچه ها


بهترین غذاهای ترکی برای بچه ها

وقتی با بچه‌ها به ترکیه سفر می‌کنید، همیشه خوب است که غذاهای ساده‌ای را تهیه کنید و بدانید که بچه‌ها از چه غذاهایی لذت می‌برند. در مرحله بعد، ما لیستی از چند غذاهای ترکی مورد علاقه خود را برای کودکان فهرست نموده ایم:

Lahmacun
سوپ عدس
پیده
باقلوا
شیش مرغ
کوفته

captcha

مطالب مرتبط