جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای سفر به هند

بهترین زمان برای سفر به هند

هند کشوری فریبنده است که میلیون ها مسافر از سراسر جهان را مسحور خود می کند. با اینکه در طول سال فرصت‌های بی‌شماری برای دیدن و تجربه دارد، اما اغلب گردشگران با مسائلی مثل آب ‌و هوا و بهترین زمان برای سفر به هند، دچار شک و تردید می‌شوند.

بهترین زمان برای بازدید از هند


بهترین زمان برای بازدید از هند

اینکه چه زمانی باید به هند سفر کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا قصد دارید از مکان های فرهنگی در شمال هند بازدید کنید، در اطراف سواحل در جنوب هند استراحت کنید، یا شاید قصد داشته باشید هر دو را انجام دهید؟  اگر به دنبال سفری پر از تفریح و هیجان مانند قایق‌سواری در رودخانه گنگ در ریشیکش هستید یا قصد دیدن مکان های باستانی را مانند معابد در بنارس و موزه ملی در دهلی نو دارید، باید زمان سفر خود را با توجه به آب و هوا و تقویم تعطیلات هند انتخاب کنید.
هند دارای تقویم گسترده‌ای از تعطیلات است که به هنگام شرکت در تور هند باید در نظر گرفته شود. جشنواره‌های مهمی مانند رنگ هولی در بهار و جشن دیوالی در پاییز برگزار می‌شوند که می‌توانند تجربه جالبی باشند. در طول این جشنواره‌ها، هند بسیار پرشور و زنده می‌شود.
بنابراین، برای برنامه‌ریزی سفری خاطره‌انگیز به هند، باید نیازهای و ترجیحات خود را در نظر بگیرید و با توجه به آنها و تقویم تعطیلات هند، بهترین زمان را برای سفرتان انتخاب کنید. در این مقاله از آرزوی سفر ما بهترین زمان برای سفر به هند را مورد بررسی قرار می دهیم که به شما در برنامه ریزی سفری خاطره انگیز به این مقصد کمک میکند.

 

بهترین زمان برای بازدید از دهلی چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از دهلی

دهلی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری با زمستان معتدل و آفتابی، تابستان سوزان و فصل باران های موسمی مرطوب از جولای تا سپتامبر است. بهترین زمان برای سفر به دهلی از نوامبر تا فوریه و ماه های مارس  تا  ژوئن است. آگرا، جایی که تاج محل واقع شده است، آب و هوای مشابهی را تجربه می کند.

 

بهترین زمان برای بازدید از گوا چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از گوا

گوا به خاطر سواحل زیبا و آب و هوای آرامش بخشش معروف است. بادهای موسمی در اواخر ماه مه تا سپتامبر می رسند و بارندگی بسیار شدیدی را به همراه دارد. بهتر است در ژانویه و فوریه زمانی که هوا گرم و خشک است از گوا دیدن کنید. 
ماه‌های مارس، آوریل و نوامبر به عنوان فصل خشک به حساب می‌آیند، اما دمای هوا ممکن است بسیار گرم و چسبنده باشد و همچنین خطر طوفان نیز وجود دارد.

 

بهترین زمان برای بازدید از کلکته چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از کلکته

بهترین زمان برای سفر به هند و بازدید از کلکته در زمستان خشک از اواسط دسامبر تا فوریه است. دما از مارس به بعد افزایش می یابد و گرما می تواند بسیار شدید شود. باران‌های موسمی در اواخر ماه مه می‌رسند و در اکتبر و نوامبر احتمال طوفان‌ها، طوفان‌های استوایی و سیل افزایش می‌یابد.

 

بهترین زمان برای بازدید از بمبئی چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از بمبئی

بهترین زمان برای سفر به بمبئی ژانویه و فوریه هست. در این دوره، هوا خشک است و از نظر دما نسبتاً معتدل است. ماه‌های مارس و آوریل نیز معمولاً خشک هستند، اگرچه دما ممکن است بسیار گرم شود. در مقابل، ژوئن، ژوئیه، آگوست و سپتامبر شاهد بارش‌های موسمی هستیم، اما هنوز هم در نوامبر و دسامبر امکان وقوع طوفان وجود دارد.

 

بهترین زمان برای بازدید از کرالا چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از کرالا

در Thiruvananthapuram (که قبلاً با نام Trivandrum شناخته می‌شد)، که در نوک جنوبی ایالت کرالا واقع شده است، بارش‌ها از آوریل تا اواخر نوامبر دوام دارند. این بارش‌ها اغلب شدت کمتری دارند، اما طولانی‌تر هستند. در واقع، فصل بارش در کرالا از اواخر نوامبر تا اواخر مارس به مدت محدودی ادامه دارد.

 

بهترین زمان برای بازدید از راجستان چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از راجستان

شرایط آب و هوایی ایالت راجستان که شامل جیپور و پارک ملی رانتامبور است، در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه بسیار لذت بخش است. با این حال، در سایر ماه ها نیز شرایط آب و هوایی این منطقه معتدل است، زیرا بادهای موسمی در این منطقه معمولاً تأثیر کمتری نسبت به سایر مناطق دارد.

 

بهترین زمان برای بازدید از بنارس چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از بنارس از نوامبر تا اوایل مارس قبل از تشدید گرما است. آوریل، مه و ژوئن بسیار گرم هستند و باران های موسمی در ماه جولای تا پایان سپتامبر می رسند.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند کلیک کنید.

بهترین زمان برای بازدید از هند در ماه های مختلف سال


ژانویه

ژانویه در هند

ژانویه یکی از خشک‌ترین ماه‌های هند محسوب می‌شود. در مناطق شمالی، هوا به شدت سرد است، اما این زمان به عنوان زمانی جادویی برای سفر به دامنه‌های هیمالیا شناخته می‌شود. در اینجا می‌توانید با معنویت تبتی در دارمسالا آشنا شوید یا از نوشیدن چای داغ در کافه‌های ریشیکش لذت ببرید. اگر به دنبال آب‌وهوای گرم‌تر هستید، می‌توانید به سواحل طلایی گوا یا کرالا سفر کنید و درپشت‌آب‌های پر از نخل‌ها با یک قایق خانگی گشت و گذار کنید.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: جادوی زمستانی در هیمالیا، ساحل در گوا، گشت و گذار در کرالا

 

فوریه

 

ماه فوریه نشانگر اتمام زمستان و شروع افزایش دما در سراسر کشور است. این زمان فوق‌العاده برای کاوش در قلعه‌ها و کاخ‌های باشکوه مهاراجه راجستان یا سفر به صحرای تار، بدون دغدغه‌ از گرمای تابستان، فراهم می‌آورد. حتی می‌توانید سفر خود را با جشنواره صحرای جیسالمر هماهنگ کنید تا از فرهنگ رنگارنگ راجستان لذت ببرید. این جشنواره با موکب‌های مفصل شتر، رقص‌های محلی، مسابقات عمامه‌بستن و غذاهای سنتی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: کاوش در مکان‌های سلطنتی راجستان، جشنواره صحرای جیسالمر

 

مارس

جشنواره هولی

ماه مارس آخرین ماه قبل از شروع دماهای بسیار گرم در هند است که زمان عالی‌ای برای بازدید از تاج محل و قلعه عنبر در مثلث طلایی فراهم می‌آورد. اما بزرگ‌ترین دلیل برای سفر به هند در ماه مارس، جشنواره هولی است! در این جشنواره، صدها و هزاران نفر با هم در خیابان‌ها جمع می‌شوند و پودرهای رنگارنگ به هم می پاشید. تاریخ برگزاری جشن هولی بر اساس تقویم هندو تغییر می‌کند، اما معمولاً در آخرین ماه کامل مارس جشن‌های هولی برگزار می‌شود.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: جشنواره هولی، مثلث طلایی

 

آوریل

 

آوریل نشانگر آغاز فصل گرم و چسبناک در شهرهای دهلی، کلکته و چنای است. دما در این شهرها به طور معمول به 37 درجه سانتیگراد (99 درجه فارنهایت) می‌رسد. این ماه فوق‌العاده برای دیدن حیات وحش در پارک ملی رانتامبور مناسب است. شرایط آب و هوایی رو به خشکی میرود و به این معناست که پوشش گیاهی نازک‌تر می‌شود و حیوانات تمایل دارند در اطراف چاله‌های آبی جمع شوند. اگر شانس خوبی داشته باشید، ممکن است یک ببر بنگال را ببینید. همچنین آوریل زمان مناسبی برای پیاده‌روی در هیمالیاست که در این فصل با گلهای وحشی شکوفا می‌شود.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: پیاده روی در هیمالیا، مشاهده حیات وحش در Ranthambhore

 

ماه می

 

ماه مه در هند به عنوان یکی از ماه‌های طوفانی شناخته می‌شود، بنابراین اگر شما قادر به تحمل گرما نیستید، ممکن است سفر در این ماه برای شما چندان خوشایند نباشد. برای فرار از گرما، می‌توانید به مناطق کوهستانی با آب و هوای خنک‌تر و گل‌های رنگارنگ که منتظر شما هستند، سفر کنید. همچنین می‌توانید به دارجلینگ بروید و از نسیم خنک  و چای خوشمزه‌اش بهره‌برید. باران‌های موسمی در اواخر ماه مه به ایالت‌های جنوبی هند می‌رسند و این سبب رطوبت هوا میشود. اگرچه باران به طور مداوم طی روز نمی‌بارد، اما بارش‌ها بسیار شدید و فراوان هستند. پس حتما بارانی را فراموش نکنید!
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: عقب نشینی به سمت کوه ها و ایستگاه های تپه

 

ژوئن

کاوش در شمال هند

فصل مرطوب تا ژوئن به سرعت در حال پیشروی است و رطوبت ممکن است آزاردهنده باشد. سفر به جنوب هند در این دوره تقریباً توصیه نمی شود، بنابراین بهتر است به مناطق شمالی سفر کنید تا به سواحل خلوت و آب‌های آرام با کوه‌ها، رودخانه‌ها، و کلاس‌های یوگا بروید. اگر توانایی تحمل گرما را دارید، این ممکن است زمان مناسبی باشد تا از شلوغی و تخفیفات فصلی بهره مند شوید.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: کاوش در شمال هند، جمعیت خارج از فصل

 

جولای

 

در ماه ژوئیه، مناطق جنوبی اغلب شدت بارش زیادی دارند و این باعث بسته شدن بسیاری از پارک‌های ملی می‌شود. همچنین خطر رانش زمین و سیل در مناطق دشت وجود دارد. برای فرار از شلوغی و برای دیدن قلعه‌ها و کاخ‌های خیره‌کننده در جیپور، جودپور و جیسالمر بدون ازدحام در این ماه به سفر بروید. 
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: کشف جادوی راجستان بدون جمعیت

 

اوت

جشنواره گانش چاتورتی

آگوست به عنوان مرطوب‌ترین ماه هند است. اگر برایتان مهم نیست که زمانی که به هند سفر میکنید باران ببارد، احتمالاً اقامتگاه‌های ارزان‌تری در این ماه پیدا کنید. همچنین به علت باران‌های زیاد، مناظر گرمسیری در مناطق جنوب به شکل بسیار سرسبز و زیبا به نظر می‌آیند. اگر در دومین یکشنبه ماه آگوست در کرالا هستید، فرصت مسابقات سالانه قایق‌مار در آب‌های پس‌زمینه را از دست ندهید. همچنین این زمان بسیار مناسبی برای بازدید از منطقه مثلث طلایی یا بنارس است، زیرا جشن‌های پرجنب و جوشی به مناسبت روز استقلال و جشنواره گانش چاتورتی در این ماه برگزار می‌شوند.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: جشنواره گانش چاتورتی، روز استقلال، مسابقات قایق مار در کرالا

 

سپتامبر

 

در ماه سپتامبر، باران‌ها کاهش می‌یابد. این ماه به عنوان یک ماه شانه شناخته می‌شود و زمان بسیار مناسبی برای بازدید از منطقه مثلث طلایی است، زیرا آنها در این فصل خیلی شلوغ نیستند. راجستان در این زمان از سال، با حومه‌های سرسبز و دریاچه‌های پر از آب‌های باران موسمی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. همچنین سپتامبر یکی از فصل‌های مهم برداشت محصول در هند است، بنابراین چرا به یک ماجراجویی واقعی برای کشف بهترین غذاهای هندی نروید؟
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: کریشنا جانمشتامی، تور مثلث طلایی، ماجراجویی های غذایی

 

اکتبر

جشن های دیوالی

در ماه اکتبر، بیشتر نقاط کشور دارای آب و هوای مطبوعی هستند، بنابراین این زمان بسیار مناسبی برای سوار شدن بر دوچرخه و تجربه آرامش بیشتری از هند است. نقطه برجسته این ماه، جشنواره دیوالی است (اگرچه ممکن است در برخی سال‌ها در نوامبر باشد). دیوالی که اغلب به عنوان جشنواره نور نیز شناخته می‌شود، پیروزی خیر بر شر را جشن می‌گیرد. در این جشنواره، منتظر دیدن خانه‌ها و خیابان‌های تزئین شده با چراغ‌ها، مراسم شمع‌ها و نمایش‌های آتش‌بازی باشید.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: ماجراهای دوچرخه سواری، جشن های دیوالی

 

نوامبر

 

در ماه نوامبر، آب و هوا در بسیاری از مناطق هند خنک و خشک می‌شود و بیشتر فعالیت‌ها دوباره از سر می‌گیرند. اما بزرگترین جشنواره این ماه نمایشگاه شتر پوشکار است. هر سال، هزاران شتر (و صاحبان آنها با بهترین لباس خود)، روستاییان و سرگرمی‌کنندگان از سراسر راجستان به شهر مقدس پوشکار سفر می‌کنند.
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: هوای مطبوع، نمایشگاه شتر پوشکار

 

دسامبر

بازدید از سواحل گوا

در ماه دسامبر، آب و هوا در هند متفاوت است؛ از شرایط سرد در شمال تا آسمان صاف و آفتاب فراوان در جنوب. این یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای مسافران بین‌المللی است، به ویژه برای تعطیلات فصل جشن در گوا. بنابراین توصیه می‌شود محل اقامت و فعالیت‌ها را از قبل رزرو کنید. اگر ترجیح می‌دهید از جمعیت فرار کنید، می‌توانید برای تماشای نماز صبح در امتداد رودخانه گنگ مه آلود در بنارس در شمال بروید یا در تور دهلی آگرا جیپور از ریکشاو در شهر صورتی اطراف جیپور از غذاهای سنتی لذت ببرید. 
بهترین زمان برای سفر به هند برای بازدید از: بازدید از سواحل گوا، طفره رفتن از جمعیت در شمال هند

 

captcha

مطالب مرتبط