جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | متروی سن پترزبورگ

متروی سن پترزبورگ

سن پترزبورگ شهر کاخ ها و موزه هاست و بازدیدکنندگان می توانند چیزهای جالبی را پیدا کنند. به متروی سن پترزبورگ بروید و با هزاران سنگ مرمر، ستون‌های غول‌پیکر و پانل‌های موزاییک بزرگ روبرو خواهید شد. ما در این مقاله هفت مورد از زیباترین ایستگاه های مترو را لیست کردیم و همچنین لیست کوچکی از مکان هایی که در هر ایستگاه باید دید را اضافه کردیم!

زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ


این مقاله درباره متروی سن پترزبورگ است که شما را با زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ آشنا میکند. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که رفتن به مترو سنت پترزبورگ در واقع یکی از ارزان ترین و بهترین کارها در تور سن پترزبورگ است و تنها کمتر از یک یورو برای شما هزینه خواهد داشت.
متروی سنت پترزبورگ ممکن است به اندازه متروی مسکو معروف نباشد، اما ایستگاه های آن به همان اندازه آراسته و چشمگیر هستند. ساخت یک سیستم حمل و نقل زیرزمینی در سن پترزبورگ قدمت زیادی دارد، و ساخت آن به زمان استالین بازمیگردد.
در ایدئولوژی شوروی، مترو نه تنها راهی ارزان برای حمل و نقل مردم، بلکه ایستگاه‌ها را به صورت کاخ‌هایی برای مردم طراحی کردند که زیبایی زندگی شوروی را نشان می‌دادند. سقف های بلند، موزاییک های رنگارنگ و تصاویر لنین، استالین و کارگران هنوز هم ارزش های شوروی را مدت ها پس از انقلاب و سقوط اتحاد جماهیر شوروی نشان می دهد.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ کلیک کنید.

ایستگاه مترو Avtovo: یک قصر زیرزمینی


ایستگاه مترو Avtovo

ستون‌های بزرگ و سنگ مرمر داخلی ایستگاه، گردشگران تور روسیه  را به این فکر می‌اندازد که آیا به ایستگاه مترو رسیده‌اند یا به یک قصر. سقف ایستگاه با 46 ستون، 30 ستون از مرمر و 16 ستون که با شیشه تزئین شده اند. موضوع ایستگاه دفاع از لنینگراد در دوران محاصره جنگ جهانی دوم است. در انتهای سکو، نقاشی دیواری موزاییکی بزرگی وجود دارد که زنی را نشان می دهد که کودکی را در آغوش گرفته است. اولین قطار از این ایستگاه در سال 1955 حرکت کرد و متروی سن پترزبورگ را به دومین متروی عملیاتی کشور بعد از مسکو تبدیل کرد.  به نقل از روزنامه گاردین، Avtovo در لیست 12 ایستگاه متروی زیبای جهان قرار داد.

 

مکان های دیدنی نزدیک به ایستگاه Avtovo 

 

•    میدان دنج پیتر سمننکو - برای قدم زدن و شگفت زده شدن از بنای یادبود اولین تراکتور.
•    آنا آخماتووا. موزه عصر نقره - برای آشنایی با شاعر مشهور عصر نقره فرهنگ روسیه.
•    سیرک Avtovo - برای یک روز سرگرم کننده با بچه ها

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ کلیک کنید.

ایستگاه مترو Vyborgskaya: یک باغ زمستانی


ایستگاه مترو Vyborgskaya

ایستگاه Vyborgskaya تنها ایستگاه متروی سن پترزبورگ (و احتمالاً در جهان!) با یک گلخانه واقعی است. این ایستگاه دارای بیش از 50 نوع گیاه آپارتمانی است و برخی از آنها از زمان تاسیس ویبورگسکایا - در سال 1975 در آنجا رشد کرده اند. گلخانه به لطف کارگران مترو که هنوز هم به باغ گل علاقه دارند ظاهر شد. 
قسمت زیرزمینی آن با سنگ تراورتن، سنگ متخلخل آهکی تزئین شده است، در حالی که کف آن با گرانیت خاکستری سنگفرش شده است. بالای پله ها تابلوی بزرگی وجود دارد که کارگرانی را که در انقلاب 1917 شرکت کرده اند به تصویر می کشد. 

 

مکان های دیدنی نزدیک به ایستگاه  Vyborgskaya 

 

•    کلیسای جامع سنت سامپسون – برای دیدن قدیمی ترین کلیسای جامع شهر که در سال 1728 تأسیس شده است.
•    باغ سنت سمپسون - برای قدم زدن و گذراندن وقت در سکوت.
•    شهر مسکونی کارخانه لودویگ نوبل - برای تحسین معماری منطقه ای که برادر آلفرد نوبل معروف در آن زندگی می کرد.

 

ایستگاه مترو Gorkovskaya: بشقاب پرنده ای در مرکز شهر سن پترزبورگ


ایستگاه مترو Gorkovskaya

شکل ایستگاه متروی گورکوفسکایا شبیه بشقاب پرنده غول پیکر است، اما اولین معماری گورکوفسکایا اینطور نبود. این ایستگاه که در سال 1963 افتتاح شد، تنها یک آلاچیق ساده با سقفی گرد بود. در زمان شوروی، یک کافه در راهروی بالای ایستگاه وجود داشت که می‌توانستید یک میان وعده یا حتی یک لیوان شامپاین میل کنید. اما در سال 2009، ایستگاه بازسازی شد و به یک بشقاب پرنده تبدیل شد.

 

مکان های دیدنی نزدیک به ایستگاه گورکوفسکایا

 

•    جزیره زایچی (جزیره خرگوش) و قلعه پیتر و پل - برای بازدید از مکانی که تاریخ سنت پترزبورگ از آنجا آغاز شد.
•    سیاره‌نمای سن پترزبورگ – برای غوطه‌ور شدن کامل در موضوع فضایی و خیره شدن به ستاره‌ها.
•    استودیوی فیلم Lenfilm – برای یادگیری تاریخچه قدیمی ترین شرکت تولید روسیه و تماشای فیلم های قدیمی.

 

Admiralteyskaya: ایستگاه ارواح


Admiralteyskaya: ایستگاه ارواح

هنگام رسیدن به این ایستگاه متروی سن پترزبورگ، به جای سفر به گذشته، در عوض به آینده منتقل می شوید. ایستگاه Admiralteyskaya یکی از جدیدترین ایستگاه هایی است که به تازگی ساخته شده است و به عمیق ترین ایستگاه شهر تبدیل شده است. برای رسیدن به ایستگاه، باید با دو پله برقی به ارتفاع 86 متر (282 فوت) زیر زمین بروید. از آنجایی که ایستگاه در کنار دریاسالاری قرار دارد، بنابراین نام، موضوع اینجا قایقرانی است. این بنا به دریاسالاران و رهبران نیروی دریایی روسیه اختصاص دارد که پرتره های آنها در کنار دیوارها قرار گرفته است.
به هر حال، به دلیل طیف وسیعی از عوارض، Admiralteyskaya، برای 14 سال کامل نتوانست باز بماند. با اینکه افتتاح این ایستگاه در سال 1997 برنامه ریزی شده بود، اما در سال 2011 موفق به افتتاح آن شدند. در تمام این مدت، قطارها بدون توقف از Admiralteyskaya عبور می کردند. به همین دلیل مردم محلی به این ایستگاه لقب "ایستگاه ارواح" دادند.

 

مکان های دیدنی نزدیک به ایستگاه Admiralteyskaya


هرمیتاژ - برای دیدن مروارید سن پترزبورگ و بازدید از موزه معروف
کلیسای جامع سنت اسحاق - برای بالا رفتن از ستون و دیدن کل شهر از دید پرنده
ساختمان دریاسالاری – برای پیاده روی در کنار ساختمان های معروف دریاسالاری و استراحت در باغ اسکندر با منظره میدان کاخ
سوار برنز - برای گرفتن عکس در کنار بنای تاریخی

 

Kirovsky Zavod : ایستگاه مترو در هوای آزاد


Kirovsky Zavod ایستگاه مترو

Kirovsky Zavod نیز در سال 1955 افتتاح شد و نام ایستگاه از کارخانه Kirovsky واقع در مجاورت گرفته شده است. این ایستگاه متروی سن پترزبورگ در حدود 50 متر زیرزمین قرار دارد. مرمرهای خاکستری آن را زینت می دهند. نقش برجسته روی دیوارهای ایستگاه، صنایع مختلف اتحاد جماهیر شوروی سابق را به تصویر می کشد. این ایستگاه با سنگ مرمر خاکستری تزئین شده است. این ایستگاه اولین ایستگاهی بود که از سیستم روشنایی استفاده کرد که نور روز را تقلید می کرد اما بعداً با روشنایی الکتریکی معمولی جایگزین شد. در واقع  نور  و رنگ های داخلی کل مکان بسیار عجیب و غریب است. آنها نور ضعیفی را ایجاد می کنند که توهم یک آسمان باز را در بالا، پشت طاق ها ایجاد می کند. به طوری که فراموش میکنید در زیر زمین هستید.


مایاکوفسکایا: ایستگاه مترو برای عاشقان شعر روسی


مایاکوفسکایا: ایستگاه مترو برای عاشقان شعر

گفته می شود که مایاکوفسکایا، که به افتخار شاعر مشهور روسی ولادیمیر مایاکوفسکی گرفته شده است، ایستگاه «عاشقان شعر» است دیوارهای ایستگاه مترو مایاکوفسکایا موزاییک‌های زیبایی را با رنگ‌های متضاد قرمز و سفید به نمایش می‌گذارند که شاعر مشهور انقلابی ولادیمیر مایاکوفسکی را به تصویر می‌کشد .
معمار ایستگاه، الکسی دوشکین، از ساختارگرایی و آرت دکو الهام گرفته است که در زیبایی شناسی فضای داخلی منعکس شده است. این ایستگاه مترو بسیار روشن و رنگارنگ است و دارای برخی از آثار هنری است که نشان دهنده یک دوره تاریخی مهم است. 

 

Narvskaya: گنج پنهان غیر منتظره


Narvskaya: گنج پنهان غیر منتظره

ناروسکایا در سال 1955 افتتاح شد و ویترینی درخشان از زندگی و مردم شوروی است که بر موضوعات سوسیالیسم شوروی و کار متمرکز است. تالار زیرزمینی دارای 48 نقش برجسته از افراد حرفه های مختلف است که بر روی دیوارها به تصویر کشیده شده است. معماری ایستگاه منعکس کننده نئوکلاسیک است و ساختار گنبدی دارد که یادآور گذشته کلاسیک است. 
بر روی دیوارها، نقوش برجسته پزشکان، سازندگان، کشاورزان، ملوانان و دیگر حرفه ها قرار دارد. این ایستگاه قبلاً موزاییکی بزرگ از استالین داشت که در سال 1961 پوشانده شد. نام ایستگاه از دروازه پیروزی ناروا گرفته شده است که در بیرون واقع شده است و به یاد پیروزی روسیه بر ناپلئون در سال 1812 است.

captcha

مطالب مرتبط