جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | راهنمای تبدیل پول در هند

راهنمای تبدیل پول در هند

برای سفر به هند چه ارزی با خود ببریم؟ آیا به دنبال تبادل ارز در هند هستید؟ با افزایش محبوبیت هند، افراد زیادی از کشورهای مختلف برای بازدید از هند حضور دارند. بسیاری از این افراد که از هند بازدید می کنند اغلب با موضوع مبادله ارزهای خارجی به روپیه هند مواجه می شوند. در سال های اخیر، به دلیل پیشرفت تکنولوژی، تبدیل ارز در هند، آسان تر از قبل شده است. اکنون راه های زیادی برای مبادله پول وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود بهترین را انتخاب کنید. در این مقاله راهنمای تبدیل پول در هند آورده شده است و به شما کمک خواهد کرد تا بدانید برای سفر به هند چه پولی همراه خود ببرید.

واحد پول هند 


واحد پول هند 

روپیه هند (INR) واحد پول رسمی جمهوری هند است و توسط بانک مرکزی هند صادر می شود و نماد آن ₹ است. روپیه به 100 پایز تقسیم می شود .همانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان، روپیه به صورت سکه و اسکناس عرضه می‌شود. سکه‌های هندی دارای ارزش‌های نیم، ۱، ۲، ۵ و ۱۰ روپیه هستند اما اسکناس‌های هندی دارای تنوع بیشتری بوده و شامل ارزش‌های ۱، ۵ و ۱۰ روپیه می‌شوند. البته امروزه اسکناس های ۱ و ۵ روپیه‌ای بسیار کمتر دیده می‌شوند. علاوه بر این، اسکناس‌های هندی ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۲۰۰۰ روپیه نیز وجود دارند.

برای آشنایی با شرایط خرید سیم کارت در هند کلیک کنید.

برای سفر به هند چه ارزی با خود ببریم؟ 


برای سفر به هند چه ارزی با خود ببریم؟ 

حالا به موضوع اصلی می‌پردازیم که در سفر به هند چه پولی ببریم. باید در نظر داشته باشید که واحد پول ما، یعنی ریال، در هند به شکل گسترده‌ای شناخته نمی‌شود و از آن به عنوان واحد پولی در تراکنش‌ها استفاده نمی‌شود. به همین دلیل، بهتر است که در هنگام شرکت در تور هند هزینه سفرتان را به واحد‌های پولی دیگر تبدیل کنید و آنها را به همراه داشته باشید.
ممکن است به نظر بیاید که بهترین روش این است که پول ریالی خود را مستقیماً در صرافی‌های ایران به روپیه تبدیل کنید. اما این روش توصیه نمی‌شود، زیرا در صرافی‌های ایران تبدیل ریال به روپیه با نرخ مناسب و اقتصادی صورت نمیپذیرد. پس بهترین راهکار چیست؟ برای سفر به هند، بهترین راه این است که هزینه سفرتان را به یکی از ارزهای دلار یا یورو تبدیل کنید و بعد در هند آن را به روپیه تبدیل کنید. در حال حاضر با وجود ارائه ارز مسافرتی به مسافران هند، بسیاری از مسافران مقداری ارز دلار یا یورو همراه خود می‌برند. اگر قصد دارید بیشتر از ارز مسافرتی که به شما تعلق می‌گیرد را همراه خود ببرید، می‌توانید آن را در صرافی‌های ایران به دلار یا یورو تبدیل کنید و سپس در هند آن را به روپیه مبدل کنید.

برای مطالعه بهترین زمان برای سفر به هند کلیک کنید.

 

برای سفر به هند، حداکثر مقدار ارزی که می‌توانید با خود ببرید چقدر است؟


هر فردی مجاز به آوردن ارز خارجی به هند است، اما محدودیت‌هایی برای مقدار ارز تعیین شده است. اگر مقدار وجه نقد بیش از 5000 دلار یا معادل آن به هر ارز دیگری را به همراه داشته باشید، یا مقدار بیش از 10000 دلار یا معادل آن به هر ارز دیگری را به صورت نقدی یا از طریق کارت فارکس حمل کنید، شما موظف به اعلام ارز خارجی خود به مقامات گمرک هند هستید. این اطلاعات باید از طریق تکمیل فرم اظهارنامه ارز به مقامات گمرک اعلام شود. 

آیا هند برای سفر امن است؟

گزینه های مختلف برای تبادل ارز در هند


در هند، مبادله ارز از طریق بانک‌ها ( مجوزهای AD-I صادر شده توسط RBI ) و صرافی‌ها ( دارای مجوز AD-II و FFMC ) در دسترس است. در اینجا برخی از گزینه های انجام مبادله ارز در هند وجود دارد:

 

بانک ها

 

بانک‌ها عمدتاً انتخاب اولیه مردم برای تبدیل ارز به اسکناس هستند، اما باید توجه داشته باشید که برای این کار باید در یک بانک هندی حساب داشته باشید. همچنین باید توجه داشته باشید که بسیاری از بانک‌ها معمولاً ارز خارجی به صورت اسکناس ذخیره نمی‌کنند، بنابراین مراجعه به بانک ممکن است هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد. به جای این کار، بانک‌ها معمولاً کارت‌های فارکس را نگه می‌دارند زیرا با آنها می‌توانند میزان سود را افزایش دهند.

 

صرافی های مورد تایید RBI هند

صرافی های مورد تایید RBI هند

انتخاب صرافی های هند به جای بانک ها، معامله بهتری برای شما به همراه خواهد داشت. صرافی‌ها نرخ ارز بهتری را نسبت به بانک‌ها ارائه می‌کنند تا مشتریان را جذب کنند، زیرا تجارت آنها صرفاً بر تبدیل ارز متمرکز است.

صرافی ها در تمام شهرها و شهرهای بزرگ در سراسر هندوستان و در سفر به مثلث طلایی هند در دسترس هستند. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه صرافان دارای مجوز از بانک مرکزی هند نیستند. مطمئن شوید که با یک کارگزار فارکس دارای مجوز معامله می کنید. انجام این کار تضمین می کند که تراکنش های شما با نرخ بهتر و با امنیت بالایی صورت پذیرد.

 

تبدیل ارز در فرودگاه های هند

تبدیل ارز فرودگاه های هند

شما می توانید فرآیند تبدیل ارز را در فرودگاه های هند  نیز انجام دهید، اما ما به شما توصیه نمی کنیم که این کار را انجام دهید. از آنجایی که فروشندگان صرافی در فرودگاه به خوبی می‌دانند که مسافران با عجله برای خرید ارز به آن‌ها مراجعه میکنند، حدود 10 تا 15 درصد بیشتر از آنچه که معمولاً از طریق پلتفرم‌های فارکس آنلاین ارائه میشود، از مسافران دریافت میکنند. در نتیجه، انجام مبادله ارز در فرودگاه ها می تواند به طور بالقوه برای شما یک معامله بسیار پرهزینه باشد.
پس پیشنهاد میکنیم که در حد نیاز (برای پرداخت هزینه‌های تاکسی، خورد و خوراک و ...) مقداری از پول خود که معمولاً به صورت دلار یا یورو دارید را در فرودگاه به روپیه تبدیل کنید. بعد از رسیدن به هتل، می‌توانید در سطح شهر صرافی‌های متعددی را پیدا کنید که پول خود را با نرخ‌های بهتر و مقرون به صرفه‌تر به روپیه تبدیل می‌کنند. در شهرهای بزرگ هند مثل دهلی و بمبئی، بسیاری از فروشگاه‌ها هم اغلب پول دلار و یورو را قبول می‌کنند. با این حال، پیشنهاد ما این است که در سفر به هند و شرکت در تور مثلث طلایی هند پول خود را به روپیه تبدیل کنید.

 

captcha

مطالب مرتبط