جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | فرودگاه های مسکو

فرودگاه های مسکو

از نظر مساحت، روسیه بزرگترین کشور جهان و مسکو پایتخت و مرکز اقتصادی این کشور است. این شهر دارای 5 فرودگاه بین المللی است که شناخته شده ترین آنها فرودگاه شرمتیوو مسکو ، فرودگاه دوموده دوو مسکو و فرودگاه ونوکوو می‌باشد. دو فرودگاه دیگر ژوکوفسکی و اوستافیوو هستند. فرودگاه ژوکوفسکی مسکو جدیدترین فرودگاهی است که در سال 2016 افتتاح شد. در اینجا ما سعی خواهیم کرد تمام اطلاعات مفید در خصوص مهم ترین فرودگاه های مسکو را به اطلاع شما مخاطبین عزیز برسانیم.

دوستان عزیز می توانید در این مقاله سه مورد از مهم ترین فرودگاه های مسکو را مطالعه کنید. امیدواریم این اطلاعات برای شما در تور روسیه مفید واقع شود و به شما کمک کند تا اوقاتی آرام در آنجا داشته باشید.

airline svo

فرودگاه بین المللی شرمتیوو


فرودگاه بین المللی شرمتیوو یا به اختصار SVO، یکی از بزرگترین فرودگاه های مسکو است که در 41 کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد. شرمتیوو که در ابتدا به عنوان یک پایگاه هوایی نظامی ساخته شد، از 1995 به یک فرودگاه غیر نظامی تبدیل شد. این فرودگاه هم اکنون شلوغ ترین فرودگاه روسیه و دومین فرودگاه شلوغ اروپاست که سالانه تقریبا بیش از 45 میلیون مسافر را جابجا میکند.
 فرودگاه در ابتدا به نام روستای مجاور خود نامگذاری شد اما با برگزاری مسابقه ای در سال 2019 نام این فرودگاه به شاعر روسی الکساندر پوشکین شِره‌مِتیه‌وو اینترنشنال ایرپورت تغییر پیدا کرد.
از خدمات فرودگاه شرمتیوو میتوان به وای فای رایگان، صرافی، بانک، رستوران و کافه، اتاق های مادر، اتوبوس شاتل بین ساختمان های ترمینال جنوب به شمال اشاره کرد.


ترمینال های فرودگاه شرمتیوو

 

فرودگاه شرمتیوو در مجموع دارای 6 ترمینال است: 5 ترمینال مسافربری و 1 ترمینال ویژه برای مسافران تجاری و خصوصی است.
پایانه ها به 2 گروه تقسیم می شوند : ترمینال های بخش شمال  و  ترمینال های بخش جنوب.
ترمینال های بخش شمالی:
ترمینال های بخش شمالی شامل ترمینال های  A,Bو C میشود که ترمینال A فقط برای پروازهای خصوصی و تجاری  ,ترمینال B به عنوان یک ترمینال برای پرواز های داخلی و ترمینال C اخیراً ساخته شده برای پرواز های بین المللی اختصاص داده شده است.
ترمینال های بخش جنوبی:
ترمینال‌های D , E و F در بخش ترمینال‌های جنوبی قرار دارد و تمامی این ترمینال ها از طریق پیاده روهای مختلف به هم متصل می‌شوند. ترمینال D میزبان پروازهای بین المللی است، ترمینال E برای پروازهای بین المللی  Skyteam Partners) وAeroflot) استفاده میشود و ترمینال F در حقیقت برای افزایش ظرفیت پروازهای بین‌المللی بوده است.

 

راه های دسترسی فرودگاه به مرکز شهر

 

 هنگام ورود به فرودگاه بین المللی شرمتیوو، سه گزینه برای رساندن شما به مرکز مسکو وجود دارد.  امن ترین و رایج ترین گزینه تاکسی است. تاکسی های خصوصی و معمولی در فرودگاه شرمتیوو در طول روز در دسترس هستند و به راحتی تشخیص داده می شوند، رنگ آنها زرد و دارای علامت مشخص زرد و مشکی هستند. در شرایط ترافیکی منظم، کل زمان سفر حدود 45 دقیقه و هزینه کرایه تاکسی حدود 20 یورو می‌باشد.

فرودگاه شرمتیوو حمل و نقل عمومی مستقیم به مرکز مسکو ندارد. با این حال از طریق قطار و یا اتوبوس میتوانید خود را به مترو خط سبز رسانده و از آنجا به مرکز شهر بروید. مسافران می توانند در کمتر از 40 دقیقه از فرودگاه به ایستگاه  مترو بلاروسکایا با قطارهای Aero Express جابجا شوند و از طریق مترو خود را به مرکز شهر برسانند. قطارهای Aero Express همه روزه از ساعت 5 صبح تا 12:30 بعد از ظهر فعالیت دارند و کرایه آن حداقل 7 یورو است. 
همچنین اتوبوس های شاتل مارشوتکا و اتوبوس شماره 851 شما را به خط سبز متروی مسکو در ایستگاه Rechnoy Vokzal  رسانده و از آنجا میتوانید به مرکز شهر بروید.  این مسیر حدود 1 ساعت و 15 دقیقه طول میکشد و قیمت اتوبوس 851  0.70 یورو و اتوبوس شاتل  1.50 یورو می‌باشد.

برای اطلاع از جاذبه های گردشگری مسکو کلیک کنید.

تهیه سیم کارت در فرودگاه شرمتیوو

 

اگر قصد خرید سیم کارت روسی دارید، میتوانید آن را از فروشگاه هایی که در فرودگاه شرمیتوو وجود دارد تهیه نمایید. سیم کارت Euroset در ترمینال های C، D، E، F و ترمینال ریلی و با آرم مشکی روی زرد و سیم کارت MegaFon در ترمینال D و ترمینال ریلی با آرم سبز ارائه می‌شود. 

 

airline dme

فرودگاه دوموده دوو


فرودگاه دوموده دوو (DME) که با نام رسمی فرودگاه بین‌المللی میخائیل لومونوسوف شناخته می‌شود، تقریبا در 42 کیلومتری جنوب شرقی مسکو واقع شده است و از طریق خیابان «Kashirskoye Shosse» و بزرگراه A-105  به راحتی قابل دسترس است. این فرودگاه بین المللی بعد از فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو،  با حدود 30 میلیون مسافر در سال، دومین فرودگاه شلوغ روسیه و هشتمین فرودگاه شلوغ اروپا است.
از خدمات این فرودگاه میتوان به وای فای رایگان، صرافی، رستوران، رخت کن، اتاق بازی کودکان و دستگاه های خود پرداز اشاره کرد.

 

ترمینال های فرودگاه دوموده دوو

 

فرودگاه دوموده دوو دارای یک ساختمان اصلی است که شامل دو ترمینال مجزا  برای پروازهای داخلی (و برخی از کشورهای جمهوری شوروی سابق) و پروازهای بین‌المللی است.
ترمینال های A و B به ترتیب برای پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی تعیین شده اند.

 

راه های دسترسی فرودگاه دوموددوو به مرکز شهر

 

فرودگاه دوموددوو مسکو سه وسیله حمل و نقل به مرکز شهر مسکو ارائه می دهد. تاکسی های فرودگاه دوموده دوو سریع ترین گزینه در نظر گرفته می شوند. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر 45 کیلومتر است و بسته به شرایط ترافیکی بین 50 دقیقه تا 1 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. اکثر شرکت های تاکسیرانی نرخ ثابتی در حدود 22 یورو از فرودگاه دوموده ه دوو تا مرکز شهر مسکو دریافت می کنند. 

Aeroexpress قطار پرسرعتی است که از فرودگاه دوموده دوو تا ایستگاه راه‌آهن پاولتسکی (مترو پاولتسکایا) حرکت می‌کند. مسافران میتوانند در کمتر از 50 دقیقه خود را به مترو پاولتسکایا  رسانند و از طریق خط سبز مترو به مرکز شهر بروند. ایستگاه Aeroexpress خارج از ترمینال اصلی و در مجاورت ایستگاه اتوبوس قرار دارد. برای رسیدن به این ایستگاه کافیست از خروجی 3 ترمینال اصلی خارج شده و پیاده به سمت ایستگاه Aeroexpress که در چند قدمی آن قرار دارد بروید.

با مترو مسکو نمایی از معماری با شکوه روسیه آشنا شوید.


 مسافران میتوانند بلیط  خود را از گیشه در سکوی قطار، در دستگاه های بلیط (طبقه اول، منطقه ورود) یا آنلاین خریداری کرد که هزینه آن تقریبا 7 یورو میباشد. همچنین اتوبوس‌های اکسپرس و شاتل به ایستگاه متروی دوموددوفسکایا دسترسی دارند که میتوانید از طریق خط سبز مترو خود را به مرکز شهر مسکو برسانید. قیمت هر دو بلیط اتوبوس 1.70 یورو است و میتوان بلیط ها را از دستگاه های داخل فرودگاه یا مستقیماً از راننده خریداری کرد. رسیدن به مرکز شهر مسکو از طریق اتوبوس و مترو حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول میکشد.

برای مطالعه راهنمای سفر به مسکو کلیک کنید.

تهیه سیم کارت در فرودگاه دوموددوو

 

4 شبکه تلفن همراه در روسیه وجود دارد که همه آنها در فرودگاه دوموده دوو مغازه دارند و شما میتوانید سیم کارت خود را از آنجا تهیه نمایید. سیم کارت Euroset در طبقه اول (آرم مشکی روی زرد)، Svyaznoy در طبقه دوم (آرم رنگی) یا MegaFon در طبقه دوم (آرم سبز) خریداری کنید.

 

محل اسکان در فرودگاه دوموده دوو

 

یکی از مزیت های جالب این فرودگاه مسکو نسبت به فرودگاه های جهان که امتیاز بزرگی به حساب می آید، ساخت هتل جدیدی به نام « Aerotel Express» در داخل ترمینال این فرودگاه در سپتامبر 2017 است. در واقع این هتل، اولین هتلی بود که در ترمینال فرودگاه ساخته شد. این کار جالب فرصتی را به مسافران داد که برای اقامتی کوتاه فرودگاه را ترک نکنند و یا ساعت ها در اتاق های انتظار منتظر نمانید. بنابراین جای تعجب نیست که مسافران این فرودگاه مسکو را بسیار دوست داشته باشند.

 

airline vko

فرودگاه ونوکوو (VKO)


فرودگاه ونوکوو (VKO) قدیمی‌ترین و کوچک‌ترین فرودگاه از بین سه فرودگاه بین‌المللی روسیه است که در حدود 28 کیلومتری جنوب غربی مسکو قرار دارد. این فرودگاه یکی از بزرگترین خطوط هوایی چارتر روسیه با حدود 24 میلیون مسافر در سال است و تقریبا به 100 مقصد در سراسر جهان متصل است. این فرودگاه به عنوان یک مرکز اصلی برای خطوط هوایی مانند Azur AIr، Pobeda و Utair عمل می کند.

 

ترمینال های فرودگاه ونوکوو (VKO)

 

قبل از پرواز میبایست ترمینال حرکت خود را بررسی کنید. فرودگاه Vnukovo شامل سه ترمینال است که با حروف A، B و D مشخص شده اند و همچنین یک ترمینال VIP که در یک ساختمان جداگانه قرار دارد. 
ترمینال A تنها ترمینال مورد استفاده برای پروازهای داخلی و خارجی است. ترمینال D فقط برخی از پروازهای منطقه ای و داخلی را از منطقه کازوس شمالی انجام می دهد و ترمینال B از اکتبر 2017 خارج از سرویس است.
با توجه به اینکه مراحل امنیتی فرودگاه اخیراً افزایش یافته ، لطفاً مطمئن شوید که زمان کافی برای گذراندن مراحل امنیتی فرودگاه در نظر گرفته اید و توجه داشته باشید که خطوط امنیتی، ورود و کنترل پاسپورت ممکن است طولانی تر از حد معمول باشد.

 

راه های دسترسی فرودگاه ونوکوو (VKO)به مرکز شهر

 

تاکسی سریع ترین و راحت ترین راه برای رفت و آمد به فرودگاه ونوکوو مسکو است.  Vnukovo در 12 کیلومتری (7.5 مایلی) جنوب غربی مسکو است که مستقیماً به بزرگراه کیفسکویه (M3, E101) و بزرگراه Borovskoye متصل است. بزرگراه Minskoye (M1, E30) 25 دقیقه تا مرکز مسکو با ماشین فاصله دارد.قیمت تاکسی از فرودگاه تا مرکز مسکو حدود 20 یورو است.
شما می‌توانید به راحتی از فرودگاه ونوکوو مسکو به مرکز شهر با قطارهای Aeroexpress   سفر کنید. حداقل هر ساعت یک بار قطاری از فرودگاه ونوکوو به مقصد مسکو حرکت می کند، زمان سفر 35 تا 40 دقیقه است و بلیط ها حدود 500 روبل (~ 7 یورو) قیمت دارند. ایستگاه قطار زیرزمینی فرودگاه تنها چند دقیقه پیاده از ترمینال‌های A، B و D فاصله دارد. قطار بدون توقف تا ایستگاه راه‌آهن کیفسکی، در غرب مرکز و نزدیک ایستگاه مترو کی‌یفسکایا حرکت می‌کند. برای رسیدن به مرکز شهر می توانید خط مترو را تغییر دهید، با خط 1 مترو تا ایستگاه    Okhotny Ryadکه در مرکز شهر است  6 دقیقه طول می کشد. 

اگرچه اتوبوس‌های عمومی متعددی در فرودگاه Vnukovo وجود دارد، اما تنها اتوبوس های شماره 611 و شماره 911 و اتوبوس شاتل مسافران را به ایستگاه‌های مترو می‌رسانند که بتوانند که مرکز شهر بروند. اتوبوس 911 فرودگاه را به ایستگاه مترو سالاریوو متصل می کند و اتوبوس 611 از فرودگاه عبور می کند و آن را به ایستگاه های مترو یوگو-زاپادنایا، تروپاریوو و رومیانتسوو متصل می کند. همچنین یک اتوبوس شاتل به ایستگاه Oktyabr'skaya، که فاصله چندانی با پارک گورکی در مرکز مسکو ندارد، وجود دارد. هر سه اتوبوس حدود 35 دقیقه طول می کشد تا به ایستگاه های متروی مربوطه خود برسند. این سفر بسته به مسیر و ترافیک می تواند تا 40 دقیقه طول بکشد و قیمت بلیط برای اتوبوس شماره 911  و شماره 611 0.70 یورو و برای شاتل 1.50 یورو است.

برای اطلاع از هزینه های سفر به مسکو کلیک کنید.


تهیه سیم کارت در فرودگاه ونوکوو

 

برای تهیه سیم کارت در این فرودگاه میتوانید در ترمینال A و از مغازه های MegaFon (آرم سبز)، Euroset (آرم سیاه روی زرد) یا Svyaznoy (آرم چند رنگ) خرید کنید.

 

 

captcha

مطالب مرتبط