جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 10 مکان زیبا در استانبول ترکیه

10 مکان زیبا در استانبول ترکیه

اگر به دنبال مکان های زیبا در استانبول هستید، پس در مکان مناسبی هستید. این شهر شگفت انگیز در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و بازدیدکنندگان زیبایی های غربی و شرقی را خواهند دید. از مساجد و کاخ‌های باستانی گرفته تا بازارهای شلوغ و رستوران‌های مد روز، در استانبول برای همه چیزهایی وجود دارد. در این مقاله 10 مکان زیبا در استانبول ترکیه  را به شما معرفی خواهیم کرد.

ایاصوفیه


hagia-sophia

وقتی صحبت از مکان های زیبا می شود، هیچ چیز نمی تواند با مسجد تاریخی ایاصوفیه مقایسه شود. این مکان از دوران بیزانس وجود داشته و زمانی یک کلیسای جامع مسیحی بوده است. پس از فتح قسطنطنیه، ایاصوفیه به مسجد و قلب تپنده همه امور مذهبی تبدیل شد.
وقتی صحبت از زیبایی به میان می آید، این تاریخ نیست که این مکان دیدنی ترکیه را تا این حد جذاب کرده است. با سقف های سر به فلک کشیده، گنبد عظیم، موزاییک های پیچیده و خوشنویسی های اسلامی، ایاصوفیه یکی از زیباترین مکان های استانبول است، اگر نگوییم جهان!
وارد شدن به داخل ایاصوفیه، حسی وارد شدن به دنیای دیگری را به بازدیدکنندگان می دهد و قداست آن تنها این احساس را تشدید می کند. گرفتن عکس در این مکان دشوار است، زیرا همیشه یک نفر در عکس شما حضور دارد. اما تنها تحسین این مکان برای درک زیبایی و اهمیت آن کافی است.

 

مسجد کبود


beautiful-blue-mosque-istanbul

یکی دیگر از مساجد زیبای استانبول، مسجد آبی است. اندازه این بنای مذهبی با 73 متر ارتفاع و 63 متر عرض، همه توجه ها را به خود جلب می کند. در نمای بیرونی، بارزترین ویژگی آن شش مناره است که گمان می‌رود اشتباهی در ساخت و ساز در اوایل دهه 1600 رخ داده است.
نمای بیرونی، مسجد آبی بزرگ چندان جذابیتی ندارد. اما به محض ورود به این مکان مذهبی، متوجه خواهید شد که چرا در لیست زیباترین مکان های استانبول قرار دارد. فضای داخلی با 20000 کاشی آبی ، جزئیات گل ها، درختان و الگوهای انتزاعی از تأثیرات عثمانی تزئین شده است. این مسجد همچنین دارای بیش از 200 پنجره شیشه ای رنگی است که نه تنها به طرز پیچیده ای طراحی شده اند، بلکه نور طبیعی زیادی را برای ایجاد حس بهشتی در مکان به داخل می دهند. جای تعجب نیست که مسجد آبی یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در تور استانبول است.

 

بالات


balat

بالات یک جواهر پنهان در استانبول است که گردشگران زیادی نمی توانند آن را کشف کنند. این محله که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است، زمانی محل زندگی تعداد زیادی یهودی بود.
 هنوز هم می توانید بقایای گذشته را در این محله ببینید و در عین حال زیبایی های معماری سنتی ترکیه را تحسین کنید. بهترین راه برای کشف بالات ، قدم زدن در خیابان ها و کوچه های باریک آن است. خانه های زیبا و رنگارنگ و همچنین مغازه ها و کافه های جالبی را خواهید دید.
حتماً به İncir Ağacı Kahvesi بروید، کافه‌ای که پله‌های تزئینی دارد و کوچه‌ای باریک با چترهای آویزان! این یکی از معروف ترین مکان های اینستاگرام در استانبول است!

 

بازار ادویه


spice-bazaar

بازارها و بازارهای سنتی زیادی در استانبول وجود دارد، اما بازار ادویه یکی از خیره کننده ترین و زیباترین بازارهای استانبول است. بازار ادویه یک بازار کوچک L شکل است که شامل ادویه جات، گیاهان و چای از سراسر جهان است. همه چیز از زعفران گرفته تا ادویه های لذیذ ترکی را در اینجا خواهید یافت و رنگ‌ها و عطرها مست کننده هستند.
چیزی که این مکان را بسیار زیبا کرده است، نه تنها مجموعه وسیعی از کالاهای ارائه شده، بلکه معماری نیز است. بازار ادویه در دهه 1660 ساخته شد و سقف آن توسط طاق های زیبایی ساخته شده است. نوری که از طریق پنجره ها عبور می کند، فضایی گرم و دلپذیر ایجاد می کند و آن را به مکانی عالی برای خرید سوغاتی های ترکیه تبدیل می کند !

برای آشنایی با ارزانترین مراکز خرید استانبول کلیک کنید.

مودا


moda

محله مودا در سمت آسیایی استانبول بسیار دوست داشتنی است. اینجا جایی است که می توانید تضاد بین استانبول قدیم و جدید را ببینید.
از یک طرف خانه ها و کافه های سنتی ترک و از طرف دیگر رستوران ها و بوتیک های مدرن مشاهده خواهید کرد. حتماً در کنار اسکله مودا توقف کنید تا منظره ای خیره کننده از خط افق شهر ببینید. اگر احساس گرسنگی می کنید، حتما به یکی از رستوران های غذاهای دریایی در این منطقه بروید.

برای آشنایی از بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

مسجد کاملیکا


camlica-mosque

اگرچه مسجد Camlica یکی از تاریخی ترین مساجد استانبول نیست، اما مطمئناً از نظر زیبایی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این مسجد در سمت آسیایی استانبول بزرگترین مسجد در تمام ترکیه است و ساخت و ساز گران قیمت آن نقطه عطفی باشکوهی را ایجاد کرده است که هوش از سرتان میبرد.
این مسجد همچنین شامل یک موزه، گالری هنری، کتابخانه و سالن کنفرانس و یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 3500 وسیله نقلیه است. تخمین زده می شود که 63000 نفر می توانند همزمان در داخل مسجد باشند.
بازدیدکنندگان می توانند شکوه و زیبایی آن را در سبک معماری عثمانی و سلجوقی که شامل طاق با زاویه تند، مجموعه ای از گنبدهای کوچک و یک گنبد مرکزی بزرگ است، مشاهده کنند. 
مسجد Camlica در تپه Camlica واقع شده است، یک پارک سرسبز که در آن می توانید استراحت کنید. حتی منظره ای از پل بسفر دارد، یکی از طولانی ترین پل های معلق جهان!

 

کاخ دلمه باغچه


dolmabahce-palace

اگر به دنبال ساختمانی زیبا در استانبول هستید که چیزی جز مجلل و ظرافت در آن وجود نداشته باشد، کاخ دلمه باغچه برای شما عالی است. این اقامتگاه سابق سلاطین عثمانی یک شاهکار واقعی است و جای تعجب نیست که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است.
این کاخ زیبای استانبول در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده است و معماری آن ترکیبی از سبک های احیای باروک و احیای روکوکو است. این اولین کاخ به سبک اروپایی است که در ترکیه ساخته شده است و بزرگ، زیبا و پر از طلا و کریستال است. این کاخ در باغ امپراتوری و در مجاورت تنگه بسفر واقع شده است و زیبایی طبیعی اطراف آن به همان اندازه خیره کننده است.

 

برج گالاتا


galata-tower

برج گالاتا نه تنها یکی از تاریخی ترین بناهای استانبول است، بلکه یکی از زیباترین بناها نیز می باشد. 63 متر بالاتر از محله گالاتا در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و شهر مدرن استانبول را با شکوه تماشا می کند.
برج گالاتا یکی از نمادهای استانبول است و از سال 1349 پابرجا بوده است. این برج در ابتدا به عنوان یک برج سنگی برای دفاع از شهر در برابر مهاجمان ساخته شد. امروزه یکی از بزرگترین جاذبه های این شهر است.
بالای برج گالاتا دارای یک سکوی رصد با منظره 360 درجه از شهر است که بازدیدکنندگان می توانند بهترین جاهای دیدنی استانبول را ببینند! اگر به عرشه دیدبانی بروید، می‌توانید عکس‌هایی از این برج سنگی را از یکی از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده عجیبی که آن را احاطه کرده است بگیرید.

 

اوسکودار


uskudar

اگر به دنبال مکانی زیبا برای دیدن در استانبول در غروب آفتاب هستید، پس به محله Uskudar بروید. این منطقه ساحلی در سمت آسیایی استانبول رو به غرب است و به تنگه بسفر می نگرد و مناظر خیره کننده ای را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.
اوسکودار یکی از زیباترین و آرام‌ترین مناطق استانبول است. این یک مکان عالی برای پیاده روی، استراحت در کنار آب یا لذت بردن از بهترین غذاهای دریایی استانبول است. همچنین می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های زیادی با صندلی در فضای باز پیدا کنید که می‌توانید هنگام خوردن یا نوشیدن از منظره آب لذت ببرید.
شاید نمادین ترین ساختمان در Uskudar برج Maiden's Tower باشد، برج کوچکی که در جزیره کوچکی در وسط تنگه بسفر قرار دارد. می توانید با قایق به برج بروید یا فقط از دور از زیبایی آن لذت ببرید.

 

جزایر پرنس


princes-islands

اگر برایتان مهم نیست که یک سفر یک روزه کوتاه از استانبول داشته باشید، از جزیره پرنس ها، زیباترین جزیره نزدیک استانبول دیدن کنید. جزایر پرنس که با نام آدالار نیز شناخته می‌شوند، مجموعه‌ای متشکل از 9 جزیره در دریای مرمره هستند و تنها با قایق کوتاهی از استانبول فاصله دارند.
این جزیره مملو از عمارت های تاریخی است که فقط ظرافت را به نمایش می گذارند. اگر به دنبال یک فرار آرام به یکی از زیباترین مکان های ترکیه هستید، حتما از جزایر پرنس دیدن کنید!

 

captcha

مطالب مرتبط