جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 8 ساحل زیبا در آنتالیا

8 ساحل زیبا در آنتالیا

اگر به دنبال یک تعطیلات گرمسیری در ترکیه هستید، هیچ مکانی بهتر از سواحل آنتالیا وجود ندارد. این منطقه مدیترانه‌ای جنوبی ترکیه به دلیل وجود آب‌های فیروزه‌ای شفاف و سواحل شنی طولانی، ساحل فیروزه‌ای نامیده می‌شود. این منطقه در مجموع 213  ساحل دارای بیشترین سواحل با پرچم آبی در ترکیه است. 
بازدیدکنندگان از سواحل آنتالیا ورزش های آبی فراوان و همچنین استراحتگاه های ساحلی که باورنکردنی و سرگرم کننده هستند، پیدا خواهند کرد! با ما همراه باشید تا در ادامه 8 ساحل زیبا در آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

 

آیا سواحل شنی در آنتالیا وجود دارد؟


خوشبختانه برای همه عاشقان ساحل، سواحل شنی زیادی در آنتالیا وجود دارد. بسیاری از آنها در یک رانندگی کوتاه یا یک وسیله نقلیه عمومی کوتاه از مرکز شهر آنتالیا هستند. چه به دنبال سواحل زیبا باشید و چه به دنبال آب شفاف و زلال، سواحل مدیترانه ترکیه نیازهای شما را فراهم خواهد کرد.
اگرچه سواحل شنی فراوانی در آنتالیا وجود دارد، اما سواحل سنگریزه ای متعددی نیز در آنتالیا وجود دارد.
در زیر به برخی از بهترین سواحل شنی در ساحل فیروزه ترکیه اشاره می کنیم:

•    ساحل کلئوپاترا
•    ساحل لارا
•    ساحل کاپوتاس
•    ساحل سیرالی
•    ساحل پاتارا

 

سواحل پرچم آبی در آنتالیا


اگر اهل جای دیگری به جز اروپا هستید، شاید ندانید که ساحل با پرچم آبی چیست. به عبارت ساده، سواحل با پرچم آبی تقریباً استاندارد طلایی برای سواحل هستند. این جایزه توسط بنیاد آموزش محیط زیست (FEE) اعطا می شود. برای گردشگران، این سواحل تضمینی برای داشتن پاک ترین آب هایی است که می توانید برای شنا پیدا کنید.

برای مطالعه بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا کلیک کنید.

ساحل لارا


lara-beach

ساحل لارا شاید محبوب ترین ساحل پرچم آبی نه تنها در آنتالیا، بلکه در کل ریویرای ترکیه باشد. با داشتن یک ساحل طولانی و شنی با آب‌های فیروزه‌ای شفاف، جای تعجب نیست که چرا ساحل لارا در آنتالیا تا این حد در بین بازدیدکنندگان محبوب است.
این ساحل با شن‌های نرم و صندلی‌های آفتاب‌گیر و چترهایی که با هزینه‌ای کم برای اجاره در دسترس هستند، برای آفتاب گرفتن بسیار مناسب است و در تور آنتالیا باید از آن دیدن کنید. با کلاب های ساحلی و رستوران های متنوع برای از صرف غذا در کنار ساحل لذت خواهید برد.
در شرق مرکز شهر قرار دارد و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا با ماشین در عرض 30 دقیقه می توانید به راحتی در عرض 40 دقیقه به ساحل لارا برسید. امکانات زیادی در این ساحل وجود دارد، از جمله دوش، حمام، و مکان هایی برای تعویض لباس.

 

ساحل کنیالتی


konyaalti-beach

اگر به دنبال ساحلی خیره کننده در نزدیکی مرکز آنتالیا هستید، به ساحل کنیالتی بروید. فقط با یک سواری کوتاه با وسایل حمل و نقل عمومی، 13 کیلومتر آب فیروزه ای شفاف را خواهید دید که برای شنا مناسب است و همچنین چندین رستوران و کلاب ساحلی در نزدیکی آن، این ساحل را به یک انتخاب محبوب برای خانواده ها تبدیل می کند.
جادویی ترین قسمت ساحل کنیالتی وجود کوه های دراماتیک Beydağları است منظره ای فوق العاده زیبایی از ساحل دارند. در زمان‌های معینی در طول سال، کوه‌ها پر از برف هستند و تجربه شما را در هنگام شنا کردن یا استراحت در سواحل برای برنزه شدن زیر آفتاب ترکی بسیار منحصر به فرد می‌کند.  
ساحل کنیالتی یک ساحل پوشیده از سنگریزه است، به این معنی که آب شفاف و تمیز باقی می ماند. در مجاورت ساحل یک پارک سبز با سایه فراوان برای فرار از گرما یا استراحت با دوستان و خانواده وجود دارد. بخش هایی از پارک بر روی صخره ها قرار گرفته اند و مناظر خیره کننده ای از ساحل و کوه ها را به نمایش می گذارند.
در این ساحل امکاناتی نظیر حمام، رختکن و دوش برای راحتی بازدیدکنندگان وجود دارد.

 

ساحل کاپوتاس


kaputas-beach

ساحل کاپوتاس با پرچم آبی به عنوان یکی از سواحل برای عکس های اینستاگرامی در ریورای ترکیه شناخته می شود. این ساحل به حدی زیبا است که شما را با زیبایی های طبیعی خود شگفت زده می کند.

ساحل کاپوتاس با ماشین یا تاکسی در 10 دقیقه از کالکان یا تنها 25 دقیقه از مرکز شهر کاش قابل دسترسی است. برای ورود به ساحل نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید، اما برای استفاده از صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر باید هزینه ای پرداخت کنید. 
این ساحل شنی طلایی به دلیل داشتن آب های فیروزه ای باورنکردنی برای شنا و آفتاب گرفتن در تمام طول روز، یک مقصد تابستانی شماره یک است. این ساحل توسط صخره های زیبا احاطه شده است، به این معنی که بازدیدکنندگان می توانند برای گرفتن عکس های شگفت انگیز به خلیج زیبای ساحل بروند. این ساحل یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از غروب آفتاب و مناظر باورنکردنی ساحل است.

 

ساحل المپوس


olympos-beach

آب های آرام وفیروزه ای در منطقه ای زیبا و خلوت، ساحل المپوس را به مکانی محبوب برای بازدید بسیاری از مسافران از سراسر جهان تبدیل کرده است. این جواهر پنهان در یک منطقه حفاظت‌شده طبیعی قرار دارد و با فضای سبز دست‌نخورده احاطه شده است و به مسافران ساحل اجازه می‌دهد از بهترین مناظر ساحل لذت ببرند. اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است با لاک پشت های دریایی روبرو شوید.  
برای ورود به این ساحل نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. در این ساحل امکاناتی مانند حمام، دوش، یا مکان هایی وجود ندارد، به این معنی که باید آماده بروید. با این حال، چندین غذاخوری و کافه در کنار ساحل وجود دارد. در نزدیکی این ساحل، می توانید ساحل Çirali، یک ساحل شنی زیبا را پیدا کنید که تنها 20 دقیقه پیاده از Olympos فاصله دارد.
در کنار ساحل، شهر باستانی المپوس واقع شده است، به این معنی که افراد علاقمند به تاریخ در طول بازدید از این ساحل باورنکردنی با دیدن ویرانه های کلاسیک رومی برخورد خواهند کرد.

 

ساحل کلئوپاترا


cleopatra-beach

ساحل کلئوپاترا که از نام خود ملکه مصر گرفته شده است به خاطر آب های آبی باورنکردنی، شنا، ورزش های آبی و امکانات عالی شهرت دارد. این ساحل معروف با پرچم آبی در منطقه آنتالیا در شهر کوچک آلانیا، مقصدی محبوب برای خانواده ها و مسافران بین المللی قرار دارد. ویژگی اصلی ساحل کلئوپاترا این است که ساحل ماسه ای سفید است. گردشگران میتوانند به راحتی هتل ها، رستوران ها و بارهای متنوعی را در امتداد تفرجگاه پیدا کنند که همگی در نزدیکی ساحل قرار دارند و تجربه یک تعطیلات تابستانی را برای شما به ارمغان می آورند.

ساحل اصلی حدود دو کیلومتر از مرکز آلانیا فاصله دارد و با حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است.
اگر می خواهید در تعطیلات تابستانی خود در برخی ورزش های آبی شرکت کنید، به ساحل کلئوپاترا بروید و ورزش های آبی نظیر قایقرانی، کایت موج سواری یا غواصی را امتحان کنید.

 

ساحل پاتارا


patara-beach

پس از بازدید از خرابه‌های تاریخی پاتارا، می‌توانید در ساحل زیبا، طولانی و شنی سفید پاتارا خنک شوید. اگر به دنبال مکانی تمیز و آرام برای شنا و لذت بردن از زیبایی های منطقه طبیعی هستید، در طول  تور ترکیه و اقامت خود در آنتالیا باید از این ساحل دیدن کنید.
تپه های شنی و مناطق اطراف آن محافظت می شوند تا لاک پشت های دریایی بتوانند مکانی امن برای استراحت داشته باشند. یکی از نکات کلیدی که باید بدانید این است که ساحل در ساعت 8 شب بسته می شود. 
این یکی از معدود سواحل آنتالیا با هزینه ورودی است. بلیط را می توان همراه با بلیط پاتارا ویرانه یا به طور جداگانه از دفتر فروش بلیط در محل خریداری کرد. اجاره صندلی آفتابگیر هزینه اضافی دارد، اما استفاده از امکانات دوش و حمام رایگان است.
ساحل پاتارا با 18 کیلومتر طول، عنوان طولانی ترین ساحل ترکیه را به خود اختصاص داده است. دسترسی به آن آسان است، با مینی‌بوس‌های محلی یا با ماشین، و تنها 30 دقیقه با ماشین تا ساحل معروف کاپوتاس فاصله دارد. نزدیک‌ترین روستا به این ساحل گلمیس است، اما اگر در فتحیه یا کاش اقامت داشته باشید، می‌توانید به راحتی از این ساحل دیدن کنید.

 

ساحل مرمرلی


mermerli-beach

اگر به دنبال ساحل در اطراف شهر قدیمی آنتالیا هستید، از ساحل Mermerli دیدن کنید. از نظر موقعیت مکانی، این ساحل راحت ترین و قابل دسترس ترین ساحل در مرکز آنتالیا است.
این یکی از کوچکترین سواحل آنتالیا است، بنابراین اگر در فصل اوج گردشگری از این ساحل دیدن کنید، باید زودتر به آنجا بروید تا یک چتر یا یک نقطه عالی را برای نشستن پیدا کنید.

از روی صندلی آفتابگیر خود، می‌توانید به بندر قدیمی و مارینا آنتالیا نگاه کنید. همچنین میتوانید حرکت قایق‌ها را در طول روز تماشا کنید. یکی از مزیت های رفتن به ساحل Mermerli تعداد رستوران ها و کافه های عالی در نزدیکی این ساحل است. همچنین استفاده از امکانات این ساحل نظیر دوش، رختکن و سرویس بهداشتی رایگان است. 

 

ساحل آدرسان


adrasan-beach

ساحل آدراسان برای شنا و غرق شدن در آفتاب ترکی در حالی که برنزه کردن خود را انجام می دهید ایده آل است. این ساحل سرپوشیده با تپه هایی که در دو طرف قرار دارد، برای همه سنین مناسب است. در امتداد ساحل رستوران‌ها و بارهایی وجود دارد، این بارها و رستوران‌های ساحلی صندلی‌های آفتاب‌گیر نیز برای اجاره ارائه می‌کنند.
با قدم زدن در امتداد ساحل سنگریزه ای یا رفتن به یکی از کلاب های ساحلی نزدیک، از حضور در این ساحل لذت ببرید.

برای آشنایی با بهترین سواحل استانبول کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط