جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین جاهای دیدنی استانبول – مکان های تاریخی و تفریحی

بهترین جاهای دیدنی استانبول – مکان های تاریخی و تفریحی

استانبول شهری غنی از فرهنگ و تاریخ است که به عنوان قلب تپنده ترکیه شناخته می شود. شهری با جاذبه های گردشگری فراوان که باید از آن دیدن کرد و در کوچه پس کوچه هایش قدم زد و لذت برد.استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید که سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان از جمله ایران به این شهر سفر می کنند.این شهر با بیش از 150 جاذبه دیدنی و جذاب یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در جهان به حساب می آید.برای اینکه  بتوانید زمان و برنامه سفر خود را به درستی برنامه ریزی کنید، توصیه می کنیم قبل از رفتن به استانبول با دیدنی های این شهرزیبا آشنا شوید. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین، معروف ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های استانبول.پس اگر قصد سفر به این شهر رویایی و چشمگیر را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

ایاصوفیه | Hagia Sophia


مسجد ایاصوفیه یکی از معروف ترین و زیباترین بناهای ترکیه و نماد استانبول است. این بنا در مرکز شهر استانبول (منطقه سلطان احمد) واقع شده است. در زبان ترکی استانبول، ایاصوفیه به معنای حکمت خداوند است که زمانی به عنوان بزرگترین کلیسای جهان مشهور بود. این ساختمان توسط کنستانتین اول در زمان امپراتوری بیزانس در سال 532 میلادی ساخته شد.سال ها بعد پس از فتح شهر توسط سلطان محمد به مسجد تبدیل شد.

ایاصوفیه یکی از منحصربفردترین سازه هایی است که تا به حال دیده اید و مظهری از معماری بیزانسی محسوب می شود.این بنا با طاق ها و ستون های زیبای خود که آثاری از دوره بیزانس است، تاریخی به قدمت ترکیه دارد و به خاطر جاذبه های گردشگری بی نظیرش تحسین هر بیننده و گردشگری را برمی انگیزد.

امروزه ایاصوفیه یکی از با ارزش ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود. بازدید از ایاصوفیه به معنای لمس هنر معماری و تجمل دوران عثمانی و روم است. پس توصیه می کنیم هنگام سفر به استانبول حتما از این مکان دیدن نمائید. زمان بازدید از ایا صوفیه در نیمه اول سال از سه شنبه تا یکشنبه ، ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر و در نیمه دوم سال از ساعت 9:00 صبح تا 15:00 می باشد. برای رسیدن به ایاصوفیه می توانید با اتوبوس، مترو یا تراموا به ایستگاه محله سلطان احمد بروید.

Topkapi palace

کاخ توپکاپی | Topkapi palace


یکی از محبوب ترین جاذبه های استانبول کاخ توپکاپی است که به دستور سلطان محمد دوم ساخته شده است. کاخ توپکاپی یک کاخ باشکوه و زیبایی است که به دلیل معماری منحصر به فردش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.این کاخ زیبا مرکز اداری دولت عثمانی بوده است و به دلیل موقعیت قرارگیری آن بین خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره چشم انداز بسیار زیبا و دلنشینی دارد.

یکی از زیباترین سازه های جهان، کاخ توپکاپی است که دارای حیاط بزرگ با استخرهای متعدد ،دروازه های بزرگ و صدها اتاق است.جزئیات این بنای باشکوه با کنده کاری های شگفت انگیز، شیشه های رنگی و کاشی های بسیار زیبا نیز در نوع خود بی نظیر است.این کاخ زیبا با معماری نفس گیر خود که با 5 کیلومتر دیوارهای سنگی با 27 برج دیده بانی احاطه شده است، داستان عظمت امپراتوری عثمانی را روایت می کند.

کاخ توپکاپی زمانی محل سکونت پادشاهان عثمانی بوده است که از نظر سیاسی بسیار مهم و برجسته به حساب می آمد.جالب اینجاست که در این موزه بسیاری از آثار فرهنگی و هنری ایرانیان و همچنین اشیایی متعلق به حضرت محمد (ص) مانند خرقه و شمشیر او نگهداری می شود.

این کاخ در منطقه فاتح، نزدیک به سایر جاذبه های گردشگری استانبول مانند مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه ، موزه باستان شناسی و آب‌انبار باسیلیکا واقع شده است.این بنا بسیار بزرگ است و از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است که بازدیدکنندگان باید حدود سه تا چهار ساعت زمان بگذارند تا از کل مجموعه بازدید کنند. کاخ توپکانی همه روزه به جز روزهای سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان است.دسترسی به این کاخ بسیار آسان است و برای رفتن به این مکان میتوانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید زیرا تمامی وسایل نقلیه عمومی در این مکان ایستگاه دارند.

SULTAN AHMED MOSQUE

مسجد سلطان احمد استانبول ( مسجد آبی ) | SULTAN AHMED MOSQUE


مسجد آبی با نام رسمی مسجد سلطان احمد یکی از معروف ترین مکان های استانبول است. معماری زیبا، کاشی کاری های آبی و آیات قرآنی به حدی چشمگیر است که هر بازدید کننده ای را محو تماشا میکند .

مسجد سلطان احمد (مسجدآبی) به دستور سلطان احمد اول ساخته شد، از این رو پس از مرگ وی، مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند و او را در همان مسجد دفن کردند. با این حال، به دلیل کاشی های آبی رنگ زیبای داخل بنا، به مسجد آبی نیز معروف است.

تنها با نگاهی به طراحی این مسجد می توان تایید کرد که مسجد آبی اوج معماری عثمانی است.طراحی و معماری این بنای مذهبی ترکیبی است و اگرچه در نگاه اول می توان عناصر معماری اسلامی را مشاهده کرد، اما از طرح های معماری بیزانسی مانند ایاصوفیه الهام گرفته شده است.این ساختمان زیبا که در محل کاخ اولیه بیزانس واقع شده است، دارای 6 مناره ، 5 گنبد بزرگ، چندین گنبد کوچک، پنجره های رنگی و کاشی کاری های زیبا ، منظره ای خیره کننده را به نمایش گذاشته است.

این مسجد هنوز هم برای امور مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین مکان های دیدنی در استانبول محسوب می شود . برای بازدید از مسجد آبی باید با وقار و محترمانه لباس بپوشید. همچنین به زنان لباس و روسری مخصوص داده می شود.

Basilica Cistern

آب انبار باسیلیکا | Basilica Cistern


آب انبار باسیلیکا ثابت کرد که استانبول نه تنها بر روی زمین جذاب و شگفت انگیز است، بلکه جلوه های شگفت انگیزی نیز در زیر زمین دارد.این سرداب بزرگترین آب انبار باستانی زیرزمینی است که در زیر خیابان های شلوغ استانبول و در نزدیکی مسجد سلطان احمد واقع شده است. این بنا یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی استانبول به حساب می آید.

باسیلیکا سیترن با مجموع 336 ستون، از نظر معماری منحصر به فرد است.در این سرداب بیش از 300 ستون وجود دارد که برخی از آنها دارای کنده کاری های باستانی می باشند. همچنین در سقف زیرزمین این بنا طاق‌های چهار گوش کارشده وجود دارد به همین دلیل است که امروزه این آب انبار را کاخ غرق‌شده می‌نامند.وجود نور کم همراه با پخش موسیقی کلاسیک با صدای پس‌زمینه قطرات آب ، باعث شده است که برخی آن را یک فضای رمانتیک و برخی دیگر آن را کمی ترسناک توصیف کنند.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول


موزه باستان شناسی استانبول در قسمت جنوبی کاخ توپکاپی و پارک هنرستان گلخانه واقع شده است.این موزه در واقع متشکل از سه موزه مختلف شامل موزه باستان شناسی، موزه شرق شناسی باستان و موزه هنرهای اسلامی است.این موزه با نگهداری از ، بیش از یک میلیون شی با ارزش یکی از غنی ترین موزه های جهان به حساب می آید که میتواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

موزه باستان شناسی استانبول مجموعه ای از آثار با ارزش و ارزشمند از دولت های بیزانس، روم و یونان را به نمایش می گذارد.از آثار قابل توجه این موزه می توان به تفاهمنامه قادس یا تابوت اسکندر با حکاکی هایی از جنگ قادس و عزاداران اشاره کرد.حدود 75000 کتیبه میخی و تابوت های سنگی در موزه نگهداری می شود. مطمئنا بازدید از این موزه برای علاقمندان به تاریخ بسیار جالب خواهد بود.

برای رسیدن به موزه باستان شناسی استانبول، با وسایل نقلیه عمومی شهر به منطقه سلطان احمد بروید. فاصله ساختمان موزه تا ایستگاه قطار سلطان احمد 5 دقیقه پیاده است.

Galata Tower

برج گالاتا | Galata Tower

 

 


برج گالاتا، نماد شهر استانبول، در منطقه کاراکوی واقع شده است و شبیه خانه راپونزل در افسانه ها است. این برج در زمان امپراتوری روم شرقی ساخته شده و حدود 700 سال قدمت دارد و یکی از شگفتی های معماری زمان خود به شمار میرود. ارتفاع این برج تقریبا 67 است و برای مدتی به عنوان طولانی ترین ساختمان منطقه شناخته میشد.

برای بالا رفتن از طبقات، از پله های مارپیچی استفاده می شود که می تواند توجه هر توریستی را به خود جذب کند. همچنین این بنا دارای آسانسوری است که تا طبقه هفتم بالا می رود و دسترسی به دو طبقه بالای برج فقط از طریق پله امکان پذیر است.

تماشای شهر زیبای استانبول و جزیره پالی مدالتی ،از بالای این برج تجربه ای منحصر به فرد و وصف ناپذیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد که در هیچ جای دیگر استانبول نمی توان آن را تجربه کرد. لذت تماشای غروب خورشید از بالای این برج به آن را یکی از رمانتیک ترین مکان های استانبول تبدیل می کند. همچنین رستورانی با بهترین غذاهای ترکی در بالای این برج ساخته شده است که لذت بازدید از این مکان را دوچندان میکند.

dolma bahçe

کاخ دلما باغچه | dolma bahçe


کاخ دلما باغچه که در قرن نوزدهم ساخته شده است، بزرگترین کاخ ترکیه است و یکی از مجلل ترین و زیباترین مناظر استانبول به حساب می آید. این کاخ با چشم اندازی باشکوه و نفس گیر در بین تمام جاذبه های استانبول بی نظیر است .

کاخ زیبای دلما باغچه دارای ۴۴ تالار، ۲۸۵ اتاق و ۶۸ سرویس بهداشتی است. برای تزئین سقف این کاخ از 14 تن ورق طلا استفاده شده و و کف کاخ با 131 فرش ابریشم دستبافت پوشانده شده است. این کاخ زیبا دارای بزرگترین لوستر جهان است که توسط ملکه ویکتوریا انگلستان به این کاخ هدیه داده شده است.

کاخ بسیار زیبا و مجلل دلما باغچه در طول تاریخ محل سکونت شش امپراتور عثمانی بوده است و به همین دلیل ارزش زیادی دارد.

بازدید از این کاخ می تواند اطلاعات زیادی را در خصوص تاریخ ترکیه ،امپراطوران عثمانی و سبک های مختلف معماری در اختیار گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند، قرار می دهد.

 Kız Kulesi

برج دختر | Kız Kulesi

 


برج دختر یکی از زیباترین بناهای تاریخی استانبول است که به عنوان نماد کشور ترکیه شناخته می شود. این برج از قدیمی ترین بناهای دیدنی استانبول است که قدمت آن به هزار سال پیش می رسد و در طول تاریخ خود فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است.

برج زیبای دختر در تنگه بسفر واقع شده است که برای بازدید از این مکان باید قایق سواری کنید. بدنه این برج از بتن ساخته شده است و ارتفاع آن حدودا 23 متر است که در بالای این بنا گنبدی سنگی وجود دارد.

این برج چندین رستوران دارد که به شما توصیه می کنیم در هنگام بازدید از این مکان در یکی از آنها غذا بخورید . تجربه ناهار یا صبحانه با منظره دریا بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی است. لازم به ذکر است قبل از رفتن به رستوران های برج دختر ، میز رزرو کنید.

در صورتی که قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید از طریق تماس و یا با مراجعه به سایت آرزوی سفر پارسیان با کمترین هزینه اقدام به خرید تورهای استانبول نمائید.

captcha

مطالب مرتبط