جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | فرودگاه های آنتالیا

فرودگاه های آنتالیا

شاید شما نیز با نام پرواز مستقیم و غیرمستقیم آنتالیا آشنا باشید. ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که تفاوت بین این دو نوع پرواز چیست و چرا برخی از پروازها به آنتالیا مستقیم هستند در حالی که برخی دیگر غیرمستقیم؟ همچنین، آیا چند فرودگاه در آنتالیا وجود دارد و پروازهای آنتالیا از ایران به کدام فرودگاه انجام می‌شوند؟ همچنین، بهتر است که بلیط هواپیما به آنتالیا به مقصد کدام فرودگاه باشد و تفاوت فرودگاه‌های آنتالیا چیست. اگر این سوالات را در ذهن دارید، با ما همراه شوید تا جزئیات بیشتری را درباره فرودگاه‌ها و پروازهای مستقیم و غیرمستقیم آنتالیا بدانید.

فرودگاه AYT


فرودگاه AYT

فرودگاه AYT آنتالیا فرودگاه اصلی استان آنتالیا است. این فرودگاه در 10 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. فرودگاه اصلی آنتالیا هر سال میزبان بیش از 25 میلیون مسافر است. این فرودگاه در فصل زمستان و در فصل تابستان پروازهای بین المللی را انجام می دهد. 
فرودگاه AYT است گزینه ای برای رفتن به هر شهر تفریحی است. همچنین اگر می خواهید به سرعت به بخش غربی استان آنتالیا، ساحل لیسیا بروید، این تنها گزینه مناسب است. این فرودگاه هر ساله پذیرای بیش از 25 میلیون مسافر با پروازهای پروازی به صدها شهر بین المللی است. بنابراین دسترسی مستقیم به آنتالیا در فصل تابستان بین آوریل و اکتبر از اروپا، روسیه و خاورمیانه بسیار آسان است.

برای مطالعه بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا کلیک کنید.

خطوط هواپیمایی: ترکیش ایرلاینز، سان اکسپرس، خطوط هوایی پگاسوس، خطوط هوایی کورندون، آنادولو جت، اونور ایر، خطوط هوایی فری برد و اطلس گلوبال در AYT آنتالیا مستقر هستند. خطوط هوایی بین المللی مانند Lufthansa، Aeroflot و easyJet پروازهای منظمی به آنتالیا دارند. علاوه بر این، تعداد زیادی پرواز چارتر برای تعطیلات بسته در فصل تابستان بین آوریل و اکتبر وجود دارد.  
ترمینال های فرودگاه AYT: آنتالیا AYT از دو پایانه بین المللی و یک ترمینال ملی تشکیل شده است. هر دو ترمینال بین المللی در فصل تابستان کار می کنند. در زمستان معمولاً فقط یک ترمینال بین المللی در حال فعالیت است. در ترمینال ها فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها و سالن های فرودگاه وجود دارد. 
حمل‌ونقل عمومی: برای انتقال به استراحتگاه‌های ساحلی در ساحل فیروزه در شرق و ساحل لیسیا در غرب، توصیه میکنیم از ترانسفر شاتل یا ترانسفر خصوصی استفاده نمایید، زیرا اتوبوس‌های مستقیم بسیار کمی وجود دارد.

برای آشنایی با 8 ساحل زیبا در آنتالیا کلیک کنید.

فرودگاه اسپارتا


فرودگاه اسپارتا

فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل (یاتا: ISE ، ایکائو: LTFC ) (به ترکی: Isparta Süleyman Demirel Havalimanı )، فرودگاهی است که در 21 جولای 1997 افتتاح شد، فرودگاهی است که به شهر ایسپارتا در جنوب غربی ترکیه خدمات رسانی می کند. این فرودگاه در منطقه Keçiborlu واقع شده است و 28 کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد. این فرودگاه به نام نهمین رئیس جمهور ترکیه، سلیمان دمیرل، که اهل ایسپارتا است، نامگذاری شده است.
فرودگاه اسپارتا یک فرودگاه کوچک به شمار می‌آید اما به دلیل تردد زیاد، مقصدی مهم برای پروازهای بین‌المللی است. این فرودگاه با وسعت حدود ۵۴۰۰ متر مربع، در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است.
فرودگاه اسپارتا سالانه حدود ۶۰۰ هزار مسافر را جا بجا میکند، که نشان از میزان بالای تردد در این فرودگاه است. با این حال، امکانات و خدمات خوبی برای مسافران و گردشگران در این فرودگاه فراهم شده است.
بوفه، رستوران، کافه و مراکز خدمات درمانی از جمله امکاناتی هستند که در فرودگاه اسپارتا قابل دسترسی هستند. این امکانات می‌توانند به مسافران کمک کننده باشند تا در طول انتظار برای پرواز یا بعد از فرود به مقصد خود آسوده تر و راحت تر باشند.

 

پرواز مستقیم و غیر مستقیم به آنتالیا


پرواز مستقیم و غیر مستقیم به آنتالیا

پرواز به آنتالیا به دو صورت پرواز مستقیم و غیر مستقیم صورت میپذیرد. پروازهایی که در فرودگاه بین المللی آنتالیا فرود می آیند به عنوان پرواز مستقیم به آنتالیا شناخته می شوند. با این حال، پروازهای غیر مستقیم آنتالیا، پروازهایی هستند که در فرودگاه اسپارتا انجام می‌شوند. در نتیجه اگر شخصی بلیط هواپیما آنتالیا را از خطوط هوایی ایرانی خریداری کند، در واقع پرواز غیر مستقیم به آنتالیا را رزرو کرده است و باید توجه داشته باشد که وقتی که از ایران وارد فرودگاه اسپارتا می شود باید 3 تا 4 ساعت را برای سفر از اسپارتا به هتل خود در آنتالیا برنامه ریزی کند. اما، پروازهای ایرلاین ترکیش به صورت پرواز مستقیم به آنتالیا و در فرودگاه بین المللی آنتالیا، فرودگاه اصلی شهر، انجام می شود.

 

گزینه ترانسفر فرودگاهی در فرودگاه های آنتالیا


پکیج های معمول به آنتالیا شامل ترانسفر فرودگاهی با اتوبوس شاتل به هتل شما می باشد. همیشه قبل از رزرو، بررسی کنید که آیا تور آنتالیا شما شامل ترانسفر فرودگاهی میشود یا خیر.
حمل و نقل عمومی تنها یک گزینه مناسب برای رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر آنتالیا است. یک تراموا مستقیم از فرودگاه به مرکز وجود دارد. همچنین بیش از ده شرکت اجاره خودرو در فرودگاه آنتالیا وجود دارد. تاکسی‌ها بهترین گزینه برای رسیدن به مکان‌های واقع در شهر آنتالیا هستند، زیرا قیمت ترانسفرهای خصوصی از قبل رزرو شده معمولاً با کیفیت حمل‌ونقل بالاتر ارزان‌تر است.


 

captcha

مطالب مرتبط