جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | فرودگاه آنتالیا (AYT)

فرودگاه آنتالیا (AYT)

فرودگاه آنتالیا (AYT) سومین فرودگاه بزرگ و شلوغ ترکیه است. این فرودگاه در شهر مدیترانه ای آنتالیا واقع شده است و به عنوان قطبی برای پروازهای بین المللی از سراسر اروپا و فراتر از آن عمل می کند. با عبور بیش از 30 میلیون مسافر در سال از دروازه های آنتالیا، جای تعجب نیست که فرودگاه آنتالیا یک مقصد محبوب در ترکیه است. با ارائه مجموعه‌ای از امکانات رفاهی مانند Wi-Fi رایگان، فروشگاه‌های بدون عوارض گمرکی، رستوران‌ها، بارها و سالن‌های استراحت، به راحتی می‌توان فهمید که چرا مسافران هر از چند گاهی به آنتالیا کشیده می‌شوند.

چند فرودگاه در آنتالیا ترکیه وجود دارد؟


آنتالیا، ترکیه یک مرکز مهم برای سفر و گردشگری بین المللی است. تور آنتالیا با نزدیکی به دریای مدیترانه، به عنوان دروازه ای برای بسیاری از مقاصد تعطیلات محبوب در سواحل ترکیه عمل می کند. فرودگاه آنتالیا (AYT) تنها فرودگاه شهر آنتالیا است. فرودگاه های داخلی کوچکتری در استان آنتالیا در آلانیا (GZP) و ایسپارتا (ISE) وجود دارد.

فرودگاه آنتالیا (AYT) ترمینال 1

امکانات فرودگاه آنتالیا


فرودگاه آنتالیا یک مرکز مدرن با طیف وسیعی از امکانات رفاهی برای مسافران است. دارای سه ترمینال، یک ترمینال داخلی و دو پایانه بین المللی است. این فرودگاه دارای پارکینگ، امکانات صرافی، خدمات کرایه اتومبیل، فروشگاه های معاف از مالیات، دستگاه های خودپرداز و دسترسی به وای فای است. مسافران همچنین می توانند از رستوران ها، کافه ها و بارها برای استراحت قبل از پرواز لذت ببرند.
فرودگاه آنتالیا برای مسافران تجاری و VIP، سالن های راحتی فراهم می کند. برای راحتی مسافران با نیازهای ویژه، دسترسی معلولان در سراسر فرودگاه آنتالیا در دسترس است. علاوه بر این، فرودگاه مراکز کمک های پزشکی و اتاق های تعویض نوزاد را در هر دو سطح ارائه می دهد.

 

فرودگاه آنتالیا کجاست؟


فرودگاه بین المللی آنتالیا (AYT) در شهر آنتالیا ترکیه واقع شده است. این فرودگاه در حدود 13 کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد و می توان از طریق بزرگراه D400 یا با حمل و نقل عمومی به آن دسترسی داشت. این فرودگاه از تمام نقاط شهر از جمله کنیالتی، ساحل لارا و مناطق قدیمی شهر به راحتی قابل دسترسی است. این فرودگاه همچنین خدمات شاتل را به مکان های مجاور مانند سیده و آلانیا ارائه می دهد.

برای آشنایی با بهترین سواحل آنتالیا کلیک کنید.

خطوط هوایی بزرگ در فرودگاه آنتالیا


فرودگاه بین المللی آنتالیا توسط انواع خطوط هوایی داخلی و بین المللی از جمله:
•    ترکیش ایرلاینز
•    آنادولو جت
•    خطوط هوایی پگاسوس
•    سان اکسپرس
•    اونور ایر
مسافران از این فرودگاه به پروازهای مستقیم از فرودگاه های استانبول و سایر فرودگاه های بین المللی ترکیه و یا به شهرهای اروپا و خاورمیانه دسترسی دارند. علاوه بر این، مسافران می‌توانند از طریق شرکای اصلی خطوط هوایی خود مانند Lufthansa، KLM Royal Dutch Airlines و British Airways، پروازهایی به سایر مقاصد در سراسر جهان داشته باشند.

 

ترمینال های فرودگاه آنتالیا (AYT)


فرودگاه آنتالیا (AYT) ترمینال 2

فرودگاه بین المللی آنتالیا (AYT) تنها فرودگاه شهر آنتالیا ترکیه است. این فرودگاه دارای سه ترمینال، 2 ترمینال بین المللی و یک ترمینال داخلی، است و امکاناتی مناسب برای خانواده فراهم می کند که سفر به آنتالیا را آسان می کند.
•    ترمینال بین المللی 1 | شامل گیت های خروج 8 تا 15 است
•    ترمینال بین المللی 2 | شامل گیت های خروج 60 تا 67 است
•    ترمینال داخلی 3

 

انتقال بین پایانه ها


فرودگاه آنتالیا (AYT)

مسیری وجود دارد که ترمینال 1 و ترمینال داخلی را به هم متصل می کند. اما برای رسیدن به ترمینال 2 از هر یک از ترمینال‌ها، باید در ترمینال شماره 1 از ماشین، تاکسی یا اتوبوس شماره 600 استفاده کنید زیرا ترمینال 2 در 2.5 مایلی دورتر قرار دارد. اتوبوس در ترمینال 1 و ترمینال داخلی هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کند.

 

ترانسفر فرودگاه بین المللی آنتالیا (AYT)


ترانسفر فرودگاه آنتالیا (AYT)

اتوبوس شاتل

 

اتوبوس شاتل 600 یک سرویس حمل و نقل عمومی است که بین فرودگاه آنتالیا و پایانه ی اصلی اتوبوس های آنتالیا (اتوگار آنتالیا) فعالیت می کند. شاتل هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کند و بسته به ترافیک حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.
مسافران می توانند از خارج از ورودی ها در ترمینال های 1 و 2 فرودگاه آنتالیا به اتوبوس شاتل 600 دسترسی داشته باشند. از اینجا، مسافران باید با آسانسور به طبقه پایین بروند و در آنجا ایستگاه اتوبوس D را پیدا کنند. همچنین اتوبوس 600 شما را به ترمینال 3 می‌برد.
در پایانه ی اصلی اتوبوس های آنتالیا (اتوگار آنتالیا)، مسافران می‌توانند از اتوبوس‌های مختلف  برای رسیدن به سایر نقاط ترکیه استفاده کنند. برای کسانی که قصد بازدید از مکان های مجاور آنتالیا مانند سیده و آلانیا را دارند، خدمات حمل و نقل عمومی دلموس از اتوگار در دسترس است.

 

اتوبوس 800 - فرودگاه به منطقه لارا

 

اتوبوس 800 بین فرودگاه آنتالیا و منطقه لارا در آنتالیا کار می کند. شاتل اتوبوس هر ساعت حرکت می کند و بسته به ترافیک تقریباً 45 تا 60 دقیقه طول می کشد.
مسافران می توانند از خارج از ورودی ها در ترمینال های 1 و 2 فرودگاه آنتالیا به اتوبوس شاتل 800 دسترسی داشته باشند. از اینجا، مسافران باید با آسانسور به طبقه پایین بروند و در آنجا ایستگاه اتوبوس E را پیدا کنند.

captcha

مطالب مرتبط