جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | حمل و نقل عمومی در بالی

حمل و نقل عمومی در بالی

بالی، به عنوان "جزیره خدایان" ، جایگاه ویژه‌ای در میان مقاصد گردشگری جهان به دست آورده است. این جزیره از نظر ابعاد مساحت نسبتاً کمی است، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا در سراسر آن سفر کنید. با زیرساخت‌های جاده‌ای که به خوبی توسعه‌یافته، پیمایش در جزیره بسیار راحت است و بازدیدکنندگان اغلب وسایل نقلیه کرایه‌ای را به‌عنوان روش حمل‌ونقل عمومی انتخاب می‌کنند.  با مجله گردشگری آرزوی سفر همراه شوید تا شما را با حمل و نقل عمومی در بالی بیشتر آشنا کنیم.

گزینه های حمل و نقل عمومی در بالی


بالی گزینه های حمل و نقل مختلفی را برای کمک به شما در کشف جزیره ارائه می دهد. محبوب ترین راه برای رفت و آمد در بالی، اجاره دوچرخه یا اسکوتر است. از طرف دیگر، کرایه ماشین در بالی نیز کاملا مقرون به صرفه است و اگر گواهینامه رانندگی معتبری برای رانندگی به تنهایی ندارید، می توانید یک راننده خصوصی نیز استخدام کنید. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری سواری مانند Grab و Gojek نیز در سراسر جزیره رایج هستند.
اگر با بودجه کم سفر می کنید، می‌توانید از خطوط اتوبوس عمومی نیز بهره‌مند شوید، که به شما امکان می‌دهند تا به برخی از بهترین جاذبه های گردشگری بالی در جزیره دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید برخی از خدمات شاتل را پیدا کنید که می تواند شما را در مناطق مختلف جزیره ببرد. 
استان بالی در اندونزی از بیش از 80 جزیره از جمله جزایر خالی از سکنه تشکیل شده است که می توانید با کشتی به بسیاری از آنها سفر کنید. این یک راه عالی برای دیدن سه جزیره نوسا است که در چند سال گذشته محبوبیت پیدا کرده اند: Nusa Penida، Nusa Lembongan و Nusa Ceningan.

برای مطالعه راهنمای سفر به بالی کلیک کنید.

اجاره دوچرخه و موتور


اجاره دوچرخه و موتور

برای مسافت‌های کوتاه، اجاره دوچرخه و موتور یک گزینه اقتصادی و سرگرم‌کننده برای کاوش در خارج از هتل است. با دوچرخه‌سواری در جزیره، می‌توانید به راحتی فضاهای محلی را بشناسید و جواهرات پنهانی را که ممکن است با وسایل نقلیه دیگر قابل دسترسی نباشند، کشف کنید. این وسیله همچنین می‌تواند گزینه‌ای سریع و مؤثر برای حرکت در شهرهای پرتراکم باشد. در شهرهای گردشگری مانند کوتا، می‌توانید از بسیاری از استراحتگاه‌ها و فروشگاه‌های کوچک دوچرخه و موتور اجاره کنید. هزینه اجاره بسته به شرکت و نوع وسیله متغیر است، اما می‌تواند در بازه 60000 تا 350000 روپیه (کمتر از 5 تا حدود 24 دلار) در روز قرار بگیرد.

برای مطالعه بهترین زمان برای بازدید از بالی کلیک کنید

اجاره ماشین در بالی


اجاره ماشین در بالی

اجاره ماشین آسان و مقرون به صرفه است، اما رانندگی در اطراف بالی با ترافیک، رانندگان و علائم نامشخص دشوار است. طبق قانون، شما ملزم به داشتن مجوز بین المللی رانندگی یا یک مجوز محلی هستید. 
اجاره ماشین با راننده نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. معمولاً می توانید از طریق هتل خود یک ماشین با راننده اجاره کنید. با این حال، آژانس های متعددی وجود دارد که این خدمات را ارائه می دهد. اگر میخواهید راننده را برای یک سفر چند روزه استخدام کنید، حتما در مورد قیمت مذاکره کنید (مگر اینکه از قبل تعیین شده باشد) و گاهی اوقات میبایست هزینه غذا، نوشیدنی و محل اقامت راننده را بپردازید. یک روز اجاره خودرو با راننده حدود 50 دلار هزینه دارد. با توجه به قیمت، وسیله ای بدون نگرانی برای رفت و آمد و به طور بالقوه یک راهنمای تور محلی خواهید داشت. 
اجاره خودرو در بالی به عنوان یک گزینه مطمئن برای رفت و آمد در اطراف جزیره در نظر گرفته می‌شود. با قیمت مقرون به صرفه، این وسیله به شما امکان می‌دهد که یک راهنمای تور محلی حرفه‌ای را در کنار خود داشته باشید.

 

تاکسی 


تاکسی در بالی

در حالی که شرکت‌های تاکسیرانی زیادی در بالی وجود دارد، Bluebird معتبرترین شرکت تاکسی‌سازی است که می‌توانید هنگام سفر در اطراف جزیره به آن اعتماد کنید. همه ناوگان تاکسی Bluebird از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند، بنابراین لازم نیست نگران هزینه بیش از حد برای تاکسی سواری باشید.
یافتن تاکسی در برخی از نقاط توریستی محبوب در بالی نسبتاً آسان است. شما همچنین می‌توانید برنامه MyBluebird را برای رزرو آسان نصب کنید. 

 

استفاده از برنامه های سواری


استفاده از برنامه های سواری

دوچرخه سواری بلد نیستی؟ نگران رفت و آمدت در بالی هستی! یکی دیگر از وسایل حمل و نقل معروف در بالی که در بین جوانان محبوب است، برنامه های سواری مانند GOJEK و GRAB هستند. استفاده از آن ها خیلی آسان است، به علاوه دستورالعمل ها به زبان انگلیسی هستند.
گزینه‌های خودرو از سدان‌های کوچک گرفته تا خودروهایی که می‌توانند برای کل گروه و حتی اسکوترهای برقی مناسب باشند، متفاوت است. قیمت ها شفاف هستند و خدمات و در دسترس بودن (به طور کلی) عالی است.
به علاوه، Gojek یک پلتفرم چند سرویس است که برای همه چیز، از تحویل غذا گرفته تا خرید از سوپرمارکت یا داروخانه و حمل و نقل محلی به شیوه‌ای سریع، مقرون‌به‌صرفه و انعطاف‌پذیر، میتوانید از آن استفاده کنید. 

 

اتوبوس های عمومی در بالی


اتوبوس های عمومی در بالی

اگر می‌خواهید با اتوبوس‌های عمومی در اطراف جزیره حرکت کنید، باید بدانید که آنها بسیار کند هستند، توقف‌های زیادی دارند. اما مزیت اصلی اتوبوس‌های عمومی در بالی این است که به عنوان ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در این جزیره شناخته می‌شوند. حمل و نقل عمومی همواره به مراتب ارزان‌تر از گزینه‌های شخصی است. در بالی، تعدادی از شرکت‌های اتوبوس عمومی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به Trans Sarbagita، Perama و Kura Kura اشاره کرد. 

 

ترانس سارباگیتا

 

Trans Sarbagita یک شرکت حمل و نقل عمومی است که شهر دنپاسار را با برخی از نقاط بالی، از جمله بادونگ، گیانیار و طبانان، به ارتباط می‌دهد. این شرکت در سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا دارای دو مسیر شهری به نام‌های دنپاسار – GWK/Garuda Wisnu Kencana و Batubulan – Kuta – Nusa Dua بود. در سال 2015، Trans Sarbagita دو مسیر دیگر را به نام‌های Tabanan – Mengwi – Airport و Lebih Beach – Sanur Beach – Mahendradata معرفی کرد. این شرکت قصد داشت تا کل جزیره را با 17 مسیر اتوبوس پوشش دهد، اما بسیاری از این مسیرها هنوز در دسترس قرار نگرفته‌اند. هزینه هر سفر در بازه 3000 تا 5000 IDR قرار دارد و اتوبوس‌ها از ساعت 5:30 تا 21:00 حرکت می‌کنند، اگرچه زمان‌بندی آن چندان دقیق نیست.

 

تورهای پراما

 

اتوبوس های پراما نیز امکان حمل و نقل اتوبوسی بین نقاط اصلی بالی را فراهم می‌کند. این شرکت، با برنامه‌هایی که ممکن است محدود به نظر برسد، اما ارائه قیمت‌های عالی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، برای سفر از کوتا به اوبود، هزینه 60000 IDR (تقریباً 4 یورو) و 50000 IDR (تقریباً 3.3 یورو) برای سفر از اوبود به Sanur محاسبه می‌شود.

اگرچه خودروهای این شرکت بسیار قدیمی هستند، اما برای جابجایی بدون هزینه زیاد بسیار مناسب هستند. Perama Tours دارای دفاتری در کوتا، اوبود و پادانگ است. 

 

اتوبوس کورا-کورا

 

اتوبوس کورا-کورا یکی دیگر از شرکت های اتوبوسرانی بالی است. اگرچه این ناوگان به اندازه سایر شرکت ها بزرگ نیست، اما بسیار مدرن تر است. اتوبوس کورا-کورا با سرعت بیشتری نسبت به سایر رقبا حرکت کرده و مسیرها بسیار مقرون به صرفه هستند. تنها عیب کورا کورا این است که بیشتر جنوب جزیره را پوشش می دهد و تا اوبود می رود. با این حال، شما نمی توانید با آنها به سایر مناطق بالی سفر کنید. در حال حاضر این شرکت دارای 5 خط و دارای قیمت های عالی است.
خط 1 – خلیج اتوبوس DFS (در کوتا) – Nusa Dua – خلیج اتوبوس DFS (20000 IDR/سفر)
خط 2 – خلیج اتوبوس DFS – کوتا – Legian – اتوبوس DFS خلیج (20,000 IDR/سفر)
خط 3 – خلیج اتوبوس DFS – جیمباران – خلیج اتوبوس DFS (20,000 IDR/سفر)
خط 4 – خلیج اتوبوس DFS – Legian – Seminyak – Legian – Kuta – DFS Bus Bay (20,000 IDR/trip)
خط 5 – DFS Bus Bay – Sanur – Ubud – Sanur – DFS Bus Bay (80,000 IDR/ سفر) 

 

مینی ون یا BEMO


مینی ون یا BEMO

Bemos و ون‌ها گونه‌های کوچکتری از وسایل نقلیه هستند که مسافران را بین نقاط اصلی جزیره بالی جابه‌جا می‌کنند. همانند اتوبوس‌های عمومی، bemo دارای هزینه مناسبی هستند و امکان رزرو bemo برای سفر به هر نقطه از بالی از طریق یکی از آژانس‌های مسافرتی بالی، که در هزاران نقطه مختلف موجود هستند، وجود دارد.
مسیرهای این نوع حمل و نقل عموماً به صورت مستقیم اجرا می‌شوند، بنابراین زمان سفر کمتری نسبت به اتوبوس‌های عمومی دارند که در طول مسیر تعدادی توقف دارند. لازم به ذکر است که این مینی‌بوس‌ها اغلب قدیمی هستند و در اکثر مواقع دارای تهویه هوای مناسبی نیستند. 
برای ارائه یک مثال، سفر از کوتا به اوبود تقریباً یک ساعت به طول می‌انجامد و هزینه آن حدود 70.000 روپیه اندونزی (تقریباً 4.5 یورو) می‌باشد.

 

قایق و کشتی


قایق و کشتی

آخرین و مطمئن ترین وسایل نقلیه در اینجا قایق‌ها و کشتی‌ها هستند! علاوه بر سواحل خیره‌کننده بالی، مقصد های جذاب بی‌شماری در این جزیره وجود دارد که در جزیره اصلی نیستند، از جمله Nusa Penida و جزیره Menjangan که همگی مقاصد دیدنی ارزشمندی هستند. برای رسیدن به این جزایر، بهترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل، قایق‌های تندرو بزرگ هستند!
و خوشبختانه، هزینه‌ی سفر با این وسیله‌ها بسیار بالا نیست. شما می‌توانید از شرکت‌های معتبری مانند Perama Tour و آبی واتر اکسپرس استفاده کنید که برای سفر به این جزایر، با قیمتی شروع از 10 دلار برای هر بلیت، خدمات عالی ارائه می‌دهند.

 

captcha