جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | آیا هند برای سفر امن است؟ امنیت در هند

آیا هند برای سفر امن است؟ امنیت در هند

آیا هند برای سفر امن است؟ هند از نظر جغرافیایی، فرهنگی و دینی بسیار متنوع است. این تنوع هند را به بهشت گردشگران و مقصدی جذاب برای مسافران از سراسر جهان تبدیل می‌سازد. اما همچنین باید توجه داشت که هند، همچون بسیاری از کشورها، با چالش‌هایی همراه است که در هنگام سفر به این کشور باید رعایت کنید. هند به طور کلی امن است، اما امنیت در هند به این بستگی دارد که کجا می روید، چه کاری انجام می دهید و چگونه از یک مکان به مکان دیگر می روید.

آیا هند برای سفر امن است؟ 


آیا هند برای سفر امن است

هند، سرزمینی که تنها با یک سفر به آن نمی‌توان تمامی زیبایی‌ها و تنوع‌هایش را تجربه کرد. این کشور بزرگ در قلب جنوب آسیا واقع شده و با مساحتی پهناور و جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر، در فهرست کشورهای بزرگ جهان جای دارد. هند به عنوان جمهوری هند شناخته می‌شود و یکی از مقاصد جذاب برای مسافران از سراسر نقاط جهان است.
کشور هند سالانه حدود 18 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. در مورد جاذبه‌های توریستی و کارهایی که باید در هند ببینید و انجام دهید، گزینه‌های زیادی وجود دارد که احتمالاً بازدید از همه آن‌ها به مدت شش ماه در هند طول میکشد. بسیاری از افراد رویای بازدید از این کشور را در سر می پرورانند اما در انجام این سفر تردید دارند. 
در پاسخ به سوال آیا هند برای سفر امن است؟  بیاید بگوئیم که هنگام بازدید از یک مکان جدید، همیشه نگرانی هایی در مورد ایمنی سفر وجود دارد و هند نیز تفاوتی ندارد. تور هند به عنوان مکانی چالش برانگیز برای مسافران شهرت دارد، بنابراین اگر هنگام برنامه ریزی سفرخود نگران امنیت در هند باشید، قابل درک است.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند کلیک کنید.

کلاهبرداری در هند


کلاهبرداری در هند

هند، یکی از مقاصد جذاب گردشگری دنیاست که به خاطر میراث فرهنگی غنی و جاذبه‌های طبیعی زیبا شهرت دارد. اما متأسفانه، چندین مورد کلاهبرداری و سوءاستفاده از مسافران در این کشور گزارش شده است. این یک مسئله جدی در هند است. اگر برای اولین بار به هند سفر می کنید، مطمئناً مورد کلاهبرداری قرار خواهید گرفت زیرا این کشور به دلیل کلاهبرداری هایی که بر روی گردشگران انجام می شود بدنام است. بنابراین، اگر قصد سفر به هند دارید، حفاظت از خود و اموالتان بسیار حیاتی است. بنابراین پاسپورت، کارت اعتباری، و اسناد مهم دیگر را در مکانی امن و مخفی نگه دارید. همچنین کپی‌های از این اسناد را هم با خود داشته باشید. 

کلاهبرداری های تاکسی در رانندگان تاکسی که شما را متقاعد می کنند تا محل اقامت دیگری را انتخاب کنید، بسیار رایج است. بنابراین از تاکسی‌های رسمی و معتبر استفاده کنید. اگر ممکن است، تاکسی را از طریق هتل یا اپلیکیشن‌های تاکسی معتبر درخواست دهید.

 

رفت و آمد در هند


 

یکی از اصولی‌ترین وسایلی که برای رفت و آمد در هند استفاده می‌شود، تاکسی‌ها و ریکشاها (تاکسی‌های موتوری) هستند. اما باید مراقب باشید، زیرا بسیاری از رانندگان تاکسی و ریکشاها ممکن است تلاش کنند تا از شما پول بیشتری کسب کنند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاقات این است که به دقت تاکسی متر را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند و اگر ندارد، قبل از سوار شدن مبلغ مسیر را با راننده مذاکره کنید تا بعداً مشکلی پیش نیاید.
امروزه، خدمات تاکسی آنلاین مانند Ola و Uber نیز در هند بسیار محبوب شده‌اند و به عنوان گزینه‌هایی امن‌تر حمل و نقل عمومی در هند مورد توجه گردشگران هستند. این خدمات از نظر تعیین قیمت و پرداخت امنیت بیشتری دارند.

 

جیب بری


جیب بری در هند

سفر به هند یک تجربه فرهنگی و تاریخی فوق‌العاده است، اما باید در نظر داشت که در بسیاری از مکان‌های توریستی هند، اغلب جیب‌برها حضور دارند. اگر به تنهایی به این کشور سفر می‌کنید، باید از نکات امنیتی مهمی پیروی کنید. یکی از این نکات این است که هیچوقت پول‌هایتان را در یک مکان تنها نگه ندارید. بهتر است عادت کنید که مقداری پول را در دسترس داشته باشید و بقیه را در مکان‌های مختلف پنهان کنید. این اقدام به شما امکان می‌دهد که در صورتی که به طور تصادفی قربانی جیب‌برها شدید، حداقل پولی داشته باشید که بتوانید به هتل یا مقصد اصلی خود برسید.

 

راهنمای توریستی


راهنمای توریستی در  هند

هنگامی که به بازدید از مکان‌های تاریخی یا مذهبی می‌روید، احتمال دیدن افرادی که لباس راهنمای توریستی پوشیده‌اند و از شما می‌خواهند که آنها را استخدام کنید و بسته‌های خود را اعلام کنند بسیار زیاد است. اما باید مراقب باشید، زیرا بسیاری از آنها ممکن است واقعی نباشند. بهترین اقدام این است که اعتبار آنها را به دقت بررسی کنید و بدون تحقیق کافی، آنها را به عنوان راهنمای خود استخدام نکنید.
اکنون در بسیاری از موارد، نیاز به راهنمای فیزیکی نیست، زیرا اطلاعات مورد نیاز را می‌توانید از منابع آنلاین مثل یوتیوب و وب‌سایت‌های معتبر دریافت کنید. همچنین، اپلیکیشن‌هایی مانند "راهنمای صوتی سفر Captiva Tour" وجود دارند که تنها با هزینه 70 روپیه، شما را در بازدید از اماکن تاریخی راهنمایی می‌کنند.

 

کلاهبرداری های اهدایی


کلاهبرداری های اهدایی در هند

زمانی که به مکان‌های مذهبی سفر می‌کنید، ممکن است افراد زیادی را ملاقات کنید که با ادعای بهبود معابد و دیگر امور مشابه، تقاضای کمک مالی از شما دارند. در این مواقع، بهتر است از توجه نسبت به این بلوف‌ها پرهیز کنید. 

برای مطالعه بهترین زمان برای سفر به هند کلیک کنید.

خطر سفر به هند برای زنان


خطر سفر به هند برای زنان

تجاوزات جنسی در هند رو به افزایش است و برای زنان سفر به تنهایی در این کشور چه در روز و چه شب خطرناک است. همیشه سعی کنید وقتی بیرون هستید با کسی همراه باشید. در گروه ها حرکت کنید و از خیابان های کم نور و متروک خودداری کنید.

 

نکات ایمنی در هنگام سفر به هند


نکات ایمنی در هنگام سفر به هند

وقتی سفر را شروع می‌کنید، می‌توانید جزئیات مربوط به سفر خود را مانند شماره پرواز، آدرس هتل، و مکان‌های زنده را به افرادی که به آنها اعتماد دارید، اطلاع‌رسانی کنید. این اقدام می‌تواند به امنیت شما کمک کند.
عاقلانه است که بدون توجه به جنسیت، لباس‌های ساده بپوشید. این می‌تواند شما را از نظر محلی‌ها جلب توجه کمتری کند. هنگام برنامه‌ریزی سفر، بهتر است در مورد مکان مقصد تحقیق کنید و از افرادی که قبلاً به آنجا سفر کرده‌اند نکات و تجربیات آن مکان را بپرسید.
اگر در مواجهه با مشکلات جدی و نیاز به کمک پزشکی یا پلیس هستید، بهتر است شماره‌های تماس اضطراری زیر را در تلفن همراه خود نگه دارید:
100: پلیس
102: آمبولانس
112: شماره اورژانس کشوری
101: آتش‌نشانی
در کنار این‌ها، برخی داروهای عمومی را همراه خود داشته باشید تا در مواقع اضطراری تا زمانی که به پزشکان واقعی و معتبر دسترسی پیدا می‌کنید، خودتان را حفظ کنید. همچنین بهتر است بطری‌های آب مانند بیسلری بخرید تا از آلودگی آب جلوگیری کنید.
در خوردن غذاهای خیابانی هندی باید مراقب باشید، زیرا بیشتر آن‌ها تند هستند. برای جلوگیری از مسمومیت غذایی، در رستوران‌های تمیز غذا بخورید. اگر به دنبال یک تجربه غذایی محلی هندی هستید، به دنبال رستوران‌های کوچک اما تمیز باشید.

 

کلام آخر؛ آیا هند برای سفر امن است؟


بنابراین، آیا هند برای سفر امن است؟ هند امن ترین مکان برای بازدید نیست زیرا میزان جرم و جنایت نسبتاً بالا است. شما باید مراقب خود باشید و اقدامات احتیاطی را برای ایمنی شخصی خود و همچنین اجتناب از مناطق ناامن انجام دهید. با این حال، سفر به هند با وجود خطرات، تجربه‌ی بی‌نظیری ارائه می‌دهد. هند با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، تاریخ و فرهنگ غنی و تجربه‌های گردشگری منحصربه‌فردی شناخته می‌شود. بنابراین، اگر با دقت به اصول ایمنی توجه کنید و آگاهانه به سفرتان پرداخته و از بازدید از مناطقی که امنیت کمتری دارند اجتناب کنید، سفر به هند می‌تواند تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش باشد. 
 

captcha

مطالب مرتبط