جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا

بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا

سریلانکا یک مقصد سفر شگفت انگیز است و بازدید از جاذبه های گردشگری سریلانکا طیف وسیعی از مکان ها و کارهایی که باید انجام دهید را ارائه می دهد. این جزیره که در اقیانوس هند واقع شده است، مجموعه ای باورنکردنی از محیط ها و جاذبه های توریستی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. پس اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات بعدی خود به این کشور آرام هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا که می توانید در برنامه سفر خود قرار دهید آشنا شوید.

معرفی بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا


معرفی بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا

کشور جزیره ای سریلانکا پر از مناظر رمانتیک، کوه های هیجان انگیز، باغ های سرسبز چای سبز و سواحل طلایی است. این سرزمین دارای نقاط زیبای بی‌نظیری در زمینه‌های مختلفی چون تاریخی، فرهنگی و طبیعی است. از صومعه‌ها و معابد بودایی روح‌انگیز گرفته تا مکان‌های عجیب و غریب و بی‌عیب و نقصی که به ندرت کاوش می‌شوند، سریلانکا جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد که سفر شما را خاطره انگیز می‌سازد!
در این قطعه زمین نسبتاً کوچک، هشت مکان با ارزش تاریخی جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده‌ است. این میراث بیانگر تاریخ و فرهنگ این منطقه می باشد که در جزیره جاودانه شده‌اند. برای غوطه‌ور شدن در تاریخ این جزیره از دوران باستان تا دوران استعمار و تا به امروز، پیشنهاد میکنیم از شهرهایی چون کلمبو و کندی بازدید کنید.
چه قصد سفر با دوستان، همسر و یا خانواده خود را داشته باشید سریلانکا، هرگز شما را ناامید نخواهد کرد! این سرزمین زیبا پر از مکان‌های فراموش‌نشدنی است که در آن تجربه‌هایی شگفت‌انگیز و ماندگار را خواهید داشت. برای آشنایی با بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا که شامل مکان‌های شگفت‌انگیز و جاذبه‌های محبوب است، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا کلیک کنید.

کلمبو


کلمبو

سفر به کلمبو، پایتخت سریلانکا، یک تجربه‌ی سحرآمیز و جذاب از فرهنگ و تاریخ این کشور به شما هدیه می‌دهد. این شهر با ترکیبی از زیبایی‌های مدرن و ارزش‌های تاریخی خود، مسافران را به دنیایی پر از احساسات متفاوت می‌برد.
این کشور مستعمره پرتغال، هلند و اخیراً بریتانیا بوده است و فرهنگ همه این کشورها در فرهنگ بومی این سرزمین بازتاب میکند. شما می توانید این تأثیرات را در غذاها بچشید، آنها را در معماری و هنرها ببینید و واقعاً می توانید آنها را در کلمبو احساس کنید.
کلمبو در کنار این همه تاریخ و فرهنگ، یک شهر مدرن با امکانات پیشرفته نیز است. بازدید از برج لوتوس کلمبو، با ارتفاعی بی‌نظیر، به شما فرصت می‌دهد تا مناظر چشم‌نوازی از شهر و ساحل را از بالا ببینید. . جدا از مناطق تماشای سرپوشیده و بیرونی، یک رستوران شیک در بالا و یک فودکورت محبوب در مرکز خرید در پایه برج وجود دارد.
همچنین، اگر به دنبال تجربه‌های خرید متفاوت هستید، بازارها و فروشگاه‌های محلی کلمبو، محلی عالی برای خرید سوغاتی های ماندگار و یادگاری‌های فرهنگی هستند.
سفر به کلمبو فرصتی منحصربه‌فرد برای تجربه غنای فرهنگی و تاریخی سریلانکا است. این شهر به شما امکان می‌دهد تا در یک جایی که ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و امکانات شهری به هم آمیخته‌اند، لذت ببرید. از ساحل‌های دل‌انگیز تا موزه‌های باستانی، کلمبو به شما تجربه‌ای شگفت‌انگیز از سفر به سریلانکا را ارائه می‌دهد.

 

کندی


کندی

برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ سریلانکا از شهر کندی دیدن کنید. این شهر که در قلب سرزمین سریلانکا واقع شده است، و پایتخت اصلی این کشور در دوران استعمار بود. در سفر به سریلانکا حتماً از موزه ملی کندی دیدن کنید، زیرا این موزه داستان منطقه و مردم آن را از طریق نمایشگاه ها و مصنوعات نشان می دهد. در نزدیکی اینجا، معبد دندان مقدس که به عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بودایی به‌شمار می‌آید، و وجود دارد. اگر در ماه آگوست از اینجا بازدید کنید، شاهد جشنواره‌ای خواهید بود.
دریاچه کندی در مرکز شهر قرار گرفته و به عنوان یک پناهگاه آرام در برابر گرما شناخته می‌شود. مسیرهای پیاده‌روی حول این دریاچه، به شما فرصت می‌دهد تا از میان معابد و زیارتگاه‌های متعدد عبور کنید. کوه‌های اطراف کندی، زمین‌های حاصلخیزی را برای کشت چای ارائه داده‌اند. برخی از این مزارع قابل بازدید هستند و تورهای چای و امکان چشیدن آنها را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، شهر توسط جنگل‌های بارانی احاطه شده است و پارک جنگلی اوداواتا کله در نزدیکی کندی، قرار دارد.

 

پارک ملی Udawalawe


پارک ملی Udawalawe

این پارک بزرگ حیات وحش در قسمت جنوبی کشور، حدود یک ساعت رانندگی از منطقه تفریحی هامبانتوتا فاصله دارد. بازدیدکنندگان تور سریلانکا میتوانند در این پارک از فیل‌ها، همراه با کروکودیل‌ها، گاومیش‌های آبی و سایر موجودات زنده دیدن کنند. در واقع، این محل به عنوان یکی از بهترین مقاصد دنیا برای مشاهده فیل‌ها در محیط طبیعی خارج از قاره آفریقا شناخته می‌شود.
پلنگ نیز در آنجا وجود دارد، اما ردیابی یا تشخیص آنها بسیار سخت است. همچنین میمون ها و مجموعه بزرگی از گوزن ها و پستانداران کوچک نیز وجود دارند. همچنین مکانی عالی برای تماشای پرندگان است. برخی از اقامتگاه‌ها و مهمان‌خانه‌های کوچک در مقابل و حتی داخل اوداوالاوه وجود دارد. شما همچنین می توانید به عنوان یک سفر یک روزه از آن بازدید کنید و بهترین زمان برای بازدید صبح زود یا بعد از ظهرها است.

 

گال


گال

شهر گال حدود دو ساعت با ماشین از کلمبو فاصله دارد. این بندر تجاری باستانی تاریخ استعماری خود را منعکس می کند و در اطراف یک قلعه بزرگ ساحلی قرن هفدهمی متمرکز شده است.
گال فورت یک شهر کاملاً محصور شده است که اکنون مملو از هتل‌های بوتیک، مغازه‌ها و رستوران‌ها (همراه با ساکنان واقعی) است. کل این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان به عنوان مقصدی عالی برای پیاده‌روی و کاوش است. تمامی محیط فورت بدون وسیله نقلیه قابل دسترسی است. گم شدن در این منطقه مشکل نیست، زیرا از سه طرف توسط آبهای دریا احاطه شده است. این یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خانوادگی در سریلانکا به حساب می‌آید.
علاوه بر این، جزء قلعه، شهر توسط سواحل شگفت‌انگیزی احاطه شده است. مانند دیگر مناطق این کشور، سواحلی پهن و شنی به آبی کریستالی و شفاف به منتهی میشوند. حتی یک ساحل دقیقاً زیر نمایه دریایی نمادین گال در اینجا قرار دارد.

 

ساحل هیکادووا


ساحل هیکادووا

این ساحل تنها 90 دقیقه از کلمبو فاصله دارد و انواع ورزش های آبی نظیر موج سواری، بادی بوردینگ، غواصی در این ساحل وجود به گردشگران ارائه میشود. تمام وسایل به راحتی از یکی از غرفه های کنار ساحل برای اجاره در دسترس است. این یکی از محبوب ترین مناطق موج سواری در کشور است که بهترین امواج را بین نوامبر و مارس دارد.
غرفه‌های ساحلی زیادی وجود دارد که انواع غذاهای خیابانی خوشمزه محلی را می‌فروشند و اگر می‌خواهید یک شب بمانید، تعداد زیادی هتل کوچک و مهمان‌خانه وجود دارد. این منطقه همچنین به خاطر مرجان‌هایش شناخته شده است. پناهگاه مرجانی هیکادووا بخشی از پارک ملی هیکادووا است و یک منطقه دریایی حفاظت‌شده است. این پناهگاه به منظور حفاظت از صخره‌های مرجانی و آموزش بازدیدکنندگان در مورد اهمیت و حفاظت از مرجان‌ها ایجاد شده است. 

 

الا


الا

الا یکی از محبوب ترین و بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا است. آنقدر محبوب است که بسیاری از گردشگران مستقیماً از کلمبو به الا می روند. الا یک دهکده کوهستانی کوچک در شرق کلمبو، در استان Uva سریلانکا است. در ارتفاعات سرسبز سریلانکا، اگر عاشق طبیعت هستید، کارهای زیادی برای انجام دادن در اینجا وجود دارد.
بازدیدکنندگان اغلب برای دیدن کوه‌ها، آبشارها و مزارع چای منطقه به این منطقه سفر میکنند. الا آب و هوای خنک‌تری نسبت به سواحل جنوبی سریلانکا دارد. 
الا دیدگاه های زیادی دارد! در پل Nine Arch Bridge شگفت زده شوید و از الا راک برای دیدن مناظری که نفس شما را بند می آورد، بالا بروید.
همانطور که میدانید سریلانکا، به کشور چای معروف است و هیچ کجا به اندازه الا این قضیه مشهود نیست. می توانید از یکی از مزارع چای دیدن کنید، سفری با توک توک که شما را حتی بالاتر از کوه های مه آلود می برد. یا برای یک منظره فوق‌العاده دیگر، می‌توانید روی صندلی لیپتون بنشینید، جایی که سر توماس لیپتون (کارآفرین چای) می‌نشیند تا بهترین چای‌های دنیا را بچشد.

قطار به سمت الا از کندی (یا بالعکس) به خودی خود یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا است (شما احتمالاً تصاویری از مردمی را دیده اید که از درب قطار آویزان شده اند و مناظر گرمسیری در پس زمینه آن وجود دارد).
 

captcha