جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | خیابان نیکولسکایا

خیابان نیکولسکایا

خیابان نیکولسکایا یکی از جاذبه های مهم و معروف شهر مسکو، پایتخت روسیه است و به نام خیابان 25 اکتبر نیز شناخته می شود. این خیابان خط ارتباطی میان کلیسای کازان و میدان سرخ است و به عنوان یکی از خیابان های مهم و تاریخی شهر مسکو شناخته می شود. همچنین نیکولسکایا  به عنوان یک مرکز خرید و تفریح بسیار پرطرفدار نیز محسوب می شود.

خیابان نیکولسکایا


خیابان نیکولسکایا یک خیابان عابر پیاده در مسکو است که میدان سرخ را به میدان لوبیانکا متصل می کند. این خیابان به عنوان یکی از بهترین مقصدهای خرید و تفریح در شهر مسکو شناخته می شود و بازدید از آن می تواند یک تجربه خاص و فراموش نشدنی برای گردشگران تور روسیه باشد. یکی از ویژگی های بارز خیابان نیکولسکایا، معماری زیبا و تاریخی ساختمان های آن است. این خیابان به عنوان یکی از مراکز فعالیت های فرهنگی و هنری مسکو نیز شناخته می شود. در امتداد این خیابان تعداد زیادی از گالری های هنری، موزه ها، تئاترها و رستوران های محلی قرار دارد.
همچنین، این خیابان دارای فروشگاه های بزرگ و معروف ترین مراکز خرید مسکو است که بهترین محصولات محلی و بین المللی را به مشتریان ارائه می دهند. این فروشگاه ها شامل لوازم الکترونیکی، لباس های طراحی شده، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره می شوند.
خیابان نیکولسکایا دارای جاذبه های فرهنگی-تاریخی متنوعی نیز است. که شامل موزه ها، گالری های هنری، تئاترها و همچنین کلیساهای باستانی تاریخی می شود توجه بازدیدکنندگان تور مسکو را به خود جلب می‌کنند.

خیابان نیکولسکایا در مسکو

ویژگی های خیابان نیکولسکایا

•    مناسب برای کودکان
•    دوستی خانوادگی
•    مناسب برای گروه ها
•    قابل دسترسی با ویلچر

 

جاذبه های گردشگری در خیابان نیکولسکایا


گرچه این خیابان در حال حاضر با بوتیک ها، بارها و رستوران های فست فود متعددی پر شده اما هنوز هم مکان هایی در آن یافت می شود که یادآور تاریخچه باستانی و فرهنگی روسیه است. یکی از جاذبه های مهم خیابان نیکولسکایا، کلیسای سنت پانتلئون است که به عنوان یکی از آثار معماری برجسته شهر مسکو محسوب می شود. این کلیسا به سبک های باروک و کلاسیک زیبا ساخته شده است و باعث جذب تعداد زیادی از بازدیدکنندگان محلی و خارجی شده است. در این خیابان یک صومعه یونانی با نام نیکولاسکایا هم قرار دارد؛ که در سال ۱۳۹۰ ساخته شده است.
همچنین در این خیابان شاهد یکی از چاپخانه های نشریات سابق سینود خواهید بود جاییکه ایوان فیودوروف اولین کتابش را در سال 1564 منتشر کرد.
در سال 1873 الکساندر شیکوف دستور به ساخت یک ساختمان برای برپایی رستوران معروف در فرعی هفدهم را داد؛ البته این ساختمان غیر از رستوران دارای یک هتل و یک سالن کنسرت نیز بود که خیلی زود به یک مکان محبوب برای هنرمندان، آهنگسازان، نویسندگان و بازرگانان ثروتمند تبدیل شد .
میتوان از دادگاه چیزفسکی واقع در فرعی هشتم نیکولسکایا به عنوان مثالی شگفت انگیز از ساختمان های قرن نوزدهم نام برد. نمای ساده آن توسط تابلوهای نوین گرا ظاهری بسیار زیبا را برای این ساختمان خلق کرده اند.
فرعی 19 و 10 در انتهای خیابان که روبه روی هم قرار گرفته اند جزو املاک خانواده های معروف بوده اند. معروف ترین خانواده روسیه در قرن نوزدهم به نام خانواده شرمتف بودند که می توان از آنها به عنوان مدافعان هنر نام برد. 
از دیگر جاذبه های گردشگری مسکو که در این خیابان قرار دارد می توان به تئاتر بولشوی که ستون فرهنگی پایتخت روسیه، موزه تاریخی و فرهنگی دولتی کرملین مسکو، چاپخانه مسکو ساختمانی به سبک نئوگوتیک و موزه دادگاه قدیمی انگلیسی یک نمونه مهم از معماری سنگ سفید اشاره کرد. 
 کلیسای جامع کازان، ضرابخانه قدیمی، صومعه منجی مقدس، صومعه یونانی سنت نیکلاس، و دفاتر چاپ سنت مقدس سابق، اولین انتشارات روسیه، تنها تعدادی از سازه های تاریخی هستند که در ضلع شمالی قرار دارند. همچنن دو نمونه کلیسای قدیمی از سبک باروک ناریشکین ، در ضلع جنوبی قرار دارند.

 

تاریخچه 


خیابان نیکولسکایا، با فراز و نشیب‌های تاریخی خود، از دهه‌ها پیش تا امروز یکی از معروف ترین خیابان های مسکو بوده است. این خیابان به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و مهم در قلب تاریخی مسکو شناخته می شد. خیابان نیکولسکایا نام خود را از صومعه یونانی سنت نیکلاس گرفته است و در دوران پیش از مغول، به عنوان مسیری برای خروج کرملین شناخته می‌شد. 
اولین اشاره رسمی به خیابان در قرن شانزدهم ثبت شده است، با این حال خود خیابان بسیار قدیمی‌تر است. در قرن هفدهم، این خیابان به یکی از خیابان‌های برجسته شهر تبدیل شد که خانه بسیاری از اشراف محلی در آن قرار داشت.
در اوایل قرن نوزدهم، یک کتابفروش به نام ایلیا ایوانوویچ گلازونوف، بزرگترین کتابخانه مسکو را در این خیابان افتتاح کرد. به دلیل این اتفاق، خیابان نیکولسکایا به مرکز تجارت کتاب مسکو تبدیل شد. این واقعیت با توجه به آمار اینکه از ۳۱ کتابفروشی در کل مسکو، ۲۶ کتابفروشی در خیابان نیکولسکایا واقع شده بودند، ثابت می‌شود.
در دوران نیمه دوم قرن نوزدهم، خیابان نیکولسکایا به علت اهمیتی که در تجارت مسکو داشت، شهرت یافت. این خیابان نه تنها دفاتر شرکت‌های مختلف را میزبانی می‌کرد، بلکه یک هتل و رستوران مشهور به نام «Slavyansky Bazaar» نیز در آن واقع بود که توسط نویسندگان معروف روسی در آن دوران توصیف شده است.
همچنین، این مکان برای تأسیس تئاتر هنری مسکو توسط کنستانتین استانیسلاوسکی و ولادیمیر نمیروویچ دانچنکو انتخاب شد. در نزدیکی میدان لوبیانسکایا، در آغاز قرن بیستم، ساختمان داروخانه فرین بنا شد که حتی در حال حاضر به‌عنوان یکی از نمونه‌های معماری مدرنیسم در شهرهای مانند سن پترزبورگ شناخته می‌شود.


نمادهای معروف در خیابان نیکولاس کایا مسکو


وقتی در مرکز مسکو هستید، خیابان نیکولسکایا را می توانید به راحتی پیدا کنید. این خیابان درست از میدان سرخ که قلب پایتخت روسیه است و میزبان کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل است، شروع می شود. ایوان فدوروف کتابخانه معروف این خیابان است، که اولین کتاب را در روسیه به نام "اعمال رسولان" در سال 1564 چاپ کرد. مجسمه چاپگر را می توان در این خیابان مشاهده کرد. در اینجا در سال 1703، اولین روزنامه روسی، ودموستی چاپ شد. در میان بناها و نمادهای این خیابان، نقش برجسته شیر و اسب شاخدار، نماد چاپخانه تزار است که با چکش برجسته خنثی شده است.

 

چگونه به این خیابان برویم؟


موقعیت مکانی خیابان نیکولسکایا

نزدیک ترین ایستگاه های مترو مسکو به خیابان نیکولسکایا ایستگاه Ploshchad Revolyutsii (فاصله 1 دقیقه پیاده روی) و ایستگاه Lubyanka در فاصله 5 دقیقه پیاده روی است.

 

رستوران ها و جاذبه های نزدیک به خیابان نیکولسکایا

•    رستوران متروپل: 180 متر
•    رستوران وایند اند کراب : 260 متر
•    رستوران ویسودا: 560 متر
•    کلیسای کازان: 190 متر
•    کلیسای ایبرین آیکون اف اور لیدی : 230 متر
•    نقطه صفر مسکو ( میدان سرخ) : 220 متر
•    موزه تاریخ ملی: 250 متر
•    فرودگاه بین المللی شرمتیو : 27.4 کیلومتر

 

captcha

مطالب مرتبط