جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | بهترین جاذبه های گردشگری بالی

بهترین جاذبه های گردشگری بالی

از معابد باشکوه و بناهای تاریخی گرفته تا مکان‌های ماجراجویی هیجان‌انگیز، جاذبه‌های گردشگری بالی در هشت منطقه گسترده شده‌اند. این مقاله از بهترین جاذبه های گردشگری بالی به شما کمک می کند تا گنجینه های بی نظیر این کشور را از دست ندهید. بالی جاذبه های زیادی در خود دارد که حتی یک تعطیلات یک هفته ای برای گشت و گذار در کل جزیره کافی نیست.
بنابراین اگر می خواهید بهترین مکان های توریستی بالی را تجربه کنید، باید سفر خود را با برنامه‌ریزی دقیق آغاز کنید. از زیبایی های مناظر طبیعی گرفته تا ماجراجویی تفریحی، ورزش های آبی و یا گذراندن ساعاتی آرام در کنار سواحل آرام، تعطیلات در بالی یک تجربه بی نظیر است! 

 

معبد Tanah Lot


معبد Tanah Lot بالی مالزی

در 20 کیلومتری شمال غربی از شهر کوتا، Pura Tanah Lot (که "Pura" به معنای معبد در زبان بالی است) به عنوان یکی از نمادهای بارز معابد بالی شناخته می‌شود. این معبد در یک جزیره صخره‌ای قرار گرفته است که توسط امواج احاطه شده و منظره ساحلی آن واقعا شگفت‌انگیز است.
برای مردم بالی، Pura Tanah Lot یکی از مقدس‌ترین معابد دریایی این جزیره محسوب می‌شود. هر روز ، تعداد زیادی از گردشگران از مناطق مختلف چون کوتا، لگیان و سانور، برای تماشای غروب آفتاب به سمت این معبد جذاب حرکت می‌کنند. 
ساخت Pura Tanah Lot به اواخر قرن شانزدهم بازمی‌گردد و اعتقاد بر این است که طراحی آن از تجربیات کشیش نیراتا الهام گرفته شده است. او از ماهیگیران محلی خواست تا بعد از گذراندن شب روی صخره، در همین مکان یک معبد احداث کنند. هرچند که اجازه ورود به داخل این معبدها برای غیربومی‌ها ممکن نیست، اما می‌توانید در زمان‌های جزر و مد به معبد اصلی نزدیک شوید و در محیط پیاده روی و از مناظر اطراف لذت ببرید.

برای مطالعه راهنمای سفر به بالی کلیک کنید.

کوه باتور


کوه باتور بالی مالزی

هر روز در تاریکی پیش از سپیده دم بالی، صدها بازدیدکننده سفر به قله 1700 متری کوه باتور را آغاز می کنند. هنگامی که به اوج می رسند، طلوع خورشید را بر فراز موزاییک سرسبز کوه های پوشیده از مه و دهانه دهان بسیار پایین تماشا می کنند
این آتشفشان فعال مقدس در منطقه کینتامانی در ارتفاعات مرکزی بالی، حدود یک ساعت رانندگی از اوبود قرار دارد. پیاده روی در مسیرهای مشخص شده نسبتاً آسان است و معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. سفرهای راهنما معمولاً شامل صبحانه پیک‌نیک با تخم‌مرغ پخته شده با بخار آتشفشان فعال است. در یک روز صاف، مناظر دیدنی و جذاب است. 
برای رفتن به کوه باتور داشتن کفش‌های پیاده‌روی محکم ضروری هستند و توصیه می‌شود که از لباس های لایه‌لایه استفاده کنید، زیرا دما قبل از طلوع آفتاب خنک می‌شود. بازدید از کوه باتور یکی از پر آدرنالین ترین ورزش های ماجراجویی در بالی است که قطعاً باید در برنامه سفر خود اضافه کنید.

برای آشنایی با مراکز خرید بالی کلیک کنید.

معبد اولوواتو


معبد اولوواتو

معبد اولوواتو یا Pura Luhur Uluwatu، یکی از برجسته ‌ترین و مقدس ‌ترین جاذبه های گردشگری بالی است که به لطف محیط فراوان و شگفت‌انگیزش در بالای صخره‌ ها شناخته می‌شود. این منطقه در بالای صخره‌ های دریا واقع شده و یکی از بهترین اماکن برای موج‌سواری در بالی است.
در زبان بالی، "Ulu" به معنای "نوک" یا "انتهای زمین" و "Watu" به معنای صخره است، که نامی مناسب برای موقعیت این معبد در شبه جزیره بوکیت در نوک جنوب غربی جزیره بالی است. همانند معبد تاناه لات، بهترین زمان برای بازدید از این معبد زمان غروب آفتاب است که آسمان و دریا می درخشند.
مطالعات باستان‌شناسی حاکی از این است که این معبد دارای اصول مگالیتیک بوده و تاریخچه آن به قرن دهم بازمی‌گردد. اعتقاد بر این است که Pura Luhur Uluwatu از بالی در برابر نیروهای شیطانی دریا حفاظت می‌کند، و میمون‌هایی که در جنگل نزدیک ورودی این معبد ساکن هستند، از معبد در برابر تأثیرات بد محافظت می کنند.
مسیر ورودی به این معبد، یک مسیر خوش‌منظر با مناظر فوق‌العاده ارائه می‌دهد. تنها عبادت‌کنندگان هندو مجاز به ورود به داخل معبد هستند، اما زیبایی مکان و نمایش رقص Kecak در زمان غروب آفتاب که روزانه در این محل برگزار می‌شود، ارزش بیشتری از بازدید دارد.
اولوواتو در فاصله 25 کیلومتری از کوتا واقع شده است. این معبد با تاریخ و فرهنگ خود یک جاذبه فرهنگی و تاریخی استوایی در قلب بالی محسوب می‌شود.

 

جنگل میمون اوبود


جنگل میمون اوبود

جنگل میمون اوبود، که به عنوان پناهگاه جنگل میمون‌های مقدس شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی برجسته در قلب اوبود، بالی محسوب می‌شود. بازدید از این جنگل، یکی از مکان های مورد علاقه  برای علاقمندان به حیات وحش و عکاسی از حیوانات است.
میمون‌ها در این جنگل به طور آزادانه در میان درختان غول پیکر بانیان و جوز هندی حرکت می‌کنند، جایی که مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی از میان شاخ و برگ‌های انبوه خودنمایی می‌کنند و حس تقریباً عرفانی را القا می‌کنند.
این جنگل برای نشان دادن همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوانات در نظر گرفته شده است. همچنین از گیاهان کمیاب محافظت می کند و به عنوان مکانی برای تحقیق در مورد رفتار ماکاک ها، به ویژه تعامل اجتماعی آنها استفاده می شود.
در ضلع جنوب غربی این جنگل، سه معبد به نام های Pura Dalem Agung Padangtegal  وجود دارد که در قرن چهاردهم ساخته شده است. در اینجا، صدها میمون از میان درختان تاب می‌خورند و از دیوارها بالا می‌روند. این جنگل، با طبیعت خلاب و زندگی وحش بی‌نظیرش، یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

 

پورا اولون دانو براتان


پورا اولون دانو براتان

Pura Ulun Danu Bratan، که به قرون هفدهم تعلق دارد، یکی از زیباترین مجموعه معابد بالی است. این معبدها در یک جزیره کوچک در امتداد ساحل غربی دریاچه براتان واقع شده و در ارتفاعات خنک مرکزی بالی قرار دارند. زیبایی این معابد کاهگلی، که در پس‌زمینه‌ای حیرت‌انگیز قرار گرفته‌اند، روی سطح دریاچه منعکس می‌شود و هنگامی که سطح آب بالا می‌رود، به نظر می رسد که روی آب شناور هستند.

دریاچه براتان یکی از منابع اصلی آبیاری و آب آشامیدنی بالی است و مجموعه معبد به دیوی دانو، الهه دریاها و دریاچه‌ها اختصاص دارد. یکی از ویژگی‌های غیرمعمول این مجموعه، استوپای بودایی در سمت چپ ورودی حیاط اول است. در اینجا، پیکرهای بودا در موقعیت نیلوفر آبی در طاقچه‌هایی بر روی پایه مربع در حال مراقبه قرار دارند و استوپا نشان‌دهنده پذیرش باورهای بودایی توسط هندوهای بالی است.
بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه معبد، اوایل صبح، قبل از رسیدن اتوبوس‌های توریستی است. معبد به ویژه در نور ملایم صبحگاهی زیبا است، زمانی که غبار خنک گاهی اوقات دریاچه و کوه‌های دور آن را می‌پوشاند. همچنین می‌توانید یک قایق رانی کرایه کنید و روی دریاچه پارو بزنید تا از نزدیک به کاوش در مرو (زیارتگاه‌های کاهگلی) بپردازید.
نه چندان دور از این مجموعه معبد، باغ گیاه‌شناسی بالی (کبون رایا بالی) نیز با جنگل‌های زیبای بامبو، بگونیا، مجموعه ارکیده و گیاهان دارویی ارزش‌مند خود، جاذبه‌ای فوق‌العاده برای دیدن و بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

 

ساحل Nusa Dua


ساحل Nusa Dua

آیا می خواهید از هیاهوی شهری بالی فرار کنید؟ ساحل Nusa Dua، یکی از بهترین سواحل بالی در انتظار شماست. در اینجا، می‌توانید روی یک صندلی آفتاب‌گیر راحت دراز بکشید، نوشیدنی خنک در دست داشته باشید و به صدای آرام موج‌سواری روی شن‌های ابریشمی و سفید گوش کنید. 
فعالیت‌های محبوب در Nusa Dua شامل پیاده‌روی در امتداد ساحل، شنا، موج‌زنی، چتربازی، و آفتاب‌گرفتن می‌باشد. البته ممکن است برای استفاده از صندلی‌های آفتاب‌گیر نیاز به پرداخت هزینه یا سفارش غذا در یکی از رستوران‌ها باشد. با این حال، اگر به دنبال یک تجربه فوق‌العاده در سواحل بالی هستید، Nusa Dua انتخابی عالی است.

برای آشنایی با بهترین غذاهای سنتی بالی کلیک کنید.

وقتی از ساحل خسته شدید، می‌توانید در یک اسپا مجلل در استراحتگاه ثبت نام کنید یا در فروشگاه‌های شیک در Bali Collection، یک مرکز خرید در فضای باز، گردش کنید. مسیری آسفالت‌شده در حاشیه ساحل برای پیاده‌روی در میان استراحتگاه‌ها و جاذبه‌ها قرار دارد. با وجود این همه آرامش، تعجبی نیست که Nusa Dua به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بالی و یکی از جذاب ترین مقاصد ماه‌عسل در جهان شناخته می‌شود.

معبد بساکیه


معبد بساکیه

Pura Besakih، با بیش از هزار سال سابقه، به دلیل نقشش به عنوان معبد مادر، به عنوان مکان متبرک‌ترین معبد هندو در بالی شناخته می‌شود؛ علاوه بر این، بزرگترین مجموعه معابد هندو در این جزیره است.
واقع در دامنه‌های جنوبی کوه آگونگ و در ارتفاع 1000 متری، Pura Besakih یک مجموعه از معابد متعدد است که به عنوان مرکز معنوی مردم بالی محسوب می‌شود. بین این معابد، Pura Penataran Agung بزرگترین آنهاست.
این معبد‌ها توسط شالیزارها و جنگل‌های سرسبز احاطه شده‌اند و بسیاری از جشنواره‌ها در این مکان برگزار می‌شوند. شانس دارید که در طول بازدید خود از این مکان، شاهد یکی از این جشنواره‌ها باشید.
برای بازدید از این معابد، برنامه‌ریزی کنید که حدود سه ساعت وقت بگذارید. پوشیدن کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی نیز توصیه می‌شود؛ زیرا شما باید مسافت زیادی را طی کنید و از پله‌های بسیاری بالا بروید.

 

مجتمع معبد لمپویانگ


مجتمع معبد لمپویانگ

اگر تا کنون تصویر شناخته‌شده اینستاگرامی افراد در دروازه‌های بهشت را دیده و درباره‌ی مکان آن تعجب کرده‌اید، Pura Penataran Agung Lempuyang جایی است که آنها جلوی آن ژست گرفته‌اند. این ساختمان مشهور، که به طور متداول به نام «معبد لمپویانگ» (Pura Lempuyang) شناخته می‌شود، در واقع یکی از مجموعه‌های معابد در ارتفاعات کوه لمپویانگ واقع شده است. گردشگران تور بالی به این مکان می‌آیند تا در مسیر پله‌های اژدهای بلند، که قله مه آلود کوه آگونگ را پوشش می‌دهند، عکس بگیرند.
اگر زمان دارید، ارزش دیدن دیگر معابد نیز را دارید تا زمانی که در اینجا هستید. Pura Luhur Lempuyang یکی از مقدس‌ترین معابد بالی و یکی از دشوارترین معابد است. آیا برای ورزش آماده هستید؟ این معبد در بالای یک مسیر پیاده‌روی با 1700 پله از میان جنگل بخار گرفته تا ارتفاع تقریباً 1200 متری از سطح دریا قرار دارد. در طول مسیر، مراقب ماکاک‌های دم دراز خاکستری که در اطراف جنگل گردش می‌کنند، باشید.
پیاده‌روی به پورا لوهور لمپویانگ معمولاً حدود 1.5 تا دو ساعت طول می‌کشد، ، اما زمانی که به اوج رسیدید، با زیبایی عرفانی یک اثر باستانی و مناظر تماشایی رو به رو خواهید شد. اگر پیاده روی برای شما مناسب نیست ممکن است بتوانید به یک محلی پول بدهید تا شما را تا انتهای جاده آسفالته با موتور سوار کند تا مسیر را کوتاه کند.

captcha