جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | غذاهای سنتی بالی

غذاهای سنتی بالی

سرزمین خدایان یا سرزمین 10000 معبد به عنوان بالی شناخته می‌شود و یکی از مقاصد گردشگری پربازدید در اندونزی است. این منطقه شامل هزاران جزیره با فرهنگ‌های متنوع اندونزی است، بنابراین تنوع غذاهای بالی نیز قابل توجه است. بالیایی‌ها با ترکیب غذاهای هندی و چینی، تجربه‌ای جذاب و متفاوت از آشپزی را ارائه می‌دهند. بالیایی‌ها که به گوشت علاقه دارند، می‌توانند غذاهای معروف جهانی مانند "آیام بتوتو"، "ناسی آیام" و "ناسی کامپور" تهیه کنند. این غذاها از نظر تنوع، طعم و قیمت، بسیار مناسب هستند. در ادامه این مقاله میتوانید برخی از بهترین غذاهای سنتی بالی که مورد علاقه مردم محلی هست را بیابید.

ساته لیلیت


ساته لیلیت غذای اندونزی

ساته  (یا ساتای) گوشت‌های ترشی، سیخ‌شده و کبابی هستند که با سس تند سرو می‌شوند. گوشت معمولاً شامل مرغ، بز، گوسفند، گوشت گاو و خوک خرد شده یا تکه‌شده است، اما ساته های را نیز خواهید یافت که با ماهی، توفو، تخم‌مرغ یا مخلوط‌های چرخ‌شده درست می‌شود.
ساته لیلیت نوعی ساتای است که فقط در بالی یافت می شود. از مخلوط کردن گوشت چرخ کرده، معمولا ماهی یا مرغ، با نارگیل رنده شده، ادویه جات و گیاهان درست می شود. این مخلوط را دور یک سیخ که معمولاً از بادرنجبویه یا بامبو درست می‌شود، می‌پیچند و روی زغال کبابی می‌کنند. سات لیلیت به دلیل عطر معطر و طعم دودی لذیذ، یکی از غذاهای سنتی بالی است که باید آن را امتحان کنید.

 

رول گوشت خوک، بابی گولینگ


 غذای سنتی بالی رول گوشت خوک، بابی گولینگ

بابی گولینگ که با نام «خوک شیرده» نیز شناخته می‌شود، یک غذای سنتی بالی است. این غذا با برشته کردن یک خوک کامل که در مخلوط ادویه‌ای که معمولاً شامل زردچوبه، گشنیز، علف لیمو و سیر می‌شود، تهیه می‌شود. در نتیجه، گوشت آبدار و خوش طعم است و پوستی ترد دارد. . این فرآیند باعث می‌شود گوشت نرم و خوشمزه شود و پوست آن نیز ترد و لذت‌بخش باشد. بابی گولینگ معمولاً با برنج، لوار (که یک غذای ترکیبی از سبزیجات و گوشت است) و سامبال (سس طعم‌دهنده) سرو میشود. در ابتدا بابی گولینگ یک خوراکی عمومی در جشن ها و مراسمات خاص بود، اما اکنون می توانید آن را در بسیاری از وارانگ ها (غرفه های غذا) و رستوران هایی که در این غذا تخصص دارند پیدا کنید.

 

لاور 


لاور غذای سنتی بالی

لاور  ترکیبی از گوشت ریز خرد شده، سبزیجات، نارگیل رنده شده و ادویه جات است. در برخی از مناطق بالی، این غذای سنتی بالی با مخلوط کردن خون تازه حیوانات با گوشت و ادویه جات برای تقویت طعم تهیه می شود. لاور به دو صورت خام، سفید (lawar putih) یا پخته، قرمز (lawar merah) تهیه میشود. این غذا معمولاً بلافاصله پس از آماده سازی سرو می شود زیرا نمی توان آن را برای مدت طولانی نگه داشت. لاور سفید برای وگان ها و گیاهخواران جذاب است زیرا حاوی گوشت یا خون نیست.

 

اردک بتوتو


اردک بتوتو بهترین غذای سنتی بالی

بتوتو معادل آهسته پخته شده بابی گولینگ (خوک شیرخوار کبابی) بالی است. این غذا مناسب برای کسانی که گوشت خوک نمی خورند، این غذای نمادین بالی از یک مرغ کامل ( آیام ) یا اردک ( ببک ) تهیه و با ادویه های سنتی زردچوبه، زنجبیل، گالنگال، موسیر، سیر و فلفل طعم دار می شود. سپس اردک ترشی شده در برگ های موز پیچیده می شود و به طور سنتی در یک گودال زیرزمینی در مدت زمان 6 تا 7 ساعت پخته می شود و طعم دودی به گوشت می دهد. در نتیجه گوشت اردک لطیف و معطر است و اغلب با برنج، سامبال و سبزیجات سرو می شود.

 

سامپینگ


سامپینگ بهترین غذای سنتی بالی

سامپینگ یک دسر سنتی بالی بر پایه برنج است. برنجی که با شیر نارگیل، برگ های پاندان و کمی نمک پخته شده است، طعمی شیرین و خامه ای دارد. برنج پخته شده به شکل مخروط ها یا توپ های کوچک در می آید و روی آن نارگیل رنده شده می ریزند. سامپینگ یک میان وعده یا دسر خوشمزه است که اغلب با قهوه یا چای بالی سرو می شود.

 

گادو-گادو


گادو-گادو غذای سنتی بالی

گادو-گادو یک غذای خیابانی محبوب اندونزیایی است که در بالی پرطرفدار است. حتی اگر طرفدار سبزیجات یا سالاد نیستید، تضمین می‌کنم که عاشق گادو گادو خواهید شد . این یک سالاد سبزیجات سبک و سالم است که با سبزیجات آب پز مانند کلم، جوانه لوبیا، اسفناج و اسفناج آبی و همچنین توفو، تمپه و تخم مرغ آب پز درست می شود. سپس سالاد را با کراکر میگوی ترد و سس بادام زمینی غنی و خوش طعم پر می شود. گادو گادو ترکیبی لذیذ از بافت ها و طعم ها است که پیشنهاد میکنیم گیاهخواران و کسانی که از طعم های مختلف لذت می برند، در تور بالی آن را امتحان کنند.

برای آشنایی با بهترین سواحل بالی کلیک کنید.

مرتابک


مرتابک غذای سنتی بالی

مارتاباک یک غذای خیابانی مشهور از اندونزی است که در بالی به شدت محبوبیت یافته است. این غذا یک نوع پنکیک شور یا شیرین است که از خمیر غلیظ و خمیری تهیه می‌شود. در نسخه شیرین مارتاباک، پنکیک با ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات، تخم‌مرغ، پنیر و گاهاً شکلات یا شیر تغلیظ شده پر می‌شود. سپس مارتاباک را تا کرده و در تابه سرخ می‌کنند تا ترد شود، و در نهایت با سس تند سرو میشود. مارتاباک، چه در نوع شور و چه شیرین، یک خوراکی خوشمزه و رضایت‌بخش است که می‌توان در هر زمان از روز از آن لذت برد.

 

ناسی گورنگ  


ناسی گورنگ غذای سنتی بالی

ناسی گورنگ، یکی از غذاهای مهم اندونزی است. این غذا با سرخ کردن برنج پخته شده، که به نام برنج سرخ شده هم شناخته می‌شود، با ترکیبی از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده ناسی گورنگ شامل تخم‌مرغ های همزده، گوشت گاو خرد شده، نوارهای مرغ، میگو، آنچوی، گوشت بره، خرچنگ، نخود سبز، پیاز، موسیر و ترکیبی از سس سویا و سس فلفل تند است. 

برای آشنایی با بهترین مراکز خرید در بالی کلیک کنید.

باکسو، کوفته اندونزی


باکسو، کوفته اندونزی

باکسو یک غذای خیابانی محبوب در اندونزی، به ویژه در بالی است. این یک سوپ کوفته پر است که با گوشت چرخ کرده (معمولا گوشت گاو یا مرغ)، نشاسته تاپیوکا و چاشنی درست می شود. سپس کوفته ها آب پز می شوند و با رشته فرنگی، جوانه لوبیا و موسیر سرخ شده ترد در آبگوشتی خوش طعم سرو می شوند. باکسو اغلب با چاشنی هایی مانند سس چیلی، سس سویا شیرین و آب لیمو سرو می شود. این غذای دلچسب و پرطرفدار هم در بین مردم محلی و هم بین بازدیدکنندگان تور اندونزی محبوب است.

 

روجک


روجک غذای سنتی بالی

Rujak یک سالاد میوه سنتی اندونزیایی با ترکیبی خوشمزه از طعم های شیرین، ترش، تند و تند است. نسخه محبوب روجک در صحنه غذاهای خیابانی بالی rujak buah است که از ترکیبی از میوه‌های استوایی مانند آناناس، انبه، گواوا و جیکاما تشکیل شده است. میوه ها در تمر هندی شیرین و تند، شکر خرما، فلفل قرمز و خمیر میگو طعم دار می شوند. روجک یک میان وعده با طراوت و انرژی زا است که میوه های استوایی بالی را به نمایش می گذارد.

برای مطالعه راهنمای سفر به بالی کلیک کنید.

captcha