جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ

حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ

حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین راه‌ها برای سفر در این شهر است. این سیستم شامل انواع وسایل نقلیه از جمله اتوبوس، تراموای الکتریکی، متروی زیرزمینی و تاکسی‌ها می‌شود که تمامی مناطق شهری را پوشش می‌دهند.

حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ


حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ

بهترین راه برای رفت و آمد در سن پترزبورگ، حمل و نقل عمومی است. شبکه حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ بسیار گسترده و کارآمد است. مترو بدون شک بهترین گزینه برای بازدیدکنندگان است و تقریباً تمام شهر را پوشش می دهد، همچنین ایستگاه‌های آن بسیار دیدنی است.
حمل و نقل عمومی در روسیه و شهر سن پترزبورگ به طرز شگفت انگیزی متنوع است و استفاده از آن با کمک علائم بسیار آسان است. نوع دیگری از حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ گذر از آبراه های شهر برای رفت و آمد است. تنها عیب واقعی سیستم حمل و نقل عمومی نبود خدمات شبانه است، بنابراین اگر قصد دارید بعد از نیمه شب بیرون بمانید، باید برای رسیدن به خانه به تاکسی یا پای خود متکی باشید.
در تور سن پترزبورگ می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و با مترو، اتوبوس، ترالی بوس و همچنین در برخی مناطق با تراموا به مکان های دلخواه خود بروید. علاوه بر این، چند مینی بوس به نام Marshrutkas و همچنین تاکسی وجود دارد.

 

متروی سن پترزبورگ


متروی سن پترزبورگ

مترو یکی از بهترین روش های حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ است. متروی سن پترزبورگ شاید به اندازه متروی مسکو باشکوه نباشد، اما از نظر معماری هنوز تقریباً از هر سیستم حمل و نقل عمومی دیگری در جهان زیباتر است. همچنین متروی سن پترزبورگ عمیق ترین مترو جهان است، بنابراین برای مناظر سرگیجه از بالای پله برقی آماده باشید.
. در طول روز، قطارها هر 2 تا 3 دقیقه یکبار می‌رسند. به طور متوسط، ایستگاه ها در حدود ساعت 5:45 صبح باز می شوند و بین نیمه شب تا 0:30 صبح بسته می شوند. می توانید تا ساعت 0:15 صبح از یک خط به خط دیگر منتقل شوید.
کرایه یک سفر به هر نقطه از شهر حدود 1 دلار است. متروی سن پترزبورگ هنوز از سیستمی از توکن ها ("ژتون") به اندازه سکه های بزرگتر استفاده می کند. اینها را می‌توان از پنجره‌های صندوق‌دار که در هر دهلیز ایستگاه کار می‌کنند خریداری کرد.

برای اطلاع از هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.

اتوبوس


اتوبوس در سن پترزبورگ

شبکه اتوبوسرانی در سیستم حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ گسترده است و ممکن است برای گردشگران تور روسیه کمی گیج کننده باشد. مسیرهای اتوبوس را می توان به دو گروه «مسیرهای اجتماعی» و «مسیرهای تجاری» که اصطلاحاً «مارشروتکا» (تاکسی مشترک) نامیده می شوند، تقسیم کرد. راحت ترین راه برای انتخاب مسیر سفر خود در اطراف شهر از طریق برنامه تلفن همراه  Yandex-Transport است. ایستگاه های اتوبوس با علامت هایی با حرف "A" مشخص می شوند که مخفف avtobus است. مسیرها بر روی تابلوها (دو طرفه) در اکثر ایستگاه های اتوبوس، اما فقط به خط سیریلیک ذکر شده است.
اتوبوس های اجتماعی مسیرهای ثابتی دارند و فقط در ایستگاه های تعیین شده توقف می کنند. اما اتوبوس های تجاری هر کجا که شما بخواهید توقف میکنند. این اتوبوس ها مسیرهای متفاوتی دارند و شماره مسیر آن ها با حرف "K" شروع میشود. به عنوان مثال K257. در این روش حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ پرداخت هزینه سفر به صورت نقدی و درهنگام سوار شدن به اتوبوس انجام میشود.
برای استفاده از اتوبوس های تجاری باید نام مکانی که میخواهید به آنجا بروید را به زبان روسی بدانید تا بتوانید آن را به راننده بگویید.
اتوبوس‌های معمولی معمولاً سبز و سفید یا زرد هستند و تقریباً همیشه هادی‌ها در داخل اتوبوس هستند، اگرچه در چند مسیر باید هنگام خروج از اتوبوس به راننده پول پرداخت کنید. به طور معمول، شما باید هزینه بلیط خود را به صورت نقدی به یک کانتر بپردازید یا گذرنامه الکترونیکی خود را در یک کارت خوان بررسی کنید (کانادی ممکن است دوباره کارت شما را بررسی کند).

 

تراموا


تراموا در سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ را «شهر ترامواها» مینامند، زیرا تعداد ترامواهای این شهر از هر شهر دیگری در جهان بیشتر است. ایستگاه های تراموا با علائمی در بالای مسیرها (با حرف "T" روی آنها) مشخص شده اند. شما میتوانید هزینه سفر خود را به صورت نقدی و یا به راهبرد پرداخت کنید.

 

ترولی بوس ها یا واگن برقی


ترولی بوس ها یا واگن برقی در سن پترزبورگ

ایستگاه های ترولی بوس با علامت هایی با حرف آبی "T" مشخص شده اند. آنها دقیقاً مانند اتوبوس های سنت پترزبورگ کار می کنند و در مرکز شهر بسیار رایج هستند. تنها عیب ترولی‌بوس‌ها این است که نمی‌توانند مسیر خود را تغییر دهند. شما می‌توانید هزینه سفر را به صورت نقدی به راننده پرداخت نمایید و یا از کارت سفر مغناطیسی استفاده کنید که به محض سوار شدن باید آن را روی کارت‌خوان چک کنید.

 

تاکسی 


تاکسی در سن پترزبورگ

برای سال‌ها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، راننده تاکسی به زبان روسی هر کسی بود که ماشین داشت و پول کافی نداشت، یعنی تقریباً همه رانندگان. به همین دلیل، تاکسی‌های رسمی کم گران قیمت بودند و این امر باعث می‌شد مسافران نتوانند با خیال راحت تاکسی را بگیرند. با این حال، در چند سال گذشته، کرایه ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است، و اکنون شرکت های تاکسی بیشتری خدمات با قیمت مناسب ارائه می دهند.
بهترین راه برای رزرو تاکسی از طریق یک سرویس مطمئن است. محل اقامت شما شماره های توصیه شده برای تماس یا ارتباط با آنها را در اختیار شما قرار می دهد، همچنین،  برنامه Yandex  یک راه واقعا مفید برای رزرو تاکسی است. مانند سایر برنامه‌های تاکسی، می‌توانید آدرس دقیق مبدا و مقصد را انتخاب کنید و تا حد امکان از صحبت کردن اجتناب کنید.

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به روسیه

اگر تصمیم گرفتید ریسک کنید، هرگز سوار ماشینی با بیش از یک نفر نشوید و همیشه قبل از سوار شدن بر روی کرایه توافق کنید. اگر مهارت های زبانی برای چانه زدن ندارید. ، فقط به راننده نشان دهید که چقدر مایل به پرداخت هستید و مقصد خود را به وضوح بیان کنید. معمولاً حداقل کرایه حدود 10 دلار است که 5 کیلومتر اول سفر شما را پوشش می دهد. پس از آن به ازای هر کیلومتر باید مبلغ اضافه تری پرداخت کنید.


 

captcha

مطالب مرتبط