جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | رویدادهای بهاری در روسیه

رویدادهای بهاری در روسیه

سفر به روسیه در فصل بهار، تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی است که هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. روسیه با زمین‌های گسترده، فرهنگ غنی و رویدادهای جذاب، در این فصل از سال رنگارنگ و زندگی‌انگیز می‌شود. رویدادهای بهاری در روسیه که باید در تور نوروز تجربه کنید، جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف است. به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند مسکو و سن پترزبورگ، جشنواره‌های بهاری با موسیقی، هنرهای تجسمی، رقص و تئاترهای خارجی و داخلی می‌پردازند. مردم در خیابان‌ها و میادین شهرها به جشنواره‌ها و مراسم‌ها شرکت کرده و از اجراهای هنری لذت می‌برند.

 رویدادهای بهاری در روسیه که باید در تور نوروز تجربه کنید


فصل بهار در روسیه با انجام کارهای مختلفی برای مردم محلی و گردشگران تور روسیه همراه است. اگر در ماه‌های مارس تا آوریل قصد سفر به روسیه دارید، متوجه خواهید شد که این کشور حال و هوای بهاری دارد. در این ماه‌ها، هوا هنوز سرد است، اما برف کمتری می‌بارد. شما می‌توانید از اولین نور خورشید پس از زمستان طولانی لذت ببرید و شاهد آب شدن یخ‌ها شوید. با این حال، بهتر است اگر در اوایل بهار به روسیه سفر میکنید لباس گرم با خود به همراه داشته باشید زیرا هوا هنوز سرد است و دما زیر 7 درجه سانتیگراد است.
فصل بهار در روسیه از اوایل مارس شروع شده و تا اواخر ماه مه ادامه دارد، اما در شهر سنت پترزبورگ این فصل از اواسط ماه آوریل آغاز می‌شود. هرچند تفاوت زمانی وجود دارد، اما سرمای هوا در هر دو منطقه مشابه است.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به روسیه کلیک کنید.

عید پاک


جشن عید پاک در روسیه، به خصوص در هماهنگی با فصل بهار، تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیزی در تور روسیه نوروز است. شما می‌توانید از شب قبل از یکشنبه عید پاک از سفر با ترامواهای زیبا در سن‌پترزبورگ روسیه لذت ببرید. در آن شب، کلیساها با نورهای زیبا روشن می‌شوند و در سپیده‌دم، زنگ عید پاک با صدایی دلنشین فراخواهد‌آمد.
جشن عید پاک یکی از رویدادهای بهاری در روسیه است که با حضور تمام افراد محلی و با انجام فعالیت‌هایی همچون رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های آب‌پز با رنگهای مختلف و برگزاری مهمانی‌های سنتی پرشور برگزار می‌شود. با شرکت در این جشن از انواع غذاهای خاص عید پاک، مانند نان گرد شیرین و کیک عید پاک با کره و کشمش شیرین، به همراه خانواده خود لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنید.

 

جشن ماسلنیتسا


جشن ماسلنیتسا

هر سال، در روسیه یک هفته کامل به یک جشن باستانی و محبوب به نام "ماسلنیتسا" اختصاص دارد. شکل دایره‌ای بلینی نماد خورشید است و این سنت از گذشته اسلاوی به وسیلهٔ روسیه مسیحی ارتدکس به ارث رسیده است.
در این جشنواره، در آخرین روز، یک پیکره یونجه غول‌پیکر از ماسلنیتسا سوزانده می‌شود که نماد خداحافظی با زمستان و آماده‌سازی برای فصل بهار است. ماسلنیتسا عموما در دهه دوم مارس جشن گرفته میشود و شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه در هر کافه و رستورانی بلینی تازه‌پخت، از غذاهای سنتی روسیه را تجربه کنید. 

 

شفق قطبی را تماشا کنید


شفق قطبی را تماشا کنید

تقویم بهار در اکثر نقاط روسیه به معنای بهار واقعی نیست. در بسیاری از مناطق، برف تا چند ماه دیگر همچنان حاکم خواهد بود و امکان سرمای شدید و کولاک نیز وجود دارد. فراتر از دایره قطب شمال، شما می‌توانید شگفتی‌های طبیعت را با مشاهده پدیده شفق قطبی تجربه کنید. برای این نمایش نور طبیعت، بهتر است به منطقه مورمانسک سفر کنید. همچنین، در حین این سفر، می‌توانید دهکده ماهیگیری زیبای Teriberka را در نزدیکی دریای بارنتس ببینید که پس از موفقیت فیلم "لویاتان" ساخته آندری زویاگینتسف، بسیار محبوب شده است.

برای رزرو در تور شفق قطبی کلیک کنید.

دریاچه بایکال را از میان یخ ها ببینید


دریاچه بایکال

دریاچه بایکال در هر فصلی از سال زیباست، اما در زمستان به یک منظره  تماشایی و بی‌نظیر تبدیل می‌شود. در ژانویه، یخ غلیظ تمام سطح دریاچه را فراگرفته و این تغییر تا پایان ماه مارس ادامه دارد. بادهای شدید در این منطقه می وزد و تابش آفتاب زیبایی منحصر به فردی به یخ‌پوش دریاچه می‌بخشد.
در این فصل، تقریباً هیچ لایه‌ی برفی وسیعی سطح یخی دریاچه را پوشانده نمی‌کند و شما می‌توانید به آسانی سطح شفاف یخ را کاوش کرده و زیبایی خیره‌کننده‌ای را از نزدیک تجربه کنید.

 

 تئاتر ماسک طلایی


جشنواره تئاتر ماسک طلایی اولین بار در سال 1993 با اجراها و مسابقات تئاتر روسی زبان آغاز شد. این جشنواره، که در ماه مارس/آوریل در مسکو برگزار می‌شود، یکی از جشنواره‌های برجسته تئاتر با آثاری از تمامی ژانرها از جمله درام تا تئاتر عروسکی می‌باشد. حضور در این رویداد، که از ابتدای برگزاری‌اش تاکنون ادامه یافته، یک تجربه فرهنگی فوق‌العاده است و هنگام تعطیلات در روسیه، حتماً باید به آن سر بزنید. این رویداد نه تنها از لحاظ تفریحی جذاب است بلکه می‌تواند به افزایش دانش شما، به‌ویژه در زمینهٔ هنر، کمک کند.

 

از نمایشگاه گل دیدن کنید


برای یک استراحت فوق‌العاده در میان گلهای رنگارنگ، به گلخانه‌های باغ گیاه‌شناسی Aptekarsky Ogorod دانشگاه دولتی مسکو سفر کنید. جشنواره زمستانی عجیب و غریب، پنجمین فستیوال ارکیده‌های زمستانی را در بر می‌گیرد که تعداد آنها بیشتر از این است. این جشنواره تا تاریخ 30 مارس ادامه دارد.


 

captcha

مطالب مرتبط