جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | قایق سواری در رودخانه ها و کانال های سن پترزبورگ

قایق سواری در رودخانه ها و کانال های سن پترزبورگ

سنت پترزبورگ را بسیاری با نام «ونیز شمال» می شناسند و سفر دریایی در امتداد آبراهه های آن را یک امر ضروری می دانند. معماری کلاسیک کم ارتفاع سن پترزبورگ به این معنی است که مناظر عالی شهر اغلب از روی آب قابل مشاهده است، و بنابراین یکی از بخش‌های ضروری هر کاوش در شهر، گشت و گذار و قایق سواری در رودخانه‌ها و کانال‌های سنت پترزبورگ است.

گشت و گذار در اطراف سن پترزبورگ با قایق مورد استقبال بسیاری از گردشگران تور روسیه است. در طول قدم زدن در کنار رودخانه ها و کانال های سنت پترزبورگ، شهر را از زوایه ای دیگر تماشا کنید. سفرهای دریایی در کنار رودخانه ها و کانال ها از معروف ترین و زیباترین گوشه های سن پترزبورگ عبور می‌کنند و به خودی خود جالب و منحصر به فرد است.

 

 

رودخانه ها و کانال های سن پترزبورگ


rivers-and-canals-of-st-petersburg

بیشتر شهرها در کنار رودخانه ها ساخته شده اند و بسیاری از شهرها در کنار دریا ساخته شده اند، اما کمتر شهری مانند سنت پترزبورگ وجود دارد که در آن آب به اندازه آجر یا سنگ بخشی از ترکیب شهر باشد. سنت پترزبورگ که در میان باتلاق‌های دلتای رودخانه نوا ساخته شده است، با حدود صد شاخه و کانال به طول کلی 300 کیلومتر و بیش از 800 پل در هم آمیخته است. 22 پل از جمع کل پل‌های سنت پترزبورگ متحرک هستند و در شب‌ها، در آغاز دمدمه‌های سحر(حدود 1 و نیم بامداد)، باز می‌شوند. این پل‌ها، مثل زمرد‌هایی در تاریکی شب، بازشوند تا کشتی‌ها بتوانند به آرامی از رود عبور کنند. زیبایی‌های رودخانه، به ویژه در شب‌های سفید، به آن اعتبار شهر عاشقان و ونیز کوچک را داده است. هنگامی که شب‌های سفید فرا می‌رسد، کارناوال‌های شاد و شگفت‌انگیز برگزار می‌شود و مردم به خیابان‌ها خوش می‌آیند تا از نمایش‌های خیابانی لذت ببرند. 

در مرکز شهر، خاکریزهای گرانیتی معروف سنت پترزبورگ خانه بسیاری از بزرگ‌ترین ساختمان‌های شهر است و سفر با قایق در امتداد رودخانه‌ها و کانال‌های تاریخی بخش مهمی از هر برنامه گردشگری است. در زیر رودخانه ها و کانال های اصلی سنت پترزبورگ آورده شده است که حاوی اطلاعات مختصری در مورد آنها است.

 

رودخانه نوا

neva-river

نوا، رودخانه اصلی پترزبورگ است که از پل کاخ تا محل تلاقی خلیج نوا امتداد دارد. در امتداد این رودخانه میتوانید از مناظر پانوراما از جاذبه های اصلی شهر مانند: کاخ زمستانی، قلعه پیتر و پل، جزیره تف بازل لذت ببرید.
اما جذابیت اصلی، البته، خود نوا است که فضای بی نظیری را در ونیز شمال، شهری بین آسمان و آب ایجاد می کند. در اینجا مسیرهای محبوب ترین گشت و گذار در کنار رودخانه ها و کانال های سنت پترزبورگ تلاقی می کنند. در تابستان حدود پانصد قایق به تنهایی برای جابجایی گردشگران استفاده می شود. علاوه بر سفرهای معمولی، امکان خرید بلیط برای سفرهای دریایی شام، سوار شدن بر قایق جاز یا تور شبانه نیز وجود دارد.

برای آشنایی با پدیده شب های سفید در سن پترزبورگ کلیک کنید.

رودخانه فونتانکا

fontanka-river

این رودخانه در سنت پترزبورگ از نوا در نزدیکی کاخ تابستانی پیتر کبیر جاری می شود و در نزدیکی جزیره گوتویفسکی به آن می ریزد. برخلاف نوا و رودخانه‌ها و کانال‌های متعدد آن، فونتاکا دارای یک خاکریز است که در طول مسیر هفت کیلومتری آن جریان دارد. 
تا اواسط قرن هجدهم، فونتانکا به عنوان مرز جنوبی شهر بود و پس از آن به عنوان مرز ساخت و ساز سنت پترزبورگ در نظر گرفته شد. جای تعجب نیست که تعداد زیادی ساختمان در اینجا وجود دارد که دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند. علاوه بر این، شما می توانید نه تنها با قدم زدن در امتداد تفرجگاه، بلکه با شرکت در تورهای قایق سواری با آنها آشنا شوید.
در طی قایق سواری در این رودخانه تعداد زیادی جاذبه مهم از جمله مجسمه کوچک چیژیک پیژیک ، قلعه مایکل، شرمتف ،کاخ های شووالوف و بلوسلسکی ، پل لومونوسوف و ... را خواهید دید.

 

رودخانه مویکا

moika-river

رودخانه مویکا از فونتانکا منشعب می شود و باغ تابستانی و قلعه میخائیلوفسکی را از هم جدا می کند. بسیاری از جاذبه های گردشگری پترزبورگ مانند: کاخ رازوموفسکی، یوسوپوفسکی، استروگانف، کاخ های ماریینسکی در امتداد بستر پیچ در پیچ آن قرار دارند. در اینجا پل آبی معروف ساخته شده است که بیشتر شبیه میدانی است که روی آب گسترده شده است. این یکی از پل های رنگی سنت پترزبورگ است.
خیره کننده ترین مجموعه معماری در امتداد رودخانه مویکا، بدون شک، اطراف میدان سنت آیزاک است، جایی که خود رودخانه در زیر پل آبی با عرض 97 متر قابل مشاهده نیست. نقطه برجسته میدان، کلیسای جامع سنت ایزاک، اثر زندگی معمار فرانسوی آگوست دو مونتفران بود که از سال 1836 تا پایان عمر خود در خانه شماره 86 در خاکریز مویکا زندگی کرد.
پانزده پل روی مویکا قرار دارند که بسیاری از آنها شاهکارهای معماری هستند. پل مهندسین اول با شمشیرهای فرفورژه و سپرهایی با سر گورگون مدوسا تزئین شده است. پل آبی عریض ترین پل سنت پترزبورگ است. از دیگر پل های قابل توجه می توان به پل های Teatralny، Pochtamtsky و Potseluev اشاره کرد. علاوه بر این، در اینجا به رمانتیک ترین پل شهر به نام بوسه یا همان از پل پوتسلوف خواهید رسید.
امروزه رودخانه مویکا از قدیمی ترین قسمت شهر می گذرد، از کاخ های باشکوه امپراتوری تا کارخانه های کشتی سازی تاریخی سنت پترزبورگ. با ساختمان‌ها و پل‌های باشکوه متعدد، تقریباً همیشه جزو سفرهای محبوب قایق سواری برای گردشگران است.

 

کانال گریبودوف

gribodov-channel

این یک کانال باریک و پیچ در پیچ است که از مرکز سنت پترزبورگ، بین رودخانه های فونتانکا و مویکا جریان دارد. اگرچه طول این کانال کمتر از شش کیلومتر است، اما بیش از 21 پل از آن عبور می کند که بسیاری از آنها عابران پیاده هستند. خاکریز کانال پنج کیلومتر طول دارد و چشم انداز وسیعی از معماری سنت پترزبورگ از کاخ ها و کلیساهای مجلل تا خانه های مسکونی ساده ابتدای قرن بیستم را در بر می گیرد. 
کانال Griboedov در آب های خود کاسه ها و برج های ناقوس برخی از بزرگ ترین و زیباترین کلیساهای سنت پترزبورگ را منعکس می کند. کلیسای جامع کازان بزرگ‌ترین کلیسای جامع است، با ستون‌های منحنی عظیم‌اش، اما معروف‌ترین آنها بدون شک کلیسای نجات دهنده ما بر روی خون است که برای نشان دادن محل ترور امپراتور الکساندر دوم، ساخته است. 
کلیسای جامع نیروی دریایی سنت نیکلاس یکی از قدیمی ترین و زیباترین کلیساهای بزرگ در سنت پترزبورگ است که به دلیل قرار گرفتن در محل آن در تقاطع کانال های گریبودوف و کریوکوف جذابیت خاصی پیدا کرده است. تنها در حدود 100 متری کلیسای جامع، آخرین افزوده بسیار ارزشمند به کلیساهای کانال، کلیسای ارتدوکس استونیایی سنت ایزیدور بود که در سال های 1903-1907 به سبک نئو-بیزانسی ساخته شد. 
در سال 1923، کانال اکاترینسکی به افتخار نمایشنامه نویس و دیپلمات روسی الکساندر گریبودوف که در خانه ای روی خاکریز زندگی می کرد، تغییر نام داد. امروزه سفر در امتداد کانال گریبودوف بخشی ضروری از سفر به روسیه  در تور ترکیبی مسکو و سن پترزبورگ است.

 

کانال کریوکوف

kryukov-channel

این کانال تاریخی کمتر از کانال گریبودوف و رودخانه مویکا و فونتانکا شناخته شده است. با این حال، عمود بر هر سه آنها اجرا می شود و به هم متصل می شود. این کانال، به این دلیل که خاکریزهای گرانیتی و پل های قدیمی آن بسیار زیبا هستند و دوم به این دلیل که بسیاری از چشمگیرترین جاذبه های سنت پترزبورگ مانند نیوهلند، تئاتر مارینسکی، و برج ناقوس کلیسای جامع نیروی دریایی سنت نیکلاس در کرانه های آن قرار دارند از کانال های دیدنی سن پترزبورگ است. تاریخچه این کانال نیز از بسیاری جهات منحصر به فرد است.
محلی که کانال کریوکوف با گریبایدوف تلاقی می‌کند برای گردشگران به‌عنوان مناظر هفت پل شناخته می‌شود، که در این منطقه می‌توانید هفت پل را همزمان ببینید.
لازم به ذکر است که ناوبری می تواند به طور جزئی یا کامل در طول رویدادهای عمومی در مقیاس بزرگ بسته شود. پیاده روی های آبی در سنت پترزبورگ، از طریق کانال های آن در امتداد کاخ ها و میدان ها، جایگزین بسیار خوبی برای گشت و گذار در حمل و نقل زمینی است. راحت‌تر است که معماری تاریخی شهر را از یک کشتی در نظر بگیرید، زیرا به دستور پیتر کبیر، تمام ساختمان‌های مهم در نماهای آب قرار داشتند. پل ها، نرده های روباز و دیواره های خمیده خاکریزها به این سفر جذابیت می بخشد.

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.

لازم به ذکر است که تورهای قایق سواری ممکن است تا حدی یا به طور کامل در طول رویدادهای عمومی بسته شود. بنابراین پیاده روی های در کانال های آبی در امتداد کاخ ها و میدان ها، جایگزین بسیار خوبی برای تورهای قایق سواری باشد. معماری تاریخی شهر از روی قایق راحت‌تر دیده می‌شود، زیرا به دستور پیتر کبیر، تمام ساختمان‌های مهم در اسکله‌ها قرار داشتند. پل ها، حصارهای باز و خاکریزهای سریع به این سفر جذابیت می بخشد.
 

captcha

مطالب مرتبط