جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | شهر تاریخی آیوتا

شهر تاریخی آیوتا

یکی از مقصد های جذاب تایلند که بسیاری از مسافران به دنبال کشف آن هستند، شهر تاریخی آیوتایا است. این شهر به عنوان دومین پایتخت پادشاهی تایلند شناخته می‌شود و در طول بیش از ۴۰۰ سال از قرن چهاردهم تا هجدهم، به عنوان طولانی‌ترین پایتخت تاریخ تایلند شناخته می‌شود.
پادشاهی آیوتایا، که از سال ۱۳۵۱ تا ۱۷۶۷ وجود داشت، یکی از بزرگترین و پررونق‌ترین امپراتوری‌های دوران خود بود. با وجود ویرانه‌های فراوان از معابد و کاخ‌های باشکوه، این شهر تصویری از ثروت و اقتدار پادشاهی تایلند در گذشته را به نمایش می‌گذارد. در سال ۱۹۹۱، پارک تاریخی آیوتایا به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد.

 

شهر تاریخی آیوتا


شهر تاریخی آیوتا

تایلند مملو از معابد و کاخ های باستانی است که گذشته شگفت انگیز آن را روشن می کند. در حالی که بسیاری از این مناطق در شهرهای بزرگ‌تری مانند بانکوک و چیانگ مای قرار دارند، یک شهر تاریخی وجود دارد که نگاهی عمیق به تاریخ باستانی تایلند ارائه می‌کند. 
پارک تاریخی آیوتایا یکی از میراث جهانی یونسکو و یکی از مهم ترین مکان های تاریخی تایلند است. این شهر، تاریخ پادشاهی آیوتایا را روشن می کند که قرن ها قبل از نابودی رونق داشت. اگر مسافر تور تایلند هستید و از یادگیری تاریخ و قدم زدن در گذشته لذت می برید، این محل یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در تایلند است.
شهر تاریخی آیوتا در ضلع شمال شرقی جزیره قرار دارد. بناهای تاریخی موجود در شهر تاریخی آیوتایا به سال 1350 برمی گردد. ساختمان‌هایی که ارزش دیدن دارند شامل مجموعه‌های کاخ چاندرا کاسرن و وانگ لوانگ است. این ساختمان‌ها در گذشته به عنوان اقامتگاه پادشاهان خدمت می‌کردند. شهر آیوتایا در دوران اوج خود دارای سه کاخ سلطنتی، 90 دروازه شهر و تقریباً 400 مجموعه معبد بود. این شهر ثروت خود را از طریق روابط تجاری گسترده با کشورهای دور به دست آورد. ساختمان‌ها و تأسیسات باشکوه متعدد نشان‌دهنده رونق این منطقه تا به امروز است و تأثیری فراموش‌نشدنی بر بازدیدکنندگان تور بانکوک بر جای می‌گذارد.

 

تاریخچه پارک تاریخی آیوتایا


آیوتایا در 85 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است و زمانی پایتخت باستانی تایلند در زمان پادشاهی آیوتایا بوده است. این شهر در سال 1350 در محل تلاقی 3 رودخانه چائو فرایا، پا ساک و لوپبوری تأسیس شد. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این شهر را به یک مرکز تجاری استراتژیک تبدیل کرد.
این شهر برای نزدیک به 4 قرن رونق داشت و مسافران خارجی در اطراف شهر پهناور سکونتگاه‌هایی ایجاد کردند. به عنوان مقر قدرت پادشاهی، کاخ ها و معابد زیادی ساخته شد که بسیاری از آنها تا حدودی باقی مانده اند. با این حال، در سال 1767، برمه‌ایان آیوتایا را تصرف کرده و شهر را تخریب کردند، بسیاری از ساختمان‌ها را ویران کردند و پایتخت تایلند به مکان دیگری منتقل شد.

 

بهترین کارها در آیوتایا


پارک تاریخی آیوتایا، یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری تایلند، دارای جاهای دیدنی بی شماری است که بازدید از آن را برای هر کسی که به تایلند سفر می کند ضروری می کند. این مکان دارای خرابه‌های باستانی بسیاری است که زمینه‌ای فراهم می‌کنند تا به عمق تاریخ و فرهنگ تایلند سفر کنید. علاوه بر این، موزه‌هایی نیز در اینجا وجود دارند که بازدید کننده را با تاریخچه‌ی فرهنگی و تمدنی این سرزمین آشنا می‌سازند.

 

معابد باستانی را کشف کنید


مجموعه تاریخی آیوتایا، با مجموعه‌ای منحصر به فرد از معابد، یکی از جواهرات تاریخی است که هنوز هم به خوبی حفظ شده است. این ساختمان‌ها به طور شگفت‌انگیزی الگوهای معماری باستانی را به تصویر می‌کشند که شما را در سفری عمیق به گذشته می‌برند. در حالی که معابد زیادی در آیوتایا وجود دارد، ما به مسافران توصیه می کنیم تا برای بهترین تجربه از معابد زیر دیدن کنند. 

 

معبد خیره کننده Wat Mahathat

معبد خیره کننده Wat Mahathat

یکی از مهمترین معابد در پادشاهی آیوتایا، معبد خیره کننده Wat Mahathat بود که در قلب مجموعه تاریخی آیوتایا قرار دارد. این معبد سلطنتی در گذشته مرکز بودیسم در پادشاهی بود. این معبد در دوران اوج خود، یکی از شگفتی‌های امپراتوری بود، اما متاسفانه در حال حاضر بخشی از بالای آن در طول زمان ویران و فرو ریخته است.
با این حال، وات ماهاتات هنوز هم یکی از معابد الهام‌بخش و شگفت‌انگیز است. در این معبد، ردیف‌هایی از مجسمه‌های بودای بدون سر، بر روی بازمانده‌های ویرانه‌ها حضور دارند. اما جذابیت بیشتر وات ماهاتات به دلیل سر سنگی بودا است که در ریشه درختان در هم پیچیده شده است. این نماد، نمادی است که به آیوتایا تعلق دارد و یک ویژگی مسحورکننده است که زندگی را به این معبد باستانی بازمی‌گرداند.


معبد Wat Ratchaburana

معبد Wat Ratchaburana

یکی از مکان‌هایی که حتماً باید در سفر به آیوتایا بازدید کنید، معبد Wat Ratchaburana است که در کنار معبد Wat Mahathat قرار دارد اعتقاد بر این است که این معبد توسط پادشاه چائو سام فرایا به عنوان یادبود 2 برادرش که یکدیگر را در جنگ کشته اند ساخته شده است. برای ورود به این معبد باید حدود 50 بات هزینه کنید.
بارزترین ویژگی Wat Ratchaburana، برج حفاظت شده آن است که بر پارک مسلط است. درون این برج، بسیاری از اشیاء باستانی کشف شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در موزه ملی چائو سام فرایا مشاهده کرد. این معبد ابتدا بر روی سواحل یک کانال ساخته شده بود و با قایق‌های قابل دسترسی بود که به ارزش معنوی آن افزود. اما از آن زمان، این کانال پر شده و اکنون تنها با پیاده‌روی می‌توان به معبد دسترسی پیدا کرد.


معبد  Wat Phra Sri Sanphet 

معبد  Wat Phra Sri Sanphet

این معبد به عنوان مقدس ترین معبد در محل کاخ سلطنتی قدیمی در آیوتایا، پایتخت باستانی تایلند شناخته می شود. این معبد به عنوان زیباترین و باشکوه ترین معابد در شهر قدیمی در نظر گرفته می شود.


معبد Wat Thammikarat 

معبد Wat Thammikarat 

Wat Thammikarat یکی از شناخته شده ترین معابد در میان خرابه های شهر تاریخی آیوتایا است. بارزترین ویژگی این معبد چدی مرکزی است که توسط مجسمه های شیرهای نگهبان احاطه شده است. ادعاهای زیادی وجود دارد که می گویند معبد حتی قبل از دوره آیوتایا وجود داشته است و محققان بر اساس شواهد معماری با این ادعا موافق هستند.


از کاخ های شهر تاریخی آیوتا دیدن کنید


آیوتایا علاوه بر اینکه یک مرکز مذهبی است، یک اقامتگاه سلطنتی نیز بوده است و بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که این کاخ های بزرگ را کشف کنند و ببینند که زندگی اشراف تایلند در گذشته چگونه بوده است. برای کمک به برنامه ریزی سفر خود، برخی از چشمگیرترین کاخ های آیوتایا را برای بررسی شما برجسته کرده ایم. 

 

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ یا وانگ لوانگ

کاخ بزرگ یا وانگ لوانگ محل اقامت پادشاه بود. این کاخ شامل چندین ساختمان با اهداف مختلف، از جمله سالنی برای مراسم سلطنتی، سالنی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان دولتی و اتاق‌های زندگی خصوصی سلطنتی بود. در طول تهاجم برمه در سال 1767 ویران شد. امروزه فقط پایه ها و قسمت هایی از دیوارها باقی مانده است. ماکت کاخ را می توان در مرکز مطالعات تاریخی آیوتایا مشاهده کرد.
وانگ لوانگ در نزدیکی دیوار شمالی شهر، در شمال شرقی Wat Phra Si Sanphet واقع شده است.


کاخ چاندرا قاسم

کاخ چاندرا قاسم

کاخ چاندرا قاسم یا وانگ نا که به عنوان قصر ماه نیز شناخته می شود در سال 1577 به عنوان اقامتگاه سلطنتی برای ولیعهد ساخته شد. این بنا در طول تهاجم برمه آسیب زیادی دید، اما از آن زمان بازسازی شده و به موزه ملی چانکاسم تبدیل شده است، جایی که بازدیدکنندگان می توانند درباره خانواده سلطنتی اطلاعات بیشتری کسب کنند. این کاخ در ساحل غربی کانال درست خارج از پارک تاریخی واقع شده است.
این کاخ از گروهی از ساختمان ها تشکیل شده است که برخی به سبک سنتی تایلندی و برخی به سبک اروپایی هستند. در قرن هفدهم یک برج رصدخانه برای رصد ستارگان ساخته شد.
هزینه ورود به کاخ  100 بات است.


وانگ لانگ

 

قصر عقب یا وانگ لانگ توسط پادشاه ماها تاماراچاتیرات به عنوان اقامتگاه سلطنتی برای یکی از پسرانش ساخته شد. بعدها ساختمان های بیشتری به عنوان محل زندگی خصوصی برای سایر اعضای خانواده سلطنتی اضافه شد. این کاخ در بخش جنوب غربی جزیره، غرب جاده Khlong Tho قرار دارد.

 

با بازدید از موزه ها با تاریخچه این شهر بیشتر آشنا شوید


به غیر از موزه ملی چانکاسم، تعداد انگشت شماری فضاهای نمایشگاهی دیگر وجود دارد که میراث و آثار باستانی آیوتایا را به نمایش می گذارد و زمینه بیشتری در مورد اهمیت این شهر تاریخی فراهم می کند. موزه ها در محوطه‌های پارک قرار ندارند، اما کاوش در ویرانه‌ها و پرسه زدن بین آثار به دلیل فراهم کردن زمینه‌ای برای درک عمیق‌تر و برقراری ارتباط با مکان تاریخی، تجربه‌ی ممتازی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.
یکی از موزه‌های مهم که به آیوتایا اختصاص دارد، موزه ملی چائو سام فرایا است. این موزه جایگاه بسیار مهمی در نگهداری و نمایش مصنوعاتی از جمله مجسمه‌های بودا، سرامیک‌ها، جواهرات و اشیاء سلطنتی از معابد و کاخ‌های آیوتایا را دارد. بازدید از این موزه برای علاقه‌مندان به درک عمیق‌تر دوره تاریخی تایلند بسیار توصیه می‌شود. 
علاوه بر این موزه‌ها، یک مکان جذاب به نام "موزه میلیون اسباب بازی" نیز در خارج از محوطه‌های تاریخی وجود دارد. اگرچه این موزه به آیوتایا مرتبط نیست اما شهرت افسانه‌ای دارد. این یک فضای نمایشگاهی منحصر به فرد است که در 2 طبقه گسترده شده است و شامل طیف وسیعی از اسباب بازی های عتیقه و مدرن است. 

 

نحوه تهیه بلیط برای پارک تاریخی آیوتایا


برای ورود به پارک نیازی به بلیط ندارید، با این حال، برخی از ساختمان ها و معابد نیاز به هزینه ورودی دارند که می تواند بین 30 تا 100 بات باشد. با این حال، ورود به بسیاری از معابد کاملا رایگان است، به این معنی که می توانید یک سفر یک روزه بسیار مقرون به صرفه به آیوتایا داشته باشید.
پارک تاریخی آیوتایا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. ورود به آن معابد خارج از ساعات کاری مجاز نخواهد بود. بنابراین، اگر می خواهید به این شهر سفر کنید، باید با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق زیبایی های این مکان را به طور کامل کشف کنید.

 

چگونه به پارک تاریخی آیوتا برویم؟


این پارک در جزیره ای واقع شده است که توسط رودخانه های چائو فرایا، پا ساک و لوپبوری در شهر آیوتایا در 80 کیلومتری شمال بانکوک احاطه شده است . می توانید از طریق حمل و نقل عمومی در تایلند مانند تاکسی، قایق رودخانه، قطار یا اتوبوس به آنجا برسید.

 

قایق رودخانه ای

چندین شرکت مانند سفرهای دریایی تایلندی و کشتی های دریایی رودخانه سان، سفرهای دریایی رودخانه چائو فرایا از بانکوک به آیوتایا را ارائه می دهند. یک سفر یک روزه ترکیبی اتوبوس و قایق رودخانه ای شامل توقف در کاخ تابستانی Bang Pa-In در نزدیکی Ayutthaya حدود 2000 بات هزینه دارد. 

 

قطار

شهر تاریخی آیوتا با قطار به خوبی با بانکوک در ارتباط است. قطارها حداقل یک بار در ساعت از ایستگاه هوا لامفونگ بانکوک حرکت می کنند این سفر بسته به نوع خدمات بین ۱ و نیم تا ۲ ساعت طول می کشد. کرایه سرویس اکسپرس برای درجه یک 66 بات، برای درجه دوم 35 بات و برای درجه سه 15 بات است. 
ایستگاه قطار آیوتایا در شرق جزیره واقع شده است. برای رسیدن به خرابه ها، از اسکله ای که در مسیر جاده اصلی ایستگاه قطار قرار دارد، باید با کشتی از رودخانه Pa Sak عبور کنید.

 

اتوبوس، ون یا تاکسی

اتوبوس‌ها یا ون‌ها به مقصد شهر تاریخی آیوتا از چندین مکان بانکوک از جمله ترمینال جدید وانت Mochit و منطقه Khao San حرکت می‌کنند. یک تاکسی خصوصی می تواند شما را از هر هتلی در بانکوک سوار کند. سفر با ون حدود 2 ساعت طول می کشد، کرایه ها از حدود 200 بات برای هر نفر شروع می شود. هزینه یک تاکسی شخصی حدود 2400 بات است.

 

گردش در پارک


در شهر تاریخی آیوتایا، روش‌های متعددی برای رفت و آمد وجود دارد. بسیاری از جاذبه‌های تاریخی این منطقه در شمال پارک عمومی راما قرار دارند. پیاده‌روی در این منطقه بسیار لذت بخش است و از یک جا به دیگری فقط چند دقیقه زمان می‌برد. همچنین، استفاده از دوچرخه نیز یک راه فعال و سرگرم‌کننده برای جابجایی است. جاده‌ها در شرایط خوبی قرار دارند و مسافت‌ها کوتاه است. در Soi 2، در نوک شمال غربی جزیره، می‌توانید از چندین مغازه دوچرخه با قیمت‌های متنوع و مقرون به صرفه کرایه کنید، که این امر برای گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ی آسان و ارزان‌تر هستند، مناسب است.
جایگزین دیگری نیز برای رفت و آمد در این شهر، استخدام یک توک توک با راننده می‌باشد. قیمت این خدمت بستگی به مهارت چانه زنی شما و همچنین مسافت و زمان مورد نیاز برای سفر دارد. معمولاً می‌توانید با راننده توافق کرده و حدود 250 بات در ساعت یا 1000 بات برای یک روز را بپردازید. قبل از شروع سفر، مسیر، زمان سفر و مکان‌هایی که نیاز به توقف دارید، را با راننده توافق کنید تا از هماهنگی مناسب برخوردار شوید.

captcha

مطالب مرتبط