جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای بازدید از بالی

بهترین زمان برای بازدید از بالی

بالی، یک مقصد ساحلی فوق‌العاده است که طی تمام فصول سال، جذابیت ‌های خاص خود را ارائه می‌دهد. اما هر یک از فصول، با ویژگی‌ها و تجربیات خود، به مسافران فرصتی منحصر به فرد برای کاوش در این جزیره زیبا ارائه می‌دهند. در اینجا، با دقت به شرح ویژگی‌ها و نکات هر فصل می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین زمان برای سفر به بالی را انتخاب کنید!

بهترین زمان برای سفر به بالی


بهترین زمان برای سفر به بالی

قبل از ورود به هر مقصدی برای تعطیلات، اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، شرایط آب و هوایی در تاریخ سفر می‌باشد. بررسی دقیق این موضوع حائز اهمیت است تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های سفر با شرایط آب و هوایی بالی هماهنگ هستند. اندونزی، با زیبایی‌های منحصر به فرد، یکی از مقاصد برتر برای تجربه لذت از تعطیلات است. بالی، به عنوان یکی از جزایر مشهور جهان به دلیل ساحل‌های طبیعی و تاریخچه‌ای فرهنگی پرارغام، بهترین مقصد گردشگری اندونزی به حساب می‌آید. آب و هوای بالی تقریباً در تمام طول سال برای اوقات فراغت و تفریح مناسب است.
بالی، در نزدیکی خط استوا و در فاصله تقریبی 8 درجه جنوب آن واقع شده است، جایی که تجربه‌ی دماهای گرم و مرطوب را به شما هدیه می‌دهد. دو فصل اصلی در بالی عبارتند از فصل خشک که معمولاً از آوریل تا سپتامبر طول می‌کشد، و فصل بارانی که معمولاً از اکتبر تا مارس ادامه دارد. با این حال، با گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی در سرتاسر جهان، گاهی شرایط آب و هوایی  به طور کامل طبق پیش بینی پیش نمی رود. با این همه، بالی با هر آب و هوایی همچنان یک مقصد لذت‌بخش است. 
فصل اوج بازدید از بالی در حدود ماه های جولای تا آگوست است، زیرا تعطیلات مدارس ملی در اندونزی نیز هست. دسامبر تا ژانویه زمانی است که بازدیدکنندگان جهان قصد دارند تعطیلات کریسمس و سال نو خود را در بهترین سواحل بالی با مهمانی هایی که در سراسر استراحتگاه ها برگزار می شود بگذرانند. در طول فصل کم و باران نیز، تبلیغات و تخفیفاتی ارائه می‌شوند که ارزش زیادی برای افرادی دارند که به دنبال یک تجربه لذت‌بخش در بالی هستند.

برای مطالعه راهنمای سفر به بالی کلیک کنید.

آب و هوای بالی در فصل خشک


آب و هوای بالی در فصل خشک

فصل خشک در بالی به عنوان یکی از محبوب‌ترین فصل‌های مورد علاقه ی مسافران در سراسر جهان شناخته می‌شود. در این فصل، هوا جذابیت زیادی برای جمعیت قابل توجهی از گردشگران خارجی دارد. بادهای جنوب شرقی، هوای گرم و خشک را از استرالیا به سواحل آفتابی بالی می‌آورند. آسمان در این فصل بی‌نظیرتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد و هوا به صورت صاف و ابری است. در طول روز، دمای هوا خنک‌تر میشود و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند. در این زمان دریا نیز برای انجام انواع ورزش‌های آبی ماجراجویانه آماده است. به هنگام موج سواری یا شیرجه زدن برای کاوش در پادشاهی مرجانی، شما با دیدن موج‌های بی‌نظیری مواجه خواهید شد. این فصل بهترین زمان برای بازدید از بالی است.

برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری بالی کلیک کنید.

رویدادهای مهم در فصل خشک بالی

جشنواره سالانه بادبادک

با ورود بادهای قدرتمند جنوب شرقی، بالی بادبادک خود را برای جشنواره سالانه بادبادک در دوره جولای تا آگوست آماده می کند. اگر در ابتدای فصل (آوریل) در بالی هستید، جشنواره غذای اوبود را از دست ندهید زیرا یک تجربه متفاوت از لذت‌های محلی و خوردن غذاهای سنتی بالی است .در ماه ژوئن، فستیوال نوسا دالی بلوز با رخدادهای موسیقی بین‌المللی و محلی، برنامه‌های جذابی برگزار میشود که شما را در جو موسیقی و سرگرمی فرو می‌برد.
همچنین، در ماه ژوئیه، شما می‌توانید با تجربه پرواز بادبادک‌ها به رویدادهای جشنواره هنر بالی بپیوندید و از دیدن آثار هنری متنوع و جذاب لذت ببرید. در اواخر تابستان، به مناسبت روز استقلال بالی، شرکت در جشن‌ها و فعالیت‌های مردمی محلی، تجربه‌ای گرم و دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

 آب و هوای بالی در فصل بارانی


 آب و هوای بالی در فصل بارانی

از نوامبر تا مارس، فصل بارانی در بالی آغاز می‌شود به طوری که در ماه ژانویه، به سختی روزی را مشاهده خواهید کرد که با نم نم باران همراه نباشد. با این حال، ترکیبی از رطوبت و دماهای بالا (به طور متوسط 90 درجه فارنهایت در طول روز) ممکن است شما را وادار به بازنگری در مورد بازدید از این فصل کند. یکی از چالش‌های دیگر در فصل بارانی، کاهش دید در مکان‌های غواصی منطقه و حضور پشه‌های بی‌امان است. اطلاعاتی که باید به آنها توجه داشته باشید، اگر به دنبال بهترین پیشنهادات و تخفیفات ویژه هستید، در این مدت بیشترین فرصت را خواهید داشت.

 

رویدادهای مهم در فصل بارانی 

رویدادهای مهم در فصل بارانی 

بالی در این فصل ممکن است کمترین تعداد گردشگر را داشته باشد، اما جذابیت این جزیره با برگزاری جشنواره‌ها و تجربیات محلی و گردشگران همچنان پابرجاست. در ماه نوامبر، مسابقات بوفالوهای Makepung در جمبرانا، بالی غربی، برگزار می‌شود. همچنین، در ماه دسامبر، جشنواره دنپاسار به تناسب با کریسمس و سال نو برگزار می‌شود.
فصل زمستان یعنی ژانویه، فوریه و مارس، به نسبت آرام تر است، اما در ماه مارس، با وقوع روز نایپی، سکوت جدیدی در این جزیره حاکم می‌شود - روزی که همه مردم محلی ساکت می‌شوند، تمام چراغ های جزیره باید خاموش شوند، حمل و نقل متوقف می شود و همه باید در خانه بمانند!


 

captcha