جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا

بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا معمولا در تابستان بین ماه های ژوئن و سپتامبر است. این فصل از سال خشک و گرم است و برای لذت بردن از سواحل زیبای آنتالیا عالی است. ژوئن و سپتامبر بسیار نیز برای سفر مناسب هستند، زیرا گردشگران نسبتاً کمتر (در مقایسه با جولای و آگوست) در شهر وجود دارد  و میتوانید در دمایی معتدل به گشت و گذار بپردازید. آنتالیا در تمام طول سال چیزی برای ارائه دارد. با ادامه مقاله همراه ما باشید تا ببینید بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا چه زمانی برای شما خواهد بود!

شرایط آب و هوایی در آنتالیا


آنتالیا یک شهر ساحلی در تور ترکیه است و دارای آب و هوای مدیترانه ای است. این منطقه در تابستان بسیار گرم و خشک است و دمای هوا می تواند به 40 درجه سانتیگراد نیز برسد. در واقع، هوا در تابستان به قدری خشک است که آتش سوزی های جنگلی گاهی اوقات ساحل را ویران می کند.
در فصل زمستان، به دلیل موقعیت جغرافیایی آنتالیا در نزدیکی دریا، دمای هوا به ندرت به زیر صفر می رسد و احتمال بارش برف در آنتالیا کم است. با این حال، در مکان‌هایی با ارتفاع بالاتر شاهد برف خواهید بود، مانند پیست اسکی محبوب ساکلیکنت. 

 

آنتالیا در بهار (مارس تا می)


antalya-spring

آب و هوای آنتالیا در فصل بهار شباهت زیادی به هوای پاییز دارد. معمولاً روزها به اندازه کافی گرم است که بتوان از فضای باز (از جمله شنا کردن) لذت برد، اما شب ها ممکن است به یک ژاکت گرم نیاز داشته باشد.
ممکن است در اوایل ماه مارس بارش باران را مشاهده کنید، اما اوخر فصل هوا معمولا خشک است. ماه ژوئن شبیه ماه سپتامبر از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای لذت بردن از فعالیت های فراوان در آنتالیا است.
اگر در فصل بهار به آنتالیا سفر می کنید، توصیه می کنیم در اواخر بهار به آنتالیا سفر کنید زیرا دما گرم تر خواهد شد و بهترین زمان برای رفتن به ساحل و انجام تفریحات و ورزش های آبی است.

 

آنتالیا در تابستان (ژوئن تا آگوست)


antalya-summer

تابستان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به آنتالیا است، به خصوص اگر می خواهید از سواحل باورنکردنی آن لذت ببرید. در طول تابستان، بارش باران بسیار نادر است. در واقع، در ماه های جولای و آگوست، میانگین رکورد بارندگی تنها 1 میلی متر است که تقریباً وجود ندارد.
آنتالیا در تابستان بسیار مورد علاقه گردشگران است، زیرا در این زمان، اکثر مردم برای تعطیلات تابستانی خود تور آنتالیا خریداری میکنند. این بدان معنی است که شما باید تور آنتالیا خود از قبل رزرو کنید، به خصوص اگر می خواهید در مکان های زیباتری از آنتالیا اقامت داشته باشید.
برای ایمن ماندن از گرمای آنتالیا در طول تابستان، تا آنجا که می توانید به دنبال سایه باشید و هیدراته بمانید. عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب هم فراش نکنید!

 

آنتالیا در پاییز (سپتامبر تا نوامبر)


antalya-autunm

پاییز برای آفتاب گرفتن در سواحل آنتالیا بسیار مناسب است و یکی از زمان های مورد علاقه گردشگران برای سفر به آنتالیا است. این زمان از سال چندان گرم نیست و  از حجم گردشگران کاسته میشود. پس اگر می توانید در ماه سپتامبر (یا اوایل پاییز) از آنتالیا دیدن کنید. بارش باران کم است و شرایط هوایی به اندازه کافی خنک است که بتوانید از کالیچی (مرکز تاریخی آنتالیا) و برخی از خرابه های باستانی اطراف، بدون عرق کردن دیدن کنید.
دما هنوز به اندازه‌ای گرم است که می‌توانید در دریا شنا کنید یا در سواحل شنی نرم آفتاب بگیرید. اگر به تفریحات آبی و ساحلی علاقه دارید سعی کنید در اواخر پاییز از آنتالیا دیدن نکنید. زیرا میانگین دمای هوا بالا است که برای لذت بردن از انبوهی از ورزش های آبی که شهر ارائه می دهد کمی سرد است.

 

آنتالیا در زمستان (از دسامبر تا فوریه)


antalya-winter

زمستان مطمئنا جزو بهترین زمان ها برای سفر به آنتالیا نیست. نه تنها دما برای شنا در سواحل معروف جهان بسیار پایین است، بلکه آنتالیا بیشترین بارندگی را در این فصل مشاهده می کند.
با این حال، این مانع از بازدید گردشگران از این منطقه مشهور در ساحل مدیترانه نمی شود. به طور نسبی، آنتالیا در فصل زمستان آب و هوای معتدلی دارد است و میانگین کمینه آن 8 درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر 15 درجه سانتیگراد در ژانویه است. این دما برای کاوش در جاذبه‌های بیرونی آن، چه مسیرهای پیاده‌روی یا یک تور قایق خوب، یک انتخاب عالی است.

captcha

مطالب مرتبط