جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | دلایل سفر به آنتالیا

دلایل سفر به آنتالیا

آنتالیا منطقه‌ای است که در طول سال‌ها محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است و اقامت‌هایی را با همه امکانات در کنار برخی از بکرترین سواحل ارائه می‌دهند. وقتی جایی محبوب می‌شود، معمولاً فکر می‌کنیم که شاید به دلیل افزایش گردشگران بیش از حد در حال خراب شدن است. اما در مورد آنتالیا اینطور نیست. آنتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد ترکیه است و قطعا ارزش دیدن دارد. این منطقه دارای برخی از خیره کننده ترین سواحل ترکیه و ورزش های آبی هیجان انگیز است. این شهر از نظر تاریخی غنی است، با یک شهر قدیمی جذاب (Kaleici) و همچنین تعداد زیادی ویرانه های باستانی که مناظر زیبا و متنوع را در خود جای داده اند.دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید از آنتالیا بازدید کنیم، به همین دلیل است که ما در این مقاله به دلایل سفر به آنتالیا و اینکه چرا باید از این شهر دیدن کنیم میپردازیم:
 

از بهترین سواحل آنتالیا لذت ببرید


 سواحل آنتالیا

یکی از دلایل اصلی سفر به آنتالیا سواحل آن است. این سواحل در ریویرای ترکیه واقع شده است و به عنوان سواحل فیروزه ای شناخته می شود. 
چیزی که آنتالیا را به مکانی عالی برای بازدید در تور ترکیه تبدیل می کند، تنوع سواحل آن است. در این شهر سواحل هیجان انگیز و خانوادگی مانند ساحل کنیالتی و ساحل آکچاگرمه وجود دارد. اما این شهر دارای سواحل بکر و خلوتی مانند سولوادا کووز هست که در آن ها می توانید آرامش بیشتری پیدا کنید.
سواحل آنتالیا می توانند هم شنی و هم سنگریزه ای باشند، اما همه آنها به آبهای فیروزه ای مدیترانه دسترسی دارند. از آنجایی که آنها یکی از بزرگترین جاذبه های آنتالیا محسوب میشوند، به خوبی نگهداری و تمیز می شوند.

 

دسترسی آسان به دیگر جاذبه های گردشگری ترکیه


جاذبه های گردشگری ترکیه

آنتالیا در سواحل جنوبی ترکیه قرار دارد، اما وقتی روی نقشه به آن نگاه می‌کنید، تقریباً در مرکز این کشور قرار دارد. این به این معنی است که در یک سفر یک روزه از آنتالیا، مکانی عالی برای گردش در سایر نقاط کشور است.
شما می‌توانید در عرض چند ساعت از برخی از مکان‌های دیدنی ترکیه در این کشور دیدن کنید و مجددا به آنتالیا برگردید. در اینجا برخی از جاذبه های محبوبی که می توانید در یک سفر یک روزه از آنتالیا بازدید کنید آورده شده است:
•    افسوس
•    مقبره های صخره ای لیسیا
•    شهر باستانی پرگه
•    پنبه
•    کوه های توروس
•    فتحیه
•    مارماریس

 

غذاهای محلی آنتالیا را امتحان کنید


غذاهای محلی آنتالیا

برخلاف تصور مردم، غذاهای ترکی همه کباب نیستند. در واقع هر منطقه از ترکیه غذاهای منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال، تنوع بی نظیری از غذاهای خیابانی در استانبول وجود دارد که فقط در آنجا یافت می شوند، مانند صدف شکم پر و ساندویچ ماهی.
آنتالیا نیز غذاهای منحصر به فرد خود را دارد. آنتالیا توسط سلسله آتالید یا یونانی ها تأسیس شد و سپس توسط رومیان و سپس عثمانی ها فتح شد و سپس توسط ایتالیا در طول جنگ جهانی اول اشغال شد. همانطور که هر قبیله در اینجا ساکن شد، این شهر تحت تاثیر فرهنگ های مختلف قرار گرفت و با ترکیب طعم های سنتی ترکی، غذاهای منحصر به فرد برای آنتالیا ایجاد کرد.

 

 از بهترین زندگی شبانه در ترکیه لذت ببرید


بهترین زندگی شبانه در ترکیه

زندگی شبانه در آنتالیا پر جنب و جوش و هیجان انگیز است، زیرا روش های مختلفی برای تفریحات شبانه در اینجا وجود دارد. می‌توانید در یک بار ساحلی استراحت کنید، در یک بار تراس کوکتل بنوشید، یا در یک کلاب شبانه تا زمانی که دلتان میخواهد برقصید. همچنین مکان های زیادی برای لذت بردن از موسیقی زنده در مرکز شهر وجود دارد.
در واقع، برای کسانی که از یک مهمانی لذت می برند، لازم نیست راه دوری را سفر کنند. بلواری در آنتالیا وجود دارد که نام آن خیابان بار است و یک خیابان کامل به بارها و کلاب های شبانه اختصاص دارد.

 

 تاریخچه طولانی و جذابی 


تاریخچه شهر آنتالیا

آنتالیا تاریخ طولانی و جذابی دارد. این شهر توسط سلسله آتالید پرگامون در حدود 200 سال قبل از میلاد ساخته شد. گفته می شود که این بندر در سال 150 قبل از میلاد ساخته شد و به عنوان پایگاه نیروی دریایی پادشاه آتالوس دوم مورد استفاده قرار گرفت.
سپس شهر به زودی توسط رومیان فتح شد و در آنجا دروازه هادریان را ساختند و با ایجاد شهرهای همسایه منطقه را گسترش دادند. رومیان برای مدت طولانی در این شهر سلطنت کردند تا اینکه در سال 1319 توسط امپراتوری عثمانی تصرف شد. عثمانی ها پانصد سال بر آنتالیا حکومت کردند.
آنتالیا در تاریخ جنگ جهانی اول نیز نقش مهمی ایفا کرد. این شهر به مدت سه سال در اشغال ایتالیا بود تا اینکه پس از جنگ استقلال ترکیه توسط ترکیه مستقل پس گرفته شد.
آنتالیا دارای یک مرکز تاریخی به نام Kaleici است که می توانید تاریخچه طولانی و غنی آن را کشف کنید. برخی از بناهای تاریخی که به خوبی حفظ شده اند عبارتند از بندر رومی و بازار ترکیه، و شما می توانید از چندین موزه جذاب در شهر چیزهای زیادی بیاموزید.
بخش اعظم شهر قدیمی به خوبی حفظ شده است و می توانید بسیاری از مکان‌ها و بناهای باستانی از جمله برج Hidirlik و خرابه های ترمسوس را ببینید.

 

اقامت در یکی از بهترین هتل ها


هتل های آنتالیا

آنتالیا، شهری زیبا و دیدنی در کشور ترکیه است که با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. در این شهر زیبا، شما می‌توانید از اقامت در یکی از بهترین هتل‌های آنتالیا لذت ببرید و تجربه‌ای لاکچری و بی‌نظیر را تجربه کنید. از هتل های پنج ستاره، هتل های مخصوص بزرگسالان، هتل های مناسب برای خانواده و هتل های ارزان قیمت. برای هر نوع سلیقه و بودجه ای هتل مورد نظر خود را خواهید یافت، اما یک چیز مشترک همه ایتن هتل ها ساحلی است.
اکثر هتل های ساحلی آنتالیا دسترسی مستقیم به ساحل دارند. آنها همچنین امکانات لوکسی مانند استخرهای روباز، اسپا، مراکز تناسب اندام و گاهی اوقات حتی حمام ترکی خود را نیز ارائه می دهند.
اگر قصد دارید تعطیلات خانوادگی در ترکیه بگذرانید، هتل های ساحلی آنتالیا مقرون به صرفه و سرگرمی کافی برای مشغول نگه داشتن کوچکترها را ارائه می دهند. 

 

از طبیعت شگفت انگیز آنتالیا دیدن کنید


طبیعت آنتالیا

شهر آنتالیا دارای مناطقی از طبیعت باورنکردنی زیبا است. لذت تماشای آبشارهای آنتالیا و چندین پارک ملی در این شهر از شگفتی های تور آنتالیا میباشد.
همچنین در خارج از شهر آنتالیا، دره‌هایی مانند کوپرولو کانیون را خواهید دید که مکان مناسبی برای رفتینگ و پیاده‌روی در آب‌های سفید است. پارک ملی کوهستانی تاریخی گولوک ترمسوس و پارک ملی ساحلی کوه‌های Olympos-Bey نیز وجود دارد که مکان‌های عالی برای پیاده‌روی یا شنا در دریاچه‌ها هستند و یا پارک ملی غار آلتین‌بشک که شبکه‌ای از غارهای زیرزمینی دارد نیز وجود دارد.
اگر مایل به بیرون رفتن و گشت و گذار در طبعیت هستید، از زیبایی منطقه آنتالیا شگفت زده خواهید شد.

 

آب و هوای فوق العاده در طول سال


آب و هوای آنتالیا

یکی از بهترین دلایل سفر به آنتالیا آب و هوای این شهر است است. آنتالیا در دریای مدیترانه واقع شده است بنابراین می توانید تابستان های گرم و آفتابی با زمستان های معتدل و خشک را انتظار داشته باشید. همچنین در این شهر میزان بارندگی بسیار کم است.

گرم‌ترین ماه‌ها ژوئن تا سپتامبر هستند که دمای هوا به حداکثر ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتی‌گراد) می‌رسد. با اینکه هوا ممکن است گرم به نظر برسد اما در کنار ساحل شاهد باد خنک ساحلی می باشید که باعث می شود احساس خنکی بیشتری داشته باشید.
سردترین ماه در آنتالیا ژانویه است که دما در طول روز به حدود 57.2 درجه فارنهایت (14 درجه سانتیگراد) می رسد. در مقایسه با اکثر کشورها در زمستان، هوا واقعاً آنقدرها سرد نیست. 
این شهر در هر فصل جذابیت های خاص خود را دارد، بنابراین مهم نیست که در چه ماه یا فصلی به آنتالیا سفر می کنید.

برای مطالعه بهترین زمان سفر به آنتالیا کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط