جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | راهنمای تبدیل پول در تایلند

راهنمای تبدیل پول در تایلند

تایلند به عنوان یکی از مقاصد سفر محبوب در جهان شناخته می‌شود. این کشور دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های فراوانی از جمله حیات وحش فوق‌العاده، ساحل‌های خیره‌کننده، معماری زیبا است. در حقیقت تایلند تنوع بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌دهد و این یکی از دلایل اصلی جذب تعداد زیادی گردشگر به این کشور می‌باشد. با این حال، مهم ترین موضوع به خصوص قبل از اولین سفر به تایلند، این است که بهترین ارز برای استفاده در تایلند چیست. بیایید نگاهی دقیق تر به این بیندازیم! در این راهنما به تمام نکات مهم درباره تبدیل ارز در تایلند میپردازیم تا برای یک سفر تعطیلات بی دغدغه در سرزمین لبخند آماده شوید.

واحد پول در تایلند چیست؟


واحد پول در تایلند

واحد پول رسمی در تایلند بات تایلند (THB) است. این واحد پول به صورت سکه و اسکناس با سکه‌های ۱، ۲، ۵ و ۱۰ باتی و همچنین اسکناس‌های چاپی ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی در گردش است. یک بات تایلند از 100 ساتنگ تشکیل شده است. این واحد پولی کوچکتر به صورت سکه نیز در دسترس است، مانند سکه های 25 ساتنگ و 50 ساتنگ که در مغازه‌ها یا فروشگاه‌های کوچک‌تر، ممکن است به عنوان پول خرد دریافت کنید. با این حال، در بسیاری از موارد، به سادگی به بالا یا پایین گرد می‌آید زیرا یک ساتنگ ارزش بسیار کمی دارد.
بهتر است همیشه اسکناس‌های کوچک‌تری مانند اسکناس‌های 50 یا بات در کیف پول خود داشته باشید. زیرا به عنوان مثال اگر بخواهید در یک غرفه غذای خیابانی با یک اسکناس 1000 بات (تقریباً 28 یورو) هزینه غذای خود را پرداخت کنید، ممکن است که فروشنده پول خرد کافی نداشته باشد و نتواند به شما پول دقیقی بدهد.

 

بهترین ارز برای استفاده در تایلند کدام ارز است؟


در اینجا 3 سناریو برای پاسخ به سوال بالا وجود دارد:
1: دلار آمریکا را به تایلند ببرید
2: بات تایلند را به تایلند ببرید
3: ریال ایران ببرید و آنها را در تایلند تبدیل کنید
بهترین ارز برای استفاده در تایلند، بات تایلند (THB) است. استفاده از بات تایلند به عنوان واحد پول محلی در تایلند اکثر موارد را ساده‌تر و اقتصادی‌تر می‌کند. با این حال، دلار آمریکا (USD) نیز در تایلند به راحتی پذیرفته می‌شود و معاملاتی در این واحد پولی انجام می‌شود. بنابراین، میتوانید دلار آمریکا را با خود به تایلند ببرید و آن را در آنجا تبدیل کنید.
از طرف دیگر، بردن پول ایران به تایلند و سپس تبدیل آن به بات تایلند ممکن است هزینه‌بر و مشکل‌تر باشد. بنابراین، این گزینه پیشنهاد نمیکنیم مگر اینکه شما برای سفر به تایلند به دلیل موارد خاصی نیاز به ریال داشته باشید.

بهترین ارز برای استفاده در تایلند

سناریوی اول: همراه بردن دلار 
در تایلند، ممکن است نیاز به تبدیل پول داشته باشید، و یکی از گزینه‌های مناسب برای شما همراه‌داشتن دلارهای آمریکا می‌باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تبدیل ریال به دلار در ایران اقتصادی‌تر از  تبدیل به ارز تایلند است. در تایلند، برخی از مکان‌ها ممکن است دلار آمریکا را قبول نکنند، و در چنین مواقعی شما می‌توانید به صرافی‌های معتبر محلی مراجعه کرده و ارز خود را به بات تایلند تبدیل کنید. 

سناریوی دوم: بات تایلند را به تایلند ببرید
شما می‌توانید بات را همراه خود ببرید زیرا در همه جا در تایلند قابل قبول است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید پول ریالی خود را به بات تبدیل کرده و به تایلند ببرید. با این روش، شما قبل از شروع سفر خود نیازی به تبدیل ارز به ارز دیگری در تایلند ندارید و می‌توانید به راحتی از پول بات تایلند برای تمامی نیازهای خود استفاده کنید.

 سناریوی سوم: تبدیل ریال ایران به تایلند بات
همراه بردن پول ایران به تایلند و تبدیل آن در آنجا یک گزینه دیگر است که ممکن است هزینه‌های اضافی برای شما ایجاد کند. یافتن فروشگاه‌های صرافی که بتوانید در آنجا تومان را به بات تایلند تبدیل کنید سخت است. باید توجه داشته باشید که این صرافی‌ها اغلب در مناطق توریستی پرطرفدار و گردشگری واقع شده و ممکن است نرخ‌های غیر منطقی برای تبدیل ارز ارائه دهند.

 

پس کدام روش بهتر است؟ برای سفر به تایلند دلار ببریم یا بات؟


به دو دلیل بهتر است دلار آمریکا را برای سفر به تایلند با خود ببرید:
اولاً، در ایران پیدا کردن ارز بات تایلند در صرافی‌ها معمولاً دشوارتر از یافتن دلار آمریکا است و کارمزد تبدیل ریال به بات معمولاً بالا است. تعداد صرافی‌هایی که این کار را در کشور تایلند انجام می‌دهند بسیار محدود است. بهترین راه برای تبدیل پول به بات این است که برای تبدیل به صرافی‌های موجود در تایلند مراجعه کنید.
در ثانی، ارزش بات تایلند نسبت به دلار آمریکا در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است بنابراین برای سفر به تایلند، بهترین راه این است که از ایران دلار آمریکا به همراه داشته باشید و پس از ورود به تایلند در صرافی‌های محلی دلار را به بات تبدیل کنید.

 

بهترین بانک ها و صرافی های تایلند کدام هستند؟ 


اگر می‌خواهید یورو یا دلار را با بات مبادله کنید، بهتر است به صرافی یا بانک مراجعه کنید. این اماکن را می‌توان در تمام مناطقی که گردشگران اقامت می‌کنند پیدا کرد و معمولاً در چندین نقطه در دسترس هستند.
با توجه به تراکم بالای گردشگران در تایلند، کیوسک‌ها و کانترهای بسیار زیادی در شهرهای مختلف این کشور وجود دارند که تحت مالکیت بانک‌های معتبر این کشور عمل می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای تبدیل پول در تایلند از این مراکز استفاده کنید. اما باید به یک نکته توجه داشته باشید که کانترهای موجود در هتل‌ها، فرودگاه‌ها یا نقاط بزرگ و معروف گردشگری ممکن است با قیمت‌های بالاتری با مشتری معامله کنند.

صرافی در فرودگاه سووارنابومی در بانکوک

ورود به فرودگاه سووارنابومی در بانکوک

اگر به فرودگاه سووارنابومی در بانکوک می‌رسید، ممکن است به زودی به پول نقد نیاز داشته باشید، حتی اگر فقط برای هزینه تاکسی باشد. صرافی‌ها و بانک‌های اینجا قیمت کمتری از خیابان‌ها، بانک‌ها و صرافی‌ها ارائه می‌دهند، اما اگر فقط به 1000 تا 2000 THB نیاز دارید، ضرر بزرگی نیست تا زمانی که نرخ ارز بهتری پیدا کنید. اگر دریافت بهترین نرخ برای شما مهم است، بهتر است مبالغ زیادی را در فرودگاه مبادله نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرودگاه های بانکوک کلیک کنید.

بهترین صرافی‌ها در تایلند

بهترین نرخ مبادله ارزی که در تایلند دریافت می‌کنید به جایی که در این کشور مبادله می‌کنید بستگی دارد. بانکوک دارای بیشترین گزینه‌ها با نرخ‌های خوب است و بسیاری از مکان‌های دیگر مانند چیانگ مای، پاتایا و پوکت گزینه‌های مناسب و متنوعی دارند.

 

آیا کارت‌های اعتباری بین‌المللی در تایلند قابل استفاده هستند؟


کارت‌های اعتباری بین‌المللی در تایلند

تایلند یک کشور بزرگ و پیشرفته است و دستگاه‌های کارتخوان اتوماتیک در سراسر این کشور وجود دارند. اگرچه پول نقد در تایلند پادشاه است اما در اکثر مغازه‌ها، مشاغل، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر موسسات تجاری در تایلند کارت‌های بانکی بین‌المللی معتبر مانند مستر کارت، JCB و ویزا کارت اعتباری را می‌پذیرند، که این امر را به عنوان یک راه عالی برای خرج کردن پول در تایلند توصیف می‌کند.
توجه داشته باشید که اگر کارت شما توسط American Express، Diner's Club، Discovery یا شرکت‌های کارت دیگر صادر شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که در تایلند نیز پذیرفته شوند. با این حال، توصیه می‌شود که مستقیماً با بانک یا ارائه‌دهنده کارت خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که ارز بات تایلند در کارت شما پشتیبانی می‌شود.
با این حال، باید به یاد داشته باشید که در فروشگاه‌های کوچک‌تر یا مناطق دورافتاده‌تر انتظار نباید داشته باشید که بتوانید از این کارت‌ها استفاده کنید. بنابراین همیشه مقداری پول نقد کشور تایلند، یعنی بات، را همراه خود داشته باشید.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

چه مقدار پول نقد در سفر به تایلند باید با خود ببرم؟


 سفر به تایلند

برای تصمیم گیری در مورد مقدار پولی که باید در تور تایلند با خود ببرید، باید به بودجه شخصی و سلایق خود توجه داشته باشید. نکته مهم در مورد تایلند این است که این کشور برای افراد با هر بودجه‌ای مناسب است.
به عنوان یک فرد، می‌توانید با مقداری حدود 1200 بات در روز به راحتی زندگی کنید. این مبلغ بستگی به میزان هزینه های غذا، خریدها و سبک زندگی شما دارد. اگر تصمیم دارید بیشتر رستوران‌ها را بپیمایید و خریدهای زیادی انجام دهید، ممکن است نیاز به مقدار بیشتری داشته باشید. توصیه می‌شود که برای هر نفر بیشتر از 20000 بات به صورت پول نقد همراه نداشته باشید. زیرا، باید نگران نحوه ایمن نگه داشتن پول باشید. 20000 بات تقریباً معادل 565 یورو است و به نظر می‌رسد مبلغ مناسبی برای یک سفر به تایلند باشد. 

برای آشنایی با بهترین رستوران های تایلند کلیک کنید.

قیمت‌ها در تایلند چگونه است؟


تایلند به عنوان یک مقصد سفر بسیار ارزان شناخته می‌شود. حتی اگر قیمت‌ها در سال‌های اخیر تا حدی افزایش یافته باشد، هنوز هم به طور قابل توجهی ارزان می‌باشد. البته هتل‌های 5 ستاره و رستوران‌های لوکس با قیمت‌های بالاتری نیز در تایلند وجود دارند. در اینجا چند نمونه قیمت برای ایده دادن به شما آورده شده است.
1. غذا در غرفه‌های خیابانی یا فروشگاه‌های کوچک تایلندی: 50 - 100 بات (حدود 1 - 2.50 یورو)
2. غذا خوردن در رستوران: 100 - 200 بات (حدود 3 - 5.50 یورو)
3. اقامت در هتل برای هر نفر: 600 - 1000 بات (حدود 15 - 25 یورو)
4. یک شب اقامت در هاستل: 200 – 600 بات (حدود 5 – 15 یورو)
البته باید توجه داشته باشید که تفاوت‌های زیادی در قیمت‌ها از منطقه به منطقه وجود دارد. در تور سامویی یا تور پوکت معمولاً باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین، قیمت‌ها، در طول فصل اوج گردشگری در تایلند افزایش می‌یابد. اما به طور کلی، تایلند یک مقصد سفر بسیار ارزان است.

هزینه های سفر به تایلند چقدر است؟

captcha

مطالب مرتبط