جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

اگر در تعطیلات برای سفر به آنتالیا برنامه ریزی می کنید، فکر نکنید که تنها کاری که می توانید در آنجا انجام دهید، دراز کشیدن در ساحل است. آنتالیا مکانی بسیار متنوع با صدها کار برای انجام، گردش و لذت بردن است. در این مقاله میتوانید در مورد بهترین و سرگرم کننده ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا بدانید. درباره محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی، تجربیاتی که نباید از دست بدهید، گشت‌وگذارهای منحصربه‌فرد، پارک‌های ماجراجویی و مکان‌های خارج از مسیری که قابل ذکر هستند، بخوانید. 
بیایید ماجراجویی را شروع کنیم ...

 

سرزمین افسانه ها | The Land of Legends Theme Park


سرزمین افسانه ها

در نزدیکی ساحل، یک مرکز سرگرمی بزرگ به نام "سرزمین افسانه‌ها" در آنتالیا وجود دارد. با ورود به این مرکز، شما وارد دنیایی از افسانه‌ها می‌شوید و این مفهوم در کل مرکز حفظ می‌شود. به همین دلیل، این استراحتگاه به نام "دیزنی لند آنتالیا" شناخته می‌شود. این پارک آبی بزرگ، در کل دارای 55 سرسره آبی و یک پارک ماجراجویی است که شامل تمام سواری‌های قابل تصور می‌شود، از جمله تله کابین سواری در کانال، پاپ کورن، پایه‌های دونات و شخصیت‌های افسانه‌ای که در هر جایی که نگاه کنید، مشاهده می‌شوند.
این مرکز، به خصوص بهشتی واقعی برای کودکان است و نمایش‌های شگفت انگیزی با چراغ‌ها و لیزرها هر شب برگزار می‌شود. همچنین، مرکز خریدی شگفت انگیز با بیش از 100 فروشگاه نیز در اینجا وجود دارد.
این فعالیت‌ها هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب می‌کنند و از زمان افتتاح، یکی از مقصدهای محبوب گردشگران تور آنتالیا بوده است.

برای آشنایی با مراکز خرید آنتالیا کلیک کنید.

تله کابین المپوس 


تله کابین المپوس 

در هر 10 دقیقه، تله کابین قرمز از ساحل کمر به کوه تاهتالی (المپوس) معروف به ارتفاع 2365 متر بالا می‌رود.
تله کابین Olympos Teleferik با طول 4350 متر، یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان است. سفر به ارتفاع 2365 متری کوه تاهتالی حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و چشم اندازی فوق‌العاده به شما نمایش داده می‌شود، حتی می‌توانید بقایای باستانی فازلیس را نیز مشاهده کنید.
از بالای کوه، در هوای صاف، حتی می‌توانید شهر آلانیا را نیز مشاهده کنید. علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده، فعالیت‌های ورزشی مختلفی مانند پاراگلایدر در قله ارائه می‌شود.

 

رفتینگ در کانیون کوپرولو


رفتینگ در کانیون کوپرولو

بزرگترین مرکز رفتینگ در ترکیه در فاصله 90 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا در کانیون کوپرولو قرار دارد. کانیون کوپرولو در واقع یک دره و پارک ملی با مساحت 366 کیلومتر مربع است.
در این مرکز، شما می‌توانید آب وحشی و رپیدهای مختلف با هر سختی و درجه ای را تجربه کنید. قایق‌سواری در طول 12 کیلومتر آب چشمه‌سردی که در زیر آفتاب گرم و خورشید آتشین قرار دارد، تجربه‌ای بی‌نظیر است.
در کانیون کوپرولو، فعالیت رفتینگ طول سال قابل انجام است و تورهای سازماندهی شده برگزار می‌شوند. بیشتر تجهیزات نیز در اینجا ارائه می‌شود.
هرچند، نام "کوپرولو" به معنای "دره پل" است، بنابراین در هنگام رفیتینگ حتما به پل‌های سنگی که این دره از آنها نام گرفته شده است، توجه کنید.

 

پارک سلفی آنتالیا


پارک سلفی آنتالیا

پارک سلفی آنتالیا به عنوان بزرگترین موزه سلفی در اروپا شناخته می‌شود. با بیش از 50 مکان مختلف در مساحت 2000 متر مربع، این پارک به شما اجازه می‌دهد تا در میان دریایی از احساسات مثبت غرق شوید.
آیا میخواهید یک میلیونر جسور باشید که پول را بی‌دلیل پرت می‌کند؟ یا می‌خواهید به عنوان یک شخصیت خودتان را در سریال معروف "بازی تاج و تخت" بیابید ؟ شاید هم دوست دارید مانند یک ستاره راک حسابی باشید یا با یک بالون هوایی به آسمان کاپادوکیا بروید.
همه این تجربه‌ها و بسیاری دیگر را می‌توانید در پارک سلفی آنتالیا تجربه کنید. این مرکز سرگرمی چند وجهی شما را به تجربه‌های منحصربه‌فردی می‌برد.
علاوه بر این، در داخل محدوده پارک سلفی، شما می‌توانید به کافه Dospresso Coffee & Donut بروید که یک برند مشهور در سراسر ترکیه است. در اینجا شما می‌توانید بهترین دونات‌های آنتالیا را همراه با نوشیدنی‌های خنک و رنگارنگ برای هر سلیقه‌ای تجربه کنید.

 

جیپ سافاری در کوه های توروس


جیپ سافاری در کوه های توروس

یک گشت و گذار یک روزه به کوه‌های توروس یک تفریح عالی در تعطیلات ساحلی و تابستانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در استان آنتالیا، این گشت و گذارها در سراسر منطقه برگزار می‌شوند و هتل شما می‌تواند در یافتن یکی از آن‌ها به شما کمک کند.
شما با یک گروه کوچک و با یک جیپ روباز به سمت کوهستان حرکت خواهید کرد. وسیله نقلیه آرام آرام از طریق جاده‌های باریک و پرغبار در بین جنگل‌های کاج حرکت می‌کند، جایی که برخی از روستاها در رشته کوه پنهان شده‌اند.
سفر شما به ارتفاع 900 متری از سطح دریا خواهد بود. در طول راه، وقتی از روی پل‌های رودخانه عبور می‌کنید. ناهار را میتوانید در یک مزرعه ماهی سرو کنید و بسته به تور، شما می‌توانید استراحت‌های کوتاهی را برای شنا نیز داشته باشید.

 

استراحتگاه های ساحلی


استراحتگاه های ساحلی

ریویرای ترکیه بیش از 630 کیلومتر خط ساحلی دارد و انتخاب سواحل آنتالیا در اینجا ممکن است به دلیل تنوع بسیاری که وجود دارد، کمی دشوار باشد.
ساحل کنیالتی با منظره‌ی خیره کننده‌ای از کوه‌های توروس در پس‌زمینه قرار گرفته است. ساحل Mermerli، یک ساحل شنی سنگی، مستقر در کنار بندر است و از طریق پله‌هایی به رستوران قابل دسترسی است. همچنین ساحل Marmara تنها با استفاده از آسانسور قابل دسترسی است.
خانواده‌ها معمولاً ساحل کلئوپاترا در نزدیکی آلانیا را ترجیح می‌دهند، و ساحل پاتارا که در فاصله 18 کیلومتری از Kaş واقع شده است، به دلیل شن‌های سفیدش شهرت دارد. ساحل لارا به دلیل نزدیکی به آبشارهای دودن که مستقیماً به دریا می‌ریزند، بسیار جذاب است، در حالی که ساحل Olympos به دلیل نزدیکی به طبیعت و جانوران وحشی خاص و منحصر به فرد است.
در اینجا می‌توانید شب را در یک خانه درختی سپری کنید و لاک‌پشت‌های دریایی را مشاهده کنید. ساحل کالکان نیز توسط صخره‌های بلند احاطه شده است و روستای ماهیگیری این ساحل جذابیت خاصی دارد.

برای آشنایی با 8 ساحل زیبا در آنتالیا کلیک کنید.

پاراگلایدر از المپوس یا آلانیا


پاراگلایدر از المپوس یا آلانیا

آیا همیشه در آرزوی این بودید که بتوانید پرواز کنید؟ پاراگلایدر این امکان را برای شما فراهم می‌کند.
برای این پروازهای پشت سر هم، نیازی به دانش قبلی ندارید، زیرا کل پرواز با حضور یک خلبان پاراگلایدر حرفه‌ای است. یک جلسه توجیهی 10 دقیقه‌ای کافی است. سپس، فقط بنشینید و از مناظر زیبا و هیجان لذت ببرید.
در نزدیکی آلانیا، پروازهای پاراگلایدر توسط اپراتورهای مختلف سازماندهی می‌شوند. اغلب پروازها در ساحل کلئوپاترا به پایان می‌رسند و سپس شما را به هتلتان بازمی‌گردانند.
در المپوس نیز در نزدیکی کمر، پروازها با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از کوه‌های توروس از قله المپوس انجام می‌شوند.

 

بازدید از شهر قدیمی سیده


بازدید از شهر قدیمی سیده

سیده در درجه اول به خاطر سواحلش شناخته شده است، اما بازدید از شهر قدیمی آن نیز چیزی است که نباید در تور ترکیه از دست بدهید. ویرانه‌هایی با بیش از 3000 سال قدمت در اینجا یافت می‌شوند. معروف‌ترین آنها معبد آپولو است که 6 ستون سفید آن نقطه عطف شهر است.
همچنین باید به تئاتر رومی با بیش از 10000 صندلی و آگورای باستانی اشاره کرد. اگر به دنبال سوغاتی هستید، کافی است در خیابان اصلی سیده قدم بزنید، جایی که عمدتاً چرم، جواهرات، منسوجات و سوغاتی‌های دیگر به فروش می‌رسد.

 

آکواریوم آنتالیا


آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ در جهان است. این آکواریوم در مجموع 64 تانک و 40 آکواریوم موضوعی دارد که می‌توانید حدود 5000 ماهی و موجود زیر آب را ببینید. 
یکی از ویژگی‌های برجسته آکواریوم آنتالیا، تونل آکواریومی است که از زیر تانک‌ها عبور می‌کند. این تونل به طول 131 متر و عرض 3 متر با طراحی خاصی ساخته شده است، به طوری که شما می‌توانید با عبور از آن، احساس کنید که در آب با کوسه‌ها شنا می‌کنید.
همچنین، آکواریوم آنتالیا دارای بخشی به نام "دنیای برفی" است که در آن دمای ثابتی حدود -5 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود و مجسمه‌های یخی جذابی در آن قرار دارد. در این بخش، شما می‌توانید با گلوله‌های برفی بازی کنید و لذت ببرید.
آکواریوم آنتالیا همچنین در نزدیکی یک پارک حیات وحش قرار دارد، جایی که شما می‌توانید موجودات دیگری از جمله حشرات، مارها و خزندگان بزرگ را مشاهده کنید.

 

پیاده روی به سمت خرابه های ترمسوس


پیاده روی به سمت خرابه های ترمسوس

ترمسوس یک شهر باستانی فوق‌العاده در فاصله 17 کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده است. این شهر باستانی در پارک ملی Güllük-Termessos قرار دارد که با مساحتی بالغ بر 6700 هکتار، یکی از بزرگترین پارک‌های ملی در این منطقه است و برای پیاده‌روی ایده‌آل است.
شما می‌توانید در میان مناظر کوهستانی خیره‌کننده با گیاهان و جانوران فراوان قدم بگذارید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. در طول این مسیرها، به سراغ ویرانه‌های دیواره‌های باستانی، طاق پیروزی، آب انبارها، تئاتر، آگورا و اودئون بروید و اجازه دهید تا فضای خیره‌کننده ترمسوس جادوی خود را بر شما اعمال کند. در این شهر باستانی، شما فرصتی را خواهید داشت تا با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

 

زندگی شبانه در Kaleici


زندگی شبانه در Kaleici

شهر قدیمی آنتالیا نه تنها به خاطر خیابان‌های سنگفرش قدیمی و جذابش مشهور است، بلکه با شب‌های خیره‌کننده‌ای که در اینجا رقم می‌خورد، همچنین مورد توجه قرار می‌گیرد. هنگامی که شب می شود و نورهای چراغ برق خیابان‌های کوچک را روشن می‌کنند، صدای موسیقی از هر گوشه‌ای به گوش می‌رسد، این محله به طرز متفاوتی جان دوباره میگیرد.

در میان خانه‌های قدیمی عثمانی در کوچه‌های باریک، شگفتی‌های فراوانی را خواهید دید. کلاب های با منظره دلنشین از بندر زیر کالیچی وجود دارند و رستوران‌های لوکسی در نزدیکی برج ساعت قرار گرفته‌اند. شب‌هایی که در این شهر قدیمی آنتالیا می‌گذرد، شما را به یک جادوگری عمیق در گذشته همراه خواهد کرد و امکان تجربه لذت‌های بی‌حد و مرز را برای شما فراهم می‌کند.

برای آشنایی با کلاب های شبانه آنتالیا کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط