جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | پارک پیروزی مسکو

پارک پیروزی مسکو

پارک پیروزی مسکو (victory park)، یا به عبارت دیگر پارک پوبدی، در سال 1995 به عنوان یادبودی از پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم تأسیس شد. این پارک در منطقه‌ای به نام پوکلونایا گورا یا تپه تسلیم واقع شده است و یکی از مکان‌های یادبود در غرب مسکو محسوب می‌شود. از نظر تاریخی، پوکلونایا گورا به عنوان یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری مسکو شناخته می‌شود. هر سال در روز پیروزی روسیه، که در تاریخ 9 مه است، جانبازان و نسل‌های جوان به یاد جنگجویان گذشته به این پارک می‌آیند و از آن‌ها قدردانی  و به آنها گل اهدا کنند.

تاریخچه پارک پیروزی مسکو


پارک ویکتوری در مرکز شهر مسکو واقع شده در دهه ۱۹۶۰ به مناسبت جشن پیروزی روسیه بر ناپلئون افتتاح شد و در سال ۱۹۹۵ اولین رژه پس از شوروی در اینجا برگزار شد. پارک پیروزی در ایندای غربی مسکو با ارتفاع ۱۷۱.۵ متر از بلندترین نقاط ‌شهر مسکو به شمار می‌رود. این تپه به عنوان یک نقطه استراتژیک برجسته بوده و بهترین منظره از پایتخت روسیه را ارائه می‌دهد. ما به مسافران تور روسیه توصیه می‌کنیم که حتماً از این مکان بازدید کنند.

پارک پیروزی مسکو

اکنون پارک پیروزی تبدیل به یک موزه در فضای باز شده است. پارک پیروزی و میدان پیروزمندان بخش‌های مهم موزه در فضای باز هستند. همچنین قلعه نصرت و پانورامای نبرد بورودینو از دیگر جاذبه‌های مهم این پارک و از جاهای دیدنی روسیه هستند. 
کوچه قهرمانان نام یک خیابان اصلی در پارک است که مجسمه‌های معروفی از قهرمانان شوروی را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل به این نام شهرت یافته است. در میان مجسمه‌هایی که در این پارک قرار دارند، بنای یادبود به مارشال گئورگی ژوکوف اختصاص یافته است که فرمانده جبهه لنینگراد بود و در پاییز ۱۹۴۱، به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیروزی بر ناپلئون، رونمایی شد. این خیابان با مجسمه‌های برنزی از افرادی که دوبار به عنوان قهرمان‌های اتحاد جمهوری‌های شوروی و قهرمانان کار سوسیالیستی شناخته شده‌اند. مجسمه مارشال گئورگی ژوکوف فرمانده جبهه لنینگراد در پاییز 1941 در پنجاهمین سالگرد پیروزی بر ناپلئون رونمایی شد.

 

علت نام گذاری پارک پیروزی


نام این پارک از زبان روسی به معنای «تعظیم کردن» گرفته شده است، زیرا انتظار می رفت هر کس که از غرب به پایتخت نزدیک می شود در اینجا ادای احترام کند.

 

دیدنی های پارک پیروزی مسکو


پارک پیروزی مسکو فضای ایده‌آلی برای تفریح و سرگرمی برای تمام افراد از همه سنین فراهم می‌آورد. از حوضه‌های زیبا با پل‌های دل‌پذیر گرفته تا امکانات متنوع ورزشی مانند اجاره قایق یاکاتاماران، مینی گلف و زمین تنیس، این پارک مکانی است که در هر فصلی از سال مورد استقبال بازدیدکنندگان تور مسکو قرار میگیرد. در زمستان، حتی یک پیست یخ نیز در اینجا باز می‌شود تا افراد بتوانند لذت ورزش‌های زمستانی را تجربه کنند.

 

طاق نصرت

طاق نصرت در پارک پیروزی

ق پیروزی مسکو، که بین سال‌های 1829 و 1834 بر اساس طرحی از معمار اوسیپ بوو ساخته شده است، در خارج از پارک واقع شده است. این بنا ابتدا در محل پلوشاد تورسکوی زاستاوا ساخته شده بود و برای استقبال از سربازان پیروز روسیه در سال‌های 1966 تا 1968 به مسکو، مکان فعلی خود منتقل شد. طاق با تصاویری از جنگجویانی که شکوه و شجاعت را نشان می‌دهند تزئین شده است و نایک، الهه یونانی پیروزی، در بالای آن قرار دارد.

 


بنای یادبود پیروزی مسکو

بنای یادبود پیروزی مسکوبنای یادبود اصلی پارک، یعنی بنای یادبود پیروزی، از یک ابلیسک با ارتفاع 141.8 متر تشکیل شده است که هر سانتیمتر آن نمادی از هر روز جنگ است. این ابلیسک با نقش برجسته‌ها و تزئینات الهه نایک در بالای آن، بسیار زیبا است. در پایه ابلیسک، مجسمه‌ای از سنت جورج که اژدهایی را می‌کشد و با نمادهای نازی های آلمانی تزئین شده بود، قرار دارد. همچنین یک شعله جاودانه در پشت مجموعه قرار دارد که نماد پایداری است. این بنا در سال 1995، همزمان با افتتاح پارک، رونمایی شد.


کلیسای سنت جورج در Podklonnaya Gora

کلیسای سنت جورج در Podklonnaya Gora

کلیسای سنت جورج در Podklonnaya Gora اولین ساختمان مذهبی بود که در پارک پیروزی افتتاح شد. پاتریارک الکسیوس دوم اولین سنگ را در سال 1993 گذاشت و ساخت و ساز تا سال 1995 به مناسبت پنجاهمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم به پایان رسید. در داخل آن یک کلیسای برجی نسبتا ساده با یک گنبد قرار دارد.


موزه مرکزی جنگ بزرگ میهنی (gigantic semi-circular Central Museum)

موزه مرکزی جنگ بزرگ میهنی

در پشت بنای یادبود پیروزی، موزه عظیم نیم دایره‌ای به نام "موزه مرکزی" واقع شده است. این موزه در سال 1995 به همراه پارک پیروزی افتتاح یافت و روند جنگ و پیروزی شوروی را با جزئیاتی دقیق شرح می‌دهد. علاوه بر این، شش صحنه‌ی مهم از جنگ، از جمله نبرد مسکو، نبرد استالینگراد، محاصره لنینگراد، نبرد کورسک، عبور از دنیپر و طوفان برلین، در این موزه به نمایش گذاشته شده‌است.
 در این موزه چندین سالن با مضمون خاص نیز وجود دارد. تالار فرماندهان دارای نیم تنه های برنزی از دریافت کنندگان نشان پیروزی است. تالار شکوه تالار مرکزی موزه است و روی دیوارهای مرمرین آن نام قهرمانان اتحاد جماهیر شوروی و قهرمانان فدراسیون روسیه حک شده است و در مرکز آن مجسمه یک سرباز پیروز قرار دارد. این سالن اغلب برای مراسم نظامی، از جمله زمانی که سربازان جدید سوگند یاد می کنند، استفاده می شود. در نهایت تالار خاطره و سوگواری کتاب های خاطره زیادی را به نمایش می گذارد که اسامی 26600 سرباز شوروی را که در طی جنگ جهانی دوم در عملیات کشته یا مفقود شده اند، نشان می دهد. سقف تالار با کریستال هایی که نماد اشک است تزئین شده است.


نمایشگاه تجهیزات نظامی در فضای باز

نمایشگاه تجهیزات نظامی در فضای باز

یک نمایشگاه جداگانه در فضای باز نیز در این محل وجود دارد که بیش از ۳۰۰ قطعه از تجهیزات نظامی استفاده شده در طول جنگ جهانی دوم را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه شامل تجهیزات اتحاد جماهیر شوروی و متحدانش و آلمان و متحدانش می‌شود، همچنین نمونه‌هایی از زیرساخت‌های دفاعی مانند تله‌تانک و سنگر نیز در آن قرار دارد.


بنای یادبود سربازان مفقود شده در عملیات بدون قبر

 بنای یادبود سربازان مفقود شده در عملیات بدون قبر

چندین بنای تاریخی دیگر با موضوع دوران جنگ در اطراف پارک وجود دارد. در شرق بنای یادبود پیروزی، بنای یادبود سربازان مفقود شده در عملیات بدون قبر قرار دارد که در سال 1995 رونمایی شد و سربازی مجروح را نشان می دهد که قادر به ادامه راه نیست.


مجسمه تراژدی مردمی

مجسمه تراژدی مردمی

پشت موزه، مجسمه‌ای بسیار معنادار و تاثیرگذار به نام تراژدی مردمی واقع شده است که به قربانیان هولوکاست اختصاص یافته است. این مجسمه شگفت‌انگیز در سال 1996 رونمایی شد و اثر هنرمند برجسته زوراب تسرتلی است.

 

چگونه به پارک پیروزی مسکو برویم؟


با استفاده از مترو مسکو ، می‌توانید به راحتی از ایستگاه متروی پارک پوبدی در خط آبی تیره به پارک پیروزی در مسکو دسترسی پیدا کنید. از ایستگاه خروجی به سمت "تپه پوکلونایا" حرکت کنید تا به منظره زیبای ابلیسک دست یابید. علاوه بر این، می‌توانید از سایر روش های حمل و نقل عمومی در روسیه مانند اتوبوس یا تاکسی نیز برای رسیدن به پارک استفاده کنید.

 

 

captcha

مطالب مرتبط