جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | توصیه های بهداشتی در سفر به هند

توصیه های بهداشتی در سفر به هند

سفر به هند می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد، اما درنظر داشته باشید که بهداشت و ایمنی شما در این کشور اهمیت بسیاری دارد. به دلیل شرایط بهداشتی مختلف در برخی مناطق هند رعایت توصیه ‌های پزشکی ضروری است. با رعایت توصیه‌های پزشکی در سفر به هند میتوانید سفری امن و خاطره‌انگیز به این کشور فوق‌العاده داشته باشید.

توصیه های بهداشتی سفر برای هند


توصیه های بهداشتی سفر برای هند

قصد دارید به زودی به هند سفر کنید؟ پس مطمئن شوید که تمام واکسن های مورد نیاز سفر برای تور هند را دریافت کنید و حداقل 6 تا 8 هفته قبل از عزیمت به پزشک خود مراجعه کنید. هند کشوری با تنوع جغرافیایی و فرهنگی است و پر از جاذبه‌ های تاریخی چون تاج محل و معبد طلایی است، همچنین غذاهای محلی بسیار جذاب و منحصر به فرد دارد و ممکن است تجربه‌های خاصی را برای شما ایجاد کند. اما باید به یاد داشته باشید که در هند ممکن است با مجموعه‌ای از بیماری‌های بالقوه مواجه شوید که اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهید، ممکن است تعطیلات شما را به خطر بیندازند.
به همین دلیل، اطمینان حاصل کنید که دانش کافی در مورد واکسیناسیون ‌های ضروری برای سفر به هند را دارید تا بتوانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به هند کلیک کنید.

مراقبت های بهداشتی در هند چگونه است؟


مراقبت های بهداشتی در هند چگونه است؟

کیفیت امکانات مراقبت بهداشتی در شهرهای بزرگ هند به طور کلی مناسب است، اما باید توجه داشت که در برخی موارد ممکن است محدود یا در مناطق روستایی در دسترس نباشند. بهتر است از امکانات خصوصی استفاده کنید تا سطوح بالاتری از مراقبت بهداشتی را تجربه کنید، اگرچه این امکانات گران‌قیمت هستند. پیشنهاد می‌شود که از قبل هزینه‌های مراقبت بهداشتی را پرداخت کنید یا بیمه مسافرتی هند را تهیه کنید. در جزایر آندامان و نیکوبار اتاقک‌های رفع فشار وجود دارند که ممکن است در مواقع اضطراری مفید باشند. 
همچنین در موارد ضروری، می‌توانید با شماره تلفن  102  مرکز فوریت های پزشکی هند تماس بگیرید.

 

توصیه های بهداشتی در هنگام خوردن و آشامیدن


توصیه های بهداشتی در هنگام خوردن و آشامیدن

یکی از لذت های بزرگ سفر، خوردن غذاهای خیابانی هند است. با این حال، غذاها و نوشیدنی‌های آلوده یکی از علل شایع اسهال مسافرتی (TD) و سایر بیماری‌های دستگاه گوارش هستند. توجه داشته باشید که خطر ابتلا به بیماری در تمام اقصی نقاط جهان وجود دارد و ویروس ها و باکتری ها را می توان با دست یا کارد و چنگال به سادگی با دست زدن به وسایل روزمره به دهان منتقل کرد.

پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا و نوشیدنی:
•    همیشه گزینه های غذایی و نوشیدنی ایمن تر را انتخاب کنید.
•    بهداشت فردی کامل رعایت کنید. دستان خود را بعد از استفاده از توالت و قبل از غذا خوردن تمیز کنید. دهان، بینی و چشمان شما نقاط ورود میکروب ها هستند. در صورت امکان، دست های خود را قبل از دست زدن به صورت خود تمیز کنید.
•    هنگامی که آب و صابون در دسترس نیست، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده یا ژل دست حاوی حداقل 60 درصد الکل یک جایگزین سریع و راحت است. والدین باید مطمئن شوند که دست های فرزندانشان نیز تمیز است.

 

راه‌ های ایمن برای مصرف غذا در هند


انتخاب غذاهای تازه و پخته: بهترین روش برای اطمینان از ایمنی غذا، مصرف آن در حالتی است که به تازگی پخته یا سرخ شده باشد. غذاهای آب‌پز یا بخارپز شده نیز انتخاب خوبی هستند.
مصرف میوه‌هایی که پوست‌شان قابل جدا شدن است: میوه‌هایی مثل موز، مرکبات و انبه که پوست‌شان قابل جدا شدن است، ایمن‌ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در سفر مصرف کنید.
انتخاب مواد غذایی از مارک‌های معروف: اگر می‌خواهید مواد غذایی آماده بخرید، بهتر است از مارک‌های معروف و موادی که در قوطی‌ها یا بسته‌های مهر و موم شده نگهداری می‌شوند، استفاده کنید.
رفتن به رستوران‌های شلوغ و معتبر: اگر می‌خواهید خارج از خانه غذا بخورید، به بهترین رستوران‌های هند مراجعه کنید که غذاهای تازه و محلی ارائه می‌دهند.
این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا از بیماری‌های ناشی از مصرف غذا در سفر جلوگیری کرده و بهترین تجربه را از سفرتان داشته باشید.

 

رایج ترین بیماری در سفر به هند


اسهال مسافرتی برای کسانی که به هند سفر می کنند بسیار رایج است و تا 70 درصد از مسافران در طول سفر خود دچار این بیماری می شوند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که فقط از رستوران های معروف و بهداشتی غذا بخورید، دست های خود را مرتب بشویید و فقط آب تصفیه شده بنوشید. مهر و موم بطری های آب خریداری شده از فروشگاه ها را بررسی کنید. 
باید به یاد داشت که دلایل ابتلا به اسهال مسافرتی می‌تواند متنوع باشد، از عوامل عفونی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها تا ناسازگاری با یک نوع غذای خاص. بنابراین، با رعایت این توصیه‌ ها و احتیاط ‌ها، می‌توانید خود را از این بیماری‌ ها در سفر به هند محافظت کنید.

 

چه واکسن هایی برای هند لازم دارم؟


چه واکسن هایی برای هند لازم دارم؟

قبل از سفر به هند، باید واکسیناسیون‌های ضروری را دریافت کنید. شما ممکن است نیاز به تزریق یک یا چند واکسن داشته باشید. واکسن‌ هایی که برای سفر به هند لازم دارید عبارتند از:

سرخک-اوریون-سرخچه
پزشک شما بررسی می کند که آیا شما در مورد واکسن سرخک-اوریون- سرخجه به روز هستید. اگر هیچ مدرکی دال بر واکسیناسیون قبلی ندارید، احتمالاً واکسن یا تقویت کننده اولیه MMR دریافت خواهید کرد.

کزاز-دیفتری- سیاه سرفه
ممکن است قبل از عزیمت به هند به واکسیناسیون یا تقویت کننده کزاز-دیفتری- سیاه سرفه (TdapdTpa) نیاز داشته باشید. اگر بیش از 10 سال از واکسیناسیون قبلی شما گذشته باشد، تقویت کننده را دریافت خواهید کرد.

آیا هند برای سفر امن است؟

captcha

مطالب مرتبط