جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | سفر به ترکیه

سفر به ترکیه

خوشبختانه، ترکیه یکی از مقاصد سفری است که با وجود فرهنگ و جغرافیای متنوع، مجموعه‌ای از تجربه‌های بی‌نظیر و شگفت‌انگیز را برای شما دارد. این کشور که همواره از تاریخ و فرهنگ پرافتخاری برخوردار بوده، با مکان‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه‌فرد خود، شما را به سفر به دنیایی متفاوت و جذاب خواهد برد. در ادامه، به لیستی از بهترین کارهایی که در سفر به ترکیه می‌توانید انجام دهید، پرداخته‌ام.

این فهرست شامل تجربه‌های متنوعی است که باعث ثبت لحظات خاطره انگیز برای شما خواهند شد و فرصتی عالی را برای کشف و استفاده از زیبایی‌های این کشور فراهم می‌کنند. با انجام این کارها، شما می‌توانید از فرهنگ و تاریخ ترکیه بهره‌برداری کنید و همچنین به تجربه‌های خلاقانه و متنوعی در طبیعت، غذاهای محلی، بازارهای شلوغ، فعالیت‌های خارج از راه‌های معمول و دیدار با مردم دوستانه این کشور بپردازید.
پس ادامه این مقاله از آرزوی سفر همراه ما باشید و لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در سفر به ترکیه میتوانید انجام دهید را کشف کنید.

 

در مسجد ایاصوفیه با تاریخ ترکیه آشنا شوید


مسجد ایاصوفیه

مسجد آیاصوفیه، یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که در حدود قرن ششم میلادی ساخته شده است، به عنوان یکی از نمادها و سازه‌های بیزانسی مهم در جهان امروز شناخته می‌شود. این ساختمان در اصل کلیسای بزرگ مگاله اکلیسیا نام داشته و شاهد وقایع تاریخی بسیاری بوده است. جالب است بدانید که این ساختمان در آغاز به عنوان یک کلیسا شروع شده و پس از سال 1453 میلادی به مسجد تبدیل شده است، اما در دوره‌های گذشته به یک معبد بت پرست نیز تبدیل شده بود. اگر علاقه‌مند به وقایع تاریخی هستید، بازدید از مسجد ایاصوفیه در سفر به ترکیه برای شما به شدت جذاب خواهد بود. با بازدید از این مسجد، شما شاهد شگفتی‌های معماری، هنر و تاریخ خواهید بود.

برای آشنایی با 10 مکان زیبا در استانبول کلیک کنید.

پرواز با بالون بر فراز کاپادوکیه


پرواز با بالون بر فراز کاپادوکیه

در تور ترکیه، حتماً باید وقتی را برای بازدید از کاپادوکیا اختصاص دهید و تجربه بالن هوای گرم را تجربه کنید. این ماجراجویی به شما فرصتی می‌دهد تا در طول 1 تا 2 ساعت پرواز، از مناظر شگفت‌انگیز کاپادوکیا لذت ببرید و آنها را در خاطر خود ثبت کنید. یک منظره شگفت‌انگیز با بالن های هوای گرم به چشم می‌خورد! برای دیدن مناظر فوق العاده توصیه می کنیم تا در حوالی طلوع یا غروب خورشید از کاپادوکیه دیدن کنید. در این زمان ها، رنگارنگی آسمان و زیبایی طبیعت به شما تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه خواهد کرد.

 

بازدید از افسوس؛ ارزشمندترین ویرانه های باستانی ترکیه


ویرانه‌های افسوس

بدون شک، ویرانه‌های افسوس یکی از مکان‌هایی هستند که در سفر به ترکیه باید به آن‌ها سر بزنید. این ویرانه‌ها، با حضور یونانیان و رومیان در گذشته، یک صحنه تاریخی فراوان را به تصویر می‌کشند. با گذشت بیش از 2000 سال، این ویرانه‌ها در میان تپه‌های سرسبز و سواحل دریای اژه واقع شده‌اند.
ویرانه‌های افسوس، علاوه بر ارزش تاریخی و فرهنگی، یک مکان زیبا بین تپه‌های سبز و طبیعت آرامش‌بخش قرار دارند. شما می‌توانید به این خرابه‌ها بروید و برای عکاسی یا لذت بردن از لحظه، در آن‌جا قدم بگذارید. با صعود به بالای این ویرانه‌ها، می‌توانید چشم اندازی خیره‌کننده را به دست آورید.
ویرانه‌های افسوس، نه تنها یک مکان تاریخی هستند، بلکه برای شما فرصتی را فراهم می‌کنند تا از زیبایی و تماشای این خرابه‌ها لذت ببرید. با مشاهده جزئیات معماری آنها و باقیمانده‌های باستانی، شما در دنیای گذشته فرو می‌روید.

 

کاوش سازندهای سنگ آهک در پارک ملی گورمه


سازندهای سنگ آهک در پارک ملی گورمه

پارک ملی گورمه، که در منطقه آتشفشانی کوه حسن واقع شده است، به خاطر ساختارهای آهکی یا "پری باکالاری" که در آن قرار دارد یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سراسر جهان است. این پری باکالاری‌ها، پیچ و خم تونل‌هایی هستند که به طور طبیعی از سنگ‌های آهکی منحصر به فرد این منطقه شکل گرفته‌اند، و اعتقاد بر این است که انسان‌های باستانی در آنها سکنی داشته‌اند. 
وقتی به گورمه ملی پارک سفر می‌کنید، با ورود به این تونل‌های طبیعی معجزه‌آسا، به یک دنیای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز پا می‌گذارید. فرآیند تشکیل این پری باکالاری‌ها در طول قرونی از تراشیدن و سایش سنگ‌های آهکی توسط عوامل طبیعی ایجاد شده است. ماهیت متفاوت این تونل‌ها و شکل‌های پیچیده‌ای که به آنها داده شده است، هر ساله گردشگرانی را به خود جذب می‌کند که می‌خواهند این عجایب طبیعی را با دیدن و آشنا شدن به فرهنگ و تاریخ منطقه، درک کنند.

 

سفر به زمان گذشته در تروی


شهر باستانی تروی

شهر باستانی تروی، بی شک یکی از مکان های دیدنی ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با داشتن یک تاریخ به ارزش 5000 ساله، ویرانه‌های این شهر نشانگر حضور بزرگان و فرمانروایان مشهور جهان باستان هستند. اسکندر مقدونی و ژولیوس سزار از جمله شخصیت‌های تاریخی بزرگی هستند که به همراه شاهزاده تروا آئنیاس، شهر تروی را حمله و تسخیر کردند.

ویرانه‌های شهر تروی، که در طول تاریخ 9 بار ساخته و تخریب شده‌اند، همچنان به ما یادآوری می‌کنند که در طول جنگ‌های تاریخی تروا، کشتار و ویرانی به وقوع پیوسته است. پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش شهر، بازدید از تئاترها، تماشای آثار هنری و ساختمان‌های باستانی و شنیدن داستان‌های روایت شده از دهه‌ها و قرون گذشته، همه به شما تجربه‌ای منحصر به فرد از جاذبه‌های تروی را ارائه خواهد کرد.

 

خرید در Kapali Carsisi 


خرید در Kapali Carsisi 

بازار بزرگ یا کاپالی چارسی در واقع یک بازار خرید فوق‌العاده است که در تور استانبول، باید از دیدن آن لذت ببرید. این بازار مسقف شامل صدها فروشگاه و مغازه است که توسط دستفروشان پرسر و صدا در خیابان‌های پر از جنب و جوش در کنار هم قرار گرفته‌اند. این مکان بهشتی برای خریداران است و هر کسی، از هر سلیقه‌ای، می‌تواند کالای مورد نیاز خود را پیدا کند.
از آنجایی که کاپالی چارسی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای توریستی است، همیشه پر از جمعیت است. اما این همه هیاهو و شلوغی هم قسمتی از جذابیت بازار است. با قدم زدن در خیابان‌های پر از جمعیت، تماشای تنوع فرهنگی و تجربه ارتباط با دستفروشان و مردم محلی، لحظاتی فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

مروری بر تاریخ در قلعه آنکارا


قلعه آنکارا

قلعه آنکارا یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم در منطقه آنکارا، پایتخت ترکیه، قرار دارد. این قلعه در نزدیکی شهر آلتینداگ واقع شده است. مجاورت قلعه با سایر مکان‌های تاریخی، این منطقه را به یک مقصد جذاب برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است. در طول تاریخ، قلعه شاهد تهاجمات و پیروزی‌های مختلفی از جانب امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس، قوم‌های ترک و امپراتوری عثمانی بوده است.
اکنون قلعه آنکارا به یک موزه تبدیل شده است که آثار مرتبط با هنر و موسیقی را به نمایش می‌گذارد. در داخل قلعه، مجموعه‌های هنری و تاریخی گردآوری شده‌اند که بازدیدکنندگان را به دنیای گذشته می‌برند. در موزه قلعه آنکارا، می‌توانید از آثار هنری اصیل، مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و اشیاء قدیمی لذت ببرید.

 

شاهد زندگی دریایی ترکیه در آکواریوم آکوا وگا باشید


آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا به عنوان یکی از بزرگترین آکواریوم‌های تونلی در ترکیه و کل اروپا شناخته می‌شود. این آکواریوم با طراحی منحصر به فرد خود و بخش‌بندی متنوع، تجربه‌ای فراتر از یک آکواریوم سنتی را ارائه می‌دهد.
با تقسیم بندی آکواریوم به هشت بخش مختلف، هر بخش با جذابیت و ویژگی‌های خاص خود، حیات وحش زیبا و متنوع دریایی را به نمایش می‌گذارد. از لاک پشت‌های دریایی گرفته تا کروکودیل‌ها، تمساح‌ها، کوسه‌ها و سایر حیوانات دریایی آب شور و آب شیرین، شما در آکواریوم آکوا وگا با تنوع بی‌نظیری از حیات وحش دریایی مواجه خواهید شد.

 

گشت و گذار در طول کشتی سواری در بسفر


گشت و گذار در طول کشتی سواری در بسفر

کشتی سواری در بسفر از طریق تنگه بسفر به شما امکان می‌دهد به طور مستقیم از قاره آسیا به قاره اروپا عبور کنید و برعکس. این تنگه به نام تنگه بسفر یا تنگه اسطنبول شناخته می‌شود و دریای مرمره را با دریای سیاه متصل می‌کند.
عبور از این تنگه می‌تواند تجربه ای فوق العاده باشد، زیرا شما می‌توانید از مناظر خیره کننده اطراف تنگه لذت ببرید و به شهرها و نقاط دیدنی مهم مانند امینونو، کاباتاس و بشیکتاش در آسیا سر بزنید و سپس به خاک اروپایی ترکیه بازگردید.
همچنین، طی این سفر کشتی سواری، ممکن است شاهد تحول معماری بین اروپا و آسیا باشید. این تفاوت ها و تمایزهای فرهنگی و تجاری بین دو قاره را در طول مسیر بسفر به طور مستقیم مشاهده خواهید کرد.

 

در هیپودروم قسطنطنیه تاریخ را در آغوش بگیرید


هیپودروم قسطنطنیه

هیپودروم قسطنطنیه در واقع یک میدان ورزشی تاریخی است که در زمان امپراطوری بیزانس و عصر حکومت عثمانی برای برگزاری رویدادهای ورزشی و بازی‌های باستانی استفاده می‌شد. در ابتدا توسط بیزانسی‌ها ساخته شد و در آنجا مسابقات ارابه سواری برگزار می‌شد.
در زمان حکومت عثمانی، هیپودروم قسطنطنیه برای بازی Cirit استفاده می‌شد. Cirit یک بازی ترکی باستانی بود که در آن با استفاده از نیزه و تیرها، تلاش برای ضربه زدن به حریفان را داشت.

 

شاهد معماری فریبنده کاخ دولما باغچه


کاخ دولما باغچه

در سفربه ترکیه، از بازدید از کاخ دولما باغچه که به عنوان نمادی از عظمت و شکوه شناخته می‌شود، لذت ببرید. این کاخ که پیشتر خانه شش سلطان بوده است و شامل 285 اتاق و چهار سالن بزرگ است. از محوطه آن می‌توان به یک منظره خیره کننده از تنگه لذت برد. علاوه بر این، معماری بصری زیبای کاخ دولما باغچه شامل نمای نزدیک به 500 متری و لوستر شیشه‌ای بوهمیایی به وزن 4000 کیلوگرم است که به آن اشاره کرد.

 

در آبگرم ترکیه جوانسازی کنید


در آبگرم ترکیه جوانسازی کنید

حمام یا حمام ترکی نیز به عنوان "حمام" در زبان محلی شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند بر روی تخته‌ای از مرمر گرم استراحت کنند و در این حین یک جلسه اسکراب صابون با استفاده از مقداری روغن به آن‌ها ارائه می‌شود. نهایتاً، این جلسه با استفاده از آب گرم به پایان می‌رسد. این جلسات علاوه بر اینکه جوان‌کننده و آرامش‌بخش هستند، بهترین درمان برای تقریباً هر نوع بیماری از غم گرفتگی تا خستگی محسوب می‌شوند.

captcha

مطالب مرتبط