جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | فرودگاه پوکت

فرودگاه پوکت

فرودگاه پوکت (HKT)، به عنوان مرکز سفرهای هوایی در جزیره پوکت، می باشد. این فرودگاه هم‌چنین همه‌پروازهای بین‌المللی و داخلی را پذیرش می‌کند و به‌عنوان دروازه‌ای به این بهشت زیبا شناخته می‌شود. پوکت به دلیل داشتن سواحل زیبای ماسه‌سفید، از جمله سواحل کاتا و کارون و تفریحات شبانه‌افسانه‌ای در جاده Bangla، جذابیت‌های فراوانی دارد. هنگام سفر به پوکت، از فرودگاه بین‌المللی پوکت وارد و خارج خواهید شد. در این راستا، داشتن اطلاعات کامل درباره این فرودگاه می‌تواند به شما در راحتی سفر کمک کند. بنابراین شناختن نکات زیر می‌تواند به شما در داشتن سفری آرام کمک کند.

نمای کلی فرودگاه بین المللی پوکت


نمای کلی فرودگاه بین المللی پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت در انتهای شمالی جزیره واقع شده است و در ارتفاع حدود 82 فوت از سطح دریا قرار دارد. این فرودگاه با فاصله‌ای حدود 20 مایل از شهر پوکت و 24 مایل از پاتونگ قرار دارد که با ماشین حدود 50 دقیقه طول می‌کشد. جهت گیری تک باند فرودگاه از شرق به غرب است و در هنگام برخاستن و فرود مناظر بی‌نظیری از چشم‌انداز و دریای آندامان را به مسافران ارائه می‌دهد.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری پوکت کلیک کنید.

پایانه ها


ترمینال های فرودگاه پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت دارای سه ترمینال است: یک ترمینال داخلی، یک ترمینال بین‌المللی و یک ترمینال کوچکتر برای پروازهای چارتر. این فرودگاه نقش اساسی در ترغیب و تسهیل گردشگری تور پوکت را ایفا می‌کند. در سال 2016، این فرودگاه به طور گسترده‌ای بازسازی شد و ترمینال بین‌المللی جدید ساخته شد و ظرفیت آن از 6.5 میلیون مسافر به 20 میلیون مسافر در سال افزایش یافت.
فرودگاه بین‌المللی پوکت، به عنوان سومین فرودگاه شلوغ تایلند از حیث ترافیک مسافر و بار شناخته می‌شود. این فرودگاه سالانه حدود 17 میلیون مسافر را جابجا و این آمار در دهه گذشته با سرعتی چشمگیر افزایش یافته است. هر سال بیش از 100,000 پرواز از باندهای فرودگاه انجام می‌شود.

 

رسیدن به فرودگاه پوکت


رسیدن به فرودگاه پوکت

وقتی به ترمینال بین‌المللی فرودگاه پوکت می‌رسید، ابتدا باید از ادارهٔ مهاجرت عبور کنید. اینجا دارای ۱۵ باجه است و به دلیل صف‌های طولانی شهرت دارد. به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از ورود به فرودگاه، کارت ورود و خروج خود را به‌طور کامل پر کرده و آماده کنید. همچنین باید صبور باشید و پیش از پیوستن به صف، به دستشویی برویدsmiley
بعد از صف در سمت ترمینال، ۵ چرخ بار و ۸ پیشخوان گمرک وجود دارد. در سالن ورود می‌توانید صرافی‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و سیم‌کارت‌های محلی را پیدا کنید. 

 

صرافی های فرودگاه پوکت


صرافی های فرودگاه پوکت

هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی پوکت، شما چندین صرافی در سالن ورود خواهید یافت که امکان مبادله ارز را فراهم می‌کنند. همچنین در حالت خروج، صرافی‌ها در سالن حرکت نیز در دسترس مسافران قرار دارند. اما مهم است به خاطر داشته باشید که هنگام فرود پروازها، صرافی‌ها ممکن است بسیار شلوغ شوند. در صورتی که عجله دارید، می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز موجود استفاده کنید، اما حتماً از هزینه‌ها و محدودیت‌های برداشت آگاه باشید و قبل از سفر، با بانک خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. همچنین مهم است توجه داشته باشید که احتمالاً بهترین نرخ ارز را در فرودگاه نخواهید داشت. در صورتی که نیاز به پول نقد دارید، بهتر است فقط مقدار مورد نیاز برداشت کنید تا به مقصد خود برسید و پس از رسیدن به مقصد، صرافی محلی را پیدا کنید.

 

امکانات فرودگاه پوکت


خدمات و امکانات موجود در ترمینال فرودگاه پوکت عبارتند از:
•    رستوران ها و کافه تریاها
•    مغازه ها و بدون عوارض
•    خدمات کرایه اتومبیل
•    دسترسی به حمل و نقل
•    دسترسی به پارکینگ
•    دسترسی تاکسی / شاتل
•    دستگاه های خودپرداز و خدمات بانکی
•    تبدیل ارز
•    میزهای اطلاعات
همچنین این فرودگاه دارای آسانسور، توالت و تلفن برای نیازهای افراد معلول است.

 

رستوران های موجود در فرودگاه پوکت


رستوران های موجود در فرودگاه پوکت

در فرودگاه پوکت، گزینه‌های غذاخوری متنوعی در هر دو ترمینال و در بخش‌های ورود و خروج وجود دارند. در ترمینال داخلی، یک فودکورت با انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ با قیمت‌های مقرون به صرفه را پیدا خواهید کرد. 
رستوران زرد ارکیده، تنها رستوران نشسته در فرودگاه پوکت است که در طبقه سوم ترمینال داخلی قرار دارد. این مکانی عالی برای تجربه اولین طعم غذاهای  تایلندی پس از فرود یا آخرین طعم قبل از عزیمت است. شما می‌توانید با دکوراسیون دلپذیر و چشم‌نواز و منظره‌های فوق‌العاده از باند فرودگاه و دریا، تجربه شگفت‌انگیزی از غذا خوردن داشته باشید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های پوکت کلیک کنید.

خرید در فرودگاه


خرید در فرودگاه پوکت

فرودگاه پوکت به دلیل اندازه کوچک خود، ممکن است مراکز خرید بسیاری نداشته باشد. با این حال، برخی از مغازه‌های بدون عوارض گمرکی در سالن خروج وجود دارند که می‌توانید کالاهای معمولی مانند الکل، سیگار و عطر را در آنها پیدا کنید. همچنین می‌توانید از آنجا وسایل الکترونیکی، غذاهای محلی و کالاهای کوچک و سوغاتی‌ها را برای دوستان و خانواده تهیه کنید.
در هر صورت، باید به علت محدودیت‌ها و نوسانات قوانین گمرکی مراقب باشید. ممکن است برخی از کالاها در مدت زمان معین ممنوع یا محدود شوند، بنابراین بهتر است قبل از خرید هر مورد خاص، اطلاعات لازم را از مقررات جدید گمرکی بدست آورید تا از هرگونه مشکل و سوءتفاهم جلوگیری شود.

برای مطالعه راهنمای خرید در پوکت کلیک کنید.

گزینه های حمل و نقل در فرودگاه پوکت 


در فرودگاه بین‌المللی پوکت، گزینه‌های متعددی برای رفتن به هتل و یا هر یک از مقاصد گردشگری پوکت وجود دارد. انتخاب شما میتواند به بودجه، ترجیحات و برنامه سفر شما بستگی داشته باشد. اما به طور کلی، نیازی به رزرو ترانسفر هتل از قبل نیست، زیرا سایر گزینه‌های حمل و نقل به همان اندازه راحت و معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند. از این رو، شما می‌توانید با آزادی کامل برنامه سفر خود را تنظیم کنید و بر اساس شرایط خود، انتخابی مناسب را برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود داشته باشید.

 

تاکسی متری ها

تاکسی متری ها در فرودگاه پوکت

در فرودگاه پوکت، تاکسی‌های متری در خارج از پایانه‌های داخلی و بین‌المللی در دسترس هستند و هزینه‌ها روی پیشخوان تاکسی نمایش داده می‌شوند. برای سوار شدن در تاکسی از فرودگاه، باید هزینه اضافی حدود 100 بات پرداخت شود. هزینه سفر با تاکسی به شهر پوکت معمولاً حدود 600 تا 900 بات است و برای سفر به پاتونگ حدود 750 تا 1000 بات می‌باشد. اما توجه داشته باشید که این تاکسی ها معمولاً اندازه کوچک‌تری دارند و اغلب قادر به جایگذاری چمدان‌های بزرگ نیستند. در صورتی که چمدان‌های بزرگی دارید، باید گزینه‌های دیگر حمل و نقل عمومی در پوکت را در نظر بگیرید.

 

لیموزین

لیموزین در فرودگاه پوکت

برای تجربه یک سفر لوکس و شیک از فرودگاه، می‌توانید با رزرو یک لیموزین، از پیشخوان لیموزین با خیال راحت سفر کنید. استفاده از لیموزین، راحت‌ترین و بهترین گزینه برای حمل و نقل از فرودگاه به مقصد شماست. البته، این گزینه گران‌تر از سایر حمل‌و‌نقل‌ها است، اما قیمت‌ها بسیار منصفانه هستند و بسیاری از مسافران به دلیل راحتی سواری با لیموزین این روش حمل و نقل را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب می‌کنند. با در نظر گرفتن هزینه اضافی تاکسی، هزینه لیموزین چندان متفاوت نخواهد بود و در مقابل خدمات بهتری نسبت به تاکسی‌ها ارائه می‌دهد.

 

مینی بوس

مینی بوس فرودگاه پوکت

مینی بوس فرودگاه بهترین انتخاب برای مسافرانی است که به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه تر هستند. شما میتوانید ایستگاه مینی‌بوس را در سالن ورود پیدا کنید. یک مینی بوس شما را مستقیماً به هتل شما نیز می برد و آن را به گزینه ای بسیار راحت تبدیل می کند. با این حال، سفر با مینی‌بوس کمی بیشتر از تاکسی یا لیموزین فرودگاه طول می‌کشد، زیرا اپراتورها قبل از حرکت منتظر می‌مانند تا اتوبوس پر شود. اتوبوس همچنین توقف های مکرری برای پیاده کردن سایر مسافران خواهد داشت.

 

اتوبوس هوشمند پوکت

اتوبوس هوشمند پوکت

اتوبوس هوشمند پوکت، روشی مقرون به صرفه‌تر برای رسیدن از فرودگاه پوکت به برخی از مقاصد ساحلی است. این اتوبوس ابتدا از ساحل غربی و به ترتیب از ساحل سورین، ساحل کامالا، ساحل پاتونگ، ساحل کارون و ساحل کاتا عبور می‌کند. اتوبوس هوشمند پوکت هر روز از ساعت 6 صبح تا 11 شب بر اساس برنامه زمانبندی ساعتی حرکت می‌کند. این سفر به دلیل توقف‌های بسیار خود نسبت به گزینه‌های دیگر زمان‌برتر است، اما با صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه همراه خواهد بود. لازم به ذکر است که شما باید از اتوبوس پیاده شده و به هتل خود مراجعه کنید، بنابراین بهتر است یک مکان نزدیک به محلی که شما پیاده می‌شوید را رزرو کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط