جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | موزه داستایوفسکی

موزه داستایوفسکی

برای هر شخصی که با آثار داستایوفسکی آشناست و از خواندن آن‌ها لذت برده، تجربه بازدید از سن پترزبورگ و موزه داستایوفسکی یک تجربه بی‌نظیر خواهد بود. شهر پترزبورگ، جایی است که داستایوفسکی سال های زیادی را در آن سکونت داشته و بقایای او در این شهر همچنان زنده است. اما موزه یادبود داستایوفسکی، در آپارتمانی است که او در آن زندگی می‌کرد و اکنون می‌توانید از زندگی و آثار نویسنده افسانه‌ای دیدن کنید. 

موزه داستایوفسکی - یک موزه یادبود برای طرفداران داستایوفسکی!


موزه داستایوفسکی یک مقصد استثنایی در تور روسیه است که برای هر طرفدار کتاب‌های داستایوفسکی یا حتی کسانی که به زندگی و آثار این نویسنده علاقه‌مند نیستند، جذاب است. اینجا یک فضای خاص و جذاب است که الهام بخش ادبیات روسیه در آن زمان و زندگی نویسنده معروف روسی، داستایوفسکی است.
موزه داستایوفسکی آخرین خانه نویسنده مشهور روسی، فئودور داستایوفسکی بود که از سال 1878 تا زمان مرگش در سال 1881 در اینجا زندگی کرد. تنها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، موزه یادبود ادبی F. M. Dostoevsky در 12 نوامبر 1971 - 90 سال پس از مرگ او افتتاح شد. این موزه تاریخی، بر اساس خاطرات همسر و دوستان صمیمی او، بازسازی شده است و تصویری واقعی از زندگی داستایوفسکی در دو دوره زمانی، یعنی از سال ۱۸۴۶ و دوباره از سال ۱۸۷۸ تا روز مرگش در ۹ فوریه ۱۸۸۱، ارائه میدهد. 
موزه به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول شامل آپارتمان یادبود با یادگاری‌های مرتبط به زندگی نویسنده و بخش دوم شامل یک نمایشگاه ادبی است که به زندگی و میراث ادبی او اختصاص دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از کتابخانه، اسباب‌بازی‌ها و وسایل شخصی دیگری از جمله خودکار فیودور، امضای اصلی و صندوق چوبی با پوشش طاق‌دار که نویسنده در دوران کودکی‌اش روی آن می‌خوابید، دیدن کنند.
موزه داستایوفسکی در طول عمر خود به یک مرکز علمی و فرهنگی و یکی از جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ تبدیل شده است. سخنرانی های سالانه بین المللی "داستایفسکی و فرهنگ بین المللی" در این موزه برگزار می شود. در سالن های نمایشگاه نیز می توانید آثار هنرمندان مدرن را مشاهده کنید. همچنین یک سینما وجود دارد که در آن می توانید فیلم های بر اساس داستان های داستایوفسکی را تماشا کنید. این موزه همچنین شب های موسیقی و ادبیات را برگزار می کند.

بنای یادبود داستایوفسکی

نه چندان دور از این ساختمان، بنای یادبود داستایوفسکی را نیز خواهید دید، درست روبروی کلیسای جامع ولادیمیر، که توسط نویسنده مشهور بازدید شده است.

 

آثار ادبی که در موزه داستایوفسکی نوشت


در همین آپارتمان بود که داستایوفسکی برخی از تحسین‌برانگیزترین آثار ادبی خود را نوشت که بسیاری از آنها روان‌شناسی انسان و مضامین پرفراز و نشیب اجتماعی، سیاسی و مذهبی آن زمان را بررسی می‌کنند. از جمله آثار معروف او می‌توان به "جنایت و مکافات" (1866)، "ابله" (1869)، "شیاطین" (1872)، و "برادران کارامازوف" (1880) اشاره کرد. علاوه بر این، او داستان‌ها و رمان‌های کوتاه بسیار دیگری نیز نوشت که او را به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان ادبی جهان شناخته می‌شود.

 

نگاهی به داخل موزه داستایوفسکی


 داخل موزه داستایوفسکی

موزه داستایوفسکی مجموعه وسیعی از اقلام را برای ادای احترام به فئودور داستایسکی گردآوری کرده است و پنج بخش اصلی را ارائه می‌کند که زندگی او را توصیف می‌کند. 

•    آپارتمان یادبود نویسنده (آپارتمان محل زندگی داستایوفسکی و بخش مرکزی موزه)؛
•    نمایشگاه ادبی (تقدیم به زندگینامه و آثار داستایوفسکی)؛
•    سالن های نمایشگاه (شامل مجموعه گسترده ای از هنرهای گرافیکی و کاربردی و عکس)؛
•    تئاتر (نمایش های ارائه شده توسط تئاتر سفید)؛
•    کتابخانه موزه (دارای 24000 جلد و مجموعه ای از نسخه های خطی)

 

حقایق جالب در مورد داستایوفسکی


باید بدانید که داستایوفسکی برخلاف بسیاری دیگر از نویسندگان روسی نیمه اول قرن نوزدهم، در خانواده اشرافی متولد نشد و برای تامین مخارج زندگی خود تلاش می کرد. او در روزهای اولیه‌اش به عنوان نویسنده، خود را با جامعه سوسیالیست حمایت‌کننده همسو کرد و به توطئه سیاسی متهم شد. او در سال 1849 توسط تزار نیکلاس اول دستگیر شد و به اعدام محکوم شد و در قلعه پیتر و پل زندانی شد. ر لحظه‌ی آخر، نیکلاس حکم اعدام را متوقف کرد و به جای آن، داستایوفسکی چهار سال تبعید در سیبری را سپری کرد و سپس به خدمت سربازی اجباری فرستاده شد.
بعد از آزادی، داستایوفسکی به نوشتن خود ادامه داد ولی دولت شوروی با آثار او که بر اساس ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های مسیحی بودند، شدیداً مخالف بود و آثارش را با توجه به ایدئولوژی کمونیستی سوسیالیستی غیرقابل قبول می‌دانست.
جالب است بدانید که هر سال در نوامبر، محققانی از سراسر جهان برای مطالعه آکادمیک و قدردانی از آثار ادبی داستایوفسکی و کنفرانس فرهنگ جهانی که برگزار می شود گرد هم می آیند. همچنین، جشنواره‌هایی به مناسبت داستایوفسکی در موزه‌ها، تئاترها و کتابخانه‌ها توسط کمیته فرهنگ برگزار می‌شود. این جشنواره‌ها از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و نماد آغاز رمان "جنایت و مکافات" او محسوب می‌شود.

 

از کجا بلیط بخریم


می توانید بلیط را از باجه فروش بلیط داخل ساختمان موزه تهیه کنید.

 

چگونه به موزه داستایوفسکی برویم؟


چگونه به موزه داستایوفسکی برویم

رسیدن به موزه کمی سخت است، زیرا ورودی آن شش پله پایین‌تر از خیابان قرار دارد. درب موزه دارای تابلوهایی است که فقط به زبان روسی نوشته شده‌اند و ورودی آن مشخص است. برای رسیدن به آنجا می‌توانید از وسیله حمل و نقل عمومی در روسیه مانند مترو، تراموا یا اتوبوس استفاده کنید.
این موزه در خیابان Kuznechny Pereulok، در کنار یک بازار تاریخی مواد غذایی و چند دقیقه پیاده‌روی تا کلیسای ولادیمیر، جایی که نویسنده و خانواده‌اش عبادت می‌کردند، واقع شده است.
برای رسیدن به موزه از ایستگاه مترو ولادیمیرسکایا پیاده‌روی کنید. از خیابان Kuznechnyy Pereulok خارج شده و به سمت راست (شرق) بروید. تقریباً 400 فوت پیاده‌روی کنید و موزه در سمت راست خواهد بود. همچنین، ایستگاه مترو Dostoyevskaya تقریباً 1000 فوت غرب موزه در خیابان Zagorodnyy قرار دارد. این موزه نزدیک به خیابان نوسکی است.

 

اطلاعات کاربردی


مکان: 5/2، Kuznechny Pereulok
نزدیکترین ایستگاه های مترو سنت پترزبورگ : ولادیمیرسکایا، داستایفسکایا
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر. آخرین پذیرش ساعت 5:30 بعد از ظهر است. چهارشنبه از ساعت 13 الی 8 شب. آخرین پذیرش ساعت 19:30 است.
تعطیل: دوشنبه


 

captcha

مطالب مرتبط