جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | غذاهای سنتی دبی

غذاهای سنتی دبی

امارات متحده عربی بهشتی برای عاشقان غذا است. غذاهای اماراتی ترکیبی از طعم‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است که می‌توانید از سرو آن لذت ببرید. غذاهای دبی اکثرا گیاهی و خوش طعم هستند. چشیدن غذاهای دبی نشان دهنده جغرافیا، فرهنگ و آب و هوای آن است و توصیه می شود که در هنگام بازدید از امارات حتما غذاهای سنتی این شهر را امتحان کنید. در ادامه لیستی از معروف ترین غذاهای اصیل دبی را گردآوری کرده ایم. در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید می توانید با رزرو تور دبی در آژانس مسافرتی آرزوی پارسیان لحظات خوشی را تجربه کنید.

 

شتر شکم پر


شتر شکم پر علاوه بر اینکه در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان یکی از بزرگترین غذاهایی که می توانید در سراسر جهان بخورید، نامگذاری شده است، یکی از مجلل ترین غذاهای دبی نیز به حساب می آید.
شتر شکم پر که روی شعله باز پخته می شود را می توان با مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوسفند و ادویه ها پر کرد.
شتر شکم پر هنوز در دبی به عنوان یک غذای سنتی در نظر گرفته می شود، اما از آنجایی که این غذا بسیار زیاد است،تنها زمانی سرو می شود که یک مراسم خاص، جشنواره، مراسم بادیه نشینی یا سایر رویدادهای مهم فرهنگی یا خانوادگی باشد.
بنابراین، اگر نمی خواهید این غذا را از دست بدهید، سفر خود را بر اساس مناسبت ها برنامه ریزی کنید.

stuffed-camel


شاورما


این غذای نوعی ساندویچ معروف در خاورمیانه است. این غذا را می‌توان در نیویورک، دهلی، مسکو، توکیو یافت - تقریباً در همه جا - اما خوردن شاورما در دبی تجربه‌ای است که نباید از دست داد. در واقع، این یکی از بهترین غذاهای دبی است!
این غذای لذیذ، دارای تکه های مرغ، بره یا گوشت گاو است (بسته به چیزی که شما بخواهید) و با غلتاندن در یک نان نرم سرو می شود.

shawarma

غوزی


این غذا که خزی یا اوزی نیز نامیده می شود، از گوشت بره یا گوسفند کامل بریان شده درست می شود و اغلب روی سیخ کباب با سبزیجات و فندق روی برنج سرو می شود.
این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای دبی است زیرا به خودی خود یک وعده غذایی کامل محسوب می شود. همچنین غذای ملی امارات متحده عربی است، به این معنی که سفر به دبی بدون سرو غوزی سفری ناقص است.

ghozi

ساندویچ شیش تاووک


این غذا بین مردم محلی بسیار محبوب است و از تکه های نازک مرغ تهیه می¬شود که در نان های تخت پر شده است. این ساندویچ پر از ادویه جات، سبزی و ترشیجات، ترکیبی عالی از تند و شور است.

/shish-tavuk


ماناکیش


ماناکیش غذای مورد علاقه محلی و یک میان وعده لبنانی بسیار محبوب است. این یک نان تخت است که با پنیر پر می شود و در یک اجاق بزرگ پخته می شود که می توانید هر گونه سبزیجات، گوشت یا روغن و ادویه را در آن اضافه کنید. 

manakish


الحریس 


یکی از سنتی ترین غذاهای امارات متحده عربی، Al Harees است که معمولاً در جشن های عروسی و سایر جشن های مذهبی به ویژه در ماه رمضان سرو می شود. این غذای فرنی مانند با مواد ساده پخته می شود و چند ساعتی زمان می برد تا آماده شود. روش معمول تهیه الحریس این است که گوشت و گندم را در قابلمه با آب و نمک مخلوط کرده و به مدت طولانی بپزید. روش دیگر تهیه آن این است که گندم را چند ساعت در آب با کمی نمک بپزید، سپس گوشت را اضافه کنید و بگذارید حدود چهار ساعت دیگر بپزد.

 al-haris

 المجبوس


یکی دیگر از غذاهای امارات المجبوس است که غذای محبوب عربی است. مواد اصلی موجود در المحبوس شامل گوشت قرمز یا مرغ و برنج است. که در آن برنج در آب گوشت یا مرغ ادویه‌دار پخته می‌شود و ادویه‌ها و مواد تشکیل‌دهنده را با هم مخلوط می‌کنند.
 از پیاز، سیر، لیموترش خشک، دارچین، هل و برگ بو برای ادویه برنج استفاده می شود.

al-machboos


فتوش


اگر به دنبال گزینه های سالم تری برای امتحان هستید؛ فتوش گزینه مناسبی برای شماست. فتوش در اصل یک «سالاد نان» است و از کاهوی تازه، گوجه فرنگی خرد شده، خیار، برگ نعناع، پیاز، سیر، لیمو و روغن زیتون درست شده و با نان لوانتین سرو می شود. از سرو این سالاد پر از طعم شگفت‌زده خواهید شد.

fatush


ثارید 


ثارید یکی از غذاهای معروف امارات است که به صورت آهسته پخته و با ادویه زیاد از سبزیجات و گوشت یا فقط سبزیجات تهیه میشود.این خورش روی نان نازک سنتی اماراتی به نام ریگاگ سرو می شود.
ثارید یک غذای سنتی عربی است که به ویژه در ماه رمضان مصرف می شود. این غذا توسط حضرت محمد (ص) به عنوان "بهترین غذاها" شناخته می شود، یکی از غذاهای مورد علاقه برای افطار در آخر روز است.

thareed


کوسا مهشی


کوسا مهشی یک غذای کلاسیک در امارات متحده عربی است که به طور کلی در خاورمیانه بسیار رایج است، کوسا مهشی کدو سبزی است که با برنج، گوشت و سبزیجات پر می شود و بعد از پخت در فر پخته می شود.

kusa-mahshi


شیرین پولو


شیرین پولو که به شکرپلو نیز معروف است، یک غذای برنجی است که با مغزها، پوست مرکبات، میوه و هویج شیرین تهیه می شود. نام این غذای رنگارنگ از زبان فارسی گرفته شده است. این غذا از برنج زعفرانی با بادام بلانچ شده، پسته ترد و کشمش جویدنی و همچنین برش های نازک هویج تشکیل شده است. پوست مرکبات رایحه ای تازه و وسوسه انگیز و شیرینی دلپذیر ایجاد می کند. 

sweet-polo

بلالیط


بلالیط یک غذای سنتی خاورمیانه‌ای خلیج‌فارس است که ترکیبی از عناصر شیرین و شور است. این به طور معمول به در وعده صبحانه سرو می شود که با املت و ورمیشل درست تهیه می شود. از شکر، دارچین، زعفران، هل، شکوفه پرتقال یا گلاب برای طعم دادن به آن استفاده میشود و در نهایت با یک لایه تخم مرغ نازک پوشانده می شود.

balalit

captcha

مطالب مرتبط