جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | معابد شگفت انگیز بانکوک

معابد شگفت انگیز بانکوک

بانکوک، علیرغم اینکه شهر بسیار مدرنی است، ریشه در قرن ها سنت بودایی دارد. معابد این شهر بخشی منحصر به فرد از قلب و روح پایتخت هستند.  این معابد با معماری الهام بخش و دکوراسیون پر زرق و برق و هزاران تکه شیشه رنگی و سفال تزئین شده با ساختارهای پیچیده طلاکاری شده شما را به یاد شهر فرشتگان می‌اندازد! در این شهر، بیش از 400 معبد وجود دارد که برخی از آن ها مشهور هستند و هر روز گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کنند ولی برخی دیگر، ساختمان‌های کوچک‌ کمتر شناخته‌شده و ساده، بدون تزئینات رنگارنگ هستند. معابد شگفت انگیز بانکوک نه تنها پس‌زمینه‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسی ایجاد می‌کنند، بلکه بینشی واقعی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ارائه می‌دهند. در این مطلب به 5  معبد برتر بانکوک که باید از آنها بازدید کرد! اشاره میکنیم.

wat-arun

معبد وات آرون (Wat Arun Ratchawararam)


وات آرون یا معبد سپیده دم، معبدی دیدنی در بانکوک است که به خاطر برج های باشکوهش معروف است. این معبد در امتداد رودخانه زیبای چائو فرایا قرار دارد و با توجه به معماری فوق‌العاده زیبا، نمادین‌ترین مکان در بانکوک محسوب میشود. علاوه بر این، قایق سواری برای رسیدن به این معبد از تجربه‌های منحصر به فردی است که میتوانید تجربه کنید. بتکده‌های تقریباً 70 متری که در کنار رودخانه وجود دارند، در شب روشن می‌شوند و بسیار تماشایی هستند. بسیاری معبد وات آرون را یکی از زیباترین معابد بانکوک می دانند و پیشنهاد میکنیم در تور تایلند و سفر به بانکوک حتما از این معبد بازدید کنید.
معبد وات آرون همه روزه از ساعت 08:00 تا 17:30 باز است و هزینه ورودی آن 50 بات است.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

wat-pho

وات فو(Wat Pho)


معبد Wat Phra Chetuphon Wimon Mangkhalaram یکی از پربازدیدترین معابد بودایی در بانکوک است که بیشتر با نام Wat Pho شناخته می شود. در داخل سالن اصلی تشریفات، بودای 46 متری و دراز کشیده قرار دارد که پاهایش، به زیبایی با مروارید مادرزادی و با نشانه های مقدس حک شده است. احساس شگفت‌انگیز دیدن چهره عظیم و طلایی بودا را نمی‌توان با کلمات توضیح داد، و حتی به دلیل اندازه عظیم آن به ندرت در قاب عکس‌ها ثبت می‌شود. به طور حتم باید از نزدیک از این مکان شگفت انگیز دیدن کنید تا خودتان عظمت واقعی آن را ببینید. وات فو در میان تایلندی ها به دلیل وجود 1360 کتیبه سنگ مرمر در مورد علوم پزشکی، آناتومی و ارتوپدی ،اصول ماساژ سنتی Wat Pho تایلندی، و علوم تاریخی و آزاد در اطراف معبد معروف است و به عنوان "اولین دانشگاه دولتی کشور" نیز شناخته می شود.  این کتیبه های مرمر معبد را به مکان مشهوری در جهان تبدیل کرده است. 

phu-khao-thong

فو خائو تانگ (Phu Khao Thong)


Wat Phu Khao Thong  در شمال غربی بانکوک و در 2 کیلومتری کاخ سلطنتی واقع شده است. این معبد که به عنوان معبد کوه طلایی نیز شناخته می‌شود، در بالای تپه ای واقع شده است و منظره ای خیره کننده از جزیره راتاناکوسین ارائه میدهد. بسیاری از افسانه ها بر این باورند که این معبد نگهبان شهر بوده است و به خدای کوه تقدیم شده که از آنها محافظت کند . یکی از نقاط برجسته این  معبد، پلکان مارپیچ 344 پله ای آن است .در بالای فو خائو تانگ، از مجسمه‌های بودا نگهداری می‌شود . همچنین نقاشی های دیواری مختلفی در اطراف معبد وجود دارد که در مورد بهشت، زمین، جهنم و غیره صحبت می کند. علاوه بر این بلندترین مجسمه بودا موجود در  بانکوک در این معبد قرار دارد که قدمت آن به دوران سوکوتای  یا 700 سال پیش بر میگردد.
معبد همه روزه از ساعت  08:00 تا 17:00 باز است و هزینه ورودی آن رایگان می‌باشد.

wat-trai-mit-witthayaram

معبد وات ترامیت (Wat TraiMit Witthayaram Worawihan) 


معبد وات ترامیت در منطقه محله چینی های بانکوک قرار گرفته است و به خاطر وجود بودای طلایی عظیمی که در آن وجود دارد مشهور است. این بودای طلایی به عنوان بزرگترین مجسمه بودای طلایی جهان شناخته می‌شود و از جادبه های گردشگری تایلند به شمار می‌آید. گردشگران و علاقمندان می توانند هر روز به صورت رایگان از این معبد که سرشار از ارزش های هنری است و بسیاری از اشیای مقدس و منحصر به فرد را در خود جای داده است، بازدید کنند.
معبد همه روزه از ساعت  08:00 تا 17:00 باز است .

wat-benchamabophit

وات بنچامابوفیت (Wat Benchamabophit) 


یکی از زیباترین معابد بانکوک، معبد وات بنچامابوفیت است. نام رسمی معبد Wat Benchamabophit Dusitwanaram  است که به معنای "صومعه پنجمین پادشاه در نزدیکی کاخ دوسیت" است. در ساخت این معبد از سنگ مرمر وارداتی استفاده شده است به همین دلیل گردشگران از سراسر جهان این معبد را به عنوان "معبد مرمر" می شناسند. این معبد بودایی که توسط پادشاه تایلند در سال 1899 ساخته شد، امروزه بیش از 120 سال قدمت دارد.
نقاشی های دیواری اطراف اوبوسوت، که تاریخ 8 بتکده مهم و همچنین 11 تصویر بودا را به سبک هایی از دوره های مختلف به تصویر می کشد، از دیگر نکات برجسته این معبد است که گردشگران هنگام بازدید از معبد نمی توانند از دست بدهند. یکی از منظره های دیدنی این معبد صومعه پنج پادشاه است که از دروازه اصلی قابل مشاهده است. این بنا به دلیل تقارن و تناسب بی عیب و نقصش یک شاهکار است.
بیشتر مناطق معبد برای بازدید رایگان است، اما اگر می‌خواهید به داخل معبد اصلی بروید، باید 50 بات هزینه ورودی بپردازید. معبد همه روزه از ساعت  08:30 تا 17:30 باز است.

 

captcha