جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | سوغاتی های سریلانکا

سوغاتی های سریلانکا

هنگامی که به سریلانکا سفر می‌کنید، شاید اصلی‌ترین هدف شما بازدید از جاذبه‌های گردشگری و ماجراجویی در آن کشور باشد. از آنجایی که سفر شما یک تجربه بی‌نظیر است، شما باید سعی کنید تمامی جزئیات و لحظات زیبا را با عکس‌های خوبی ثبت کنید، تا بتوانید برای خودتان به یادگاری داشته باشید. اما زمانی که تعطیلات به پایان می‌رسد و شما قصد دارید به خانه بازگردید، احتمالاً می‌خواهید چیزهایی از این سفر به عنوان هدیه برای خانواده و دوستانتان بیاورید. یا حتی ممکن است احساس کنید که تنها عکس‌ها کافی نیستند و به چیزهای ملموس‌تری نیاز دارید تا شما را به یاد تعطیلات شگفت انگیزتان بیاندازد. در این مقاله قصد داریم تا 8 مورد از بهترین سوغاتی های سریلانکا را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین سوغاتی های سریلانکا


 بهترین سوغاتی های سریلانکا

سریلانکا بهشتی برای خریداران است و در گذشته به عنوان مقصدی معروف برای خرید پوشاک در میان هندی‌ ها شناخته می‌شد. این کشور غنی از فرهنگ است و بدون شک، بعد از بازدید از آن، میتوانید یادگاری‌های متنوعی را با خود به خانه ببرید. از لباس ها و صنایع دستی زیبای آن گرفته تا غذاهای خوشمزه، سوغاتی های زیادی وجود دارد که می توانید در سراسر کشور خریداری کنید. پس برای کشف بهترین سوغاتی های سریلانکا ادامه مطلب را بخوانید!

برای آشنایی با بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا کلیک کنید.

چای سیلان


چای سیلان

بزرگترین صادرات سریلانکا چای است، بنابراین حتماً باید در حین سفر به آنجا مقداری از آن را امتحان کنید و مقداری از آن را به خانه ببرید. تعداد زیادی چای‌فروشی تخصصی وجود دارد، اما چای اصیل سریلانکا را می‌توانید در اکثر خواربارفروشی‌ها یا فروشگاه‌های رفاه یا حتی فروشگاه‌های سوغاتی پیدا کنید.
می‌توانید از مزارع و کارخانه‌های چای در مرکز سریلانکا نیز دیدن کنید، جایی که می‌توانید طعم چای خود را انتخاب کنید و نحوه تولید آن را ببینید. Dilmah، Teaeli و Mackwoods برندهای بسیار محبوبی هستند. Golden Tips, Silver Tips و  Flowery Broken Orangeچای های لوکسی هستند که می توانید آنها را نیز امتحان کنید.

اگرچه چای سیاه معروف ترین نوع آن است، اما چای های طعم دار با دارچین، میوه های خشک، ترکیبات گیاهی و ادویه های محلی موجود است. این دمنوش ها احساس طراوت می بخشند و بهترین راه برای استراحت در طول یک روز شلوغ هستند. بنابراین، هدایای چای سیلان بهترین نشانه قدردانی برای عزیزان شماست.

 

جواهرات


جواهرات

سریلانکا با نام مستعار جزیره جواهر بهترین مکان برای خرید جواهرات و سنگ های قیمتی است. راتناپورا ، شهر جواهرات، مقصدی جهانی برای خریداران جواهرات است. این مرکز تجارت جواهرات در کشور است. می‌بینید که شهر راتناپورا مملو از جواهرات‌فروشی‌های بزرگ و کوچک پر از انواع سنگ‌های قیمتی برش‌خورده و صیقلی است.
سریلانکا بیش از 50 نوع سنگ قیمتی تولید می کند و 25 درصد از فروش جهانی یاقوت کبود را به خود اختصاص داده است. محبوب ترین گونه های جواهر در این کشور عبارتند از: یاقوت کبود آبی، سنگ ماه، یاقوت سرخ، چشم گربه، کوارتز، آمیتیست، آکوامارین، گارنت، تورمالین و توپاز. آنها زیباترین و پرتقاضاترین جواهرات موجود در سریلانکا هستند.
جواهرات برای خرید در شهرهای بزرگ و جاذبه‌های دیدنی مانند گال ، اوناواتونا ، کندی و سایر مناطق توریستی در دسترس هستند. هنگام خرید جواهرات، به یاد داشته باشید که آنها را از یک فروشنده معتبر انتخاب کنید تا جواهرات با کیفیت بالا را با قیمت مناسب خریداری کنید.

برای آشنایی با بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا کلیک کنید.

جعبه جواهرات


جعبه جواهرات

جعبه های جواهرات یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید در سریلانکا بخرید. جعبه جواهرات انواع مختلفی دارد. این سوغاتی ظاهر بسیار شکیلی دارد، اما قیمت آن ارزان و حتی برای مسافران مقرون به صرفه است .

 

ادویه جات سریلانکا


ادویه جات سریلانکا

غذاهای سریلانکا دارای مقدار زیادی ادویه های محلی است که از دوره بریتانیا تاج افتخار این کشور بوده است. معجون های تند در غذاهای محلی مورد توجه مردم محلی است. سریلانکا یک تامین کننده مشهور دارچین با کیفیت بالا در طول تاریخ به جهان است. علاوه بر این، سریلانکا بهترین ادویه ها از جمله فلفل سیاه، میخک، جوز هندی و هل را تولید می کند. همه این ادویه ها دارای عطر و طعم منحصر به فرد سریلانکا هستند.
بسته های هدیه ادویه جات، سوغاتی فوق العاده ای برای خرید در سریلانکا هستند. از آنجایی که سریلانکا به جزیره ادویه معروف است، خرید ادویه های باکیفیت را به عنوان سوغاتی فراموش نکنید.

 

ماسک های راشکا


ماسک های راشکا

وقتی به فروشگاه های سوغاتی سریلانکا می روید، می بینید که هر مغازه ماسک های رنگارنگ راکشا را به نمایش می گذارد. قطعا، ماسک های راکشا یکی از بهترین سوغاتی های سریلانکا هستند. اندازه آنها متغیر است، از آهنرباهای کوچک یخچال و جاکلیدی گرفته تا تزئینات دیواری عظیم. علاوه بر این، آنها به طور گسترده در سراسر سریلانکا در دسترس هستند.
ماسک های چوبی یکی از جنبه های مهم هویت فرهنگی سریلانکا هستند. صنعتگران محلی از دستان ماهر خود برای ایجاد ماسک های عجیب و غریب با ویژگی های پیچیده استفاده می کنند. این ماسک های شیطان بخش عمده ای از رقص های محلی هستند و اکنون به آثار هنری باشکوهی تبدیل شده اند.
آنها افراد قدیمی راکشا را به تصویر می کشند. انواع مختلفی از راکشاها از جمله ناگا و گارودا وجود دارد. از آنجایی که ماسک راکشا معتقد است ارواح شیطانی را دفع می کند، یکی از بهترین سوغاتی ها برای خرید در سریلانکا است. شما می توانید خانه خود را تزئین کنید و ظاهری مجلل به آن ببخشید و در عین حال از میراث سریلانکا قدردانی کنید.

 

باتیک


لباس باتیک

پارچه ها و لباس های باتیک سریلانکا محصولات بسیار معروفی در بین گردشگران تور سریلانکا هستند.  باتیک یک میراث سنتی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. آنها رنگارنگ هستند و هیچ دو طرحی شبیه هم نیستند. پارچه های باتیک دست ساز هستند و برای تولید یک کالای باتیک مهارت و تلاش زیادی لازم است. باتیک ها که از بهترین پنبه و ابریشم به همراه آثار هنری ساخته شده اند، از بهترین اقلام و سوغاتی های سریلانکا هستند. بلوزها، دامن‌ها، پیراهن‌های رنگارنگ، لوازم ساحلی، آویزهای دیواری، کوسن‌ها و روتختی‌های رنگارنگ روی باتیک وجود دارد. این اقلام جذاب دارای طرح هایی هستند که مختص جزیره هستند.
شما می‌توانید این اقلام باتیک را در فروشگاه‌های مخصوص باتیک در سراسر جزیره سریلانکا پیدا کنید. علاوه بر این، شهر لاکسالا نیز به عنوان یکی از بهترین مقاصد خرید باتیک در سریلانکا شناخته می‌شود. از اینجا می‌توانید آثار هنری باتیک با طراحی‌های جذاب و منحصر به فرد را برای خود یا به عنوان هدیه برای دیگران به دست آورید.

 

اقلام فیل و بودا


اقلام فیل و بودا

بودیسم بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ سریلانکا است. سریلانکا جمعیت زیادی از بودایی ها دارد. فیل ها در فرهنگ بودایی مورد احترام هستند و در نتیجه مورد توجه اکثریت سریلانکا هستند. بازارها و خیابان‌های سریلانکا مملو از مغازه‌هایی است که مجسمه‌های فیل و بودا را می‌فروشند. در کلمبو، پایتخت این کشور، فروشگاه های سوغاتی دولتی زیادی به نام لاکسالا وجود دارد. در اینجا تعداد زیادی مجسمه بودا، فیل، طاووس و پلنگ و همچنین تمساح ها را در رنگ ها و اندازه های مختلف خواهید دید. می‌توانید مجسمه‌های فیل و بودا را در هر مغازه‌ای پیدا کنید. به جز لاکسالا، جاده بهشت در کلمبو نیز مکانی ایده آل برای صنایع دستی سنتی است. صنایع دستی اینجا مجسمه‌های چوبی کوچک‌تر بودا و مجسمه‌های فیل رنگارنگ می‌سازند. قیمت و کیفیت با توجه به جنس چوب متفاوت است. 

 

نقاشی های سریلانکا (نقشه ها و پوسترها)


نقاشی های سریلانکا

علاوه بر وسایل سنتی، در سریلانکا می‌توان به راحتی اقلام مدرن و جذاب مانند نقاشی، نقشه و پوستر را دید. یکی از بهترین مقاصد برای دوستداران هنر، گالری پوستر در فرت گال است. اینجا می‌توانید انواع نقشه‌ها، چاپ‌های عتیقه و پوسترهای متنوعی را مشاهده و تهیه کنید.
در گالری پوستر، شما می‌توانید مجموعه‌ای از نقشه‌های قدیمی، چاپ‌های تاریخی و پوسترهای مرتبط با سریلانکا را بیابید. این موارد بر اساس شهرستان، منطقه و چشم‌انداز‌ها دسته‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید نقشه‌های روستاها و خیابان‌های سریلانکا یا نقشه‌های شهر را انتخاب کنید. با این گونه اقلام، شما می‌توانید تاریخ و فرهنگ سریلانکا را به خانه خود بیاورید.
این نقشه‌ها و چاپ‌ها، که به صورت کپی در بازارها یافت می‌شوند، از معتبرترین منابع تاریخی هستند. آنها تصاویر زیبای مناظر طبیعی و چهره‌های مشهور سریلانکا را پوشش می‌دهند. قیمت این تابلوها متناسب با اندازه و کیفیت آنها متغیر است. این اقلام را به سبد خرید خود اضافه کرده و خانه خود را با این نقاشی‌های شگفت‌انگیز تزئین کنید. 

برای مطالعه راهنمای سفر به سریلانکا کلیک کنید.

captcha