جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | آلانیا یا آنتالیا

آلانیا یا آنتالیا

آیا قصد سفر به ترکیه را دارید و بین سفر به دو گزینه آلانیا و آنتالیا شک دارید؟ خوب، تا به حال پیشرفت خوبی داشته اید، زیرا هر دو مقصد چیزی خاص و منحصر به فرد را ارائه می دهند. و خبر خوب این است که می‌توانید از هر دو مقصد در یک سفر یک روزه بازدید کنید. اما کدام بهتر است؛ آلانیا یا آنتالیا؟ در این راهنما، ما به شما خواهیم گفت که کدام مقصد برای سواحل، تاریخ، جاذبه‌ها، غذا، خانواده‌ها، هتل‌ها، تفریحات شبانه و همه امکانات مدرنی که برای داشتن تعطیلات خود به آن نیاز دارید، بهتر است.

آنتالیا یا آلانیا برای سواحل


آنتالیا و آلانیا هر دو در منطقه ریویرای ترکیه یا ساحل فیروزه ای که اغلب به آن گفته می شود، واقع شده اند. یکی از دلایل اصلی که بازدیدکنندگان به آنتالیا یا آلانیا می آیند، این سواحل است که به آب های شفاف مدیترانه منتهی می شوند.
هر دو مکان دارای سواحل دوست داشتنی خارج از مرکز شهر هستند که دسترسی به آنها با حمل و نقل عمومی آسان است. تقریباً همه سواحل دارای امکانات عالی هستند. در بیشتر سواحل امکانات حمام با دوش و رختکن دارند و صندلی‌هایی را برای اجاره میبینید. آنها همچنین معمولا رستوران ها و بارهای ساحلی دارند.
در آلانیا، معروف ترین ساحل، ساحل کلئوپاترا (ساحل کلئوپاترا) است که به افتخار ملکه باستانی مصر که ظاهراً در اینجا شنا می کرد، نامگذاری شده است. این ساحل ماسه‌ای طلایی و عریض مملو از استراحتگاه‌ها و پارک‌های وسیع است.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا اغلب به عنوان یکی از زیباترین سواحل ترکیه در نظر گرفته می شود و در فاصله چند قدمی مرکز شهر آلانیا قرار دارد. همچنین به ساحل داملاتاش متصل است که یکی دیگر از سواحل زیبای این منطقه است.

ساحل لارا آنتالیا

شهرت شهر آنتالیا بیشتر به خاطر ساحل لارا است که دارای شن های سنگی تیره تر است. همچنین این ساحل در کنار استراحتگاه‌های ساحلی قرار دارد که از بهترین‌ ساحل های ترکیه هستند، اما ساحل لارا بسیار شلوغ است و به بزرگی ساحل کلئوپاترا نیست.
Konyaaltı Plajları همچنین یک ساحل خانوادگی محبوب در تور آنتالیا است که در میان گردشگران بسیار محبوب است زیرا امواج ملایمی دارد. همچنین ساحل زونا یکی دیگر از سواحل آنتالیا است که تعداد زیادی صندلی آفتابگیر و بارهای ساحلی در نزدیکی آن وجود دارد.
آنتالیا و آلانیا سواحل بسیار خوبی در اطراف شهر دارند، اما ساحل کلئوپاترا آلانیا زیباترین است زیرا فضای زیادی برای گردشگران تور ترکیه دارد و دارای ماسه های طلایی نرم است.

برای آشنایی با سواحل آنتالیا کلیک کنید.

آلانیا یا آنتالیا از نظر تاریخی


آنتالیا تاریخ گسترده‌ای دارد و قدمت آن به ۲۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد، زمانی که این شهر توسط سلسله آتالید پرگامون تأسیس شد. گفته می شود که شهر قدیمی و بندر باستانی تاریخی در 150 سال قبل از میلاد ساخته شده است. این بندر زمانی توسط پادشاه آتالوس دوم به عنوان پایگاه ناوگان دریایی خود استفاده می شد.

hadrians-gate

مدت کوتاهی بعد شهر توسط رومیان فتح شد و دروازه هادریان و چندین شهر خارج از شهر آنتالیا را ایجاد کردند. قبل از اینکه عثمانی‌ها در سال 1319 قدرت را در دست بگیرند، رومی‌ها برای چند قرن در این شهر اسکان داشتند. بسیاری از تاریخ آنتالیا هنوز در شهر باقی مانده است، مانند شهر قدیمی، بندر رومی و برج Hidirlik. همچنین می‌توانید خرابه‌های ترمسوس را ببینید و نگاهی اجمالی به گذشته باستانی آن داشته باشید. در طی یک سفر یک روزه، می‌توانید به شهر دمره، دروازه شهر باستانی میرا و مقبره‌های صخره‌ای لیسیان برسید.

قلعه های آلانیا

آلانیا جزو میراث جهانی یونسکو است که تصور می شد از سال 1820 قبل از میلاد، پس از جنگ تروا، احداث شده است. بر اساس دست نوشته های مورخ هردوت، مردم پس از جنگ به اینجا نقل مکان کردند و بسیاری از قبایل دور هم جمع شدند. 
این شهر یک سکونتگاه مسیحی بود تا اینکه در قرن سیزدهم توسط سلطان علاءالدین کیکوباد تصرف شد. سلطان با دختر حاکم سابق، کیر ورت ازدواج کرد و کاخی ساخت که به نام خود، علایه نامگذاری کرد. این شهر در زمان حکومت علاءالدین از رونق بیشتری برخوردار بود و بسیاری از قلعه‌ها و اسکله‌هایی که امروزه می‌بینید مربوط به زمان سلطنت اوست.
هر دو آلانیا و آنتالیا تاریخ جذاب و منحصر به فردی دارند. شما می توانید چندین بقایای گذشته را در هر دو شهر مشاهده کنید و هر شهر چیزی متفاوت برای ارائه دارد.

برای مطالعه دلایل سفر به آنتالیا کلیک کنید.

جاذبه های گردشگری آلانیا یا آنتالیا


آنتالیا و آلانیا هر دو جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی دارند و میتوانند شما را سرگرم کنند. چه به صورت خانوادگی سفر کنید و چه در یک سفر ماجراجویی کوله پشتی، جاذبه های زیادی در هر دو منطقه پیدا خواهید کرد.
آنتالیا یک شهر بزرگ است، بسیار بزرگتر از آلانیا، بنابراین جاذبه های بیشتری را در اینجا خواهید یافت. در حالی که آلانیا یک پارک آبی دارد، آنتالیا چندین پارک آبی دارد. اما چیزی که واقعا تور آنتالیا را برای جاذبه‌های دیدنی بسیار عالی می‌کند، آسان بودن سفرهای یک روزه است.

پاموکاله

در یک سفر یک روزه از آنتالیا می توانید تقریباً بهترین مکان های ترکیه را کاوش کنید . مانند پاموکاله، مقبره های صخره ای لیسیا، شهر باستانی پرگه و حتی تا فتحیه. همچنین می توانید برای سفرهای پیاده روی و ماجراجویی در دره از کوه ها و پارک های ملی اطراف دیدن کنید. شهر قدیمی مملو از موزه ها و بناهای باستانی برای  گردش است. 

aquapark

آلانیا جاذبه های کمی در مرکز شهر دارد. می توانید چندین جاذبه تاریخی مانند قلعه آلانیا، برج سرخ و موزه باستان شناسی آلانیا را مشاهده کنید. همچنین یک شبکه غارهای زیرزمینی برای کاوش وجود دارد، و اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، آن‌ها دوست دارند از Aquapark دیدن کنند.

آلانیا یک نقطه داغ برای غواصی است و سفرهای قایق زیادی برای گردش در خلیج‌های اطراف پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید به مکان‌هایی مانند کوه‌های توروس و دره کوپرولو که برای پیاده‌روی و رفتینگ در آب‌های سفید عالی هستند، سفرهای یک روزه داشته باشید.
وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری می شود، آنتالیا برای سفرهای یک روزه موقعیت بهتری دارد، بنابراین آنتالیا برای تماشای جاذبه های گردشگری بهتر است.

 

آنتالیا یا آلانیا برای خانواده ها


اگر به عنوان خانواده با تور ترکیه سفر می کنید و می خواهید جایی امن و پر از کارهای سرگرم کننده را برای انجام با کودکان انتخاب کنید. خوشبختانه، آنتالیا و آلانیا هر دو دارای جاذبه‌های مناسب برای کودکان هستند.
آنتالیا بسیار امن است ، اگرچه برخی از محله‌های خارج از مرکز شهر در شب کمی شلوغ هستند. استراحتگاه ها معمولا در ساحل یا در مرکز شهر قرار دارند و این بخش امنی از شهر است.

land-of-legends

همچنین سواحل هر دو شهر با امواج ملایم و ناجیان غریق مستقر در اکثر سواحل برای خانواده‌ها مناسب هستند. اگر به دنبال جاذبه‌های خانوادگی مناسب در کنار ساحل هستید، از موزه اسباب‌بازی آنتالیا، سندلند، و یکی از چندین پارک آبی و پارک موضوعی مانند The Land of Legends دیدن کنید.
محبوب ترین پارک های آبی آنتالیا پارک آکتور، پارک کارالی اوغلو و واترهیل هستند. اگر می خواهید برای مدتی از شهر خارج شوید، چندین  آبشار زیبا در آنتالیا وجود دارد که می توانید به گشت و گذار بپردازید.
آلانیا نیز منطقه ای امن برای بازدید است، اگرچه برخی از گردشگران می گویند که کیف قاپی در سواحل رایج است. این موضوع در آنتالیا نیز صادق است، بنابراین هنگام بازدید از ساحل همیشه مراقب وسایل خود باشید.

آلانیا همچنین امواج ملایم خوبی دارد و در سواحل ناجیان غریق را خواهید یافت. چند جاذبه خانوادگی مانند کاوش در غارها، پاراگلایدر پشت سر هم (برای کودکان بزرگتر) و چند نمایشگاه تفریحی وجود دارد. 
در آلانیا استراحتگاه‌های فوق‌العاده و همه جانبه برای خانواده‌ها را خواهید یافت که دارای سرسره‌های آبی و گزینه‌های سرگرمی برای کودکان هستند.
هر دو شهر خانواده پسند هستند و دارای استراحتگاه ها و جاذبه های عالی برای کسانی هستند که با بچه ها سفر می کنند. آنتالیا جاذبه های بیشتری برای انتخاب دارد، بنابراین به نظر ما، آنتالیا برای خانواده ها بهتر از آلانیا است.

 

آلانیا یا آنتالیا برای هتل ها و استراحتگاه ها


هر دو آنتالیا و آلانیا مسافران ساحلی را از سراسر جهان جذب می کنند و به همین دلیل، هیچ کمبودی در استراحتگاه های کلاس جهانی و هتل های ساحلی وجود ندارد.
استراحتگاه‌های آنتالیا و آلانیا که عمدتاً در ساحل واقع شده‌اند، استراحت‌گاه‌هایی با سطح بالا و لوکس هستند که مناسب خانواده‌ها و مملو از گزینه‌های تفریحی و سرگرمی هستند.
در تابستان، هر دو منطقه فوق العاده محبوب هستند و بهترین هتل ها اغلب به طور کامل رزرو می شوند. با این حال، آنتالیا گزینه های بیشتری در مورد استراحتگاه های همه جانبه دارد.

هتل های آنتالیا

آنتالیا دارای برخی از بهترین استراحتگاه های سطح بالا در کل ترکیه است. همچنین استراحتگاه های آنتالیا اغلب برای جذب زوج ها و مسافران بزرگسال طراحی شده اند تا خانواده ها.

هتل های آلانیا

با این حال، استراحتگاه‌های آلانیا معمولاً برای خانواده‌ها طراحی شده است و سرسره‌های آبی و کلوپ‌های کودکان ارائه می‌دهند. این بدان معنا نیست که در آنتالیا استراحتگاه‌های خانوادگی مناسبی پیدا نخواهید کرد، آنها فقط در خارج از مرکز شهر قرار دارند.
به همین ترتیب، می توانید استراحتگاه های مجلل و مجلل مخصوص بزرگسالان را در آلانیا پیدا کنید. بنابراین تا زمانی که زمان زیادی برای برنامه ریزی سفر خود داشته باشید، مشکلی برای یافتن یک استراحتگاه مناسب در هر دو شهر نخواهید داشت.

برای مطالعه بهترین زمان برای سفر به آنتالیا کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط