جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | باید و نبایدهای سفر به هند

باید و نبایدهای سفر به هند

هند، کشوری است که به عنوان یکی از سرزنده‌ترین، رنگارنگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین نقاط گردشگری جهان شناخته می‌شود. تنوع فرهنگی و غذاهای هند، آن را به مقصدی ارزشمند برای هر مسافری تبدیل کرده است. هند مناظر واقعاً قابل توجه و شگفت انگیزی را ارائه می دهد که شبیه هیچ جای دیگری در جهان نیست. هرچند سفر به هند ممکن است برای گردشگران کمی نگران کننده به نظر برسد، اما با این وجود، هند یکی از پرارزش‌ترین و گرانبهاترین مکان‌های دنیاست. به همین دلیل، ما یک لیست از باید و نبایدهای سفر به هند را تهیه کرده‌ایم تا سفری بدون ‌دردسر و لذت‌بخش برای شما فراهم آید.

باید و نبایدهای فرهنگی در سفر به هند


در سفر به هند، توجه به برخی از باید و نبایدهای فرهنگی می‌تواند تجربه شما را بسیار دلپذیرتر کند. اکثر مردم هند بسیار مهمان‌نواز و دوستانه هستند و این نکته می‌تواند برای شما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به ارمغان آورد. اگر گاهی احساس کنید که به شما خیره شده‌اند، ناراحت نشوید؛ این فقط از روی کنجکاوی و علاقه به شما است.

باید و نبایدهای فرهنگی در سفر به هند

در زیر به برخی از باید و نبایدهای فرهنگی در هند اشاره شده است:
•    قبل از ورود به خانه یا معبد، کفش ‌های خود را در بیاورید.
•    مراقب تابلوهای اطلاعاتی باشید که نشان‌دهنده انتظارات محلی است.
•    وقتی از معبد یا مکان مقدسی بازدید می‌کنید، لباس مناسب بپوشید. به عنوان نشانه احترام از پوشیدن لباس های کوتاه خودداری کنید. اگر از گورودوارا سیک یا مسجد بازدید می کنید، سر خود را با روسری یا دستمال بپوشانید
•    در برخی از معابد، بردن وسایل چرمی ممکن است ممنوع باشند؛ بنابراین آنها را در رختکن معبد بگذارید.
•    اگر هندی ها سوالات کاملا شخصی ، مثلا چقدر درآمد دارید؟ آیا ازدواج کرده اید؟ بچه داری؟ و غیره از شما پرسیدند ناراحت نشوید. آنها فقط کمی کنجکاو هستند و قصد توهین ندارند.
•    هنگامی که از معبدی بازدید می کنید، ممکن است به شما هدایایی داده شود یا prasad (معمولاً مقداری گل و یک تکه شیرینی ). مطمئن شوید که آن را با دست راست یا هر دو دست در کنار هم دریافت می کنید. غذای مبارک را در حضور دیگران نیندازید و دور نریزید زیرا به عنوان نشانه بی احترامی تلقی می شود.
•    بیش از آنچه می توانید غذا بخورید در بشقابتان غذا نکشید تاغذا اسراف نشود.
•    اگر اتفاقی پاهایتان به کسی برخورد کرد، حتماً عذرخواهی نمایید؛ زیرا برخورد پاها در فرهنگ هندی نشانه بی احترامی است. 

 

باید و نبایدهای وضعیت آب و هوا در سفر به هند


آب و هوا در سفر به هند

هند، یک سرزمین گسترده با تنوع آب و هوای متفاوت است. در شمال هند در فصل زمستان (از اکتبر تا فوریه) هوا بسیار سرد است، بنابراین توصیه می‌شود که لباس‌های گرم مانند ژاکت‌های ضخیم را با خود همراه داشته باشید. فصل تابستان از مارس تا ژوئن در این نواحی ادامه پیدا می‌کند، که دما در آن بسیار افزایش می‌یابد و لباس‌های نخی رنگارنگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
در دوره باران‌های موسمی که از جولای تا سپتامبر ادامه دارد، بهتر است که حداقل یک جلیقه بارانی و چتر را همیشه با خود داشته باشید. اگر سفر خود را در ماه‌های اکتبر تا فوریه به سمت جنوب هند برنامه ریزی می کنید، هوا نسبت به مناطق شمال کمی ملایم‌تر است و در طول روز، دما برای سفر به صورت کلی دلپذیر است.
از مارس تا ژوئن، هوا به شدت گرمتر می‌شود. بنابراین حتماً باید وسایل محافظتی مانند کلاه، چتر و لباس‌های نخی و سبک در برابر نور خورشید داشته باشید. همچنین، با توجه به باران‌های موسمی که از ژوئیه تا سپتامبر در این نواحی همیشه حاکم است، مناسب است که همواره چتر و بارانی همراه خود داشته باشید.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به هند کلیک کنید.

باید و نبایدهای سفر به هند در هنگام خوردن غذا


باید و نبایدهای سفر به هند در هنگام خوردن غذا

در سفر به هند، میتوانید از خوردن غذاهای خیابانی هند لذت ببرید! در بازارهای محلی این کشور، تنقلات خوشمزه به شما پیشنهاد می‌شوند. هرچند که می‌توانید از تنقلات محلی لذت ببرید، اما اگر به دنبال یک تجربه غذاهای سنتی هند هستید، رستوران‌های متعددی در دسترس است.
همواره توجه داشته باشید که از آب معدنی سالم و غذاهای کاملا پخته شده استفاده کنید. برای ناهار در یک رستوران متوسط (3 ستاره)، هر نفر باید در حدود 10 یورو هزینه کند. اگر به دنبال یک تجربه متفاوت ‌تر با منویی متنوع هستید، رستوران‌های میان رده (3 ستاره) با هزینه حدود 12 تا 15 یورو (بدون الکل) برای هر نفر گزینه‌های مناسبی هستند.
اگر قصد دارید برای شام به رستوران مجلل تری بروید، میبایست به طور متوسط 5 تا 10 یورو بیشتر هزینه کنید. 

برای آشنایی با بهترین رستوران های هند کلیک کنید.

نکات عمومی و اطلاعات کاربردی در هنگام برنامه ریزی سفر به هند


 اطلاعات کاربردی در هنگام برنامه ریزی سفر به هند

بهتر است که قبل از شرکت در تور هند برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید، به ویژه اگر تصمیم به سفر در فصل اوج گردشگری را (از اکتبر تا مارس) دارید. در اکثر مکان‌های گردشگری، می‌توانید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. 
مانند همه کشورها، هنگام سفر در هند باید مراقب خود باشید. عاقلانه است که از رفتن به مکان های خلوت خودداری کنید و شب ها تا دیروقت بیرون نمانید. همیشه کارت آدرس هتل را همراه داشته باشید تا بتوانید به راحتی راه برگشت را پیدا کنید. با مشاهده دقیق، می‌توانید نحوه رفتار مردم محلی و قوانین فرهنگی را درک کنید. همیشه سعی کنید تا حد امکان با هنجارها و ارزش های فرهنگی کشور مقصد سازگار شوید. به این ترتیب لذت بخش ترین و در عین حال جالب ترین تجربه را خواهید داشت.
جریان الکتریکی در هند 220/250 ولت و فرکانس 50 هرتز است. به طور کلی، دوشاخه هلندی به خوبی با پریزهای هندی سازگار است. با این حال، در هند ممکن است با سه نوع پریز مختلف روبه‌رو شوید. بنابراین، بهتر است که یک آداپتور برق با خود به همراه داشته باشید. همچنین، گاهی اوقات برق قطع می شود، بنابراین پیشنهاد میکنیم چراغ قوه همراه خود داشته باشید.
در مورد چمدان‌ها، باید به خاطر داشته باشید که آن‌ها همیشه با دقت حمل نمی‌شوند. بنابراین، مناسب است که چمدان‌های محکم و با کیفیتی با خود ببرید.
زمان سفر به شدت به ترافیک و وضعیت جاده‌ها بستگی دارد. جاده‌ها ممکن است در وضعیت بدی باشند و ترافیک زیادی ایجاد شود. بنابراین، حتماً هنگام سفر به هند، این موارد را در نظر بگیرید و زمان سفر خود را با دقت برنامه‌ریزی کنید.

آیا هند برای سفر امن است؟

باید و نبایدهای پزشکی در هنگام سفر به هند


باید و نبایدهای پزشکی در هنگام سفر به هند

متاسفانه، یکی از مسائل مهمی که بسیاری از مسافران به هند با آن روبرو می‌شوند، "شکم دهلی" نامیده می‌شود و این تجربه ترسناک است. مهم نیست که چقدر مراقب باشید، بدن شما به مجموعه ای از باکتری های مختلف که در آب و غذا در هند وجود دارد عادت نخواهد کرد. به همین دلیل، پیشنهاد میکنیم که داروی اسهال مسافرتی را از پیش همراه داشته باشید - قبل از اینکه به آن نیاز داشته باشید.
اگر منتظر بمانید تا علائم بیماری را احساس کنید، احتمالاً نخواهید توانستید از توالت دور شوید و در خیابان‌ها به دنبال داروخانه بگردید. یک داروی مؤثر برای مصرف به نام لوپرامید وجود دارد که حرکت روده را کند می‌کند و در نتیجه علائم اسهال را کاهش می‌دهد. اگر مشکلات معده شما بیش از سه یا چهار روز ادامه داشت، توصیه می‌شود تا به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک داشته باشید.

برای مطالعه توصیه های بهداشتی در سفر به هند کلیک کنید.

باید و نباید های استفاده از تاکسی ها در هند


باید و نباید های استفاده از تاکسی ها در هند

هنگامی که قصد دارید با تاکسی سفر کنید، حتماً اطمینان حاصل کنید که تاکسی متر روشن باشد تا در خصوص مبلغ سفر به مشکل برنخورید. همچنین، دانلود برنامه‌هایی مانند Uber و Ola Cabs می‌تواند مفید باشد. این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که مبدا و مقصد خود را وارد کنید، در نهایت مبلغ سفر صورت ثابت مشخص میشود.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در هند کلیک کنید.

سایر نکات مهم که در سفر به هند باید به آن توجه داشته باشید


1.    آب لوله کشی ننوشید و برای تأمین نیاز به آب، از آب بسته بندی شده در فروشگاه ها استفاده کنید. 
2.    گوشت گاو نخورید؛ زیرا گاوها در اعتقادات هندو مقدس هستند و در اکثر مناطق کشور مصرف گوشت گاو ممنوع است. گاومیش، به عنوان جایگزین مناسب، به عنوان منبع گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوشت بز نیز با نام گوشت گوسفند هندی شناخته می‌شود و بسیار لذیذ است.
3.    انگشتان خود را به سمت دیگران نگیرید، زیرا به عنوان نشانه‌ای بی احترامی به دیگران در نظر گرفته می‌شود.
4.    در زمان ترک هتل، عجله نکنید. در مراحل تسویه حساب، ممکن است هزینه‌های اضافی و غیرمنطقی اعلام شود که بهتر است با دقت پرداخت شود.
5.    اجناس گرانبها و پول خود را در اتاق هتل خود رها نکنید.
6.    از ریختن زباله به زمین خودداری کنید. 
7.    از خرید عتیقه‌های ساخته شده از عاج و حیات وحش خودداری کنید.
8.    بدون اجازه از زنان عکس نگیرید.
9.    دعوت به بازدید از خانه کسی را فقط در صورتی قبول کنید که به طور کامل به او اعتماد داشته باشید.
10.    در ملاء عام همدیگر را نبوسید. اگر با همسرتان هستید، بهتر است از PDA (نمایش عمومی محبت) اجتناب کنید. هند جامعه‌ای محافظه‌کار است و PDAها مورد انتقاد قرار می‌گیرند.
11.    سیگار کشیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی هند غیرقانونی است. اگر می خواهید سیگار بکشید یا از نوشیدنی لذت ببرید، این کار را در قسمت های مشخص شده ویلا یا کافه ها و رستوران های دارای مجوز انجام دهید. همچنین مصرف یا نگهداری مواد مخدر جرمی است که مجازات بالایی دارد. 

 

captcha

مطالب مرتبط