جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به بالی

بالی که از آن به عنوان جزیره خدایان نیز یاد می شود، ترکیبی جادویی از فرهنگ رنگارنگ، مردم مهمان نواز ، طبیعت خیره کننده، فعالیت های بی شمار، آب و هوای گرمسیری، غذاهای خوشمزه، زندگی شبانه پر جنب و جوش و اقامتگاه های زیبا است..این مقصد با آتشفشان های سر به فلک کشیده در دل جنگل های سرسبز، سواحل شنی که در آب های فیروزه ای محو می شوند و خطوط ساحلی منحنی ، بدون شک یکی از زیباترین مقاصد دنیاست.  این مقاله به عنوان راهنمای سفر به بالی، اندونزی به شما کمک می کند تا برای داشتن سفر رویایی به بالی برنامه ریزی کنید.

موقعیت جغرافیایی بالی


موقعیت جغرافیایی بالی

بالی یکی از محبوب ترین جزایر استوایی اندونزی است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. بالی که در خارج از ساحل غربی استرالیا واقع شده است، جزیره‌ای استوایی با شهرت جهانی است و دارای گستره وسیعی از جنگل، ساحل و حتی رشته کوه‌های آتشفشانی است. بالی یکی از 13677 جزیره ای است که کشور اندونزی را تشکیل می دهد که مساحت آن 5636 کیلومتر است و 80 کیلومتر از شمال به جنوب و 140 کیلومتر از شرق به غرب امتداد دارد و حدود 4.8 میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

 

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان برای بازدید از بالی


 بهترین زمان برای بازدید از بالی

به عنوان مقصد جزیره گرمسیری، بالی در تمام طول سال از آب و هوای گرم و مطبوع برخوردار است. این آب و هوا با درجه حرارت بالا و رطوبت بالا طی فصول مختلف در طول سال قابل مشاهده است. بالی دو فصل متمایز دارد که ممکن است برای تصمیم‌گیری در مورد زمان بازدید برای سفر مهم باشند: فصل مرطوب که از اکتبر تا مارس ادامه دارد و دارای بارش‌های فصلی استوایی است و فصل خشک که از آوریل تا سپتامبر ادامه دارد. آب و هوای بالی به عنوان یک منطقه با باران موسمی استوایی شناخته می‌شود، جایی که در ماه‌های تابستان رطوبت و بارندگی به حداکثر می‌رسد.
در طول فصل خشک، دما معمولاً بین 80 تا 90 درجه فارنهایت (27 تا 32 درجه سانتیگراد) متغیر است و رطوبت نسبتاً کم است، در حالی که اغلب نسیمی خوب و خنک وجود دارد که بسیار دلپذیر است. در فصل بارانی، بالی نسبت به فصل خشک بارندگی و رطوبت بیشتری را تجربه می کند. دما در این زمان از سال هنوز گرم است و معمولاً بین 75-85 درجه فارنهایت (24-29 درجه سانتیگراد) متغیر است.
اگر می خواهید از هوای آفتابی و خشک لذت ببرید، بهترین زمان برای بازدید در فصل خشک است، اما این جزیره یک مقصد محبوب در تمام طول سال است و فعالیت های بسیاری را برای انجام حتی در فصل بارانی ارائه می دهد.


زبان مردم بالی


بالی بخشی از اندونزی است. به همین دلیل، زبان رسمی (و غالب) اندونزیایی است. با این حال، هنوز هم برخی از مردم محلی به زبان بالیایی (یک زبان مالایی-پلینزیایی) صحبت می‌کنند. از آنجایی که گردشگری بین المللی نقش کلیدی در اقتصاد بالی ایفا می کند، زبان انگلیسی به طور گسترده در شهرهای بزرگتر صحبت می شود. و این بدین معناست که یعنی برای رفت و آمد، خرید سوغاتی یا سفارش غذا مشکلی ندارید.

 

اطلاعات ضروری در مورد شهر بالی در اندونزی


-    واحد پول: روپیه اندونزی (IDR)
-    نوع برق شهری: 230 ولت و 50 هرتز
-    کد کشور: +62
-    شماره‌های اضطراری:
•    پلیس: 110
•    آتش‌نشانی: 113
•    آمبولانس: 118
-    اختلاف ساعت با تهران: بالی 4 و نیم ساعت جلوتر از تهران واقع شده است.
-    فرودگاه: فرودگاه دنپاسار بالی، مکان اصلی برای ورود و خروج از این جزیره زیبا در اندونزی است.

 

آیا سفر به بالی نیاز به ویزا دارد؟


اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اتباع ایرانی قبل از سفر به این کشور ضروری است. اکثر ویزاهای صادر شده برای گردشگران ایرانی به عنوان ویزای گردشگری صادر می‌شوند، زیرا بالی به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود.

گردشگرانی که تمایل دارند به بالی سفر کنند، با رزرو تور بالی به راحتی می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند. در این صورت، کافیست مدارک مورد نیاز را به آژانس مسافرتی معتبر  از جمله آژانس آرزوی سفر ارائه دهند. آژانس‌های مسافرتی به راحتی تمامی مراحل لازم برای اخذ ویزا برای مسافران خود  انجام می‌دهند.
اما افرادی که به صورت انفرادی قصد دارند به بالی سفر کنند، باید به صورت شخصی اقدامات لازم برای اخذ ویزای خود را انجام دهند. برای این منظور، آنها باید مدارک و درخواست خود را به سفارت اندونزی در تهران تحویل دهند و مراحل لازم را طی کنند.

 

بهترین فعالیت ها برای انجام دادن در بالی


از کوه باتور صعود کنید

از کوه باتور صعود کنید

سومین آتشفشان بلند بالی، با دهانه‌ای در حال دود شدن و جریان‌های گدازه‌ یخ زده، به عنوان یک مقصد کوهپیمایی استثنائی در این جزیره شناخته می‌شود. مناظر زیبای طلوع خورشید از دهانه آتشفشان در ساعات طلوع خورشید شگفت انگیز است. 

 

غواصی در کشتی شکسته آزادی

غواصی در کشتی شکسته آزادی

اندونزی یکی از مقاصد برتر غواصی در جهان است. اگر شما علاقه دارید زیر آب تنفس بکشید، صخره‌های مرجانی و آب‌های گرم بالی یک مقصد استثنایی برای این فعالیت هستند. یک کشتی حمل و نقل که از دوران جنگ جهانی دوم غرق‌شده است برای غواصان مبتدی مناسب است. تجربه تماشای یک لاک‌پشت در حال شنا از درون دریچه‌ی یک کشتی غرق‌شده، واقعاً بی‌نظیر است.

 

از معابد هندو دیدن کنید

از معابد هندو در اندونزی دیدن کنید

جذابیت ماورایی بالی ریشه در ده‌ها هزار معبد هندو دارد. این معابد به دلیل معماری زیبا و محیط معنوی شان شهرت دارند. از میان معبدهای برجسته، معبدهایی همچون Pura Tirta Empul (که به معنای معبد آبی است) به عنوان مقاصد نمادین شناخته می‌شوند. در این معبد، شما می‌توانید در آب‌های چشمه‌ی مقدسی که از سنگ‌های حکاکی شده به بیرون می‌زند، حمام کنید. Pura Besakih، بزرگترین و متبرک‌ترین معبد در بالی محسوب می‌شود. همچنین، Pura Luhur Uluwatu، یک معبد ساخته شده بر صخره‌های دریایی، در زمان غروب خورشید جذابیت ویژه‌ای دارد. 

 

از جشنواره نویسندگان و خوانندگان اوبود دیدن کنید

از جشنواره نویسندگان و خوانندگان اوبود دیدن کنید

اکتبر هر سال، اوبود میزبان جشنواره نویسندگان و خوانندگان ، برترین جشنواره ادبی جنوب شرقی آسیا است که استعدادهای داستانی و غیرداستانی محلی و بین‌المللی را به صحنه می‌آورد و انبوهی از رویدادهای ویژه را به نمایش می‌گذارد. 

 

حمل و نقل عمومی در بالی


حمل و نقل عمومی در بالی

سالیانه میلیون‌ها نفر به بالی سفر می‌کنند و حمل‌ و نقل عمومی در بالی در سال‌های گذشته همواره موضوع توجه و اهمیت بوده است. بالی گزینه های حمل و نقل مختلفی را برای کمک به شما در کشف جزیره ارائه می دهد. محبوب ترین راه برای رفت و آمد در بالی، اجاره دوچرخه یا اسکوتر است. این یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای شماست، به خصوص اگر می‌دانید که چگونه سوار آنها شوید و گواهینامه رانندگی معتبر برای موتور سیکلت داشته باشید.
از طرف دیگر، کرایه ماشین در بالی نیز کاملا مقرون به صرفه است و اگر گواهینامه رانندگی معتبری برای رانندگی به تنهایی ندارید، می توانید یک راننده خصوصی نیز استخدام کنید. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های مانند Grab و Gojek نیز در سراسر جزیره رایج هستند و می‌توانید از کارت اعتباری یا به صورت نقدی هزینه سفر خود را پرداخت نمایید.
اگر با بودجه کم سفر می کنید، می توانید از اتوبوس های عمومی نیز استفاده کنید که مسیرهای برخی از نقاط محبوب اصلی در اطراف بالی را ارائه می دهند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید برخی از خدمات شاتل را پیدا کنید که می تواند شما را به مناطق مختلف جزیره ببرد 
استان بالی در اندونزی از بیش از 80 جزیره از جمله جزایر خالی از سکنه تشکیل شده است که می توانید با کشتی به بسیاری از آنها سفر کنید. این یک راه عالی برای دیدن سه جزیره نوسا است که در چند سال گذشته محبوبیت پیدا کرده اند: Nusa Penida، Nusa Lembongan و Nusa Ceningan.

 

غذاهای خوشمزه بالیایی و اندونزیایی


غذاهای خوشمزه بالیایی و اندونزیایی

امتحان کردن غذاهای محلی اندونزی می تواند برای برخی از گردشگران یک فعالیت ماجراجویانه باشد، به خصوص اگر اهل غذا خوردن هستید. . اندونزی از هزاران جزیره با فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده است، بنابراین جای تعجب نیست که تنوع بزرگی در غذاهای بالی وجود دارد. 
لیست غذاهای بالیایی که پیشنهاد میکنیم در تور اندونزی حتما امتحان کنید شامل انتخاب‌های متنوعی مانند "لاور" (سالاد گوشت چرخ‌کرده)، "ببک بتوتو" (اردک کباب)، "ساته لیلیت" (ساته بالیایی) و "بابی گولینگ" (گولینگ کامل) جزیره است. بالیایی ها مجموعه ای غنی از تنقلات، کیک ها و دسرها را نیز برای شیرینی شما دارند.


 

captcha