جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

آنتالیا مرکز پیشرو گردشگری در ترکیه است که هر ساله بیش از 15 میلیون بازدید کننده دارد. فرهنگ، تاریخ و طبیعت  در شهر زیبای ساحل جنوبی کشورترکیه به هم می رسند. آنتالیا یک شهر قدیمی شگفت انگیز برای گردش دارد. کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا، یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. این شهر تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشت.
در این مقاله، اطلاعاتی در مورد بهترین کارهایی که باید در کالیچی (شهر قدیمی آنتالیا) انجام دهید، خواهید یافت. قبل از بازدید از کالیچی شهر قدیمی آنتالیا در مورد مکان های تاریخی برای بازدید، چیزهایی که باید ببینید، مکان اقامت و بسیاری از جزئیات مفید دیگر اطلاعات کسب کنید.

 

شهر کالیچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه است


شهر کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

کالیچی واقع در شهر آنتالیا، ترکیه، به واقع یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برجسته در این منطقه است. Kaleici به معنای "درون قلعه" در زبان ترکی است و به خاطر تاریخچه‌ی برجسته‌ای که در خود جای داده، به این نام معروف شده است.
این شهر قدیمی در قلب آنتالیا قرار دارد و در طول سال‌ها مورد مرمت و حفظ قرار گرفته است و اکنون به یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مکان‌های دیدنی آنتالیا تبدیل شده است. تلاش‌های فراوانی صورت گرفته تا تاریخچه‌ی باستانی و فرهنگی این منطقه حفظ شود و به آیندگان منتقل گردد. این تلاش‌ها به خوبی ثمربخش بوده و کالیچی به یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مکان‌های دیدنی آنتالیا تبدیل شده است.
Kaleici دارای خیابان‌های سنگفرش شیب‌دار، خانه‌های سنتی با فرمانتاسیون‌های زیبا و بازارهایی پر جنب و جوش است. همچنین، دیوارهای قدیمی و قلعه‌ای که از زمان رومی تا دوران عثمانی باقی مانده، زیبایی و جذابیت خاصی به این منطقه می‌بخشند. با پیاده روی در خیابان‌های قدیمی و سرشار از حس زندگی و رفتن به سواحل خلاب دریای مدیترانه لذت غیر قابل وصفی دارد.
شهر کالیچی همراه با Sığacık ، در ازمیر، دوست‌داشتنی‌ترین سکونتگاه تاریخی در تور ترکیه هستند که دارای تاریخچه ای  از دوران هلنیستی، رومی، بیزانسی سلجوقی و عثمانی می باشد.

 

در Kaleiçi، ترکیه چه باید کرد


از دروازه هادریان دیدن کنید

از دروازه هادریان دیدن کنید

دروازه هادریان که در ترکی Üçkapılar نامیده می شود، تنها دروازه ورودی باقی مانده به شهر باستانی آنتالیا است. این دروازه در سال 130 پس از میلاد به نام امپراتور روم هادریانوس ساخته شد و چون مدت زیادی از آن استفاده نمی شد، تا به امروز بدون آسیب باقی مانده است. این بنا به افتخار امپراطور روم هادریان (مشهورترین به خاطر دیوار) نامگذاری شده است و یک قطعه زیبا از معماری باستانی است.
دروازه هادریان یکی از بهترین سازه های حفظ شده در تور آنتالیا است. این دروازه در سال 130 پس از میلاد به نام امپراتور روم هادریانوس ساخته شد و چون مدت زیادی از آن استفاده نمی شد، تا به امروز بدون آسیب باقی مانده است. پیشنهاد میکنیم از این سازه زیبا و باستانی که دو طبقه و ستون های مرمری سفید دارد عبور کنید. دیدن دروازه هادریان هیچ هزینه ای ندارد و تمام روز مردم در داخل و خارج مشغول گردش هستند.

 

برج هیدیرلیک

برج هیدیرلیک

این برج استوانه‌ای شکل از یک قاعده مربع 14 متر بالا می‌رود. اعتقاد بر این است که در قرن دوم، در زمان امپراتور روم، هادریان، ساخته شده است. مورخان نظرات متفاوتی در مورد عملکرد اصلی برج دارند، برخی فکر می کنند که از آن به عنوان فانوس دریایی برای کشتی ها استفاده می شده است، برخی دیگر فکر می کنند که این برج مقبره بوده است. اما بعدها بخشی از سیستم دفاعی شهر شد و حتی برای انبار مواد مورد استفاده قرار گرفت.
امروزه این برج به روی عموم باز نیست، اما گاهی اوقات از آن برای فعالیت های فرهنگی و هنری استفاده می شود. از بالای برج هیدیرلیک می توانید منظره ای عالی از خلیج آنتالیا، ساحل شنی طولانی کنییالتی و همچنین کوه هایی که در پشت آن به آسمان بلند شده اند، مشاهده کنید.

 

نگاهی به مناره فلوت دار بیندازید

مناره فلوت دار

این سازه نماد شناخته شده آنتالیا و کالیچی است. این یکی از بهترین نمونه های هنر و معماری سلجوقی است که در این منطقه خواهید یافت. این بنا که توسط سلطان کیقباد سلجوقی در قرن سیزدهم ساخته شده است، ممکن است اولین اثر هنری ترکی-اسلامی در این شهر باشد.
مناره شیاردار که در زبان ترکی Yivli Minare نامیده می شود ، یکی از اولین بناهای اسلامی در آنتالیا است. این بنا احتمالاً در سال 1226 یا 27 در زمان سلطان سلجوقی، کیقباد اول ساخته شده است و در حال حاضر یک مکان دیدنی در آنتالیا است. 
این سازه که حتی از دور نمایان است 38 متر ارتفاع دارد. مناره آجری روی پایه ای سنگی قرار دارد و بخشی از آن با کاشی های آبی تزئین شده است. با این حال، نام این مناره به هشت کانال اختصاص دارد و آن را بسیار خاص می کنند.
یکی دیگر از ویژگی های خاصی را می توان در داخل مسجد یافت، کانال های آبی 800 ساله است که زیر شیشه محافظت می شوند. گفته می شود در آن زمان عبادتگاه با آب باران و برف که در کانال ها جمع می شد خنک می شد و با آب گرمی که از حمام می آمد گرم می شد.

 

نگاهی به برج دیده بان بیندازید 

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا در سال 1901 توسط وزیر اعظم سایت پاشا در زمان سلطان عبدالحمید دوم عثمانی ساخته شد. می توانید صفحه ساعت را در چهار طرف این برج 14 متری ببینید و در بالای آن یک زنگ وجود دارد. ناقوس قدیمی ترین قسمت برج است، زیرا قطعات ساعت در طول سال ها جایگزین شده اند. 

 

در بندر مارینا گردش کنید

 بندر مارینا

بندر آنتالیا زمانی یکی از مهم ترین بنادر در سواحل جنوبی آناتولی بود. منابع ثابت می کنند که حتی قبل از تأسیس شهر باستانی آنتالیا، که زمانی آنتالیا نامیده می شد، یک بندر دزدان دریایی به نام کوریکوس در این مکان وجود داشته است. کوریکو به معنای حفره سنگی است، که اشاره ای به ساختار صخره هایی است که یک پناهگاه طبیعی را تشکیل می دهند.
امروزه این بندر به عنوان یک مارینا مدرن عمل می کند که بین مردم محلی و گردشگران تور آنتالیا محبوب است. بهترین عکس ها از بندر با دیوارهای قدیمی شهر را می توان از اسکله گرفت. یک راه پله سنگی قدیمی در انتهای میدان بندر با 44 پله، بندر را به شهر قدیمی واقع در بالاترین سطح متصل می کند. این راه پله در قرن پانزدهم توسط ونیزی ها ساخته شد که مدتی شهر را اشغال کردند.

 

سوار آسانسور شیشه ای بزرگ شوید

آسانسور شیشه ای کالیچی

کالیچی سکونتگاهی است که از یک صخره شروع شده و به سمت دریا پایین می آید. به همین دلیل، آسانسوری برای گسترش دسترسی به ساحل نصب شد و زندگی افراد محلی را کمی آسان‌تر کرد. اما این یک آسانسور قدیمی نیست، بلکه به عنوان یک مکان توریستی دوست داشتنی برای تماشای مناظر محله Kaleici است. استفاده از این آسانسور رایگان است و تجربه آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

بازار

بازار کالیچی

فضا شهر کالیچی شبیه به بازار است. در شهر قدیمی آنتالیا، می‌توانید فروشگاه‌های سوغاتی را یکی پس از دیگری پیدا کنید که در خیابان‌های سنگ‌فرش باریک قرار گرفته‌اند. عتیقه جات، تابلوهای نقاشی و فرش های باکیفیت نیز در اینجا فروخته می شود. خود خانه ها نیز ارزش دیدن دارند که قدمت برخی از آنها به دوران عثمانی بازمی گردد. انگار زمان اینجا متوقف شده است. هنگام خرید چانه زدن را فراموش نکنید. 

برای آشنایی با بهترین مکان ها برای خرید در آنتالیا کلیک کنید.

زندگی شبانه در کالیچی

زندگی شبانه در کالیچی

بیشتر زندگی شبانه در آنتالیا عمدتاً در منطقه اطراف بندر و در Kaleiçi جریان دارد. در شهر قدیمی، کلوپ ها و رستوران های کوچک زیادی در خیابان های باریک پنهان شده اند. در اینجا می توانید از شب در فضایی بسیار خاص لذت ببرید. بارهایی که در آن قلیان می کشند نیز به خصوص در این منطقه یافت می شود. در نزدیکی برج ساعت که ساعت کولسی نیز نامیده می شود ، رستوران های مجلل زیادی وجود دارد. رستوران‌های بالای مارینا در کنار دیوار بندر قدیمی نه تنها غذاهای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند، بلکه منظره‌ای خیره‌کننده از شلوغی بندر و دریا نیز دارند.

برای آشنایی با بهترین رستوران های آنتالیا کلیک کنید.

چگونه به کالیچی برویم


چگونه به کالیچی برویم

شما می توانید با پرواز به فرودگاه آنتالیا و سوار شدن به شاتل Havaş به شهر به Kaleici، آنتالیا بروید. این سفر حدود 35 دقیقه طول می کشد، اما البته، این می تواند بر اساس ترافیک متفاوت باشد. آخرین ایستگاه شاتل در 5M Migros (یک سوپرمارکت) در وسط مرکز شهر است، که با تاکسی 10 دقیقه ای تا دروازه هادریان میرسید.
 

captcha

مطالب مرتبط