جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | خرید سیم کارت در روسیه

خرید سیم کارت در روسیه

اگر قصد دارید به زودی به فرودگاه مسکو شرمتیوو پرواز کنید و نمی‌خواهید هزینه‌های رومینگ بالا داشته باشید، بهترین راه برای شما خرید سیم کارت روسیه است. سیم کارت‌های اعتباری در روسیه دارای داده‌های فراوانی هستند و همچنین قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. در ادامه، راهنمایی‌هایی بر اساس تجربیات مسافران برای خرید سیم کارت روسیه در مسکو آورده شده است که شما را در انتخاب بهترین گزینه کمک خواهند کرد.

نحوه خرید سیم کارت در روسیه


خرید سیم کارت اعتباری روسیه

برای تهیه سیم کارت اعتباری روسیه، شما می‌توانید به صورت حضوری از فروشگاه‌های موجود در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی، فروشگاه‌های ارائه دهنده تلفن همراه و یا از فروشگاه‌های آنلاین استفاده کنید.
معمولاً در فرودگاه های مسکو می‌توانید انتظار هزینه‌های بالاتر و پیشنهادات داده کم را داشته باشید، بنابراین خرید سیم‌کارت در فرودگاه را چندان توصیه نمی‌کنیم. اما با این اوصاف، لزوماً در هر فرودگاهی نمی‌توانید فروشگاه‌های سیم‌کارت را پیدا کنید، بنابراین مهم است که این موضوع را در نظر داشته باشید. 
در فروشگاه‌های ارائه‌دهنده رسمی، برای دریافت سیم‌کارت باید پاسپورت خود را ارائه دهید (حاوی ویزای روسیه، در صورت لزوم، و کارت مهاجرت با مهر ورود روی آن). با این حال، برخی از فروشندگان نمی دانند چگونه با یک پاسپورت خارجی برخورد کنند. بنابراین اگر دانش محدودی از زبان روسی دارید ، این روش توصیه می شود.
علاوه بر این شما می توانید سیم کارت را در eBay (یکی از اپراتورها را در قسمت سیم کارت ها جستجو کنید) یا در وب سایت های دیگر سفارش دهید. آنها ممکن است در زمینه پشتیبانی، تحویل و ثبت نام به زبان انگلیسی به شما کمک کنند. اما برای این سرویس هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد.

 

اپراتورهای اینترنت موبایل در روسیه


اپراتورهای اینترنت موبایل در روسیه

در روسیه، اپراتورهای اصلی اینترنت تلفن همراه عبارتند از: Tele2، Beeline، MegaFon، MTS و Yota. به غیر از Yota و MTS، می‌توانید دیگر سیم کارت های روسیه را از هر یک از اپراتورهای فرودگاه مسکو خریداری کنید.
Yota یک اپراتور نسبتاً کوچک است و شبکه 4G ضعیفی در روسیه دارد. بنابراین، برای گردشگران تور روسیه توصیه نمی‌شود. اما باید بدانید که MTS یک اپراتور قوی است و شبکه 4G قدرتمندی در روسیه دارد. همچنین، MTS تنها ارائه دهنده ای است که خدمات 5G را در روسیه ارائه می‌دهد. اما توجه داشته باشید که در فرودگاه مسکو، سیم کارت اعتباری MTS به فروش نمی‌رسد.
مگافون بهترین پوشش سراسری و سرعت خوب را در شهرهایی با حدود 76 میلیون مشتری دارد. بسیاری آن را به عنوان شبکه برتر در کشور و اولین شبکه ای می دانند که تمام 83 منطقه (به جز کریمه) را پوشش داده است.
MTS در حال حاضر بزرگترین اپراتور با حدود 78 میلیون مشتری و دارای مجوز در 83 منطقه کشور است. این تنها اپراتور ارائه دهنده ای است که می توان از رومینگ در کریمه استفاده کرد.
Beeline سومین اپراتور سراسری است که در 78 منطقه با حدود 58 میلیون مشتری کار می کند. برای تماس با کشورهای مستقل مشترک المنافع و قیمت های پایین تر محبوب است.
Tele2 توسط Rostelecom در حال ایجاد چهارمین شبکه ملی فعال در 60 منطقه با حدود 44 میلیون مشتری پس از ادغام آنها در یک سرمایه گذاری مشترک در سال 2014 است.
Yota یک اپراتور مجازی (MVNO) است که 100٪ زیرمجموعه MegaFon است. از شبکه دسترسی رادیویی MegaFon استفاده می کند، اما از یک سیستم سوئیچینگ و صورتحساب جداگانه استفاده می کند. نکته اصلی Yota ترافیک داده کاملاً نامحدود است اما با برخی محدودیت‌ها مانند شبکه‌های P2P مسدود شده یا اتصال به اینترنت همراه است.

 

هزینه سیم کارت های روسیه برای اپراتورهای مختلف


اکنون، بیایید نگاهی به برنامه های داده ارائه شده توسط MTS، Megafon و Tele2 بیندازیم.

برای مطالعه هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.

سیم کارت های MTS

سیم کارت های MTS

MTS سه نوع طرح مختلف را برای گردشگران  ارائه می دهد:
پیام رسان های نامحدود، معتبر برای 1 روز با 130 روبل (1.59 دلار)
شبکه های اجتماعی نامحدود، معتبر برای 1 روز با 230 روبل (2.82 دلار)
ویدیوهای نامحدود، اعتبار به مدت 30 روز با 1490 روبل (18.27 دلار)

 

سیم کارت مگافون

سیم کارت مگافون

Megafon دارای پنج طرح پیش پرداخت مختلف است:
6 گیگابایت، برای 30 روز اعتبار برای 550 روبل (6.75 دلار)
20 گیگابایت، اعتبار به مدت 30 روز برای 650 روبل (7.98 دلار)
30 گیگابایت، برای 30 روز اعتبار برای 750 روبل (9.21 دلار)
50 گیگابایت، برای 30 روز اعتبار برای 900 روبل (11.05 دلار)
60 گیگابایت، برای 30 روز اعتبار برای 2500 روبل (30.69 دلار)

 

سیم کارت های Tele2

سیم کارت های Tele2

Tele2 سه طرح اصلی فقط برای گردشگران ارائه می دهد:
10 گیگابایت، برای 30 روز اعتبار برای 500 روبل (6.14 دلار)
25 گیگابایت، اعتبار به مدت 30 روز برای 600 روبل (7.37 دلار)
35 گیگابایت، اعتبار به مدت 30 روز برای 700 روبل (8.59 دلار)
60 گیگابایت، برای 30 روز اعتبار برای 800 روبل (9.82 دلار)
به طور کلی، اگر قصد خرید حضوری سیم کارت خود را دارید، ما فکر می کنیم MTS بهترین گزینه است.

 

نحوه خرید آنلاین سیم کارت اعتباری روسیه


اگر قصد دارید سیم کارت خود را برای ورود به روسیه و شرکت در تور مسکو آماده کنید، می‌توانید آن را به صورت آنلاین یا از طریق وبسایت‌هایی مانند آمازون خریداری کنید.
در آمازون و سایت‌های مشابه، گزینه‌های متعددی از سیم کارت در دسترس است. به عنوان مثال، می‌توانید سیم کارتی با نام OneSimCard را پیدا کنید که در بیش از ۲۰۰ کشور  از جمله روسیه قابل استفاده است و هر مگابایت داده را با قیمت ۰.۰۱ دلار به شما ارائه می‌دهد.
هرچند که گزینه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که ارزش بررسی دارند، بنابراین بهتر است نگاهی به آنها بیاندازید و مطمئن شوید که کشورهایی که قصد بازدید از آنها را دارید در فهرست تحت پوشش سیم کارت قرار گرفته‌اند.

 

ثبت سیم کارت


قانون جدیدی که ممنوعیت فروش سیم‌کارت‌ها بدون ارائه شناسه را اعمال می‌کند، از ژوئن 2018 اجرا می‌شود. این بدان معناست که یک اپراتور ارتباطی اکنون موظف است قابلیت اطمینان داده‌های شخصی مشترکان را تأیید کند. در صورت عدم موفقیت مشترک، اپراتور مجبور به تعلیق ارائه خدمات ارتباطی خواهد شد. در نتیجه برای فعال سازی سیم کارت روسیه میبایست از طریق اسکن صورت عکس شما را با پاسپورت مطابقت دهد.

برای مطالعه باید و نبایدهای سفر به روسیه کلیک کنید.

شارژ مجدد


شما می‌توانید هر شماره را به‌صورت آنلاین شارژ کنید، حتی اگر خارج از کشور هستید از طریق درگاه آنلاین شخص ثالث مانند swiftrecharge.com ، شارژها آنی هستند و هر نوع کارت بانکی از جمله ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین، USDT یا اتریوم پذیرفته می‌شود. 

captcha

مطالب مرتبط